Neexistuje univerzal. Ja som v ateleiri prestal uzivat zoomy, robim iba pevnymi sklami-50/1.8, 105/2.8 a obcas uzivam 17-50/2.8. Pevne skla sa mi zdaju lepsie, co sa tyka kvality obrazu.
Neexistuje univerzal. Ja som v ateleiri prestal uzivat zoomy, robim iba pevnymi sklami-50/1.8, 105/2.8 a obcas uzivam 17-50/2.8. Pevne skla sa mi zdaju lepsie, co sa tyka kvality obrazu.
Presne. A najmenej skreslujú. Videl som už fotiť v ateliéri zoomom cca. 17 - 200. Možno to potom dotyčný upravoval hodinu vo fotošope, ale rozhodne s Tebou súhlasím.
Neexistuje univerzal. Ja som v ateleiri prestal uzivat zoomy, robim iba pevnymi sklami-50/1.8, 105/2.8 a obcas uzivam 17-50/2.8. Pevne skla sa mi zdaju lepsie, co sa tyka kvality obrazu.
ja zatial pouzivam nikkor 24-70 f2,8.myslis ze to nie je ono???tiez rozmyslam nad pevnym,napr tou 50tkou ale zase ta je viac na portrety,tvare.ci sa mylim???
24-70 f2,8 je spickovy objektiv, ten urcite plne postacuje, ale pevne skla maju ine caro. 50-ka, zalezi aky velky mas priestor, robim nou v pohode dvojpostavu a take dvojportrety od pasa apod. Ked chcem nieco este lepsie na portret tak 105/2.8-absolutna spicka-kresba, ostrost atd.-vela ludi ked ma macro casto uziva aj na portret, patrim aj ja k nim. Najvacsi problem robia zoomy s premenlivou svetelnostou, toto som uplne vylucil- problem s expoziciou, treba strazit podexpoziciu pri tele rozsahu o ostrosti a celkovom vysledku ani nehovorim.
ja zatial pouzivam nikkor 24-70 f2,8.myslis ze to nie je ono???tiez rozmyslam nad pevnym,napr tou 50tkou ale zase ta je viac na portrety,tvare.ci sa mylim???
Reakcia je vyssie, ale este chcem dodat, ze tiez som chcel povodne 24-70, ale potom som sa rozhodol pre pevne ohniska, mam D300 a ten zoom si kupim az ked bude FF. Na reportaze uzivam skor 17-50/2.8, lebo je sirsi dole, co sa sem tam hodi pri malych priestoroch. Ostatne veci idem tymi pevnymi a zoomujem nohami, napr. v ext. svadby a pod. Zase to prehadzovanie objektivov ni eje az taky problem.
na APS-C je asi najpraktickejsi rozsah 28-100, na FF je super 50mm+70-200.
Pevne skla maju menej optickych clenov a tym padom lepsi kontrast a su menej nachylne na chyby v protisvetle (ak hovorime o podobnej triede, najlacnejsie 50mm objektivy na tom nie su nic moc s tou odolnostou na protisvetlo)
Zatiaľ si nenapísal, čo v tom ateliéri chceš fotiť a aký máš veľký ateliér.
Keď máš malý ateliér a chceš fotiť celú postavu, tak pochopiteľne dlhé sklo je nanič.
Ja mám teraz objednaný 50/1,4G s tým, že ho budem používať na celú postavu. Čiste na foto tváre je to krátke. Keď chcem na 50 vyplniť tvárou hľadáčik, tak som moc blízko a už je vidno skreslenie tváre perspektívou. Takže dá sa, ale s tým že budeš orezávať. Ďalší kúsok, ktorý príde do výbavičky sa chystá byť 85/1,8. Ale videl som na rôznych videách fotiť portréty s pevnou 105, prípadne 70-200.
S Nikonom, i lacnym 50/1.8 v protisvetle nie je problem, to sa mi na nich prave paci. A ked sa aj stane, tak urcite mensi ako u zoomov, a od tretich vyrobcov este horsie, kde to je casto katastrofa-absoltne klesa kontrast a o vselijakych efektoch ani nehovorim.
24-70 f2,8 je spickovy objektiv, ten urcite plne postacuje, ale pevne skla maju ine caro. 50-ka, zalezi aky velky mas priestor, robim nou v pohode dvojpostavu a take dvojportrety od pasa apod. Ked chcem nieco este lepsie na portret tak 105/2.8-absolutna spicka-kresba, ostrost atd.-vela ludi ked ma macro casto uziva aj na portret, patrim aj ja k nim. Najvacsi problem robia zoomy s premenlivou svetelnostou, toto som uplne vylucil- problem s expoziciou, treba strazit podexpoziciu pri tele rozsahu o ostrosti a celkovom vysledku ani nehovorim.
Je ten problém s preenlivou svetelnosťou praktický alebo teoretický? Myslím konkrétne, či sa ti často stáva, že nemôžeš/nechceš z nejakého dôvodu použiť napr. f/5,6.
Je ten problém s preenlivou svetelnosťou praktický alebo teoretický? Myslím konkrétne, či sa ti často stáva, že nemôžeš/nechceš z nejakého dôvodu použiť napr. f/5,6.
Skor mi vadilo, ze robis celu dvojpostavu-ohnisko napr. okolo 35-50 a mas nejaku expoziciu nameranu, natiahnes na plny rozsah-tele napr. 105 a objektiv sa ti zacloni o 1-1.5 clony, stale na to musis davat pozor. U filmu to nerobilo az taky problem, tam ti helfla pruznost filmu uzival som Fuji, ale u digi nie. Preto radsej zoom s pevnou dierou, alebo pevne sklo.
Súhlasím...ja mám na APS-C Canon 50/1,4 a 100/2,8 macro ..oba sú super,ale vyslovene kvôli portrétom a možnosti predsa len trochu meniť výrez ešte plánujem
buď sigmu 50-150/2,8 (čo je v krope 80-240) alebo tokinu 50-135/2,8.
Ohnisková vzdialenosť 135-200 mi príde najvhodnejšia.Okrem toho objektívy sú pomerne malé a ľahké.
Tele typu 70-200 na APS-C(112-320) je už moc a aj veľkosť a váha je už o inom.
zalezi na tom, co chces fotit!
redakcie slovenskych casopisov ficia na canonoch 5D a maju 24-70/2.8, alebo 85/1.4.
ja odporucam 24-70/2.8, tamron 17-50/2.8, 35/2, 50/1.4, 60/2.8 micro, 85/1.8, 105/2.8 af-s vr, 105/2 dc, 135/2 dc, prinajhorsom 70(80)-200/2.8... podla toho, co fotis
objektiv pre atelier
Pevne skla maju menej optickych clenov a tym padom lepsi kontrast a su menej nachylne na chyby v protisvetle (ak hovorime o podobnej triede, najlacnejsie 50mm objektivy na tom nie su nic moc s tou odolnostou na protisvetlo)
Keď máš malý ateliér a chceš fotiť celú postavu, tak pochopiteľne dlhé sklo je nanič.
Ja mám teraz objednaný 50/1,4G s tým, že ho budem používať na celú postavu. Čiste na foto tváre je to krátke. Keď chcem na 50 vyplniť tvárou hľadáčik, tak som moc blízko a už je vidno skreslenie tváre perspektívou. Takže dá sa, ale s tým že budeš orezávať. Ďalší kúsok, ktorý príde do výbavičky sa chystá byť 85/1,8. Ale videl som na rôznych videách fotiť portréty s pevnou 105, prípadne 70-200.
buď sigmu 50-150/2,8 (čo je v krope 80-240) alebo tokinu 50-135/2,8.
Ohnisková vzdialenosť 135-200 mi príde najvhodnejšia.Okrem toho objektívy sú pomerne malé a ľahké.
Tele typu 70-200 na APS-C(112-320) je už moc a aj veľkosť a váha je už o inom.
redakcie slovenskych casopisov ficia na canonoch 5D a maju 24-70/2.8, alebo 85/1.4.
ja odporucam 24-70/2.8, tamron 17-50/2.8, 35/2, 50/1.4, 60/2.8 micro, 85/1.8, 105/2.8 af-s vr, 105/2 dc, 135/2 dc, prinajhorsom 70(80)-200/2.8... podla toho, co fotis
osobne by som bral ten prvy :) sam ked zmenim telo kupim aj ten objektiv :)
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom