Hore
Fórum » Ako fotografovať?
 

Ako fotit sport

afro22
2011-05-12 10:47:21+02
Zdravim vsetkych fotografov.
Potrebujem radu. Kupil som si kompakt s vymenitelnym objektivom SONY NEX-3. Nie je to pure zrkadlovka ale na moje potreby jeden s prijatelnych modelov na trhu. Nie som fotograf a preto potrebujem vediet ako by som mal mat nastavene hodnoty uzavierky, ISO, ... pri foteni v pohybe aby som dosiahol najlepsi vysledok.
Scena: na prilbe mam primontovany fotoaparat v ustach mam externu spust do ktorej hryziem a tym cvakam. Som skydiver. S priatelmi vyskocime s lietadla a pri volnom pade sa chceme fotit (lepsie povedane ja fotim ich). Svetelne podmienku su vzdy idealne, tj. slnko bije najviac (kedze sa skace len v peknom pocasi, pripadne vyskakujeme nad oblakmi kde je slnko naozaj ostre).

Na automatike mi to nefoti dobre, zaberi su rozmazane, mam tam nejaky rezim "S" co predpokladam ze je sport s prioritou uzavierky, ale neviem ako ju mat nastavenu. Vyvazenie bielej pouzivam AWB, meranie na cely snimok. Mate radu ako mam mat nastavene rychlost a ISO?
teraz pouzivam 1/800, ISO 400 ale dost casto je to rozmazane a farby nie su verne (to mozno bude kvalitov aparatu, objektivu - bielu chyta do modra). Neviem ci to je tym ze to nevie dobre zaostrit v tom pohybe. Objektiv mam 16mm.

dakujem za kazdu radu
 
simo
2011-05-12 11:11:02+02
Noooo, bez ruk sa tasko foti.
Myslim, ze problem nebude ani tak s nastavenim expozicie, to by si mohol nastavit podla skusobneho zaberu z okienka lietadla. Spravis zaber v rezime P pozries ako aparat nastavil expoziciu a podla toho nastavis optimalnu expoziciu v rezime Tv Av alebo M. Cas 1/800 by mal byt bohate postacujuci, ked uvazujem ze padate vzajomnou rychlostou bliziacou sa k nule. Hlavny problem vidim v ostreni. Ked mas aparat na hlave a nevidis co fotis, tak je to len vec nahody kam zaostris a nepomoze ti ani kontinualne ostrenie. A to hehovorim o tom, ze si neviem prestavit ako stlacis zubami spust do medzipolohy.