Orezať to ide, ale prídeš o pár MPx, ideálne je kedˇ fotka má čo povedať a ešte aj ten bokeh je pekný
Pri 16mpx snímači ten orez na 3:2 zas nieje až taká tragédia čo sa týka straty pár px. Jasné, že ideál je ideál, len či to stojí za to naháňať sa za nejakým bokehom. Riešiť to by bol zase len nekonečný kolotoč, keďže každý máme iné priority. V dnešnej pretechnizovanej dobe si už snáď každý nájde to svoje pravé orechové, iba žeby nie.
Nič v zlom ale 4/3, čo je pozostatok CRT je nepraktický formát pri tlači,(lebo foto patrí na papiar) o komickom zobrazení na LCD 16/10 alebo 16/9 ani nehovoriac. Mimo toho je viacej obmedzená práca z hĺbkou ostrosti voči APS-C, a nakoniec, prvé čo ma pri výstupe zaujíma je jeho kvalita, tak že zatiaľ Fuji.
Zaujímavé tvrdenie....... V laboch je úplne bežné tlačenie veľkých formátov na 40x30. ISO formát A3 pre tlačiarne je 297 × 420 čo má oveľa bližšie k 4/3 ako k 3/2. Nehovoriac o tom že je to podstatne lepšie ako východiskový formát na crop. 3/2 alebo štvorec. Čo je napr. pri 3/2 trocha problém ak chceš skorigovať dorbné kompozičné posuny. Pokiaľ ide o hĺbku ostrosti to je dojsečná zbraň. Na jednej strane je 4/3 podstatne bližšie k štvorcu preto sa dá lepšie optimalizovať sklo a preto sú aj svetelné objektívy na tento formát podstatne lacnejšie a s kvalitnejšou kresbou ako napr. na APS-C alebo FF. O kompaktnosti a váhe ani nehovorím. Taktiež to platí aj opačne. Ak potrebujem dlhú DOF postačuje menšie clonové číslo čiže aj kratší čas resp. ISO čo výrazne kompenzuje šum resp. udržanie z ruky.
Preto ja ten test čo je hore je porovnavanie neporovnateľného. Testovať šum pri ISO na kvietku je síce pekné no použijem príklad z praxe. Pôjdeme fotiť podvečernú priehradu a na nej lode. Expozimeter mi ukáže pri čase 1/300 ( nechceme aby sa nám lode pohybovali ) a ISO 100 clonu 5,6 na APS-C to bude 1/300 ISO 100 f3,5. Ak chceš aby bola fotka ostrá od popredia až do nekonečna musíš teda pricloniť, ak pricloníš musíš pridať iso. Výsledok bude síce rovnaká fotografia no neporovnateľné podmienky. Tým nechcem obhajovať 4/3 alebo zatracovať 3/2 ani jednotlivé snímače. Každé má svoje výhody a nevýhody. Tieto testy sú dobré akurát na dve veci.... aby pixelmaniaci mali o čom písať. Treba skúsiť to aj to a nájsť si to čo ti sedí. Taktiež nezatracovať niečo s čím si pravdepodobne ani nefotil.
Zaujímavé tvrdenie....... V laboch je úplne bežné tlačenie veľkých formátov na 40x30. ISO formát A3 pre tlačiarne je 297 × 420 čo má oveľa bližšie k 4/3 ako k 3/2. Nehovoriac o tom že je to podstatne lepšie ako východiskový formát na crop. 3/2 alebo štvorec. Čo je napr. pri 3/2 trocha problém ak chceš skorigovať dorbné kompozičné posuny. Pokiaľ ide o hĺbku ostrosti to je dojsečná zbraň. Na jednej strane je 4/3 podstatne bližšie k štvorcu preto sa dá lepšie optimalizovať sklo a preto sú aj svetelné objektívy na tento formát podstatne lacnejšie a s kvalitnejšou kresbou ako napr. na APS-C alebo FF. O kompaktnosti a váhe ani nehovorím. Taktiež to platí aj opačne. Ak potrebujem dlhú DOF postačuje menšie clonové číslo čiže aj kratší čas resp. ISO čo výrazne kompenzuje šum resp. udržanie z ruky.
