Zdravím, oplatí sa mi prejsť z Canonu (350D) na Pentax (K-5)? Som študent, nemám financie na 60D alebo 7D, s ktorými je porovnateľní. Samozrejme že by som si hneď nekúpil úplne špičkové objektívy (k tým sa postupne dopracujem) na začiatok by mi stačili nejaké manuálne. Tak aj to keby ste mi nejako vedeli poradiť. Ďakujem.
nechcem byt protivny, ale nerad by som aby sme zaplnali diskusiu prispevkami o nicom...
skor si treba ujednotit co chces fotit a nasledne si to treba rozobrat co k tomu zelezu (telu) za aku cenu kupis. ci budes menit telo za telo rovnakeho systemu, alebo za iny, vzdy budes v strate
Obrazová kvalita K30 je taká istá ak nie lepšia od K5 http://pentaxfriends.eu/portal.php tam si to pohľadaj niekto to tam porovnával. A objektív ti bude pasovať.Ja mám 18-55wr+55-300 a sú to kvalitné aj keď záklaďaky ale viac by ma bavila tá 18-135 + niečo dlhé .
Tak ja som originál chcel 7D ale všimol som si K5 a K30 sa asi nerovná 7D, čiže siahnem na K5. To je isté, ale teraz ako na to pozerám, nemám páru ktorý zo setov, či 35/2.4, 18-135 alebo 18-55 + 50-200, ale pri tom poslednom si nie som istý kvalitou obrazu. Vzhľadom ku kvalite fotoaparátu.
A ešte aby som nezabudol, kamarátka má starý pentax na ňho má nejaké objektívy, bajonet vyzerá podobne ako tie nové, tak som sa chcel spýtať či to bude sedieť. (Viem upresnenie je mizerné, ale nemám páru čo to má, len viem že je to pentax a je tam rybie oko 17/3.5 tuším)
Bajonet bude sedieť. Staršie Pentaxy boli M42 - obj. Takumar, ostatné sú s bajonetom a ich používanie je bez problémov. Rada Pentax K, M a Pentax A, kde pri A funguje nastavovanie clony z tela. Treba pozrieť http://www.pentaxforums.com/lensreviews/. 18-135 je taký univerzál. Užívateľské recenzie sú podstatne lepšie ako test na photozone. 35/2.4 si pochvaľujú a pri 50-200 sa vraj skôr oplatí došetriť na 55-300.