Zdravim ephotaci, k svojej nikon zrkadlovke som dostal zopar papierov medzinarodnej nikon zaruky, rovnako aj k objektivu, blesku.... ziaden z nich nebol vypisany predajcom. Uz neviem kde som to cital zevraj to je potrebna mat. Co robit ak to vypisane nemam a techniku som kupoval cez net?
Nevyplneny zarucny list je bezcenny kus papiera, ktory autorizovany servis nebude akceptovat. Predajcovia stale robia chybu, ze ho nevyplnaju. Ronia to z dovodu, ze ako zakaznik mas lehotu na vratenie tovaru bez udania dovodu. Keby bol doklad vyplneny, museli by si od dovozcu vyziadat novy. Preto ho posielaju nevyplneny. Bohuzial zakaznikovi neoznamia, ze by si ho mal nechat potvrdit. Zakaznik s pokazenym pristrojom a nevyplnenym zarucakom ma dve moznosti: 1. Posle tovar naspat predajcovi aj s nevyplnenym zarucakom a predajnym dokladom. O opravu sa postara predajca. Na toto by som sa rozhodne nespoliehal, pretoze predajca moze skrachovat a tovar nebude kde vratit. 2. Zakaznik podle zarucak predajcovi, po uplynuti zakonej lehoty na vratenie, na potvrdenie.
Nevyplneny zarucny list je bezcenny kus papiera, ktory autorizovany servis nebude akceptovat. Predajcovia stale robia chybu, ze ho nevyplnaju. Ronia to z dovodu, ze ako zakaznik mas lehotu na vratenie tovaru bez udania dovodu. Keby bol doklad vyplneny, museli by si od dovozcu vyziadat novy. Preto ho posielaju nevyplneny. Bohuzial zakaznikovi neoznamia, ze by si ho mal nechat potvrdit. Zakaznik s pokazenym pristrojom a nevyplnenym zarucakom ma dve moznosti: 1. Posle tovar naspat predajcovi aj s nevyplnenym zarucakom a predajnym dokladom. O opravu sa postara predajca. Na toto by som sa rozhodne nespoliehal, pretoze predajca moze skrachovat a tovar nebude kde vratit. 2. Zakaznik podle zarucak predajcovi, po uplynuti zakonej lehoty na vratenie, na potvrdenie.
no a teraz som kupoval v megafote canon 6d a po mesiaci som prisiel ze chcem potvrdit zarucak a poslali ma prec vraj mam doklad to servisom staci, a zatial som nemal nikde v servise problem ze mam len blocek a nie zarucak
no a teraz som kupoval v megafote canon 6d a po mesiaci som prisiel ze chcem potvrdit zarucak a poslali ma prec vraj mam doklad to servisom staci, a zatial som nemal nikde v servise problem ze mam len blocek a nie zarucak
Je velmi divne, ze v Pro Laike zarucak nevyzadovali. Ked som tam pracoval, bez zarucaku sme nic neprebrali, pretoze potvrdeny zarucak sa skenoval a archivoval. Bolo to v podmienkach, ktore Canon vyzadoval od PL, ako servisneho zastupenia.
kupoval som cez megafoto objektiv a prisiel bez zarucneho listu, tak som im pisal, preco? Odpovedali mi, ze v pripade reklamacie budu riesit reklamaciu cez nich a je to v poriadku, staci iba faktura.
Je velmi divne, ze v Pro Laike zarucak nevyzadovali. Ked som tam pracoval, bez zarucaku sme nic neprebrali, pretoze potvrdeny zarucak sa skenoval a archivoval. Bolo to v podmienkach, ktore Canon vyzadoval od PL, ako servisneho zastupenia.
tak ja ked som im tam priniesol tu 5d m2 tak som im povedal ze je to z megafota, a ze mi to nepotvrdili a on mi povedal ze ro oni nepotvrdzuju a oskenomal si pokladnicny blocek.
Je velmi divne, ze v Pro Laike zarucak nevyzadovali. Ked som tam pracoval, bez zarucaku sme nic neprebrali, pretoze potvrdeny zarucak sa skenoval a archivoval. Bolo to v podmienkach, ktore Canon vyzadoval od PL, ako servisneho zastupenia.
Ja som tiež doniesol do Prolaiky na servis v záručnej dobe Fuji X-100, stačila im kópia faktúry, ale bolo to kupované u nich.
ja som zas kupoval tamrona 70-300 VC USD z edigital.sk takze madari a poslali mi ho s vyplenim záručným lístkom ostatní blesk ,fotak,objektívy to som kupoval z inakade a tiez to nemam vyplnene
kupoval som cez megafoto objektiv a prisiel bez zarucneho listu, tak som im pisal, preco? Odpovedali mi, ze v pripade reklamacie budu riesit reklamaciu cez nich a je to v poriadku, staci iba faktura.
čo v prípade, že sa presťahuješ do Talianska ? To máš reklamovať cez nich ? Nebolo by jednoduchšie zájsť za servisákom Canon v Taliansku a dať mu potvrdený záručak z obchodu ? To ťa len priväzujú k sebe. Čo ak to budeš posúvať ďalej ? Nevyplnený záručák znižuje cenu bazárového kusa.
pri nakupe cez pult v megafote je prax trochu ina nez vyssie popisovana, zarucak opeciatkuju ale dalej nevyplnuju. Je to nieco ako urcity benefit pre majitela, ze si zaruku moze dopisanim datumu trocha umelo natiahnut o par mesiacov. Samozrejme sa to neda natahovat donekonecna, lebo seriove cisla maju urcitu postupnost a tazko dopisem do zarucaku dnesny datum pri 2-rocnom aparate.
pri nakupe cez pult v megafote je prax trochu ina nez vyssie popisovana, zarucak opeciatkuju ale dalej nevyplnuju. Je to nieco ako urcity benefit pre majitela, ze si zaruku moze dopisanim datumu trocha umelo natiahnut o par mesiacov. Samozrejme sa to neda natahovat donekonecna, lebo seriove cisla maju urcitu postupnost a tazko dopisem do zarucaku dnesny datum pri 2-rocnom aparate.
no tak kupoval som tam 5d mII, 6d, 2 objektivy, blesk, dve batohy, naposledy batoh za 200 a chcel som potvrdit a povedali ze mam blocek a to staci ze servisy to zoberu a ked bude daky problem mam to priniest im a oni to vyreklamuju
pri nakupe cez pult v megafote je prax trochu ina nez vyssie popisovana, zarucak opeciatkuju ale dalej nevyplnuju. Je to nieco ako urcity benefit pre majitela, ze si zaruku moze dopisanim datumu trocha umelo natiahnut o par mesiacov. Samozrejme sa to neda natahovat donekonecna, lebo seriove cisla maju urcitu postupnost a tazko dopisem do zarucaku dnesny datum pri 2-rocnom aparate.
Podla zakona je jediny a pravoplatny - doklad o kupe. Zarucny list zakon neriesi, je to skor taky doklad od vyrobcu. Takze otazka je, keby doslo k pravnemu sporu, ze servis odmietol prijat vyrobok na reklamaciu len s dokladom o kupe, ako by sud dopadol. Co sa tyka datumov, vacsina servisov vsak okrem zarucaku pozaduje aj doklad o kupe, je to prave kvoli tomu posuvaniu datumov. S vyrobnymi cislami nesuhlasim. Pokial dnes kupim Canon EOS 20D, lebo obchodnikovi trcal vo vitrine 7 rokov, mam nan plnu zaruku 2 roky.
Podla zakona je jediny a pravoplatny - doklad o kupe. Zarucny list zakon neriesi, je to skor taky doklad od vyrobcu. Takze otazka je, keby doslo k pravnemu sporu, ze servis odmietol prijat vyrobok na reklamaciu len s dokladom o kupe, ako by sud dopadol. Co sa tyka datumov, vacsina servisov vsak okrem zarucaku pozaduje aj doklad o kupe, je to prave kvoli tomu posuvaniu datumov. S vyrobnymi cislami nesuhlasim. Pokial dnes kupim Canon EOS 20D, lebo obchodnikovi trcal vo vitrine 7 rokov, mam nan plnu zaruku 2 roky.
v pripade co popisujes je zjavne ze vyrobca bude asi chciet vidiet doklad o kupe. Moje skusenosti sa opieraju o cca 10 rokov skusenosti so znackou Nikon. V pripade zarucneho servisu, vzdy bola poziadavka LEN predlozit riadne vyplneny world wide warranty, t.j. opeciatkovany a vypisany s datumom. Aj teraz pri 3ks D600 zaslanych na cistenie do Nikon Praha. Buduci tyzden by mali byt dorucene spat, uz sme zvedavi ba vysledok.
Podla zakona je jediny a pravoplatny - doklad o kupe. Zarucny list zakon neriesi, je to skor taky doklad od vyrobcu. Takze otazka je, keby doslo k pravnemu sporu, ze servis odmietol prijat vyrobok na reklamaciu len s dokladom o kupe, ako by sud dopadol. Co sa tyka datumov, vacsina servisov vsak okrem zarucaku pozaduje aj doklad o kupe, je to prave kvoli tomu posuvaniu datumov. S vyrobnymi cislami nesuhlasim. Pokial dnes kupim Canon EOS 20D, lebo obchodnikovi trcal vo vitrine 7 rokov, mam nan plnu zaruku 2 roky.
výrobné číslo so šifrou, že je jasné kedy bol výrobok vyrobený, je naopak veľmi dobrá vec; záruka na priemyselné výrobky je obyčajne 2 roky ale nie dlhšie ako 2,5 roka od dátumu výroby; potom servis výrobcu, ani autorizovaný, nemá problém posúdiť, či spadá alebo nespadá predmetný tovar do záručného obdobia; načo je komu záručak, doklad o kúpe a podobné veci - tu je výrobok, asi ste mi ho nepodarovali, výrobca na jeho predaji zarobil, z výrobného čísla vidieť, že to bolo vyrobené pred 1,5 rokom, tak načo papier ? nšlape to, posúďte či závada je vadou výroby alebo sme to zleprevádzkovali, kto bude niesť náklady na opravu; a poznam výrobcu, ktorý podobným spôsobom postupuje; na SK je pravdaže mylná predstav, väčšiny, že všetko čo sa opravuje v záruke je zadarmo;
moja skúsenosť s nemenovaným svk servisom je taká, že dokým vedeli foťák opraviť u seba, stačil im záručný. keď mali foťák poslať do nemecka, pýtali aj blok.
No stalo sa mi aj to, že mi v českom AWH mi oservisovali foťák ktorý bol po záruke, nemenovaný svk servis s ním nevedel pohnút. AWH mi ho opravilo zadarmo, bez nákladov na prevoz z Brna do Prahy. Uhrali to na výrobnú vadu. Týmto veľká vďaka p. Lomozovi z AWH
To že už nášmu svk servisu neverím bolo aj dovodom prečo som 6d kúpil v AQT, ktoré servisuje vo viedni....
Zalezi kde si davas robit Ja mam Canona a vsetko kupovane v megafoto. Pokial servisujem na slovensku tak staci blocek/faktura. Ked so daval do rakuska robit trosku tazsi zakrok na cipe, tak im stacil bohate neorazeny zarucak a faktura. Zatial som s tym nemal vobec problem.
Napr. v Alza netreba žiadny zaručak. Dokonca sa papiere o kupe daju z vašho učtu ich stranky vytlačiť nanovo. Alza eviduje vyrobne číslo tela DSLR a datum predaja. Nie su byrokrati ako iní predajcovia, čo vam už nič nevezmu na opravu v zaručnej dobe, ak nemate papiere, alebo nemate vyplnene papiere. Treba si v buducnosti vyberat len solidneho predajcu.
Od doby, kedy sa v zákone predĺžila záručná lehota na nový tovar na 24 mesiacov stratil záručný list prakticky význam. Skutočne len málo výrobcov poskytne záruku na tovar dlhšiu ako 2 roky a ak je nimi poskytnutá záruka toľko, čo zákonná, je fakticky zbytočná. Teda na uplatnenie nárokov z titulu zodpovednosti za vady stačí doklad o kúpe (príjmový pokladničný doklad alebo faktúra a doklad o jej úhrade).
Ako to je s papiermi k zaruke?
k svojej nikon zrkadlovke som dostal zopar papierov medzinarodnej nikon zaruky, rovnako aj k objektivu, blesku.... ziaden z nich nebol vypisany predajcom. Uz neviem kde som to cital zevraj to je potrebna mat. Co robit ak to vypisane nemam a techniku som kupoval cez net?
1. Posle tovar naspat predajcovi aj s nevyplnenym zarucakom a predajnym dokladom. O opravu sa postara predajca. Na toto by som sa rozhodne nespoliehal, pretoze predajca moze skrachovat a tovar nebude kde vratit.
2. Zakaznik podle zarucak predajcovi, po uplynuti zakonej lehoty na vratenie, na potvrdenie.
1. Posle tovar naspat predajcovi aj s nevyplnenym zarucakom a predajnym dokladom. O opravu sa postara predajca. Na toto by som sa rozhodne nespoliehal, pretoze predajca moze skrachovat a tovar nebude kde vratit.
2. Zakaznik podle zarucak predajcovi, po uplynuti zakonej lehoty na vratenie, na potvrdenie.
Co sa tyka datumov, vacsina servisov vsak okrem zarucaku pozaduje aj doklad o kupe, je to prave kvoli tomu posuvaniu datumov. S vyrobnymi cislami nesuhlasim. Pokial dnes kupim Canon EOS 20D, lebo obchodnikovi trcal vo vitrine 7 rokov, mam nan plnu zaruku 2 roky.
Co sa tyka datumov, vacsina servisov vsak okrem zarucaku pozaduje aj doklad o kupe, je to prave kvoli tomu posuvaniu datumov. S vyrobnymi cislami nesuhlasim. Pokial dnes kupim Canon EOS 20D, lebo obchodnikovi trcal vo vitrine 7 rokov, mam nan plnu zaruku 2 roky.
Co sa tyka datumov, vacsina servisov vsak okrem zarucaku pozaduje aj doklad o kupe, je to prave kvoli tomu posuvaniu datumov. S vyrobnymi cislami nesuhlasim. Pokial dnes kupim Canon EOS 20D, lebo obchodnikovi trcal vo vitrine 7 rokov, mam nan plnu zaruku 2 roky.
No stalo sa mi aj to, že mi v českom AWH mi oservisovali foťák ktorý bol po záruke, nemenovaný svk servis s ním nevedel pohnút. AWH mi ho opravilo zadarmo, bez nákladov na prevoz z Brna do Prahy. Uhrali to na výrobnú vadu. Týmto veľká vďaka p. Lomozovi z AWH
To že už nášmu svk servisu neverím bolo aj dovodom prečo som 6d kúpil v AQT, ktoré servisuje vo viedni....
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom