Zdravím, mám nasledovný problém: keď otvorím súbor NEF v moduli RAW (bez nejakých DNG convertorov - proste natívna podpora NEF v ZPS ,12 zostavenie 10), tak každá fotka stmavne a musím korigovať expozíciu do plusu (proste zosvetliť) o min. cca 0,3 - 0,7EV. Stretol sa s tým niektorý Nikoňák pri ZPS 12, alebo mám niečo nastavené zle (neviem si predstviť čo) ? Pokiaľ si NEF otvorím priamo v Editore, tak k žiadnemu stmaveniu nedochádza. Poradí niekto?
Tusim, ze je to to iste, na co tu uz raz vlakno bolo, no mrzi ma, neviem ho najst . V nom odpovedal Karol Srnec.
Fotografia odfotena do RAW su surove informacie zo snimaca. Ak ju chces vidiet hned po odfoteni na display fotoaparatu, vytvori samotny fotoaparat (podla profilu vyrobcu) JPG nahlad pre display. Tento vyrobeny nahlad vidis aj tesne po naimportovani do editoru ale len cca sekundu, potom \"stmavne\" a fotografia, ktoru vidis, nie je taka lubiva, pretoze obsahuje \"surove\" RAW informacie - je potrebna pripadna uprava podla zameru.
Tusim, ze je to to iste, na co tu uz raz vlakno bolo, no mrzi ma, neviem ho najst . V nom odpovedal Karol Srnec.
Fotografia odfotena do RAW su surove informacie zo snimaca. Ak ju chces vidiet hned po odfoteni na display fotoaparatu, vytvori samotny fotoaparat (podla profilu vyrobcu) JPG nahlad pre display. Tento vyrobeny nahlad vidis aj tesne po naimportovani do editoru ale len cca sekundu, potom \"stmavne\" a fotografia, ktoru vidis, nie je taka lubiva, pretoze obsahuje \"surove\" RAW informacie - je potrebna pripadna uprava podla zameru.
Je to ono alebo toto sa tyka len Lightroomu?
Myslím že je to bežné pri všetkých programoch. Zo začiatku som používal len ZPS 12 teraz používam len Lightroom a tento \"neduh\" sledujem rovnako....
Da sa to vyriesit tak, ze si vytvorite svoj \"univerzalny\" oblubeny profil, ktory sa TUSIM da do niektorych fotoaparatov ulozit.
Alebo naopak, co je jednoduhsie, \"lubivy\" profil, ktorym fotoaparat vytvara JPG nahlady vlozite do editoru a prikazete mu ho pouzit pri kazdom importe.
Toto pre mna ani tak dolezite nie je. Dolezite co si z toho vsetkeho beriem, je to, ze verit display-u fotoaparatu mozno tak na 50% a na prvy pohlad expozicne nevydarena fotografia, vobec nemusi byt zla (plati pri RAW). Navyse v mojom pripade pri Nikon D5000 je display dost slaby a je naozaj len pre informaciu.
Ja som v ZPS 12 mal presne opacny problem... pri prechode do RAW modulu sa mi vo fotke zvysil jas o hodnotu (odhadom) nieco medzi 0,5 a 1,0 EV. Stmavnutie som nezaznamenal v ziadnom z pouzivanych softov.
Ja som v ZPS 12 mal presne opacny problem... pri prechode do RAW modulu sa mi vo fotke zvysil jas o hodnotu (odhadom) nieco medzi 0,5 a 1,0 EV. Stmavnutie som nezaznamenal v ziadnom z pouzivanych softov.
Nainštaloval som Adobe DNG convertor : k stmaveniu fotky pri otvoreni v RAW moduli uz nedochadza . Zajtra skusim vyvolat RAW bez akychkolvek uprav cez ZPS a VNX2 a porovnam...
Jednoducho... zvykol som si a expoziciu som si vzdy stmavil... potom som presiel na LR
ja som zoner koli tomu prestal pouzivat, nebavilo ma korigovanie.. teraz v lightroome mám zase problem taky ze fotím do raw v AdobeRGB, pri importe fotiek a prechodu do modulu develop sa casto presaturuje červená farba ale to tak extremne že napr. svokor vyzerá ako naružovaný thaiský ladyboy , pri niektory fotkach zase nie.. pravdepodobne to suvisi s profilom, ktory prehadzujem (2010) camera standard a adobeRGB...ale preco potom su tie farby take EXTREMNE nerealne ked mam nastaveny profil Adobe RGB aj vo foťáku, aj v develop module?? Koli tomu že nemám skalibrovaný monitor podporujuci paletu Adobe?
Na váše problémy je jednoduchá odpoveď: RTF Po nainštalovaní WIC kodeku je fotka \"načítaná v plnom rozlíšení\" na nerozoznanie od fotky vyvolanej v ViewNX2 / CaptureNX2. Asi preto, že kodeky robia výrobcovia fotoaparátov. Ale slúžia iba na načítanie RAW s nastavením z fotoaparátu. Na čo najvernejšie načítanie RAWu v RAW editore treba mať nainštalovaný DNG konvertor. To sa už vyvolaný RAW samozrejme nezhoduje s JPG náhľadom. To nedokáže asi žiadny soft iného výrobcu ako je Nikon. Ale DNG konvertor obsahuje profily pre každý fotoaparát a dajú sa aj editovať.
ja som zoner koli tomu prestal pouzivat, nebavilo ma korigovanie.. teraz v lightroome mám zase problem taky ze fotím do raw v AdobeRGB, pri importe fotiek a prechodu do modulu develop sa casto presaturuje červená farba ale to tak extremne že napr. svokor vyzerá ako naružovaný thaiský ladyboy , pri niektory fotkach zase nie.. pravdepodobne to suvisi s profilom, ktory prehadzujem (2010) camera standard a adobeRGB...ale preco potom su tie farby take EXTREMNE nerealne ked mam nastaveny profil Adobe RGB aj vo foťáku, aj v develop module?? Koli tomu že nemám skalibrovaný monitor podporujuci paletu Adobe?
mne sa to stalo tiež, ibaže v žltom prevedení, keď mi na 1/2 sekundy spadla kalibračná sonda z monitora pri kalibrácii. Ak som monitor nakalibroval znova, už boli farby ako víno.
Ja používam Zoner už roky a RAW mi to nerobí, sem tam som používal PS a LR...Zoner mám originál... a príde mi veľmi rýchly a jednoduchý... ak sa chcem dlhšie vyhrať so fotografiami tak Ph.Sh. sem tam....
ZPS 12 spracovanie NEF v RAW module - nutná korekcia expozície
Fotografia odfotena do RAW su surove informacie zo snimaca. Ak ju chces vidiet hned po odfoteni na display fotoaparatu, vytvori samotny fotoaparat (podla profilu vyrobcu) JPG nahlad pre display. Tento vyrobeny nahlad vidis aj tesne po naimportovani do editoru ale len cca sekundu, potom \"stmavne\" a fotografia, ktoru vidis, nie je taka lubiva, pretoze obsahuje \"surove\" RAW informacie - je potrebna pripadna uprava podla zameru.
Je to ono alebo toto sa tyka len Lightroomu?
Fotografia odfotena do RAW su surove informacie zo snimaca. Ak ju chces vidiet hned po odfoteni na display fotoaparatu, vytvori samotny fotoaparat (podla profilu vyrobcu) JPG nahlad pre display. Tento vyrobeny nahlad vidis aj tesne po naimportovani do editoru ale len cca sekundu, potom \"stmavne\" a fotografia, ktoru vidis, nie je taka lubiva, pretoze obsahuje \"surove\" RAW informacie - je potrebna pripadna uprava podla zameru.
Je to ono alebo toto sa tyka len Lightroomu?
Alebo naopak, co je jednoduhsie, \"lubivy\" profil, ktorym fotoaparat vytvara JPG nahlady vlozite do editoru a prikazete mu ho pouzit pri kazdom importe.
Toto pre mna ani tak dolezite nie je. Dolezite co si z toho vsetkeho beriem, je to, ze verit display-u fotoaparatu mozno tak na 50% a na prvy pohlad expozicne nevydarena fotografia, vobec nemusi byt zla (plati pri RAW). Navyse v mojom pripade pri Nikon D5000 je display dost slaby a je naozaj len pre informaciu.
teraz v lightroome mám zase problem taky ze fotím do raw v AdobeRGB, pri importe fotiek a prechodu do modulu develop sa casto presaturuje červená farba ale to tak extremne že napr. svokor vyzerá ako naružovaný thaiský ladyboy , pri niektory fotkach zase nie..
pravdepodobne to suvisi s profilom, ktory prehadzujem (2010) camera standard a adobeRGB...ale preco potom su tie farby take EXTREMNE nerealne ked mam nastaveny profil Adobe RGB aj vo foťáku, aj v develop module?? Koli tomu že nemám skalibrovaný monitor podporujuci paletu Adobe?
Po nainštalovaní WIC kodeku je fotka \"načítaná v plnom rozlíšení\" na nerozoznanie od fotky vyvolanej v ViewNX2 / CaptureNX2. Asi preto, že kodeky robia výrobcovia fotoaparátov. Ale slúžia iba na načítanie RAW s nastavením z fotoaparátu. Na čo najvernejšie načítanie RAWu v RAW editore treba mať nainštalovaný DNG konvertor. To sa už vyvolaný RAW samozrejme nezhoduje s JPG náhľadom. To nedokáže asi žiadny soft iného výrobcu ako je Nikon. Ale DNG konvertor obsahuje profily pre každý fotoaparát a dajú sa aj editovať.
teraz v lightroome mám zase problem taky ze fotím do raw v AdobeRGB, pri importe fotiek a prechodu do modulu develop sa casto presaturuje červená farba ale to tak extremne že napr. svokor vyzerá ako naružovaný thaiský ladyboy , pri niektory fotkach zase nie..
pravdepodobne to suvisi s profilom, ktory prehadzujem (2010) camera standard a adobeRGB...ale preco potom su tie farby take EXTREMNE nerealne ked mam nastaveny profil Adobe RGB aj vo foťáku, aj v develop module?? Koli tomu že nemám skalibrovaný monitor podporujuci paletu Adobe?
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom