Hore
Fórum » Digitálne zrkadlovky
 

Kúpa zrkadlovky z ‘druhej ruky’

S.338
S.338 2022-01-08 21:49:41+01
Dobrý večer, chcela by som sa poradiť. Som vpodstate vo foten začiatočník/mierne pokročilý. Mám možnosť kúpiť zrkadlovku Canon eos 2000D. Foťák bol používaný vraj cca 2r (už nie je v záruke) na dovolenky a výlety. Pani ho už dlhšie nepoužíva. Presne mi povedať nevedela, ale priblížne môže mať nafotených 30-40tisíc. Tak by som chcela poprosiť radu, či ma význam ísť do niečoho takého alebo radšej pohľadať a kúpiť novší/nový. O cenu a či sa mi to oplatí mi nejde, ale skôr o to, aby mi ten foťák aj niečo vydržal, nie že po roku to už bude na nič. Vopred ďakujem za všetky vaše rady.
 
kwido
2022-01-10 13:03:17+01
príspevok od: gytheio
Na clone moc nezalezi ale ked uz tam bolo 1,2 tak expozicia viac ako 1000 a ISO 100. Praveze ISO dokaze paradne znehodnotit fotografiu.
Podla mna sa to s tym ISO uz trosku prehana. Mam vytlacene perfektne fotky aj s ISO 6400 a dokonca aj s ISO 12800 a na fotke to naozaj nepoznat. Ale ak niekto pozera fotky iba na monitore pri zvacseni 100% a viac tak ten nebude nikdy spokojny... Ja som s tym prestal a som omnoho spokojnejsi a fotografovanie ma omnoho viac bavi.
 
gytheio
2022-01-10 14:03:12+01
príspevok od: kwido
Ono je to velmi tazke povedat a odporucit ci sa to oplati ak ten konkretny fotak nevidime a nevieme v akom je naozaj stave. Pocet zaberov a vek nic neznamena. Mal som v ruke fotaky ktore mali nafotene aj viac a boli starsie a vyzerali a aj fungovali ako nove a naopak, mal som v ruke fotaky ktore mali nafotene len polovicu z toho co ma tento a boli to uplne crepy.
Velmi zalezi od majitela, ako sa o techiku stara, ako ju pouziva, skladuje, kde a co foti atd.
Takze konecnej odpovede sa tu nedockas.
V podstate kazdy fotak vyrobeny poslednych 7-8 rokov je viac ako schopny robit perfektne fotky za beznych podmienok a ak ti bude niekto niekedy tvrdit nieco ine tak ho nepocuvaj.