Hore
Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ
 

Blesk alebo svetlejší objektív

Shooter
Shooter 2010-09-29 11:06:40+02
Zdravím. Minulý víkend som bol na rodinnej oslave, kde som sa zhostil úlohy fotografa. Bolo to v relatívne tmavej miestnosti, kde mi so setovým objektívom 18-55/f3,5-5,6 vychádzali časy pri 800 ISO okolo 1/30sek, čo bolo príliš veľa, tak som sa rozhodol použiť blesk. Na moje veľké prekvapenie boli fotky strašne tmavé (výrazne podexponované). Aj keď som zvýšil výkon blesku na maximum tak účinok bol len minimálny. Niektorí, čo fotili kompaktami mali fotky oveľa svetlejšie. Neviem, kde som spravil chybu,ale určite nechcem, aby sa viac opakovala, preto potrebujem radu, čo by tento problém vyriešilo. Rozhodujem sa medzi externým bleskom alebo svetlejším objektívom. Viem, že najlepšie by bolo oboje, ale zatiaľ chýbajú euráče :( Rozmyšľal som nad Nikonom SB-600 alebo potom nad Tamronom 17-50/2,8. Ktoré riešenie prinesie väčší úžitok? Na predstavu pripájem fotky. Nikon D40, AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm F3.5-5.6G ED II, F5.3, 1/60", ISO 800, meranie exp. Multi segment, Blesk auto mod, vzdialenosť od objektu cca 2m
 
Pospo
2010-09-29 13:50:48+02
Inac si myslim, ze za ten cas co sa tu mudruje o stotinach sekunky mohol autor vlanka zobrat fotak a manual a zistit co tam je blbo nastavene.
 
dmedia
2010-09-29 13:55:06+02
Urob jednoduchy pokus, daj fotak do P alebo ´zelenej´ automatiky a cvakni par fotiek s bleskom pri 0EV na blesku i merani, ked bude expozicne ok, tak to mas zle nastavene v tom A-rezime, pravdepodobne rezim blesku. A ked uz sa budes hrat prepni si vo fotaku saturation-high na normal, nerobi to dobrotu , aspon nie pri kontrastnych scenach, to mimo temu trosku. Fotky co si pripojil su fotene bleskom tam niet pochyb, ale su doslova iba liznute bleskom.
 
Shooter
2010-09-29 13:58:32+02
príspevok od: Pospo
Inac si myslim, ze za ten cas co sa tu mudruje o stotinach sekunky mohol autor vlanka zobrat fotak a manual a zistit co tam je blbo nastavene.