Hore
Fórum » Servis fototechniky
 

čistenie čipu Prešov

Goriot
Goriot 2018-05-12 17:02:26+02
Kúpil som si fotoaparát v Nay aj so 4-mi čisteniami zadarmo, ale to posielali fotoaparát až do Prahy, trvalo to celkovo mesiac a bolo to pred troma rokmi, ale bol som nad mieru spokojný... tie zvyšné čistenia už prepadli, tak by som chcel niečo bližšie a na počkanie.Prečítal som tu nie jeden príspevok, ale o čistení čipu v Prešove ani bodka. Niečo o Košiciach z pred piatich rokov ... kto vie či je to aktuálne a ešte k tomu zo zvláštnymi komentami o odbornosti. Preto sa chcem opýtať, čistí odborne vôbec niekto v Prešove čipy, eventuálne v Košiciach ? Mám Nikon.
 
martinmlm
2018-06-25 23:58:24+02
príspevok od: Goriot
Naša firma medzičasom prijímala pracovníkov a medzi nimi som objavil jedného fotografa. Ten mi prezradil ako čistí čip on ... a ja som ho počúvol. Z činy som si objednal čistiace tyčinky, u nás som kúpil lepiacu pásku a k čisteniu som ešte použil nožnice. Najprv som si nastrihal asi 30 mm pásik lepiacej pásky, nimi som najprv vyčistil bočné steny, ktoré sú pokryté nejakou látkou a bolo na nich dosť veľa nečistôt. Robil som to tak, že som zobral pásik lepiacej pásky, prilepil som ho na stenu a následne odlepil. Tak som postupne vyčistil všetky steny kde bola látka. Potom som zobral tyčinku a vyčistil čip. Tyčinka je vzduchotesne uzatvorená a napustená nejakým roztokom, takže sa na ňu pred čistením nič neaplikuje. Dopadlo to výborne ... kamaráta som pozval na pivo.
Ak sa na to sklíčko, čo je nad snímačom pozriete cez mikroskop, uvidíte že nieje hladké ale jemne zdrsnené /predpokladám, že antireflexný povrch/. Len mokrým čistením zriedite mastnotu a dostanete ju hlbšie do porov. Ak sa vám podarí skičko dokonale vyčistiť/odmastiť, začne staticky pritahovať prach a vlákna z handričiek, tičiniek...drží to tam, ako špendlík na magnete. Takže, nie je to až tak jednoduché, že párkrat potiahnem čínskou tyčinkou
 
belco
2018-06-26 06:35:36+02
príspevok od: martinmlm