Zaujmalo by ma, ci ste videli fotografiu, ktora je pre vas ta najlepsia spomedzi vsetkych ktore ste doteraz videli, peknych fotiek je mnoho ale predsa mozno mate svojho favorita.
Ja taku jednu mam, zaujala ma uz velmi davno, ked mi fotky nehovorili nic a povazoval som ich len za obrazky v casopisoch. Prave v jednom takom som objavil portret priam az hypnotizujuci, ktory sa jednoducho nedal prehliadnut. Myslim som tu fotku videl prvy krat v casopise Euroteleviza ako obrazok k dokumentu National Geographic. Az teraz som sa o nej dozvedel viac, ked som zacal patrat, kto vlastne na fotke je. Jedna sa o 12 rocne afganske dievca menom Sharbat Gula. Autorom foky je Steve McCurry (National Geographic) a bola vytvorena v r.1984. Je to uzasna fotka, staci jeden pohlad a navzdy si ju zapamatate. A nie som jediny kto tuto fotografiu povazuje za jednu z nafamoznejsich za celu historiu. Keby som mal hodnotit podla tohto serveru, impakt by bol 8 ;)
Silný snímok,len som sa pousmial,že keby si ho sem na fórum hodila ty,tak by si bola zvozená za TK a kompo: ...kde má ten chlap nohy?...,...á budova ti padá doprava...
najsilnejsie su dokumentarne fotografie, tato foto je pre mna stale vecne memento..
Určite táto Tvoja je jedným z večných : ,,Memento“ . No treba pripomenúť , že už približne od 1965 , keď tá vojna začala - hlavne na západe – bolo veľmi silné mládežnícke ,,hnutie“ – známe svojím pacifistickým protivojnovým postojom. Nikto ho nebral vážne. A pri tom 18-19 ročný chlapci rukovali povinne ako branci a máloktorý z nich vedel , že v mene čoho.Médiá prekrucovali fakty o vojne a asi málokto tušil, vedel čo sa tam v skutočnosti odohráva. Aj vďaka fotografom...a uverejnením takýchto fotiek – tak ako píšeš – prišlo k zvratu v zmýšľaní ostatnej verejnosti. Prečo treba až takéto dôkazy , aby si viacerí konečne uvedomili...pre mnohých už bolo a určite aj teraz niekde vo svete je... neskoro....