Ahojte. Pacia sa mi fotky ktore robi tento fotoaparat, jasne, je dolezite kto stoji za nim, ale tak celkovo fotky z Olympusu moje oci mozu. Cele som to teda studoval, aby som sa co najviac dozvedel, a narazil som na jednu recenziu, kde pisali, ze ma problem s vyvazenim bielej farby pri ziarovkovom svetle, zevraj to potom strasne taha do oranzova. Tak a to bolo pre mna velke sklamanie, bo cena teraz dobra a jedno s druhym. Teraz mam kompakt Panasonic FZ38, a na ten som nahnevany prave koli vyvazovaniu bielej. Ten taha do takych umelych farieb, hlavne zelena. Neviem ci ma chapete. Jaj a viem ako sa biela vyvazuje. Ak niekto ma tu e620, tak by som poprosil napisat postrehy. Dakujem.
Ahojte. Pacia sa mi fotky ktore robi tento fotoaparat, jasne, je dolezite kto stoji za nim, ale tak celkovo fotky z Olympusu moje oci mozu. Cele som to teda studoval, aby som sa co najviac dozvedel, a narazil som na jednu recenziu, kde pisali, ze ma problem s vyvazenim bielej farby pri ziarovkovom svetle, zevraj to potom strasne taha do oranzova. Tak a to bolo pre mna velke sklamanie, bo cena teraz dobra a jedno s druhym. Teraz mam kompakt Panasonic FZ38, a na ten som nahnevany prave koli vyvazovaniu bielej. Ten taha do takych umelych farieb, hlavne zelena. Neviem ci ma chapete. Jaj a viem ako sa biela vyvazuje. Ak niekto ma tu e620, tak by som poprosil napisat postrehy. Dakujem.
... fot do RAW a bielu si vyvazis ako uznas za vhodne ...
ako mrco povedal... fot do raw a nastavis si vyvazenie bielej pri konvertovani ako budes chciet. alebo nepouzivaj AUTO nastavenie, ale nastav si pred fotenim pozadovanu hodnotu. o problemoch s vyvazenim bielej som cital aj v suvislosti s E-520, ktoru som mal, no nikdy som to za problem nepovazoval. bud som akceptoval AUTO nastavenie alebo som nastavil pret fotenim. E-620 je vyborne telo, s excelentnou reprodukciou farieb, stabilizaciou v tele a s nadpriemernymi moznostami roznych nastaveni. staci dokupit dobre sklo ako napr. 14-54 a mas vybornu dvojku na vsetko mozne. na druhej strane, niektore objektivy ako maju C a N u Olympusu nenajdes. praca s hlbkou ostrosti je tiez mierne obmedzena (vlastnost systemu - velkost senzora). na hobby vyuzitie kupu E-620 urcite neolutujes. ja lutujem, ze som sa zbavil E-520...
Mimochodom všetky foťáky od hociktorej značky majú problém pri žiarovkovom svetle. Buď si vyváženie nastavíš vo foťáku, alebo ako spomínali kolegovia pred mnou, fotiť do RAW atď...
Každá jedna DSLR má možnosť si nastaviť určitý farebný profil, tak že to nemusí byť o tom že sa ti páčia fotky s Olyho , ale o tom , že sa ti páčili fotky tak, ako ich upravil samotný autor postprocesom.
Ahojte. mrco: Dakujem, priznam sa, pride mi zlozite to RAW, ale ok naucim sa.
misodk: Dakujem, presne 14-54 by som chcel ,, (vlastnost systemu - velkost senzora),, toto by som bol rad, keby si vysvetlil po lopate. Tento e620 viem ze ma mensi senzor ako napr. 500D. Takze mam tomu rozumiet ze je to skor ako Panasonik s triedou G1.....? dake 4/3 ci ako?
Paulie, pufko: Dakujem. Sedi FZ38 a G10 na pivku, svieti ziarovka, krasna barmanka obsluhuje a v pozadi drevena, hneda mahagonova stena. G10 barmanka pekna ostra, stena hneda. FZ38 barmanka pekna ostra, stena strasne cervena, fuuuj. Sedi tam aj 60D no ta sa s nami nebyvi, haha.
Ahojte. mrco: Dakujem, priznam sa, pride mi zlozite to RAW, ale ok naucim sa.
misodk: Dakujem, presne 14-54 by som chcel ,, (vlastnost systemu - velkost senzora),, toto by som bol rad, keby si vysvetlil po lopate. Tento e620 viem ze ma mensi senzor ako napr. 500D. Takze mam tomu rozumiet ze je to skor ako Panasonik s triedou G1.....? dake 4/3 ci ako?
Paulie, pufko: Dakujem. Sedi FZ38 a G10 na pivku, svieti ziarovka, krasna barmanka obsluhuje a v pozadi drevena, hneda mahagonova stena. G10 barmanka pekna ostra, stena hneda. FZ38 barmanka pekna ostra, stena strasne cervena, fuuuj. Sedi tam aj 60D no ta sa s nami nebyvi, haha.