Preto ja ten test čo je hore je porovnavanie neporovnateľného. Testovať šum pri ISO na kvietku je síce pekné no použijem príklad z praxe. Pôjdeme fotiť podvečernú priehradu a na nej lode. Expozimeter mi ukáže pri čase 1/300 ( nechceme aby sa nám lode pohybovali ) a ISO 100 clonu 5,6 na APS-C to bude 1/300 ISO 100 f3,5. Ak chceš aby bola fotka ostrá od popredia až do nekonečna musíš teda pricloniť, ak pricloníš musíš pridať iso. Výsledok bude síce rovnaká fotografia no neporovnateľné podmienky. Tým nechcem obhajovať 4/3 alebo zatracovať 3/2 ani jednotlivé snímače. Každé má svoje výhody a nevýhody. Tieto testy sú dobré akurát na dve veci.... aby pixelmaniaci mali o čom písať. Treba skúsiť to aj to a nájsť si to čo ti sedí. Taktiež nezatracovať niečo s čím si pravdepodobne ani nefotil.
Ja som len vyjadril svoj názor na 4/3, mne to moc neide do oka , to bolo to podstatné prečo som uprednostnil Fuji pred Olym a v minulosti som mal rôzne kompakty s pomerom strán 4/3. Z HO to je pravda, že to je vec ktorá sa niekedy hodí a inokedy menej. Ale ak by som mal isť na FF tak to by bol ten podstatný dôvod, lebo ostatné technické parametre sú na najnovších APS-C snímačoch už veľmi podobné. Oly bol kedysi moja obľúbená značka, som rád že sa postavili znovu na nohy skvelým OM-D éčkom.
Orezať to ide, ale prídeš o pár MPx, ideálne je kedˇ fotka má čo povedať a ešte aj ten bokeh je pekný
Len pre informaciu: Na GH2 nemusis orezavat ani o nic neprides, aj 3:2 aj 4:3 rovnaky pocet MPx, k znizeniu dochadza iba pri formatoch 1:1 a 16:9. Je to urobene tak ze kazdy z formatov vyuziva inu cast plochy snimaca.
Ja som len vyjadril svoj názor na 4/3, mne to moc neide do oka , to bolo to podstatné prečo som uprednostnil Fuji pred Olym a v minulosti som mal rôzne kompakty s pomerom strán 4/3. Z HO to je pravda, že to je vec ktorá sa niekedy hodí a inokedy menej. Ale ak by som mal isť na FF tak to by bol ten podstatný dôvod, lebo ostatné technické parametre sú na najnovších APS-C snímačoch už veľmi podobné. Oly bol kedysi moja obľúbená značka, som rád že sa postavili znovu na nohy skvelým OM-D éčkom.
Rozumiem, veď aj ja mám tendenčný názor. Doma mám celkom slušnú stajňu Olykov nehovroic o tom že OM-D som si dal priniesť z Japonska ešte začiatkom minulého roka keď v Európe bol len "coming soon". Preto som múdry ako rádio a hájim vlastnú stajňu. OM-D je veľmi zaujímavá mašinka, pokiaľ ide o šum je to úple iná liga ako vlajková loď stajne E-5 ( mal som ju možnosť poprehánať) teraz som bol fotiť na severe polárnu žiaru s chalanmi a celkom slušne zabjoval s 5DIII a 6D ( článok sa pripravuje, dúfam že mi ho vydajú na ephoto.sk tak si môžeš porovnať fotky). Ešte by to chcel rozšíriť portfólio skiel, hlavne mi chyba nejaký pevný širokáč za prijateľnú cenu a som spokojný. Ale ako hovorím, som silne zaujatý, viem že plávem proti prúdu .
rozpravas hluposti ja mam canon 40d a oproti omd sumi jak listnaty les tak az budes mat aj dake prakticke skusenosti potom sem prispievaj
canon 40d má určite menší šum ako E1...či? určite mám nafotené menej ako Ty. Tvoja recenzia na OM-D sa mi páči a tvorba tiež. Písal som len o tom, že nechápem význam týchto porovnaní. A keď je niekto vo svojom vnútri presvedčený, že chce FUJI, tak zbytočne zakladá takéto porovnania.
canon 40d má určite menší šum ako E1...či? určite mám nafotené menej ako Ty. Tvoja recenzia na OM-D sa mi páči a tvorba tiež. Písal som len o tom, že nechápem význam týchto porovnaní. A keď je niekto vo svojom vnútri presvedčený, že chce FUJI, tak zbytočne zakladá takéto porovnania.
Sorry! Pre Teba vlastne platia iba prvé dva riadky.
rozpravas hluposti ja mam canon 40d a oproti omd sumi jak listnaty les tak az budes mat aj dake prakticke skusenosti potom sem prispievaj
canon 40d má určite menší šum ako E1...či? určite mám nafotené menej ako Ty. Tvoja recenzia na OM-D sa mi páči a tvorba tiež. Písal som len o tom, že nechápem význam týchto porovnaní. A keď je niekto vo svojom vnútri presvedčený, že chce FUJI, tak zbytočne zakladá takéto porovnania. Sorry! Pre Teba vlastne platia iba prvé dva riadky.
canon 40d má určite menší šum ako E1...či? určite mám nafotené menej ako Ty. Tvoja recenzia na OM-D sa mi páči a tvorba tiež. Písal som len o tom, že nechápem význam týchto porovnaní. A keď je niekto vo svojom vnútri presvedčený, že chce FUJI, tak zbytočne zakladá takéto porovnania. Sorry! Pre Teba vlastne platia iba prvé dva riadky.
ja som sa nechal uniest mam pocit ze nezvladam internetovu komunikaciu takze sa budem radsey venovat veciam ktore maju zmysel ako riesit dookola kto ma co vacsie prajem vela uspechov dobre fotografie a peknu nedelu
Mirrorless Battle: OM-D vs GH3 vs X-E1
http://admiringlight.com/blog/mirrorless-battle-om-d-vs-gh3-vs-x-e1/
Jasné, že ideál je ideál, len či to stojí za to naháňať sa za nejakým bokehom. Riešiť to by bol zase len nekonečný kolotoč, keďže každý máme iné priority. V dnešnej pretechnizovanej dobe si už snáď každý nájde to svoje pravé orechové, iba žeby nie.
http://youtu.be/-fS7ixsqA0I
V laboch je úplne bežné tlačenie veľkých formátov na 40x30. ISO formát A3 pre tlačiarne je 297 × 420 čo má oveľa bližšie k 4/3 ako k 3/2. Nehovoriac o tom že je to podstatne lepšie ako východiskový formát na crop. 3/2 alebo štvorec. Čo je napr. pri 3/2 trocha problém ak chceš skorigovať dorbné kompozičné posuny.
Pokiaľ ide o hĺbku ostrosti to je dojsečná zbraň. Na jednej strane je 4/3 podstatne bližšie k štvorcu preto sa dá lepšie optimalizovať sklo a preto sú aj svetelné objektívy na tento formát podstatne lacnejšie a s kvalitnejšou kresbou ako napr. na APS-C alebo FF. O kompaktnosti a váhe ani nehovorím. Taktiež to platí aj opačne. Ak potrebujem dlhú DOF postačuje menšie clonové číslo čiže aj kratší čas resp. ISO čo výrazne kompenzuje šum resp. udržanie z ruky.
Preto ja ten test čo je hore je porovnavanie neporovnateľného. Testovať šum pri ISO na kvietku je síce pekné no použijem príklad z praxe. Pôjdeme fotiť podvečernú priehradu a na nej lode. Expozimeter mi ukáže pri čase 1/300 ( nechceme aby sa nám lode pohybovali ) a ISO 100 clonu 5,6 na APS-C to bude 1/300 ISO 100 f3,5. Ak chceš aby bola fotka ostrá od popredia až do nekonečna musíš teda pricloniť, ak pricloníš musíš pridať iso. Výsledok bude síce rovnaká fotografia no neporovnateľné podmienky.
Tým nechcem obhajovať 4/3 alebo zatracovať 3/2 ani jednotlivé snímače. Každé má svoje výhody a nevýhody. Tieto testy sú dobré akurát na dve veci.... aby pixelmaniaci mali o čom písať. Treba skúsiť to aj to a nájsť si to čo ti sedí. Taktiež nezatracovať niečo s čím si pravdepodobne ani nefotil.
V laboch je úplne bežné tlačenie veľkých formátov na 40x30. ISO formát A3 pre tlačiarne je 297 × 420 čo má oveľa bližšie k 4/3 ako k 3/2. Nehovoriac o tom že je to podstatne lepšie ako východiskový formát na crop. 3/2 alebo štvorec. Čo je napr. pri 3/2 trocha problém ak chceš skorigovať dorbné kompozičné posuny.
Pokiaľ ide o hĺbku ostrosti to je dojsečná zbraň. Na jednej strane je 4/3 podstatne bližšie k štvorcu preto sa dá lepšie optimalizovať sklo a preto sú aj svetelné objektívy na tento formát podstatne lacnejšie a s kvalitnejšou kresbou ako napr. na APS-C alebo FF. O kompaktnosti a váhe ani nehovorím. Taktiež to platí aj opačne. Ak potrebujem dlhú DOF postačuje menšie clonové číslo čiže aj kratší čas resp. ISO čo výrazne kompenzuje šum resp. udržanie z ruky.
Preto ja ten test čo je hore je porovnavanie neporovnateľného. Testovať šum pri ISO na kvietku je síce pekné no použijem príklad z praxe. Pôjdeme fotiť podvečernú priehradu a na nej lode. Expozimeter mi ukáže pri čase 1/300 ( nechceme aby sa nám lode pohybovali ) a ISO 100 clonu 5,6 na APS-C to bude 1/300 ISO 100 f3,5. Ak chceš aby bola fotka ostrá od popredia až do nekonečna musíš teda pricloniť, ak pricloníš musíš pridať iso. Výsledok bude síce rovnaká fotografia no neporovnateľné podmienky.
Tým nechcem obhajovať 4/3 alebo zatracovať 3/2 ani jednotlivé snímače. Každé má svoje výhody a nevýhody. Tieto testy sú dobré akurát na dve veci.... aby pixelmaniaci mali o čom písať. Treba skúsiť to aj to a nájsť si to čo ti sedí. Taktiež nezatracovať niečo s čím si pravdepodobne ani nefotil.
Oly bol kedysi moja obľúbená značka, som rád že sa postavili znovu na nohy skvelým OM-D éčkom.
Na GH2 nemusis orezavat ani o nic neprides, aj 3:2 aj 4:3 rovnaky pocet MPx, k znizeniu dochadza iba pri formatoch 1:1 a 16:9. Je to urobene tak ze kazdy z formatov vyuziva inu cast plochy snimaca.
Oly bol kedysi moja obľúbená značka, som rád že sa postavili znovu na nohy skvelým OM-D éčkom.
veď aj ja mám tendenčný názor. Doma mám celkom slušnú stajňu Olykov nehovroic o tom že OM-D som si dal priniesť z Japonska ešte začiatkom minulého roka keď v Európe bol len "coming soon". Preto som múdry ako rádio a hájim vlastnú stajňu. OM-D je veľmi zaujímavá mašinka, pokiaľ ide o šum je to úple iná liga ako vlajková loď stajne E-5 ( mal som ju možnosť poprehánať) teraz som bol fotiť na severe polárnu žiaru s chalanmi a celkom slušne zabjoval s 5DIII a 6D ( článok sa pripravuje, dúfam že mi ho vydajú na ephoto.sk tak si môžeš porovnať fotky).
Ešte by to chcel rozšíriť portfólio skiel, hlavne mi chyba nejaký pevný širokáč za prijateľnú cenu a som spokojný. Ale ako hovorím, som silne zaujatý, viem že plávem proti prúdu .
Prajem pekné svetlo
Sorry! Pre Teba vlastne platia iba prvé dva riadky.
Sorry! Pre Teba vlastne platia iba prvé dva riadky.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom