Zdravim. Chtiac nechtiac som sa dostal do stavu ze idem dat Canon 40D na reklamaciu s tou istou zavadou. Cize podla zakona mam narok na vratenie penazi. Chcem sa ale spytat, mam ist s fotakom do Prolaiky (co je autorizovany servis) alebo k obchodnikovy, co mi fotak predal ? A ak k obchodnikovy reklamacia pojde na jeho triko alebo to zaplati Canon ? Lebo bol to znami a nerad by som mu robil promlemy. Dakujem za info. A poprosim fakt ludi co sa do toho vyznaju alebo maju skusenost.
pokiaľ siahajú moje informácie, pôjdeš s foťákom k predajcovi.
on to dá do servisu, a ak servis uzná závadu, postúpi to späť predajcovi a ten ti vráti peniaze.
ako to však gunguje medzi predajcom a distribútorom/dodávateľom/výrobcom ti nepoviem.
no s reklamáciou treba ísť k obchodníkovi. Ak ide o tretiu tú istú závadu ( tá istá závada sa nepovažuje že nejde foťák ale že napríklad nereaguje spúšť alebo proste tá istá súčiastka nejde ) zoberieš zo sebou papiere o predchádzajúcich reklamáciách či už sú od predajcu alebo servisu a predkladáš ich pri reklamácii ako dajme tomu dôkaz o tom že už sa taká závada objavila. Predajca to tak aj posiela do servisu, nie ako opravu ale ako diagnostiku a ak sa potvrdí že je to tretí krát tá istá porucha predajca dostane na aparát dobropis. Ak nie aparát ti opravia a odovzdajú do daľšieho užívania. V prípade ak ti predajca vracia peniaza nemá s tím dáke on problémy a výrobca mu vracia nákupnú cenu aparátu.
no s reklamáciou treba ísť k obchodníkovi. Ak ide o tretiu tú istú závadu ( tá istá závada sa nepovažuje že nejde foťák ale že napríklad nereaguje spúšť alebo proste tá istá súčiastka nejde ) zoberieš zo sebou papiere o predchádzajúcich reklamáciách či už sú od predajcu alebo servisu a predkladáš ich pri reklamácii ako dajme tomu dôkaz o tom že už sa taká závada objavila. Predajca to tak aj posiela do servisu, nie ako opravu ale ako diagnostiku a ak sa potvrdí že je to tretí krát tá istá porucha predajca dostane na aparát dobropis. Ak nie aparát ti opravia a odovzdajú do daľšieho užívania. V prípade ak ti predajca vracia peniaza nemá s tím dáke on problémy a výrobca mu vracia nákupnú cenu aparátu.
dik za radu. no ono sa jedna o to ze v prolaike v podstate nezistili co tomu je ked to tam bolo. vzdy daco vymenili ale chyba sa vzdy vratila. jedna sa o to, ze sa zasekava zrkadlo (moj nazor), jeden z 5-30 snimkov nespravi. dakedy castejsie, dakedy menej casto. teda vysledok je iba cierna. na prvy krat menili elektroniku, na druhy zrkadlo, tak neviem ci sa to povazuje ako jedna chyba. kazdopadne prejav je ten isty.
takze nemam to niest do prolaiki ale predajcovi... ach jaj zase budem mesiac bez fotaku :( a to ide leto...
dik za radu. no ono sa jedna o to ze v prolaike v podstate nezistili co tomu je ked to tam bolo. vzdy daco vymenili ale chyba sa vzdy vratila. jedna sa o to, ze sa zasekava zrkadlo (moj nazor), jeden z 5-30 snimkov nespravi. dakedy castejsie, dakedy menej casto. teda vysledok je iba cierna. na prvy krat menili elektroniku, na druhy zrkadlo, tak neviem ci sa to povazuje ako jedna chyba. kazdopadne prejav je ten isty.
takze nemam to niest do prolaiki ale predajcovi... ach jaj zase budem mesiac bez fotaku :( a to ide leto...
a ešte viacej ťa sklamem ak raz menili elektroniku a druhý krát zrkadlo nieje to tá istá vada, takže zas ti len ju opravia. Tak ako som písal za tú istú vadu sa nepovažuje že fotoaparát nefunguje, ale že napríklad sa tri krát pokazí zrkadlo.
a ešte viacej ťa sklamem ak raz menili elektroniku a druhý krát zrkadlo nieje to tá istá vada, takže zas ti len ju opravia. Tak ako som písal za tú istú vadu sa nepovažuje že fotoaparát nefunguje, ale že napríklad sa tri krát pokazí zrkadlo.
dik za info... kks sak to je uplne sialene... oni nevedia co maju opravit tak menia secko do radu a ja mam kazdy druhy mesaic fotak na reklamacke.
Strhak - omyl, ak sa na zariadení opakovane prejavujú vady ( opakovane neznamená že jedna a tá istá ) ktoré bránia jeho riadnemu používaniu .... atď.
Okrem toho, ak píšeš:
raz menili elektroniku a druhý krát zrkadlo nieje to tá istá vada
to môže byť z iného uhla pohľadu pokiaľ sa závada prejavuje rovnako iba svedectvo o tom, že to nevedia opraviť ( zistiť v čom je pes zakopaný )
Bindo - úspešné vybavenie záleží od toho ako budeš asertívny. Ak zbadajú že si meký tak ťa pošlú do pr...preč .-)
Najlepšie je telefonicky sa opýtať vopred na ŠOI - oni ti povedia a nie nejaké dohady. Je dobré si dať numero do telefónu a keď na teba s niečím na predajni vybehnú, jednoducho im povieš že sa ti to nezdá a pred nimi si zavolaj na ŠOI - to je čarovné zaklínadlo čo sakra zaberá .-)
Strhak - omyl, ak sa na zariadení opakovane prejavujú vady ( opakovane neznamená že jedna a tá istá ) ktoré bránia jeho riadnemu používaniu .... atď.
Okrem toho, ak píšeš:
raz menili elektroniku a druhý krát zrkadlo nieje to tá istá vada
to môže byť z iného uhla pohľadu pokiaľ sa závada prejavuje rovnako iba svedectvo o tom, že to nevedia opraviť ( zistiť v čom je pes zakopaný )
Bindo - úspešné vybavenie záleží od toho ako budeš asertívny. Ak zbadajú že si meký tak ťa pošlú do pr...preč .-)
Najlepšie je telefonicky sa opýtať vopred na ŠOI - oni ti povedia a nie nejaké dohady. Je dobré si dať numero do telefónu a keď na teba s niečím na predajni vybehnú, jednoducho im povieš že sa ti to nezdá a pred nimi si zavolaj na ŠOI - to je čarovné zaklínadlo čo sakra zaberá .-)
Dakujem :) Hej cislo na SOI nosim preventivne v telefone... :D Len ten obchodnik je moj znami, a on mi v podstate len sprostredkoval ten fotak aj ked primarne ich nepredava. Ale ako mam papiere vsetko. Dan zaplatena. Cize on mi urcite bude chciet pomoct a reklamaciu riesit. Len som si nebol isty, nakolko z reklamaciami sa ma chodit do prolaiki, kedze je to jediny autorizovany servis v SR ci aj s touto tretou. A v podstate to tam asi aj ten obchodnik nakoniec posle. Aspon moj nazor. Tak neviem. Ale skusim v pondelok na tu SOI zavolat ako treba postupovat.
Aj známy vracal pár týždňov dozadu 40D - nešla mu spúšť, trikrát pokus o servis a nakoniec vrátenie peňazí. Inak Bindo, predajca je ten, čie razítko máš na záručnom liste. Aj reklamácie je najlepšie veci posielať cez predajcu, kde si to kúpil. Ty so servisom nemáš žiadny vzťah, len s predávajúcim. Inak len všeobecnú poznámku - dvojročná záruka na všetko platí len v SR a len pre koncového zákazníka. Mnoho výrobcov dáva záruku len rok a slovenské zákony ho nezaujímajú. Aj ja vozím do SR prístroje, kde mám od výrobcu záruku 1 rok od kúpy. A to ešte leží na sklade nejaký čas. Ostatnú časť záruky a prípadné vrátenie peňazí pri opakovanej poruche beriem ja na svoje riziko. Aj to je niekedy jeden z dôvodov vyšších cien v SR ako inde.
Strhak - omyl, ak sa na zariadení opakovane prejavujú vady ( opakovane neznamená že jedna a tá istá ) ktoré bránia jeho riadnemu používaniu .... atď.
Okrem toho, ak píšeš:
raz menili elektroniku a druhý krát zrkadlo nieje to tá istá vada
to môže byť z iného uhla pohľadu pokiaľ sa závada prejavuje rovnako iba svedectvo o tom, že to nevedia opraviť ( zistiť v čom je pes zakopaný )
Bindo - úspešné vybavenie záleží od toho ako budeš asertívny. Ak zbadajú že si meký tak ťa pošlú do pr...preč .-)
Najlepšie je telefonicky sa opýtať vopred na ŠOI - oni ti povedia a nie nejaké dohady. Je dobré si dať numero do telefónu a keď na teba s niečím na predajni vybehnú, jednoducho im povieš že sa ti to nezdá a pred nimi si zavolaj na ŠOI - to je čarovné zaklínadlo čo sakra zaberá .-)
Prvom rade pochybujem že má na vyjadrení od servisu napísané nevieme to opraviť tak skúsili sme niečo vymeniť.
Po druhé má tam práve napísané výmenu dvoch rôznych komponentov takže závada sa neopakovala ale za každým sa vyskytla iná.
Bindo- tam v pondelok nevolaj je štátny sviatok, skús radšej v utorok. To už by ti tam mal aj dakto dvihnúť telefón. Tam ti ale povedia že ti môžu pomôcť až po ukončený reklamácie
To je ako keď sa ti pokazí televízor. Raz ti odíde obrazovka, druhý krát ja neviem anténa a potom sa ti pokazí na ňom reproduktor. Neopakuje sa tá istá vada a tebe preto nevzniká nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Samozrejme má právo obrátiť sa na ŠOI, tá skontroluje či boli dodržané termíny opráv, pozrie sa na vyjadrenia servisu a skonštatuje to čo tu píšem ja. Ver mnohokrát som to s ňou riešil.
Aj známy vracal pár týždňov dozadu 40D - nešla mu spúšť, trikrát pokus o servis a nakoniec vrátenie peňazí. Inak Bindo, predajca je ten, čie razítko máš na záručnom liste. Aj reklamácie je najlepšie veci posielať cez predajcu, kde si to kúpil. Ty so servisom nemáš žiadny vzťah, len s predávajúcim. Inak len všeobecnú poznámku - dvojročná záruka na všetko platí len v SR a len pre koncového zákazníka. Mnoho výrobcov dáva záruku len rok a slovenské zákony ho nezaujímajú. Aj ja vozím do SR prístroje, kde mám od výrobcu záruku 1 rok od kúpy. A to ešte leží na sklade nejaký čas. Ostatnú časť záruky a prípadné vrátenie peňazí pri opakovanej poruche beriem ja na svoje riziko. Aj to je niekedy jeden z dôvodov vyšších cien v SR ako inde.
Nerád Vám oponujem, ale V celej EÚ, vo všetkých jej členských štátoch vrátane Nórska a Islandu, je na nový (nepoužitý) tovar 24-mesačná záručná lehota. Ide o minimálnu záručnú lehotu, ktorá môže byť z vôle predávajúceho predĺžená, avšak spotrebiteľ má právo na 24-mesačnú záručnú lehotu.
Samozrejme máte pravdu - čo sa týka záruky nákupu tovaru mimo EÚ.
Zadávateľovi fóra by som doporučil pozrieť si stránku :
http://www.euroinfo.gov.sk/index/go.php?id=1193
kde je myslím si celkom dobre súhrn spôsobnu nákupu v rámci EU a vybavovanie reklamácií.
Aj známy vracal pár týždňov dozadu 40D - nešla mu spúšť, trikrát pokus o servis a nakoniec vrátenie peňazí. Inak Bindo, predajca je ten, čie razítko máš na záručnom liste. Aj reklamácie je najlepšie veci posielať cez predajcu, kde si to kúpil. Ty so servisom nemáš žiadny vzťah, len s predávajúcim. Inak len všeobecnú poznámku - dvojročná záruka na všetko platí len v SR a len pre koncového zákazníka. Mnoho výrobcov dáva záruku len rok a slovenské zákony ho nezaujímajú. Aj ja vozím do SR prístroje, kde mám od výrobcu záruku 1 rok od kúpy. A to ešte leží na sklade nejaký čas. Ostatnú časť záruky a prípadné vrátenie peňazí pri opakovanej poruche beriem ja na svoje riziko. Aj to je niekedy jeden z dôvodov vyšších cien v SR ako inde.
napísal si to správne, je to tak.
Slovenský spotrebiteľ je nadštandardne chránený oproti tým ostatným európskym. Čo je z pohľadu spotrebiteľa samozrejme dobré.
Prvom rade pochybujem že má na vyjadrení od servisu napísané nevieme to opraviť tak skúsili sme niečo vymeniť.
Po druhé má tam práve napísané výmenu dvoch rôznych komponentov takže závada sa neopakovala ale za každým sa vyskytla iná.
Bindo- tam v pondelok nevolaj je štátny sviatok, skús radšej v utorok. To už by ti tam mal aj dakto dvihnúť telefón. Tam ti ale povedia že ti môžu pomôcť až po ukončený reklamácie
To je ako keď sa ti pokazí televízor. Raz ti odíde obrazovka, druhý krát ja neviem anténa a potom sa ti pokazí na ňom reproduktor. Neopakuje sa tá istá vada a tebe preto nevzniká nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Samozrejme má právo obrátiť sa na ŠOI, tá skontroluje či boli dodržané termíny opráv, pozrie sa na vyjadrenia servisu a skonštatuje to čo tu píšem ja. Ver mnohokrát som to s ňou riešil.
Vies len ono prejav tej zavady je vzdy rovnaky. Vzdy cierne fotky, vzdy jedna z 10, vzdy ten isty chraplavy zvuk z fotaku. Takto mozu daco menit do nekonecna resp. kym mi neskonci zaruka. Keby to opravili je mi to jedno, ale oni to ocividne opravit nevedia a ja zase nechcem byt mesiac bez fotaku hlavne ked je leto a planujem cestovat. Kazdopadne dik za pomoc. Pokusim sa to nejako riesit s predajcom. A uvidim. Lebo zas mi tam daco vymenia a zas o dva mesiace to nepojde. Ako v kocurkove.
Nerád Vám oponujem, ale V celej EÚ, vo všetkých jej členských štátoch vrátane Nórska a Islandu, je na nový (nepoužitý) tovar 24-mesačná záručná lehota. Ide o minimálnu záručnú lehotu, ktorá môže byť z vôle predávajúceho predĺžená, avšak spotrebiteľ má právo na 24-mesačnú záručnú lehotu.
Samozrejme máte pravdu - čo sa týka záruky nákupu tovaru mimo EÚ.
Zadávateľovi fóra by som doporučil pozrieť si stránku :
http://www.euroinfo.gov.sk/index/go.php?id=1193
kde je myslím si celkom dobre súhrn spôsobnu nákupu v rámci EU a vybavovanie reklamácií.
tiež sa mi zdá že nie v celej Európe je 24 mesiacov záruka. No nejdem sa hádať, Anglicko a Francúzsko ma nezaujíma
Aj známy vracal pár týždňov dozadu 40D - nešla mu spúšť, trikrát pokus o servis a nakoniec vrátenie peňazí. Inak Bindo, predajca je ten, čie razítko máš na záručnom liste. Aj reklamácie je najlepšie veci posielať cez predajcu, kde si to kúpil. Ty so servisom nemáš žiadny vzťah, len s predávajúcim. Inak len všeobecnú poznámku - dvojročná záruka na všetko platí len v SR a len pre koncového zákazníka. Mnoho výrobcov dáva záruku len rok a slovenské zákony ho nezaujímajú. Aj ja vozím do SR prístroje, kde mám od výrobcu záruku 1 rok od kúpy. A to ešte leží na sklade nejaký čas. Ostatnú časť záruky a prípadné vrátenie peňazí pri opakovanej poruche beriem ja na svoje riziko. Aj to je niekedy jeden z dôvodov vyšších cien v SR ako inde.
Ok dik za info. Peciatku na zarucnom mam totizto od velkoskladu (European) ak poznate. Dovazaju kosacky a fotaky :D Skusim im zavolat v ten utorok. Inak s cim mam pred nich prist ? Lebo napr. minule ked som daval fotak druhy krat reklamovat mi v prolaike zobrali papier s minulej reklamacie a nechceli mi ho vratit. Nakoniec na moje naliehanie mi dali vyrozumenie reklamacie. Aj prvej aj druhej. Tak dufam ze to bude stacit.
Vies len ono prejav tej zavady je vzdy rovnaky. Vzdy cierne fotky, vzdy jedna z 10, vzdy ten isty chraplavy zvuk z fotaku. Takto mozu daco menit do nekonecna resp. kym mi neskonci zaruka. Keby to opravili je mi to jedno, ale oni to ocividne opravit nevedia a ja zase nechcem byt mesiac bez fotaku hlavne ked je leto a planujem cestovat. Kazdopadne dik za pomoc. Pokusim sa to nejako riesit s predajcom. A uvidim. Lebo zas mi tam daco vymenia a zas o dva mesiace to nepojde. Ako v kocurkove.
v každom prípade to zas vezme do servisu s tím nič nenarobíš. Má na to predajca právo a dokonca aj keď by to bola tá istá závada už len preto že potrebuje vyjadrenie servisu pre výrobcu na dobropisovanie že či je to ozaj tá istá. Stále je tu možnosť že servis napíše že je to nerentabilná oprava a tebe sa vrátia peniaze no toto už je na posúdení servisu.
Mohli by ste prosím vysvetliť nadštandardné chránenie slovenských spotrebiteľov oproti ostatným európskym - v čom komkrétne spočíva ?
Vopred ďakujem !
24 mesačná záruka nieje celosvetovým pravidlom, tridsať dní na uzatvorenie reklamácie a je jedno či je sviatok alebo piatok. Automatická 12 mesačná záruka na používaný tovar je tiež v celku fajn. Pri reklamácii už nieje treba záručak stačí bloček aj keď sú s tím v servisoch problémy no spotrebiteľ má na to právo
Ok dik za info. Peciatku na zarucnom mam totizto od velkoskladu (European) ak poznate. Dovazaju kosacky a fotaky :D Skusim im zavolat v ten utorok. Inak s cim mam pred nich prist ? Lebo napr. minule ked som daval fotak druhy krat reklamovat mi v prolaike zobrali papier s minulej reklamacie a nechceli mi ho vratit. Nakoniec na moje naliehanie mi dali vyrozumenie reklamacie. Aj prvej aj druhej. Tak dufam ze to bude stacit.
musia ti dať aj to staré potom by si nemal ako dokázať že to už bolo v servise. Si spravil veľmi dobre že si si ho zobral späť. Ak ho potrebujú nech si ho prefotia tebe patrí originál
3. reklamacia. Peniaze vracia servis alebo predajca ?
on to dá do servisu, a ak servis uzná závadu, postúpi to späť predajcovi a ten ti vráti peniaze.
ako to však gunguje medzi predajcom a distribútorom/dodávateľom/výrobcom ti nepoviem.
nejaká kompenzácia tam však určite bude.
takze nemam to niest do prolaiki ale predajcovi... ach jaj zase budem mesiac bez fotaku :( a to ide leto...
takze nemam to niest do prolaiki ale predajcovi... ach jaj zase budem mesiac bez fotaku :( a to ide leto...
Strhak - omyl, ak sa na zariadení opakovane prejavujú vady ( opakovane neznamená že jedna a tá istá ) ktoré bránia jeho riadnemu používaniu .... atď.
Okrem toho, ak píšeš:
raz menili elektroniku a druhý krát zrkadlo nieje to tá istá vada
to môže byť z iného uhla pohľadu pokiaľ sa závada prejavuje rovnako iba svedectvo o tom, že to nevedia opraviť ( zistiť v čom je pes zakopaný )
Bindo - úspešné vybavenie záleží od toho ako budeš asertívny. Ak zbadajú že si meký tak ťa pošlú do pr...preč .-)
Najlepšie je telefonicky sa opýtať vopred na ŠOI - oni ti povedia a nie nejaké dohady. Je dobré si dať numero do telefónu a keď na teba s niečím na predajni vybehnú, jednoducho im povieš že sa ti to nezdá a pred nimi si zavolaj na ŠOI - to je čarovné zaklínadlo čo sakra zaberá .-)
Strhak - omyl, ak sa na zariadení opakovane prejavujú vady ( opakovane neznamená že jedna a tá istá ) ktoré bránia jeho riadnemu používaniu .... atď.
Okrem toho, ak píšeš:
raz menili elektroniku a druhý krát zrkadlo nieje to tá istá vada
to môže byť z iného uhla pohľadu pokiaľ sa závada prejavuje rovnako iba svedectvo o tom, že to nevedia opraviť ( zistiť v čom je pes zakopaný )
Bindo - úspešné vybavenie záleží od toho ako budeš asertívny. Ak zbadajú že si meký tak ťa pošlú do pr...preč .-)
Najlepšie je telefonicky sa opýtať vopred na ŠOI - oni ti povedia a nie nejaké dohady. Je dobré si dať numero do telefónu a keď na teba s niečím na predajni vybehnú, jednoducho im povieš že sa ti to nezdá a pred nimi si zavolaj na ŠOI - to je čarovné zaklínadlo čo sakra zaberá .-)
Strhak - omyl, ak sa na zariadení opakovane prejavujú vady ( opakovane neznamená že jedna a tá istá ) ktoré bránia jeho riadnemu používaniu .... atď.
Okrem toho, ak píšeš:
raz menili elektroniku a druhý krát zrkadlo nieje to tá istá vada
to môže byť z iného uhla pohľadu pokiaľ sa závada prejavuje rovnako iba svedectvo o tom, že to nevedia opraviť ( zistiť v čom je pes zakopaný )
Bindo - úspešné vybavenie záleží od toho ako budeš asertívny. Ak zbadajú že si meký tak ťa pošlú do pr...preč .-)
Najlepšie je telefonicky sa opýtať vopred na ŠOI - oni ti povedia a nie nejaké dohady. Je dobré si dať numero do telefónu a keď na teba s niečím na predajni vybehnú, jednoducho im povieš že sa ti to nezdá a pred nimi si zavolaj na ŠOI - to je čarovné zaklínadlo čo sakra zaberá .-)
Po druhé má tam práve napísané výmenu dvoch rôznych komponentov takže závada sa neopakovala ale za každým sa vyskytla iná.
Bindo- tam v pondelok nevolaj je štátny sviatok, skús radšej v utorok. To už by ti tam mal aj dakto dvihnúť telefón. Tam ti ale povedia že ti môžu pomôcť až po ukončený reklamácie
To je ako keď sa ti pokazí televízor. Raz ti odíde obrazovka, druhý krát ja neviem anténa a potom sa ti pokazí na ňom reproduktor. Neopakuje sa tá istá vada a tebe preto nevzniká nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Samozrejme má právo obrátiť sa na ŠOI, tá skontroluje či boli dodržané termíny opráv, pozrie sa na vyjadrenia servisu a skonštatuje to čo tu píšem ja. Ver mnohokrát som to s ňou riešil.
Samozrejme máte pravdu - čo sa týka záruky nákupu tovaru mimo EÚ.
Zadávateľovi fóra by som doporučil pozrieť si stránku :
http://www.euroinfo.gov.sk/index/go.php?id=1193
kde je myslím si celkom dobre súhrn spôsobnu nákupu v rámci EU a vybavovanie reklamácií.
Slovenský spotrebiteľ je nadštandardne chránený oproti tým ostatným európskym. Čo je z pohľadu spotrebiteľa samozrejme dobré.
Po druhé má tam práve napísané výmenu dvoch rôznych komponentov takže závada sa neopakovala ale za každým sa vyskytla iná.
Bindo- tam v pondelok nevolaj je štátny sviatok, skús radšej v utorok. To už by ti tam mal aj dakto dvihnúť telefón. Tam ti ale povedia že ti môžu pomôcť až po ukončený reklamácie
To je ako keď sa ti pokazí televízor. Raz ti odíde obrazovka, druhý krát ja neviem anténa a potom sa ti pokazí na ňom reproduktor. Neopakuje sa tá istá vada a tebe preto nevzniká nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Samozrejme má právo obrátiť sa na ŠOI, tá skontroluje či boli dodržané termíny opráv, pozrie sa na vyjadrenia servisu a skonštatuje to čo tu píšem ja. Ver mnohokrát som to s ňou riešil.
Samozrejme máte pravdu - čo sa týka záruky nákupu tovaru mimo EÚ.
Zadávateľovi fóra by som doporučil pozrieť si stránku :
http://www.euroinfo.gov.sk/index/go.php?id=1193
kde je myslím si celkom dobre súhrn spôsobnu nákupu v rámci EU a vybavovanie reklamácií.
Vopred ďakujem !
Vopred ďakujem !
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom