Zdravim vas. Idem fotiť spoločenské tance takže to bude v miestnosti so slabším svetlom. Fotak canon 5d m1 objektiv canon ef 75-300 5,6 usm a zakladny setak 28-80 + blesk canon speedlite 420ex. Fotil som už no foto nebolo až také ostré ako by som si predstavoval. fotak bol nastaveny na prioritu času zoom objektiv blesk nahodený. Prosím poraďte aby tie foto boli viac ostré.Blýskal som na priamo, nie do stropu lebo bol vysoký, ani iný uhol.
ISO 400, rýchle časy, mne pri zumbe stačil zabudovaný blesk pri slabom osvetlení sály,ostrenie auto na 27ostr.bodov. Môžeš AF ostrenie, ale to je skôr na tváre,dopoly spušť a zamkneš potom pohybeš za objektom a cvak.
1. objektivy mas podpriemerne a navyse dost tmave. Vela od nich necakaj. Spolocenske tance su na techniku narocny fotozaner. 2. fotoenie spolocenskych tancov je tema na fotoskolu, cize mimo rozsah beznych komentarov na fore. 3. cyhodnot, co a preco sa ti nedarilo a zamysli sa nad tym, ako to napravit.
Viem ze by sa zisiel lkovy objektiv lepsia svetelnost. Fotil som na prioritu casu a teraz ked som pozeral fotky boli trosku tmavsie a iso bolo od 800-1000. Foto nemusi byt profi ale nada sa to zlepsit o cosi aby to bolo z pouzitim tychto komponentov?
ked nemozes obetovat do lepsieho skla,zvyš iso a zmier sa s troxou sumu,riad sa heslom radsej trochu šumu ako rozmazaná foto,teda pokial nechces mat foto rozmaznutú ako vyjadrenie pohybu
Viem ze by sa zisiel lkovy objektiv lepsia svetelnost. Fotil som na prioritu casu a teraz ked som pozeral fotky boli trosku tmavsie a iso bolo od 800-1000. Foto nemusi byt profi ale nada sa to zlepsit o cosi aby to bolo z pouzitim tychto komponentov?
Trochu tmavé fotky pri fotení by ťa nemali zaujímať ak fotíš do raw, to jedno EV pridáš bez nejakých dramatických zmien,horšie by bol z prepalmy.. Foť ich podľa možnosti z čo najkratšej vzdialenosti,nie z 20 metrov.Blesk a rychlejší čas ti zmrazia pohyb.Žiadné zazraky nečekaj,pokiaľ by si chcel fakt squele foto,musel by si si scénu nasvietiť.. Keď budem doma,tak pohľadam nejaké fotky zo zumby a šupnem tu aj s exifom.
kozakm je na toto najpovolanejší a poradil ti dobre, ak nechceš kompromisy. S tvojou výbavou: fotiť iba pózy, kde nehrozí rozmazanie dlhým časom. Ale bez blesku ti bude všeobecne málo svetla. S bleskom môžešmať odlesky na šatoch a tanečníkoch, aj keď ho použiješ len na vykrytie tieňov. Predpokladám, že ti stačia vo výsledku malé fotky. Takže zisti, kam môžeš ísť s ISOm, odšumuj v PC podľa výslednej veľkosti. Podobne platí aj pre čas-rozmazanie sa trochu stratí a úplne zmrazené fotky ajtak nevyzerajú prirodzene. Nechcem ťa odradiť, ale ja fotievam na ISO>2000, F2,8 čas kratší než 1/125
Karol prosim ta mozes odporucit nejaky objektiv ktory by to zlepsil ale zaroven ma financne nezruinoval? Dakujem za tvoju idpoved
Skús pozrieť canon 50mm f/1.4, alebo f/1.8, 85mm f/1.8, sigma 35mm f/1.4. nikto z nás nevie aké ohnisko používaš najčastejšie, aký máš rozpočet na objektív ...
Poprosim ta kozakm aky by bol vhodny objektiv na tance? Resp. S ktorym mas dobre skusenosti. Ohniska striedam raz su tanecnici tu inokedy inde na opacnom konci.
Poprosim ta kozakm aky by bol vhodny objektiv na tance? Resp. S ktorym mas dobre skusenosti. Ohniska striedam raz su tanecnici tu inokedy inde na opacnom konci.
Viem ze by sa zisiel lkovy objektiv lepsia svetelnost. Fotil som na prioritu casu a teraz ked som pozeral fotky boli trosku tmavsie a iso bolo od 800-1000. Foto nemusi byt profi ale nada sa to zlepsit o cosi aby to bolo z pouzitim tychto komponentov?
Nemyslíš,že to ohnisko je zbytočne dlhé? Vyšie píše,že sa pohybujú po sále,raz blízko raz ďaleko,neni ti fotenie na koncerte že si dole a oni na pódiu. Tých f2.8 ma celej dlžke? či na opačnom konci už f5.6 (objektív)? Možno namá na nákup drahých skiel a ISO tisíc a vyšie neni prave šťastná voľba,pokiaľ mu ide o kvalitu a nizký šum.
Nemyslíš,že to ohnisko je zbytočne dlhé? Vyšie píše,že sa pohybujú po sále,raz blízko raz ďaleko,neni ti fotenie na koncerte že si dole a oni na pódiu. Tých f2.8 ma celej dlžke? či na opačnom konci už f5.6 (objektív)? Možno namá na nákup drahých skiel a ISO tisíc a vyšie neni prave šťastná voľba,pokiaľ mu ide o kvalitu a nizký šum.
Mně to ze zkušenosti přijde jako rozumné ohnisko, které pokryje v podstatě celý parket, v případě potřeby se jím dá vypíchnout i nějaký ten detail. A na F2,8 to i slušně rozostří pozadí. Podle mě je to užitečnější, než třeba rozsah 24-70 (což neznamená, že by to nemohl střídat, jen si myslím, že kdybych si měl vybrat jeden, tak 70-200). Taky nezapomenout, že má fullframe. A objektiv má F2,8 po celé délce.
Samozřejmě to může zkusit s 50/1,8, za těch 100€ asi není co řešit. Ale přece jen je pevné ohnisko omezující.
Mně to ze zkušenosti přijde jako rozumné ohnisko, které pokryje v podstatě celý parket, v případě potřeby se jím dá vypíchnout i nějaký ten detail. A na F2,8 to i slušně rozostří pozadí. Podle mě je to užitečnější, než třeba rozsah 24-70 (což neznamená, že by to nemohl střídat, jen si myslím, že kdybych si měl vybrat jeden, tak 70-200). Taky nezapomenout, že má fullframe. A objektiv má F2,8 po celé délce.
Samozřejmě to může zkusit s 50/1,8, za těch 100€ asi není co řešit. Ale přece jen je pevné ohnisko omezující.
Ale práve,že jemu ide skôr o celé postavy,myslím,preto sa pýtam. A odpichnuté pozadie...skor by som bral tie fotky ako dokumentačne, nie umelecké. Na druhej strane,ak su tanečníci od neho vzdialený 10-15 metrov a za nimy je stena vzdialená trebars necelých dva metre,tak ten bokeh nebude práve ukážkový. To su len úvahy,mne pri fotení nešlo o bokeh ale o zmrazenie pohybu celej postavy-postáv,a pohyby su sakra rýchle,sala 25x25m ako parket,a výška stropu asi 10metrov možno viac a svietili tam z boku 4 !!! 40W neonky. Preto si myslím,že 50-siatka by mu mala stačiť.
Ale práve,že jemu ide skôr o celé postavy,myslím,preto sa pýtam. A odpichnuté pozadie...skor by som bral tie fotky ako dokumentačne, nie umelecké. Na druhej strane,ak su tanečníci od neho vzdialený 10-15 metrov a za nimy je stena vzdialená trebars necelých dva metre,tak ten bokeh nebude práve ukážkový. To su len úvahy,mne pri fotení nešlo o bokeh ale o zmrazenie pohybu celej postavy-postáv,a pohyby su sakra rýchle,sala 25x25m ako parket,a výška stropu asi 10metrov možno viac a svietili tam z boku 4 !!! 40W neonky. Preto si myslím,že 50-siatka by mu mala stačiť.
Tak Ti povim: ak sa fotograf rozhodne fotit eventy v salach bez bleskov so svetelnymi objektivami (1.4 az 2.8) tak to je jedna vec. zachova to atmo, ziadne odlesky, celkovy dojem je lepsi. A potom hopsa, bude pozvany do saly 20km od bydliska kde sa nestihol ist pred akciou pozriet, a sala tmava ako kulturak. Blesk v brasni pre istotu je vzdy good - istota. Odporucam sa naucit fotografovat akukolvek rychlu akciu s tlacidlom AF-ON, super vec.
Tymto celym som chcel povedat to, ze kazdy vyuziva prioritne ine ohniska, ktore musi prisposobovat podla velkosti saly a svetelnych podmienok. mala sala - napr. 85mm, väcsia sala spominana 70-200 na FF ideal.
Svetelnym objektivom sa nevyhnes. Fakt sa daju nafotit aj dobre foto bez toho ale je to male percento alebo potom uz genialita, ze vies presne KEDY, KDE a AKO a uplne vyuzijes osvetlenie saly. Pevne ohnisko je dost obmedzujuce ale zase o dost lacnejsie. A este jedna moja skusenost ked som pouzil pevne ohnisko Nikkor 50/f1.8, 105/f2.8 na moje pocudovanie fotky boli ovela lepsie nielen po technickej stranke ale hlavne kompozicnej. Musel som cakat a hladat. So zoomom som to dost flakal. Pripajam nejake moje vysledky http://www.flickr.com/photos/8266925@N07/
Spoločenské a latinsko americké tance
2. fotoenie spolocenskych tancov je tema na fotoskolu, cize mimo rozsah beznych komentarov na fore.
3. cyhodnot, co a preco sa ti nedarilo a zamysli sa nad tym, ako to napravit.
http://www.martinkozak.com/?p=4085
Každopádně zapomeň na blesk a kup si pořádný objektiv, jinak to bude stát za houby, ať dáš ISO jakékoli
Keď budem doma,tak pohľadam nejaké fotky zo zumby a šupnem tu aj s exifom.
Samozřejmě to může zkusit s 50/1,8, za těch 100€ asi není co řešit. Ale přece jen je pevné ohnisko omezující.
Samozřejmě to může zkusit s 50/1,8, za těch 100€ asi není co řešit. Ale přece jen je pevné ohnisko omezující.
Tymto celym som chcel povedat to, ze kazdy vyuziva prioritne ine ohniska, ktore musi prisposobovat podla velkosti saly a svetelnych podmienok. mala sala - napr. 85mm, väcsia sala spominana 70-200 na FF ideal.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom