som uplne zacinajuci fotograf a problem mi robia tieto pojmy, ktore sa tu casto vyskytuju ...nieco som si nasla aj na internete ale jednoducho potrebujem po lopate pocut to to vlastne ISO je a hlavne ako ho mozem nastavit .Ako nastavim vhodny expozicny cas a ako je to s clonou? dakujem
iste .. ale sa pýta aj kedy a ako ... môžeš odpovedať .-)
ja by som na to šiel prešibane - najprv by som si pozrel manuál k svojmu prístroju, zvyčajne sú tam aj popísané situácie k akým sa aká hodnota ISO hodí... a vo všeobecnosti - vonku slnečno, malá oblačnosť: 100 (resp. najnižšie možné ISO), vonku viac pod mrakom, vnútri cez deň: 200, vnútri večer: 400 (ak foťák málo šumí tak hoci aj 800) -asi takto v skratke.
Já Ti nevím Frenku. O mojom aparátnikovi tvrdia (zlé jazyky) že to je najlepší nešumič súčasnosti, ale nad 3200 aj tak nejdem ... len v sebaobrane ..
Ja si to tiež myslim, že to bude inak. Na k-x nepoužívam viac ako iso 1600. Ak bude k-5 mať odsumovanie lepsie vyriešene, tak to bude tiež ta použitelne hranica iso 3200 ako u nikon D7000.
...otazke je napodiv celkom komplikovana. Co je ISO je viac-menej intuitivne jasne. Ale ak by sme sa chceli dostat do suvislosti s expoziciou a expozimetriou, expozicnym stupnom (EV), kam napokon otazka smeruje, tak je to naozaj na knihu. Ja by som odporucal Velkoborský P., Vermouzek P., Exponometrie v analogove a digitalni fotografii. Tam je na danu temu vsetko
zdvojnásobená citlivosť ISO znižuje potrebný exp. čas na polovicu... to bolo tak ťažké toto napísať namiesto tých blbých rečí, páni?
Napísať to bolo určite jednoduché,no pochybujem,že osoba ktorej to bolo určené pochopila obsah tvojej vety.Tiež by som odporučil najskôr trocha beletrie,potom fotoškolu a až potom dávať otázky na fóre.