Ahojte. mrco: Dakujem, priznam sa, pride mi zlozite to RAW, ale ok naucim sa.
misodk: Dakujem, presne 14-54 by som chcel ,, (vlastnost systemu - velkost senzora),, toto by som bol rad, keby si vysvetlil po lopate. Tento e620 viem ze ma mensi senzor ako napr. 500D. Takze mam tomu rozumiet ze je to skor ako Panasonik s triedou G1.....? dake 4/3 ci ako?
Paulie, pufko: Dakujem. Sedi FZ38 a G10 na pivku, svieti ziarovka, krasna barmanka obsluhuje a v pozadi drevena, hneda mahagonova stena. G10 barmanka pekna ostra, stena hneda. FZ38 barmanka pekna ostra, stena strasne cervena, fuuuj. Sedi tam aj 60D no ta sa s nami nebyvi, haha.
mato18: Dakujem.
ano, rozmery snimaca su identicke s tymi v Panasonic G1. to potom nastava otazka, ci rovno neist do micro4/3...
Každá jedna DSLR má možnosť si nastaviť určitý farebný profil, tak že to nemusí byť o tom že sa ti páčia fotky s Olyho , ale o tom , že sa ti páčili fotky tak, ako ich upravil samotný autor postprocesom.
co sa tyka postprocesu autora, to mas pravdu, fotku ktoru kukas nemusi zodpovedat surovemu vystupu. no mat fotky ake sa mi pacia u inej znacky nastavenim profilov u tej moje znacky nie je vzdy mozne. neutral (a ine obrazove profily/styly) napr. v Canon xy vyzera inaksie ako neutral u Nikonu alebo Olympusu.
ak mam byt konkretnejsi, neutral v Canon 50D je uplne mrtva fotka, bez zivota - skor seda, ako farebna a s neprehliadnutelnym cerveno-ruzovym nadychom (hrúza.. a to plati skoro pre vsetky profily. pouzitelny je akurat landscape s posunom farebneho tonu). netural v E-520 dava realne, prijemne farby, bez ziadneho neziaduceho nadychu (nikdy som nepotreboval fotit raw a doupravovat). naozaj sa nechcem chvalit, no vela ludi sa ma pytalo, aky mam fotak, ze su fotky tak pekne, resp. prijemne. velmi pekne farebne podanie z lacnejsich modelov ma napr. Nikon D5000...
viem, suvisi to aj s vkusom jednotlivca, no ked pozries zopar for a recenzii, zistis, ze co sa tyka vystupu do JPEG-u a farieb, najviac chvaly dostava olympus. toto uz pisem skor pre zakladatela temy... nie kazdy je ochotny fotit RAW alebo znaly fotenia do RAW a nasledneho posprocesu. a tam je vystup do JPEG dolezity.
pre mna je Canon 50D v tomto smere problematicky, vacsinu fotiek musim tahat z RAW, lebo sa neda spolahnut na obrazove profily a vyvazenie bielej..... a co je dolezite, nech sa snazim akokolvek, farby a vzhlad foto na ake som bol zvyknuty pri E-520 teraz nespravim. 50D je dobry fotak s vystupom vhodnym skor na dalsiu (a intenzivnejsiu) pracu v postprocese, no na spomienkove dovolenkove a kazdodenne cvaky by som bral Olympus + kvalitne Zujko .
Ahojte. mrco: Dakujem, priznam sa, pride mi zlozite to RAW, ale ok naucim sa.
misodk: Dakujem, presne 14-54 by som chcel ,, (vlastnost systemu - velkost senzora),, toto by som bol rad, keby si vysvetlil po lopate. Tento e620 viem ze ma mensi senzor ako napr. 500D. Takze mam tomu rozumiet ze je to skor ako Panasonik s triedou G1.....? dake 4/3 ci ako?
Paulie, pufko: Dakujem. Sedi FZ38 a G10 na pivku, svieti ziarovka, krasna barmanka obsluhuje a v pozadi drevena, hneda mahagonova stena. G10 barmanka pekna ostra, stena hneda. FZ38 barmanka pekna ostra, stena strasne cervena, fuuuj. Sedi tam aj 60D no ta sa s nami nebyvi, haha.
mato18: Dakujem.
ano, je to trieda ako G1, senzor typu fourthirds (4/3). dolezite je pre teba, ze ma iny pomer stran ako ostatne znacky. je to 4 oproti 3:2. plochou je senzor trosku mensi ako klasicke zrkadlovky typu 60D a ine. no a nepriamo vdaka mensiemu senzoru nevies az tak dobre pracovat s malou hlbkou ostrosi, to je napr. rozmazane pozadie pri portretoch. nie je to nemozne, no jednoducho povedane, \"nerozmazes\" az tak ako rozmazu ine znacky . naopak ma to potom vyhodu v krajinkarskej fotografii, kde mas vecsiu hlbku ostrosti a nepotrebujes tolko clonit ako ostatni (vyuzivas optimalne priclonenie objektivu a mas kratsie casy...).
pokial nechces fotit vyhradne za slabeho osvetlenia alebo iba portrety, Olympus ti vyborne posluzi.
OLY má pekné farby, ale to je asi všetko. Fotím spolu aj s kámošom a mám možnosť porovnávať fotky priamo (za tých istých svetel. podmienok) - ja D90 on E620. Väščí číp má jednoducho navrch. Ak sa chceš venovať fotgrafovaniu VYBERAJ SI TELO PODĽA OBJEKTÍVU - nie som prvý a ani posledný, čo toto píše. Pozri si portfólia objektívov a podľa toho potom telo. Hlavne si porovnaj fotku z 4/3 a DX čípu na väčšom monitore / výtlačku. Jedoducho to tak s kvalitou fotky je : kompakt - 4/3 - DX - FF s tým, že na kompakte máš najväščiu HO a na FF najmenšiu (hrubo povedané, lebo do toho vstupuje clona, vzdialenosť objektu....).
ano, je to trieda ako G1, senzor typu fourthirds (4/3). dolezite je pre teba, ze ma iny pomer stran ako ostatne znacky. je to 4 oproti 3:2. plochou je senzor trosku mensi ako klasicke zrkadlovky typu 60D a ine. no a nepriamo vdaka mensiemu senzoru nevies az tak dobre pracovat s malou hlbkou ostrosi, to je napr. rozmazane pozadie pri portretoch. nie je to nemozne, no jednoducho povedane, \"nerozmazes\" az tak ako rozmazu ine znacky . naopak ma to potom vyhodu v krajinkarskej fotografii, kde mas vecsiu hlbku ostrosti a nepotrebujes tolko clonit ako ostatni (vyuzivas optimalne priclonenie objektivu a mas kratsie casy...).
pokial nechces fotit vyhradne za slabeho osvetlenia alebo iba portrety, Olympus ti vyborne posluzi.
chýba mi možnosť menšej hĺbky strosti a fotenie za nie ideálneho svetla je u Olympusu ozaj problém, teda aspoň u mojej e420- ky, ale čo sa krajiny a fotenia v meste týka, myslím že je to úplne ideálne v kombinácii s dobrým Zuikom
chýba mi možnosť menšej hĺbky strosti a fotenie za nie ideálneho svetla je u Olympusu ozaj problém, teda aspoň u mojej e420- ky, ale čo sa krajiny a fotenia v meste týka, myslím že je to úplne ideálne v kombinácii s dobrým Zuikom
praca s hlbkou ostrosti je obmedzena to je fakt... moznosti existuju, ale nie je to to prave orechove. napr. sigma 50 1.4, sigma 30 1.4 alebo drahsie, ale fajnove ZD 35-100/2.0. dobre posluzi aj ZD 55-200.
420ka nema stabilizator, ktory v statickych scenach pomoze niekolko EV cisiel. je to velka vyhoda. v rozsahu objektivov 14-42 a 18-50 som bol schopny fotit ostre fotky na casoch 1/10, na najsirsom ohnisku az to 1/4 (dva, tri cvaky pre istotu). pri clone 2.8 som si tym padom vecsinou vystacil s iso 400, max 800 >> obrazova kvalita no problem.
OLY má pekné farby, ale to je asi všetko. Fotím spolu aj s kámošom a mám možnosť porovnávať fotky priamo (za tých istých svetel. podmienok) - ja D90 on E620. Väščí číp má jednoducho navrch. Ak sa chceš venovať fotgrafovaniu VYBERAJ SI TELO PODĽA OBJEKTÍVU - nie som prvý a ani posledný, čo toto píše. Pozri si portfólia objektívov a podľa toho potom telo. Hlavne si porovnaj fotku z 4/3 a DX čípu na väčšom monitore / výtlačku. Jedoducho to tak s kvalitou fotky je : kompakt - 4/3 - DX - FF s tým, že na kompakte máš najväščiu HO a na FF najmenšiu (hrubo povedané, lebo do toho vstupuje clona, vzdialenosť objektu....).
pozri, D90 je lepsie telo ako E-620, ja sa nehadam. nikon je lepsi system, ani to sa nehadam.
ukaz mi vsak na D90 nahradu objektivu:
ZD14-54 (rozsah 28-108, svetelnost 2.8-3.5, absolutne ziadne geom. skreslenie, ziadne CA, ziadne farebne vady, vyborna ostrost od stredu na kraj od najnizsej clony) ?? alebo ZD7-14 (rozsah 14-28, ziadne sudkove skreslenie, svetelnost F4, ziadne CA, vyborna ostrost od stredu na kraj od najnizsej clony, atd. atd. ) alebo ZD9-18 alebo ZD12-60. alebo....
moj stara E-520 mala napr. customizovatelne AUTO ISO o com Canon do poslednych modelov nechyroval, neslychal... + ine nastavenia a funkcie, ktore konkurencia v ROVNAKEJ cene nemala.
neverim, ze na ISO 100-400 najdes zasadny rozdiel v obrazovej kvalite medzi tymi dvoma spominanymi. D90 ma tiez vyborne farebne podanie a podla predpokladov ma byt lepsi fotak, takze nebudem hovorit ze nie. na ISO 800 mozu byt rozdiely a ISO 1600 a 3200 je jasne. pokial vsak fotis staticke veci a nemas na D90 stabilizovany objektiv, si na tom horsie.
pokial chces fotit napr. portrety s malou HO, je E-620 mimo. ziadnu 85 1.8 alebo 1.4 nenajdes. naviac 2x crop to zaklincuje. na tuto parketu vsak nikto znaly problematiky olyho tahat nebude.
nesuhlasim s tvojim tvrdenim, ze OLY ma pekne farby, ale to je asi vsetko. je to velmi skreslene a zavadzajuce tvrdenie.
opakujem, co som uz napisal.. napr. na dovolenku podla mojich skusenosti by som radsej zobral E-620 a ZD14-54, oproti 50D alebo D90....
pozri, D90 je lepsie telo ako E-620, ja sa nehadam. nikon je lepsi system, ani to sa nehadam.
ukaz mi vsak na D90 nahradu objektivu:
ZD14-54 (rozsah 28-108, svetelnost 2.8-3.5, absolutne ziadne geom. skreslenie, ziadne CA, ziadne farebne vady, vyborna ostrost od stredu na kraj od najnizsej clony) ?? alebo ZD7-14 (rozsah 14-28, ziadne sudkove skreslenie, svetelnost F4, ziadne CA, vyborna ostrost od stredu na kraj od najnizsej clony, atd. atd. ) alebo ZD9-18 alebo ZD12-60. alebo....
moj stara E-520 mala napr. customizovatelne AUTO ISO o com Canon do poslednych modelov nechyroval, neslychal... + ine nastavenia a funkcie, ktore konkurencia v ROVNAKEJ cene nemala.
neverim, ze na ISO 100-400 najdes zasadny rozdiel v obrazovej kvalite medzi tymi dvoma spominanymi. D90 ma tiez vyborne farebne podanie a podla predpokladov ma byt lepsi fotak, takze nebudem hovorit ze nie. na ISO 800 mozu byt rozdiely a ISO 1600 a 3200 je jasne. pokial vsak fotis staticke veci a nemas na D90 stabilizovany objektiv, si na tom horsie.
pokial chces fotit napr. portrety s malou HO, je E-620 mimo. ziadnu 85 1.8 alebo 1.4 nenajdes. naviac 2x crop to zaklincuje. na tuto parketu vsak nikto znaly problematiky olyho tahat nebude.
nesuhlasim s tvojim tvrdenim, ze OLY ma pekne farby, ale to je asi vsetko. je to velmi skreslene a zavadzajuce tvrdenie.
opakujem, co som uz napisal.. napr. na dovolenku podla mojich skusenosti by som radsej zobral E-620 a ZD14-54, oproti 50D alebo D90....
Vôbec nepochybujem, že 620 je vynikajúce telo s kopou užitočných nastavení (dokonca má aj mikro nastavenie čípu - kompenzácia FF-BF, čo D90 nemá) ale ja chcem len poradiť, čo si najskôr pozrieť. Ak niekomu nestačia objektívy N, C alebbo P, tak neviem. Ja si myslím, že sa tu bavíme o amatéroch a pre tých sú práve aj cenovo dostupnejšie thirt part lens, kt sa na OLY moc nehrnú. Bye the way nevädno ako bude OLY vlastne pokračovať s 4/3 čipom...jenoducho nakúpiš objektívy čo je väčšia investícia ako telo a za 3-4 roky sa môže stať, že telá sa prestalnú vyrábať. Naozaj nepotrebujem tu porovnávať značky ale poradiť. Ja mám DSLR len niečo cez rok, ale prvé som si rozmyslel, čo chcem a ako je to výhodné do budúcnosti. A dnes sa už len smejem, že ma napr. zaujal lacný obj. 18-105 a bol to dôležitý argument - behom roka som dokúpil ďalšie objektívy za cca 1200€. A na momentky postačí aj kompakt Ale odkedy mám zrkadlo oba kompakty doma odpočívajú.
Vôbec nepochybujem, že 620 je vynikajúce telo s kopou užitočných nastavení (dokonca má aj mikro nastavenie čípu - kompenzácia FF-BF, čo D90 nemá) ale ja chcem len poradiť, čo si najskôr pozrieť. Ak niekomu nestačia objektívy N, C alebbo P, tak neviem. Ja si myslím, že sa tu bavíme o amatéroch a pre tých sú práve aj cenovo dostupnejšie thirt part lens, kt sa na OLY moc nehrnú. Bye the way nevädno ako bude OLY vlastne pokračovať s 4/3 čipom...jenoducho nakúpiš objektívy čo je väčšia investícia ako telo a za 3-4 roky sa môže stať, že telá sa prestalnú vyrábať. Naozaj nepotrebujem tu porovnávať značky ale poradiť. Ja mám DSLR len niečo cez rok, ale prvé som si rozmyslel, čo chcem a ako je to výhodné do budúcnosti. A dnes sa už len smejem, že ma napr. zaujal lacný obj. 18-105 a bol to dôležitý argument - behom roka som dokúpil ďalšie objektívy za cca 1200€. A na momentky postačí aj kompakt Ale odkedy mám zrkadlo oba kompakty doma odpočívajú.
nepochybne si si vybral dobre, D90 som chcel kedysi aj ja... olympus ma svoje zapory, ale aj klady. je pravda, ze zaciatocnik nevie vecsinou spravne vyhodnotit, comu sa v buducnosti bude venovat a preto sa u olyho moze dostat do slepej ulicky. nemozno ho vsak povazovat za neschopny shit. nebyt vidiny, ze casom chcem FF, tak v aktualnej situacii a s aktualnym telom, by som prechod olympus >> canon ako moc spravny nevyhodnotil.
wayne: Dakujem. to by som uz ale musel ist, resp. chcel ist do GH2
misodk: Tebe dakujem hlavne, ze si si nasiel cas na dlhe odpovede, vysvetlovanie. A pozeral som tebou spominany N5000, mas pravdu pekne farby, aj v tme je trochu lepsi. Tu by som ale aj chcel ostat, na D90 nechcem ist, to by som radsej volil medzi 60D - GH2, Pacia sa mi fotky Oly. to sme uz ale preberali preco. Aj som zmiereny s ISO kludne do 400. Teraz mam max 200, ja tam to ISO proste vidim aj na 60D, a na nom by som fotil max 800. Siel by som radsej cestou prisvietenia, e620 ma odpalovanie, inak to by ma zaujimalo ci to neni daka smejdovina. Lebo chcel by som kupim dake levne zablesky a budem sa hrat aj so svetlom. Objektivov podla toho co si napisal je dost, tak hadam daky vyberiem zatial favorit 14-54mm f 2,8-3,5. To s HO som nevedel, ze az taky problem, ale ked pisej objektivy ktore ako tak dokazu, ok.
dzonku: Dakujem
mato: Dakujem za postrehy
cicmaple: Dakujem, chapem ako to myslis.
all: tak som rozhodnuty zatial pre e620, to ak by to niekoho zaujimalo, haha. Mna by este zaujimalo ci su nahodou s bleskamy na Oly. dake problemy, to uz ale asi na bleskovej teme?
OT: este ked sa vratim k tym farbam na fotkach to neviem povedat, najlepsie to vidno na kamerach napr. serial Midsomer Murders farby vyvazene......, proste pre mna krasny obraz. A naopak serial C.I.S MIAMI farby obraz umelina, proste sa mi nepaci.
Olympus e620
Pacia sa mi fotky ktore robi tento fotoaparat, jasne, je dolezite kto stoji za nim, ale tak celkovo fotky z Olympusu moje oci mozu. Cele som to teda studoval, aby som sa co najviac dozvedel, a narazil som na jednu recenziu, kde pisali, ze ma problem s vyvazenim bielej farby pri ziarovkovom svetle, zevraj to potom strasne taha do oranzova. Tak a to bolo pre mna velke sklamanie, bo cena teraz dobra a jedno s druhym.
Teraz mam kompakt Panasonic FZ38, a na ten som nahnevany prave koli vyvazovaniu bielej. Ten taha do takych umelych farieb, hlavne zelena. Neviem ci ma chapete.
Jaj a viem ako sa biela vyvazuje.
Ak niekto ma tu e620, tak by som poprosil napisat postrehy.
Dakujem.
Pacia sa mi fotky ktore robi tento fotoaparat, jasne, je dolezite kto stoji za nim, ale tak celkovo fotky z Olympusu moje oci mozu. Cele som to teda studoval, aby som sa co najviac dozvedel, a narazil som na jednu recenziu, kde pisali, ze ma problem s vyvazenim bielej farby pri ziarovkovom svetle, zevraj to potom strasne taha do oranzova. Tak a to bolo pre mna velke sklamanie, bo cena teraz dobra a jedno s druhym.
Teraz mam kompakt Panasonic FZ38, a na ten som nahnevany prave koli vyvazovaniu bielej. Ten taha do takych umelych farieb, hlavne zelena. Neviem ci ma chapete.
Jaj a viem ako sa biela vyvazuje.
Ak niekto ma tu e620, tak by som poprosil napisat postrehy.
Dakujem.
E-620 je vyborne telo, s excelentnou reprodukciou farieb, stabilizaciou v tele a s nadpriemernymi moznostami roznych nastaveni. staci dokupit dobre sklo ako napr. 14-54 a mas vybornu dvojku na vsetko mozne.
na druhej strane, niektore objektivy ako maju C a N u Olympusu nenajdes. praca s hlbkou ostrosti je tiez mierne obmedzena (vlastnost systemu - velkost senzora).
na hobby vyuzitie kupu E-620 urcite neolutujes. ja lutujem, ze som sa zbavil E-520...
mrco: Dakujem, priznam sa, pride mi zlozite to RAW, ale ok naucim sa.
misodk: Dakujem, presne 14-54 by som chcel ,, (vlastnost systemu - velkost senzora),, toto by som bol rad, keby si vysvetlil po lopate. Tento e620 viem ze ma mensi senzor ako napr. 500D.
Takze mam tomu rozumiet ze je to skor ako Panasonik s triedou G1.....? dake 4/3 ci ako?
Paulie, pufko: Dakujem. Sedi FZ38 a G10 na pivku, svieti ziarovka, krasna barmanka obsluhuje a v pozadi drevena, hneda mahagonova stena. G10 barmanka pekna ostra, stena hneda.
FZ38 barmanka pekna ostra, stena strasne cervena, fuuuj.
Sedi tam aj 60D no ta sa s nami nebyvi, haha.
mato18: Dakujem.
mrco: Dakujem, priznam sa, pride mi zlozite to RAW, ale ok naucim sa.
misodk: Dakujem, presne 14-54 by som chcel ,, (vlastnost systemu - velkost senzora),, toto by som bol rad, keby si vysvetlil po lopate. Tento e620 viem ze ma mensi senzor ako napr. 500D.
Takze mam tomu rozumiet ze je to skor ako Panasonik s triedou G1.....? dake 4/3 ci ako?
Paulie, pufko: Dakujem. Sedi FZ38 a G10 na pivku, svieti ziarovka, krasna barmanka obsluhuje a v pozadi drevena, hneda mahagonova stena. G10 barmanka pekna ostra, stena hneda.
FZ38 barmanka pekna ostra, stena strasne cervena, fuuuj.
Sedi tam aj 60D no ta sa s nami nebyvi, haha.
mato18: Dakujem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image_sensor_format
mrco: Dakujem, priznam sa, pride mi zlozite to RAW, ale ok naucim sa.
misodk: Dakujem, presne 14-54 by som chcel ,, (vlastnost systemu - velkost senzora),, toto by som bol rad, keby si vysvetlil po lopate. Tento e620 viem ze ma mensi senzor ako napr. 500D.
Takze mam tomu rozumiet ze je to skor ako Panasonik s triedou G1.....? dake 4/3 ci ako?
Paulie, pufko: Dakujem. Sedi FZ38 a G10 na pivku, svieti ziarovka, krasna barmanka obsluhuje a v pozadi drevena, hneda mahagonova stena. G10 barmanka pekna ostra, stena hneda.
FZ38 barmanka pekna ostra, stena strasne cervena, fuuuj.
Sedi tam aj 60D no ta sa s nami nebyvi, haha.
mato18: Dakujem.
no mat fotky ake sa mi pacia u inej znacky nastavenim profilov u tej moje znacky nie je vzdy mozne. neutral (a ine obrazove profily/styly) napr. v Canon xy vyzera inaksie ako neutral u Nikonu alebo Olympusu.
ak mam byt konkretnejsi, neutral v Canon 50D je uplne mrtva fotka, bez zivota - skor seda, ako farebna a s neprehliadnutelnym cerveno-ruzovym nadychom (hrúza.. a to plati skoro pre vsetky profily. pouzitelny je akurat landscape s posunom farebneho tonu). netural v E-520 dava realne, prijemne farby, bez ziadneho neziaduceho nadychu (nikdy som nepotreboval fotit raw a doupravovat). naozaj sa nechcem chvalit, no vela ludi sa ma pytalo, aky mam fotak, ze su fotky tak pekne, resp. prijemne. velmi pekne farebne podanie z lacnejsich modelov ma napr. Nikon D5000...
viem, suvisi to aj s vkusom jednotlivca, no ked pozries zopar for a recenzii, zistis, ze co sa tyka vystupu do JPEG-u a farieb, najviac chvaly dostava olympus. toto uz pisem skor pre zakladatela temy... nie kazdy je ochotny fotit RAW alebo znaly fotenia do RAW a nasledneho posprocesu. a tam je vystup do JPEG dolezity.
pre mna je Canon 50D v tomto smere problematicky, vacsinu fotiek musim tahat z RAW, lebo sa neda spolahnut na obrazove profily a vyvazenie bielej..... a co je dolezite, nech sa snazim akokolvek, farby a vzhlad foto na ake som bol zvyknuty pri E-520 teraz nespravim. 50D je dobry fotak s vystupom vhodnym skor na dalsiu (a intenzivnejsiu) pracu v postprocese, no na spomienkove dovolenkove a kazdodenne cvaky by som bral Olympus + kvalitne Zujko .
mrco: Dakujem, priznam sa, pride mi zlozite to RAW, ale ok naucim sa.
misodk: Dakujem, presne 14-54 by som chcel ,, (vlastnost systemu - velkost senzora),, toto by som bol rad, keby si vysvetlil po lopate. Tento e620 viem ze ma mensi senzor ako napr. 500D.
Takze mam tomu rozumiet ze je to skor ako Panasonik s triedou G1.....? dake 4/3 ci ako?
Paulie, pufko: Dakujem. Sedi FZ38 a G10 na pivku, svieti ziarovka, krasna barmanka obsluhuje a v pozadi drevena, hneda mahagonova stena. G10 barmanka pekna ostra, stena hneda.
FZ38 barmanka pekna ostra, stena strasne cervena, fuuuj.
Sedi tam aj 60D no ta sa s nami nebyvi, haha.
mato18: Dakujem.
pokial nechces fotit vyhradne za slabeho osvetlenia alebo iba portrety, Olympus ti vyborne posluzi.
Fotím spolu aj s kámošom a mám možnosť porovnávať fotky priamo (za tých istých svetel. podmienok) - ja D90 on E620.
Väščí číp má jednoducho navrch. Ak sa chceš venovať fotgrafovaniu VYBERAJ SI TELO PODĽA OBJEKTÍVU - nie som prvý a ani posledný, čo toto píše. Pozri si portfólia objektívov a podľa toho potom telo. Hlavne si porovnaj fotku z 4/3 a DX čípu na väčšom monitore / výtlačku. Jedoducho to tak s kvalitou fotky je : kompakt - 4/3 - DX - FF s tým, že na kompakte máš najväščiu HO a na FF najmenšiu (hrubo povedané, lebo do toho vstupuje clona, vzdialenosť objektu....).
pokial nechces fotit vyhradne za slabeho osvetlenia alebo iba portrety, Olympus ti vyborne posluzi.
420ka nema stabilizator, ktory v statickych scenach pomoze niekolko EV cisiel. je to velka vyhoda. v rozsahu objektivov 14-42 a 18-50 som bol schopny fotit ostre fotky na casoch 1/10, na najsirsom ohnisku az to 1/4 (dva, tri cvaky pre istotu). pri clone 2.8 som si tym padom vecsinou vystacil s iso 400, max 800 >> obrazova kvalita no problem.
Fotím spolu aj s kámošom a mám možnosť porovnávať fotky priamo (za tých istých svetel. podmienok) - ja D90 on E620.
Väščí číp má jednoducho navrch. Ak sa chceš venovať fotgrafovaniu VYBERAJ SI TELO PODĽA OBJEKTÍVU - nie som prvý a ani posledný, čo toto píše. Pozri si portfólia objektívov a podľa toho potom telo. Hlavne si porovnaj fotku z 4/3 a DX čípu na väčšom monitore / výtlačku. Jedoducho to tak s kvalitou fotky je : kompakt - 4/3 - DX - FF s tým, že na kompakte máš najväščiu HO a na FF najmenšiu (hrubo povedané, lebo do toho vstupuje clona, vzdialenosť objektu....).
ukaz mi vsak na D90 nahradu objektivu:
ZD14-54 (rozsah 28-108, svetelnost 2.8-3.5, absolutne ziadne geom. skreslenie, ziadne CA, ziadne farebne vady, vyborna ostrost od stredu na kraj od najnizsej clony) ??
alebo ZD7-14 (rozsah 14-28, ziadne sudkove skreslenie, svetelnost F4, ziadne CA, vyborna ostrost od stredu na kraj od najnizsej clony, atd. atd. )
alebo ZD9-18
alebo ZD12-60.
alebo....
moj stara E-520 mala napr. customizovatelne AUTO ISO o com Canon do poslednych modelov nechyroval, neslychal... + ine nastavenia a funkcie, ktore konkurencia v ROVNAKEJ cene nemala.
neverim, ze na ISO 100-400 najdes zasadny rozdiel v obrazovej kvalite medzi tymi dvoma spominanymi. D90 ma tiez vyborne farebne podanie a podla predpokladov ma byt lepsi fotak, takze nebudem hovorit ze nie. na ISO 800 mozu byt rozdiely a ISO 1600 a 3200 je jasne. pokial vsak fotis staticke veci a nemas na D90 stabilizovany objektiv, si na tom horsie.
pokial chces fotit napr. portrety s malou HO, je E-620 mimo. ziadnu 85 1.8 alebo 1.4 nenajdes. naviac 2x crop to zaklincuje. na tuto parketu vsak nikto znaly problematiky olyho tahat nebude.
nesuhlasim s tvojim tvrdenim, ze OLY ma pekne farby, ale to je asi vsetko. je to velmi skreslene a zavadzajuce tvrdenie.
opakujem, co som uz napisal.. napr. na dovolenku podla mojich skusenosti by som radsej zobral E-620 a ZD14-54, oproti 50D alebo D90....
ukaz mi vsak na D90 nahradu objektivu:
ZD14-54 (rozsah 28-108, svetelnost 2.8-3.5, absolutne ziadne geom. skreslenie, ziadne CA, ziadne farebne vady, vyborna ostrost od stredu na kraj od najnizsej clony) ??
alebo ZD7-14 (rozsah 14-28, ziadne sudkove skreslenie, svetelnost F4, ziadne CA, vyborna ostrost od stredu na kraj od najnizsej clony, atd. atd. )
alebo ZD9-18
alebo ZD12-60.
alebo....
moj stara E-520 mala napr. customizovatelne AUTO ISO o com Canon do poslednych modelov nechyroval, neslychal... + ine nastavenia a funkcie, ktore konkurencia v ROVNAKEJ cene nemala.
neverim, ze na ISO 100-400 najdes zasadny rozdiel v obrazovej kvalite medzi tymi dvoma spominanymi. D90 ma tiez vyborne farebne podanie a podla predpokladov ma byt lepsi fotak, takze nebudem hovorit ze nie. na ISO 800 mozu byt rozdiely a ISO 1600 a 3200 je jasne. pokial vsak fotis staticke veci a nemas na D90 stabilizovany objektiv, si na tom horsie.
pokial chces fotit napr. portrety s malou HO, je E-620 mimo. ziadnu 85 1.8 alebo 1.4 nenajdes. naviac 2x crop to zaklincuje. na tuto parketu vsak nikto znaly problematiky olyho tahat nebude.
nesuhlasim s tvojim tvrdenim, ze OLY ma pekne farby, ale to je asi vsetko. je to velmi skreslene a zavadzajuce tvrdenie.
opakujem, co som uz napisal.. napr. na dovolenku podla mojich skusenosti by som radsej zobral E-620 a ZD14-54, oproti 50D alebo D90....
Bye the way nevädno ako bude OLY vlastne pokračovať s 4/3 čipom...jenoducho nakúpiš objektívy čo je väčšia investícia ako telo a za 3-4 roky sa môže stať, že telá sa prestalnú vyrábať.
Naozaj nepotrebujem tu porovnávať značky ale poradiť. Ja mám DSLR len niečo cez rok, ale prvé som si rozmyslel, čo chcem a ako je to výhodné do budúcnosti. A dnes sa už len smejem, že ma napr. zaujal lacný obj. 18-105 a bol to dôležitý argument - behom roka som dokúpil ďalšie objektívy za cca 1200€. A na momentky postačí aj kompakt Ale odkedy mám zrkadlo oba kompakty doma odpočívajú.
Bye the way nevädno ako bude OLY vlastne pokračovať s 4/3 čipom...jenoducho nakúpiš objektívy čo je väčšia investícia ako telo a za 3-4 roky sa môže stať, že telá sa prestalnú vyrábať.
Naozaj nepotrebujem tu porovnávať značky ale poradiť. Ja mám DSLR len niečo cez rok, ale prvé som si rozmyslel, čo chcem a ako je to výhodné do budúcnosti. A dnes sa už len smejem, že ma napr. zaujal lacný obj. 18-105 a bol to dôležitý argument - behom roka som dokúpil ďalšie objektívy za cca 1200€. A na momentky postačí aj kompakt Ale odkedy mám zrkadlo oba kompakty doma odpočívajú.
olympus ma svoje zapory, ale aj klady. je pravda, ze zaciatocnik nevie vecsinou spravne vyhodnotit, comu sa v buducnosti bude venovat a preto sa u olyho moze dostat do slepej ulicky. nemozno ho vsak povazovat za neschopny shit.
nebyt vidiny, ze casom chcem FF, tak v aktualnej situacii a s aktualnym telom, by som prechod olympus >> canon ako moc spravny nevyhodnotil.
Mrco: Dobry link. Dakujem
wayne: Dakujem. to by som uz ale musel ist, resp. chcel ist do GH2
misodk: Tebe dakujem hlavne, ze si si nasiel cas na dlhe odpovede, vysvetlovanie.
A pozeral som tebou spominany N5000, mas pravdu pekne farby, aj v tme je trochu lepsi.
Tu by som ale aj chcel ostat, na D90 nechcem ist, to by som radsej volil medzi 60D - GH2,
Pacia sa mi fotky Oly. to sme uz ale preberali preco. Aj som zmiereny s ISO kludne do 400. Teraz mam max 200, ja tam to ISO proste vidim aj na 60D, a na nom by som fotil max 800.
Siel by som radsej cestou prisvietenia, e620 ma odpalovanie, inak to by ma zaujimalo ci to neni daka smejdovina. Lebo chcel by som kupim dake levne zablesky a budem sa hrat aj so svetlom. Objektivov podla toho co si napisal je dost, tak hadam daky vyberiem zatial favorit 14-54mm f 2,8-3,5.
To s HO som nevedel, ze az taky problem, ale ked pisej objektivy ktore ako tak dokazu, ok.
dzonku: Dakujem
mato: Dakujem za postrehy
cicmaple: Dakujem, chapem ako to myslis.
all: tak som rozhodnuty zatial pre e620, to ak by to niekoho zaujimalo, haha. Mna by este zaujimalo ci su nahodou s bleskamy na Oly. dake problemy, to uz ale asi na bleskovej teme?
OT: este ked sa vratim k tym farbam na fotkach to neviem povedat, najlepsie to vidno na kamerach napr. serial Midsomer Murders farby vyvazene......, proste pre mna krasny obraz.
A naopak serial C.I.S MIAMI farby obraz umelina, proste sa mi nepaci.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom