Fórum » O TECHNIKE

zrkadlovka pre začiatočníka

tibique
2008-11-16 20:09:28+01
Som amatér, ktorý fotí s kompaktom, ale fotografovanie u mňa prerástlo do vášne, tak som sa rozhodol, že sa tomu chcem venovať naplno ( a možno sa raz stať profesionálom). K tomu, aby som sa umeniu fotografie naučil, potrebujem ako všetci viete zrkadlovku. Ako každý človek, ktorý sa nadchne pre nejakú vec aj ja som si prečítal 100 238 recenzií, porovnal fotky, testy atď. aby som si vybral čo najlepšiu mašinu. Nechcem sa tu pýtať klišé typu Nikon vs Canon. Chcem sa opýtať otázku trocha obsiahlejšiu : Pre začiatočníka je dobré kúpiť si najprv entry level, resp. mid -range zrkadlovku ako je ( Nikon D60, D80, Canon EOS 450D atd.. alebo ked viem, ze sa tomu chcem venovat - aj ked mozno nebudem profik, ale iba skuseny narocny amater, tak si nasetrim a kupim napr. Canon EOS 50D alebo Nikon D300. Chcem vediet, či sa mi oplatí čakať a šetriť na fotak, ktory uz potom nebudem musiet tak skoro vymenit ( ked skill pojde hore), alebo radsej si kupit lacnejsiu zrkadlovku pre amatera ( do 30 000 SK) so setakom, ucit sa fotit postupne , potom si kupit na lacnejsiu zrkadlovku drahe objektivy a nakoniec vymenit amatera za poloprofika alebo profika. Je to tazka dilema a preto sa pytam skusenejsich, ci sa mi oplati do toho investovat .... ide o to, ci Canon 450D alebo 50D resp. Nikon D60/80 ( stale neviem, ktory je lepsi, lebo nazory su rozne vs. Nikon D300 ) .... aky je vlastne postup pri kupe zrkadlovky, objektivu ... a profesionalneho rastu fotografa? Dakujem za rady :-)

jake
2008-11-16 20:22:28+01
a kolko do toho chces dat? podla toho ti aj budu radit, mas aj dobre recenzie na www.digineff.cz alebo hladaj dalej

trojuholnik
2008-11-16 20:48:19+01
zalezi kolko chces dat, momentalne je top canon 40D pomerom cena vykon. ale pokial si nie si isty ci sa tomu budes dalej venovat tak radsej napr ten 450D.

tibique
2008-11-16 20:52:50+01