Fórum » Spracovanie fotografie

Upravovanie fotiek

Sakuke
2012-08-31 20:18:21+02
som fotograf amatér a už viacej krát mi bolo povedané že mám príliš tmavé/svetlé/preexponované a neviem ešte aké fotky .. neviete mi poradiť nejaký jednoduchý program ľahký na ovládanie v ktorom by som takéto veci dokázala upraviť/odstrániť? ďakujem

bonifacko
2012-08-31 20:26:14+02
príspevok od: Sakuke
som fotograf amatér a už viacej krát mi bolo povedané že mám príliš tmavé/svetlé/preexponované a neviem ešte aké fotky .. neviete mi poradiť nejaký jednoduchý program ľahký na ovládanie v ktorom by som takéto veci dokázala upraviť/odstrániť? ďakujem
Fotiť do RAW a upravovať ich v RAW konvertore.

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-08-31 20:36:52+02
To nemas robit programom. SPravne mas exponovat pri foteni. Kontroluj fotky a pouzivaj korekciu expozicie. Ulaha fotografa nie je v zachranovani nepodarenych fotiek.

Sakuke
2012-08-31 20:39:49+02
príspevok od: Karol Srnec
To nemas robit programom. SPravne mas exponovat pri foteni. Kontroluj fotky a pouzivaj korekciu expozicie. Ulaha fotografa nie je v zachranovani nepodarenych fotiek.
jasné ja to chápem. budem sa teda snažiť viacej..

sachmo
2012-08-31 21:35:01+02
A kolko fotiek (percentualne) sa ti podari urobit tak, aby si do nich nemusel softverom siahnut?

total empty
2012-08-31 21:45:05+02
príspevok od: sachmo
A kolko fotiek (percentualne) sa ti podari urobit tak, aby si do nich nemusel softverom siahnut?
Žiadná, u mňa. vždy to potrebuje úpravu,najsamprv raw, potom čo je za potreby. Ale keď to zle cvakneš,nepomôže nič. Dosť často fotky úmyselne podexponujem,lebo je to lepšie trebars pre HDR. tO U NEJ POMôžE LEN JEDNO: UčIť SA,UčIťSA,UčIťSA.....

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-08-31 21:45:48+02