Všimol som si, že keď mi na Canon 6D signalizuje na displeji prepal, tak keď fotografiu otvorím v Camera raw, buď mi prepal vôbec nesignalizuje, alebo len miernym potiahnitim bežca expozície,označený prepal zmizne. Ak na snímke nie je žiadna informácia, nemala by byť ani v editore Camera raw. Vie niekto na tento problém odpoveď?
Odfotil som ti z okna obrazok, kde som naschval nastavil korekciu exp. +2. Vo fotaku a takisto v editore mi signalizovalo prepal. Vidis to na prvom obrazku, prepal a velku bielu plochu namiesto oblohy. V editore som ubral exp. -2 (obrazok 2) a zrazu sa objavili informacie skryte v RAW subore. Preto fotime do RAW, lebo maju velky dynamicky rozsah a siroke moznosti uprav. Keby som toto odfotil do JPG, informacie tam uz nie su. Takisto sa daju zachranit aj tiene.. Vo fotoskole je o tomto nejeden clanok.
Zolec ma pravdu. Este aby si vedel, preco ti to ukazuje vo fotaku, aj ked fotis do RAW. RAW nie je fotografia, aby si videl obraz, musi fotak alebo RAW editor vytvorit nahlad v JPG. Takze aj v tvojom fotaku sa neustale pozeras len na JPG. Ten je vytvoreny na zaklade nastaveni spracovania obrazu. Tie nie su tak ucinne, ako su v RAW konvertore. Preto vygenerovany nahlad vo fotaku prepaly ma a v RAW konvertore ich nemas. Prepalov v nahladoch sa do velkej miery zbavis tym, ze nastavis rozsirenie dynamickeho rozsahu na maximum a zvolis profil s velkym dynamickym rozsahom (neutral, portrait).
Odfotil som ti z okna obrazok, kde som naschval nastavil korekciu exp. +2. Vo fotaku a takisto v editore mi signalizovalo prepal. Vidis to na prvom obrazku, prepal a velku bielu plochu namiesto oblohy. V editore som ubral exp. -2 (obrazok 2) a zrazu sa objavili informacie skryte v RAW subore. Preto fotime do RAW, lebo maju velky dynamicky rozsah a siroke moznosti uprav. Keby som toto odfotil do JPG, informacie tam uz nie su. Takisto sa daju zachranit aj tiene.. Vo fotoskole je o tomto nejeden clanok.
Aj to má svoje hranice,ak to prepáliš na 3EV a viac, už nič nevytiahneš.
Ďakujem pekne za vysvetlenie. Fotografujem do RAW. Samozrejme, už som to pochopil, na displeji sa nemôže zobraziť RAW, len JPG, preto ten rozdiel. Ešte raz vďaka.
Odfotil som ti z okna obrazok, kde som naschval nastavil korekciu exp. +2. Vo fotaku a takisto v editore mi signalizovalo prepal. Vidis to na prvom obrazku, prepal a velku bielu plochu namiesto oblohy. V editore som ubral exp. -2 (obrazok 2) a zrazu sa objavili informacie skryte v RAW subore. Preto fotime do RAW, lebo maju velky dynamicky rozsah a siroke moznosti uprav. Keby som toto odfotil do JPG, informacie tam uz nie su. Takisto sa daju zachranit aj tiene.. Vo fotoskole je o tomto nejeden clanok.
Zolec ma pravdu. Este aby si vedel, preco ti to ukazuje vo fotaku, aj ked fotis do RAW. RAW nie je fotografia, aby si videl obraz, musi fotak alebo RAW editor vytvorit nahlad v JPG. Takze aj v tvojom fotaku sa neustale pozeras len na JPG. Ten je vytvoreny na zaklade nastaveni spracovania obrazu. Tie nie su tak ucinne, ako su v RAW konvertore. Preto vygenerovany nahlad vo fotaku prepaly ma a v RAW konvertore ich nemas. Prepalov v nahladoch sa do velkej miery zbavis tym, ze nastavis rozsirenie dynamickeho rozsahu na maximum a zvolis profil s velkym dynamickym rozsahom (neutral, portrait).
Prepaly v Canon 6D
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom