Dobrý deň, som začiatočník, a chcela by som Vás poprosiť o radu. Chcem prejsť z
kompaktu na vyšší level, zaujal ma Nikon D3100 svojou cenou, k pripomiekam som našla,
že nemá AF motor priamo zabudovaný v tele fotoaparátu a teda že budem potrebovať objektívy so zabudovaným motorom, a nemá mechanickú stabilizáciu
obrazu???zaujímalo by ma, aké veľké sú to nevýhody. Ďalej mi bol doporučený pentax k-x, takže vlastne sa potrebujem rozhodnúť
medzi týmito dvoma aparátmi a porovnať ich sama si netrúfam. Zaujímal by tiež Váš
názor na mirrorless zrkadlovky, konkr. SONY NEX5, ktorej ale vyčítajú, že pri
všetkých objektívoch a ?pancakoch?, ktoré potrebuje, je rovnako tažká a objemná ako DSLR. Fotím najviac na cestách, turistike, hory, krajinky, makro ma neláka, takže potrebujem niečo s dobrým obrazovým výstupom, malé a skladné.
Ale zároveň, keby ma to naozaj s fotografovaním chytilo, aby som mohla ľahko
upgradovať objektívy atď. Ide na Pentax k-x dať objektív Nikon?alebo viete ešte o
nejakej inej entry zrkadlovke, ktorá sa chystá na trh a oplatí sa na ňu
počkať? A čo sa týka objektívov k setu Nikon D3100, je lepší 18-55 VR, alebo 18-105 VR? ďakujem za akúkoľvek radu.
PS. donedávna bol celkom problém zohnať D3100+18-105, pretelefonovaval som den čo den, nakoniec mi ho v jednom obchode vyskladali zo setu 18-55, ktorý je bežne k dispozícii tým že vymenili setovy 15-55 za ich skladovku 18-105 čo mali zvlášt pripravené na predaj, pričom ale dodržali cenu setu 18-105. Rozumej tomu tak že keby si to kupovala zvlašt tak to vide drahsie. Ked budes chciet, poslem ti ss, tu neviem ci by to nebola zakazana reklama...
Nikon D3100 v.s. Pentax k-x