Fórum » O TECHNIKE

Sony a200 vs. Pentax k10d

Drahus
Drahus 2008-01-18 18:37:39+01

Drahus
2008-01-20 19:42:46+01
niee ,ja znacky nezatracujem :) Ked uz,tak modely. Vyzera to cudne,ze vyberam,akoby mi nebolo nic dobre,ale to je skor spojene s tym,ze som student a penazi je tak akurat...nemozem si dovolit zly nakup. Ved kto by aj chcel.

2008-01-20 20:31:04+01
drahus:
Kazdy urobi zly nakup :D Ja som kupil Canon G5, ktory som vsak obratom radsej predal (so stratou nejak 7tis sk :((( ).
Rozmyslal si o nakupe pouziteho fotaku? Ak je v dobrom stave, nema nafotenych cez 20.000 zaberov a idealne este zaruku, tak by to malo byt v pohode.

MichalN:
Canon ´ma´ tolko profikov kvoli 2 dovodom:
A) Canon, ako najvacsia firma vyrabajuca kancelarsku techniku na svete ma neskutocne mnozstvo penazi na vyskum a vyvoj. Konkurovat je moze jedine Sony a mozno Samsung, ktory vsak nema v ramci D-SLR ambicie.
B) Nikon (a vlastne vsetci ostatni) zaspal zaciatkom 80tych rokov, ked sa prechadzalo na AutoFocus a Canon sa rozhodol pre velmi odvazny krok, ktory mu vysiel na celej ciare. Vytvoril kompletne novy system a bajonet a tak znemoznil pouzivanie starych objektivov a doplnkov na novom EOS systeme. Za odmenu ponukol bezkonkurencny AF modul a tak skoro vsetci sportovi profici presli na Canon. Toto sa mu podarilo zachovat vdaka peniazom aj pri prichode digitalnej revolucie a tak je dnes vacsina sportovych profikov pod Canonom (resp. redakcii, lebo tie vlastnia fotaky). Nikon prisiel s alternativou pre sportovych fotografov az v lete 2007 s D3 a D300. Co sa tyka inych odvetvi, tak Canon pokryva velmi malu cast trhu. Jeho FF tela sa pouzivaju na svadbach, par profikov bez penazi na stredoformat (alebo fotiacich do velkosti A2 formatu) ich pouziva aj na studiovu fotografiu, no tam to haslo.