Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ

Photoshop Color Space

Palso
2010-02-24 21:23:01+01
Ahojte, mám takýto problém (som nováčik v PS, tak mi snáď pomôžete). Nafotil som fotografiu v RAWe (Adobe RGB), upravoval som v PS. Teraz ju chcem dať uložiť do TIFFu, ale strácam farby (viditeľne). Takto vyzerá fotka uložená do JPG cez Save for web and devices, zaškrtnuté "Convert to sRGB" - http://i46.tinypic.com/1418t9y.jpg a takto vyzerá uložený TIFF (prenkovertoval som ho do jpg, ale farby zostali rovnaké) - http://i46.tinypic.com/t0sqag.jpg a to je len červená farba... keď ten TIFF znova otvorím v PS - v color settings nastavené i sRGB i Adobe RGB - pri oboch je taký vyblednutý... nikde pri "save as" a voľbe TIFF nevidím farebný profil (je tam akurát ICC profil možnosť zaškrtnúť a i to je ProPhoto)... druhá otázka je, ako najlepšie skladovať upravené fotografie... s čo najmenšou stratou kvality.. čo sa stane, ak to dám uložiť ako RAW, dokáže to PS prepísať v pôvodnom súbore aj s farebnými zmenami a zachovať pôvodný rozsah informácií? či je lepšie to uložiť ako TIFF? ale potom má ten súbor 80MB, ma to štve :) a ešte to robí takéto hlúpe farby... ďakujem :)

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-02-25 07:45:49+01
Vysla kniha o colrmanagemente,odporucam kupit a nastudovat.

keko
2010-03-01 15:39:38+01