chcel by som sa spytat skusenejsich, ako postupovat pri foteni ladoveho caju v skle (vid obrazok) v beznych podmienkach (nie atelier). Chcel by som to spravit co najjednoduchsie (co sa tyka svietenia), samozrejme nie na ukor kvality.
K dispozicii mam SB-900 a SB-700. Co sa tyka objektivu asi 85 1.8 bude na to najlepsia? Mam dva biele dazdniky jeden asi metrov a druhy 80 cm.
Teraz moja uvaha, ako by som k tomu pristupoval. Polozit to na drevo, dozadu dat povedzme pauzovaci papier. Spoza neho jeden blesk, aby to ten caj trosku presvetlilo a pozadie bolo biele. A jeden velky dazdnik z pravej strany co najblizsie k objektu. Z lavej strany mozno odrazku? Samozrejme nikdy som to nefotil takze to je len taka moja uvaha. Ak mi niekto poradi, ako to nafotit s technikou, ktoru mam k dispozicii, budem mu vdacny.
chcel by som sa spytat skusenejsich, ako postupovat pri foteni ladoveho caju v skle (vid obrazok) v beznych podmienkach (nie atelier). Chcel by som to spravit co najjednoduchsie (co sa tyka svietenia), samozrejme nie na ukor kvality.
K dispozicii mam SB-900 a SB-700. Co sa tyka objektivu asi 85 1.8 bude na to najlepsia? Mam dva biele dazdniky jeden asi metrov a druhy 80 cm.
Teraz moja uvaha, ako by som k tomu pristupoval. Polozit to na drevo, dozadu dat povedzme pauzovaci papier. Spoza neho jeden blesk, aby to ten caj trosku presvetlilo a pozadie bolo biele. A jeden velky dazdnik z pravej strany co najblizsie k objektu. Z lavej strany mozno odrazku? Samozrejme nikdy som to nefotil takze to je len taka moja uvaha. Ak mi niekto poradi, ako to nafotit s technikou, ktoru mam k dispozicii, budem mu vdacny.
Veď choď a skúšaj, uvidíš ako to bude vyzerať, čo tomu bude chýbať. Kým si napísal túto tému mohol si mať veci rozložené a fotiť a fotiť
praveze to budem fotit kamaratovi v cajovni a ma kopec cajov a len obmedzeny cas na fotenie. Preto sa chcem na to aspon teoreticky pripravit. Aby som sa zbytocne vyvaroval uplne zakladnych chyb. Jasne ze budem vela skusat, kym sa dopracujem k zelanemu vysledku. Ale nejake grify od skusenejsich by mi bodli.
praveze to budem fotit kamaratovi v cajovni a ma kopec cajov a len obmedzeny cas na fotenie. Preto sa chcem na to aspon teoreticky pripravit. Aby som sa zbytocne vyvaroval uplne zakladnych chyb. Jasne ze budem vela skusat, kym sa dopracujem k zelanemu vysledku. Ale nejake grify od skusenejsich by mi bodli.
Ja by som to v tomto pripade supol niekde k oknu, zastrel ostatne zdroje svetla (a potenicialne odrazy) a skusal pripadne odrazkou korigovat tmave miesta. Co sa tyka inspiracii tak su si toho vies relativne dost najst: http://strobox.com/. Strasne zavisi od prostredia kde sa to bude fotit.
Ja by som to v tomto pripade supol niekde k oknu, zastrel ostatne zdroje svetla (a potenicialne odrazy) a skusal pripadne odrazkou korigovat tmave miesta. Co sa tyka inspiracii tak su si toho vies relativne dost najst: http://strobox.com/. Strasne zavisi od prostredia kde sa to bude fotit.
diky moc za link. Poznam tu stranku, ale uplne som zabudol pozriet sa na nu. Nasiel som tento diagram: http://strobox.com/food/14651 To by asi zodpovedalo mojim ocakavaniam. Jednoduche nasvietenie a super vysledok. Tak som zvedavy, ci to aj mne tak vyjde DIky este raz.
diky moc za link. Poznam tu stranku, ale uplne som zabudol pozriet sa na nu. Nasiel som tento diagram: http://strobox.com/food/14651 To by asi zodpovedalo mojim ocakavaniam. Jednoduche nasvietenie a super vysledok. Tak som zvedavy, ci to aj mne tak vyjde DIky este raz.
Niej zac. Ked kukam na ten diagram, tak mi tam chybaju naznacene tmave/cierne plochy po bokoch pohara. Tie ktore kreslia po jeho bokoch tie tmave obrysove linky (vidno hlavne na stopke). A este druha vec, napoj ked sa leje sa sprava uplne inac ako ked je v kludovej polohe. Vznikaju tam bublinky (ohyby vody), ktore svetlo kadejak odrazaju. Vtedy je obsah znacne svetlejsi. Len sa priprav, ze na prvy krat ten vysledok nemusi byt podla ocakavania.
chcel by som sa spytat skusenejsich, ako postupovat pri foteni ladoveho caju v skle (vid obrazok) v beznych podmienkach (nie atelier). Chcel by som to spravit co najjednoduchsie (co sa tyka svietenia), samozrejme nie na ukor kvality.
K dispozicii mam SB-900 a SB-700. Co sa tyka objektivu asi 85 1.8 bude na to najlepsia? Mam dva biele dazdniky jeden asi metrov a druhy 80 cm.
Teraz moja uvaha, ako by som k tomu pristupoval. Polozit to na drevo, dozadu dat povedzme pauzovaci papier. Spoza neho jeden blesk, aby to ten caj trosku presvetlilo a pozadie bolo biele. A jeden velky dazdnik z pravej strany co najblizsie k objektu. Z lavej strany mozno odrazku? Samozrejme nikdy som to nefotil takze to je len taka moja uvaha. Ak mi niekto poradi, ako to nafotit s technikou, ktoru mam k dispozicii, budem mu vdacny.
difuzny panel ako pozadie a za nim jeden blesk, ten presvieti tekutinu a ukaze jej farbu, zaroven spravi pozadie bielym. druhy blesk do softboxu kvoli odrazom v skle a nasvietenie citronu. 85mm je ok.
difuzny panel sa da zamenit napr bielou plachtou, alebo mozes svetlo odrazit od bieleho papiera. ak pouzijes dazdnik namiesto softboxu, bude ho v odraze vidiet. dazdniky sa na fotenie reflexnych predmetov ako sklo vobec nehodia. ak nemas softbox, da sa to znovu vselijako napodobnit, napr difuzny panel, hocijaky vacsi biely obdlznik. vsetky tieto improvizacie ti niekto musi drzat a budes to velmi neohrabane, vysledok ale moze byt identicky. s normalnou vybavou akurat vsetko nastavis rychlejsie, presnejsie a lahsie. v obidvoch pripadoch ale musis vediet co robis.
Vyzerá to nevábne, šupni to vonku do travy a nasvieť, čaj je predsa príroda a nie biela stena a lakovaný stôl. Ďaleko do pozadia niečo zelené,dobrí bokeh,trocha orosiť,rozprašovať vodu a vytvoriť optické bublinky,no fantázií sa medze nekladú.
Vyzerá to nevábne, šupni to vonku do travy a nasvieť, čaj je predsa príroda a nie biela stena a lakovaný stôl. Ďaleko do pozadia niečo zelené,dobrí bokeh,trocha orosiť,rozprašovať vodu a vytvoriť optické bublinky,no fantázií sa medze nekladú.
Najdi si poriadne pozadie a priroda si sama poradi... najlepsie sa foti na realnom svetle .. zober si doma pohar a sup na balkon a po 15 minutach zistis ako na to CPL vzdy pomoze
dazdnik a sklo nejdu dokopy. robi to skarede odlesky.
par dobrych tutorialov najdes na photigy.com, su tam aj videa ako svietit sklo atd ... nedaj sa odradit pouzitou technikou, da sa to aj s tym co mas, len potrebujes spravit z pauzaku trosku viac difuzorov
Použi čiernu látku okolo scény (kde treba) aby si nemal nechcené odlesky na skle. Protisvetlo ti nápoj rozžiari. Prípadne CPL na odstránenie odleskov. Sklo (aj s tekutinou) sa fotí jednoducho:
Fil Hunter, Paul Fuqua, Steven Biver - Light Science and Magic, kapitola 7
Tak fotenie mam za sebou. Bola to cista imrpovizacia. Myslim, ze fotenie dopadlo celkom v pohode. Aspon na tie ucely, na co to pojde. Poprosim o kritiku, co som spravil zle, ako to vylepsit, pripadne co sa da zlepsit v PS. Vopred vdaka za nazory. Prikladam JPEG original z fotak a JPEG po editacii (fotky su ale v opacnom poradi nahrate
Tak fotenie mam za sebou. Bola to cista imrpovizacia. Myslim, ze fotenie dopadlo celkom v pohode. Aspon na tie ucely, na co to pojde. Poprosim o kritiku, co som spravil zle, ako to vylepsit, pripadne co sa da zlepsit v PS. Vopred vdaka za nazory. Prikladam JPEG original z fotak a JPEG po editacii (fotky su ale v opacnom poradi nahrate
Ploché difúzne svetlo ako vo fotostane. To sa k tomu vôbec nehodí. Protisvetko žiadne, však náš dva blesky, tak jeden bez dáždnika daj za. Podložka a pozadie sa nehodia k sebe, skús nekonečné pozadie. A mal som predstavu ze ľadový čaj je priehľadný (nie priesvitný). Skús to najskôr bez bleskov pred oknom.
