Hore
Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ
 

Hamletovská otázka!

Nathan
2009-05-20 00:22:03+02
Kúpiť, či nekúpiť? Zdravím, aby som vysvetlil, o čo vlastne ide... Mám na vás, skúsenejších fotografov, jednu faktickú otázku. Pomerne aktívne sa venujem cestovaniu a samozrejme pritom aj fotím. Momentálne mám Sony DSC-H9 a rozmýšľam, či nevymeniť za nejakú zrkadlovku, no keďže som študent si môžem dovoliť investovať maximálne 400-450 euro. Ide mi o to, zvečniť si nejakú peknú katedrálu, hrad, ulicu, alebo prírodnú scenériu, nie byť profesionálny fotograf. A práve tu je moja otázka: Oplatí sa mi investovať do zrkadlovky, ak by som väčšinu času aj tak fotil na automate? Je rozdiel vo fotkách taký markantný? Pred týmto sony som mal pár rokov klasický malý kompakt od olympusu a už medzi týmito dvomi bol priepastný rozdiel. Dá sa očakávať podobný pokrok aj pri prechode na zrkadlovku? Za všetky odpovede k veci vopred ďakujem.
 
zdenoxl
2009-05-20 00:47:19+02
Kazda zrkadlovka Ti prinesie lepsie vysledky, ako kompakt alebo ultrazoom. Poobzeraj sa aj po bazaroch, daju sa zohnat zanovne tela aj s objektivmi za slusne peniaze. A ver tomu, ze ak si kupis zrkadlovku, tak urcite nebudes fotit na automatike:-)
 
2009-05-20 01:00:49+02
na automatiku si zrkadlovku nekupuj. pokial nemas zaujem o ucenie sa fotografovat, tak radsej usetri peniaze a mozno niekedy v buducnosti kupis ;)
 
quintes
2009-05-20 05:09:28+02
ked ja som bol študent, bol som rád že mám na cigarety, v dnešnej dobe sa kupujú zrkadlovky. Z druhej strany, kašli na to, výhovorky že si študent do sféry zrkadloviek nepatria. Pretože ak ozaj ťa fotenie baví, tak ti len zrkadlo nepostačí.
p.s. Som zvedavý kto nabudúce vymyslí ako položiť otázku typu kúpiť to či ono? inak ako Hamletovsky..
 
viator
2009-05-20 06:37:34+02