Hore
Fórum » Ako fotografovať?
 

ako ste začínali?

Corrine
2012-07-22 09:39:18+02
Zdravím všetkých, nevedela som kam zaradiť tému tohto typu, preto prepáčte, ak tým obťažujem tu.
Zaujímalo by ma len, ako ste začínali s fotografiou. Viete, ja som ešte študentka, preto nemám trvalý prísun financií tj. nemôžem si dovoliť zakúpiť fototechniku, s ktorou sa dá samozrejme lepšie pracovať a a narábať. Tým myslím lepší fotoaparát, objektívy a podobne ...
Takisto ma zaujíma, koľkí z vás absolvovali nejaký kurz, alebo sa "učili" na vlastnú päsť
Pekný deň
 
kaFOtka
2012-07-22 09:52:59+02
ahoj, ja som zacinala tym ze som studovala teoriu.. pamatam si casy, ked som nemala este ani zrkadlovku, iba kompakt s manualnym rezimom a tam som sa ucila zakonitosti clony acasu a pod. internet je plny dobrych clankov, myslim ze naucit za pracovat s fotakom sa da aj svojpomocne.. ak vies anglicky skus vyuzit aj youtube potom som si kupila zrkadlovu -entry level Nikon D40 a cvakala som a cvakala.. co sa tyka financii vtedy som skoncila strednu skolu a vedela som ze rodicia mi nedaju na fototechniku ani cent. preto som sa rozhodla vycestovat a zarobila som si v zahranici.. rovnaky scenar bol aj ked som chcela upgrade. Nikon d300s bola som v UK a tam som si nan zarobila a aj som si ho tam kupila.. teraz fotim aj nejake portrety za peniaze, ale neodporucam ti ani len dufat, ze to vynasa.. mne sa este asi dlho nevratia vsetky investicie ktore som do fototechniky vrazila. je dobre s fotenim zacinat iba s viziou hobby. a potom skusit aj viac, ale hlavne nemaj velke oci.
 
Erick
2012-07-22 09:55:37+02
Ako 10-ročný som dostal no-name foťák, z ktorého liezli priemerné fotky, ale netušil som, čo by som mal a ako robiť.
Neskôr, ako 18-ročný, kúpil som si v bazáre Zenit s 50mm objektívom, makro predsádkou a bleskom, ktorý sa dobíjal káblom zo siete. (Naozaj veľmi "použiteľný" nápad.) Spolu to stálo tuším 500,- Kčs.