Ahojte, som začiatočníčka vo fotení so zrkadlovkou. Mám Nikon D5000 a setový objektív 18-55 mm. Uvažujem nad kúpou lepšieho objektívu, zároveň by som asi chcela nejaký so širším rozsahom. Zároveň by som sa chcela vyhnúť častému meneniu objektívov, keďže som taký cestovateľský fotograf - krajinky, momentky, ľudia, atď. Finančný limit cca 350 E. Skúste mi prosím poradiť s akým objektívom máte dobré skúsenosti, kt. by te mi odporučili. ďakujem za všetky rady :-)
výborné rady :-))) Otázka znela - chcem objektív, ktorý bude mať väčší rozsah a kvalitu ako 18-55 mm, nechcem meniť objektívy... A chudinka buboška sa tu dočká rady, aby si kúpila rozsah 17-50 alebo radšej pevné sklo :-))))) Naozaj považujete pevnú 35 alebo 50 mm za najvhodnejšie sklo na cestovanie a dovolenkové fotky? Má 17-55 - v čom sa jej situácia zlepší, ak si kúpi ohnisko 35 alebo 50? Za 350 € si nič lepšie nekúpi a radšej nech prišetrí na nejaký NIKON 17-105 alebo NIKON 18-200.
My sme sa jej snazili pomoct tak aby ten rozdiel objektivov bol viditelny aj na fotkach. 18-200 jej sice predlzi ohnisko a ulahci manipulaciu ale nic viac. Na portret to je slabota. Ale inak v podstate suhlas s tebou.
My sme sa jej snazili pomoct tak aby ten rozdiel objektivov bol viditelny aj na fotkach. 18-200 jej sice predlzi ohnisko a ulahci manipulaciu ale nic viac. Na portret to je slabota. Ale inak v podstate suhlas s tebou.
preco ? ved sme dobre pisali...
´1, chcem fotit prirodu, ludi, makro´ + ´Uvažujem nad kúpou lepšieho objektívu, zároveň by som ASI chcela nejaký so širším rozsahom´
z toho mi vyplyva, ze vymenit 18-55mm za 17-50mm a dokupit makro, ktory sa da pouzit ako portretak, ci ?
18-200 VR je dobry objektiv, univerzalny, ale ako pises, na portrety slabota, na makro takisto, co nesplna hned dve podmienky zadane v teme