Pozri ten olej vzadu ako sa protisvetlom rozžiaril. A ukážka nekonečného pozadia.
Ako nafotit ladovy caj?
chcel by som sa spytat skusenejsich, ako postupovat pri foteni ladoveho caju v skle (vid obrazok) v beznych podmienkach (nie atelier). Chcel by som to spravit co najjednoduchsie (co sa tyka svietenia), samozrejme nie na ukor kvality.
K dispozicii mam SB-900 a SB-700. Co sa tyka objektivu asi 85 1.8 bude na to najlepsia? Mam dva biele dazdniky jeden asi metrov a druhy 80 cm.
Teraz moja uvaha, ako by som k tomu pristupoval. Polozit to na drevo, dozadu dat povedzme pauzovaci papier. Spoza neho jeden blesk, aby to ten caj trosku presvetlilo a pozadie bolo biele. A jeden velky dazdnik z pravej strany co najblizsie k objektu. Z lavej strany mozno odrazku? Samozrejme nikdy som to nefotil takze to je len taka moja uvaha. Ak mi niekto poradi, ako to nafotit s technikou, ktoru mam k dispozicii, budem mu vdacny.
chcel by som sa spytat skusenejsich, ako postupovat pri foteni ladoveho caju v skle (vid obrazok) v beznych podmienkach (nie atelier). Chcel by som to spravit co najjednoduchsie (co sa tyka svietenia), samozrejme nie na ukor kvality.
K dispozicii mam SB-900 a SB-700. Co sa tyka objektivu asi 85 1.8 bude na to najlepsia? Mam dva biele dazdniky jeden asi metrov a druhy 80 cm.
Teraz moja uvaha, ako by som k tomu pristupoval. Polozit to na drevo, dozadu dat povedzme pauzovaci papier. Spoza neho jeden blesk, aby to ten caj trosku presvetlilo a pozadie bolo biele. A jeden velky dazdnik z pravej strany co najblizsie k objektu. Z lavej strany mozno odrazku? Samozrejme nikdy som to nefotil takze to je len taka moja uvaha. Ak mi niekto poradi, ako to nafotit s technikou, ktoru mam k dispozicii, budem mu vdacny.
chcel by som sa spytat skusenejsich, ako postupovat pri foteni ladoveho caju v skle (vid obrazok) v beznych podmienkach (nie atelier). Chcel by som to spravit co najjednoduchsie (co sa tyka svietenia), samozrejme nie na ukor kvality.
K dispozicii mam SB-900 a SB-700. Co sa tyka objektivu asi 85 1.8 bude na to najlepsia? Mam dva biele dazdniky jeden asi metrov a druhy 80 cm.
Teraz moja uvaha, ako by som k tomu pristupoval. Polozit to na drevo, dozadu dat povedzme pauzovaci papier. Spoza neho jeden blesk, aby to ten caj trosku presvetlilo a pozadie bolo biele. A jeden velky dazdnik z pravej strany co najblizsie k objektu. Z lavej strany mozno odrazku? Samozrejme nikdy som to nefotil takze to je len taka moja uvaha. Ak mi niekto poradi, ako to nafotit s technikou, ktoru mam k dispozicii, budem mu vdacny.
shop.ephoto.sk/fotografie-and-svetlo-naucte-se-techniky-fotografickeho-sviceni.html
difuzny panel ako pozadie a za nim jeden blesk, ten presvieti tekutinu a ukaze jej farbu, zaroven spravi pozadie bielym. druhy blesk do softboxu kvoli odrazom v skle a nasvietenie citronu. 85mm je ok.
difuzny panel sa da zamenit napr bielou plachtou, alebo mozes svetlo odrazit od bieleho papiera. ak pouzijes dazdnik namiesto softboxu, bude ho v odraze vidiet. dazdniky sa na fotenie reflexnych predmetov ako sklo vobec nehodia. ak nemas softbox, da sa to znovu vselijako napodobnit, napr difuzny panel, hocijaky vacsi biely obdlznik. vsetky tieto improvizacie ti niekto musi drzat a budes to velmi neohrabane, vysledok ale moze byt identicky. s normalnou vybavou akurat vsetko nastavis rychlejsie, presnejsie a lahsie. v obidvoch pripadoch ale musis vediet co robis.
par dobrych tutorialov najdes na photigy.com, su tam aj videa ako svietit sklo atd ... nedaj sa odradit pouzitou technikou, da sa to aj s tym co mas, len potrebujes spravit z pauzaku trosku viac difuzorov
Fil Hunter, Paul Fuqua, Steven Biver - Light Science and Magic, kapitola 7
Pozri ten olej vzadu ako sa protisvetlom rozžiaril.
A ukážka nekonečného pozadia.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom