Ahojte, som začiatočník, kúpil som si zrkadlovku Olympus e450, a časom sa chcem pozháňať po lepšiom objektíve. Ale neviem aký kúpiť ( aké su kompaktibilné s mojím telom ( fotoaparátu )). Nejaké dobré rady?
..mrkni si Zuiko objektívy s dobrou svetelnosťou...koľko ich vlastne potrebuješ ? Vytrieskaj z toho maximum, využívaj dobrého svetla, námet a sám zistíš wo co go.
Investicie do drahsich objektivov by som zvazil. Zda sa, ze s 4/3 zrkadlovkami je pomaly koniec. Ziaden novy model na obzore. Co s tym, ked tela budu zastarale a nove nebudu?
V bazaroch sa zainaj pomaly objavovat mnozstvo Zuiko objektivov, co nebolo zvykom. Asi je to predzvest toho, ako uzivateli Oly koncia a prechadzaju na ine znacky. Zaroven je to ale aj dobry cas doplnit svoju zbierku objektivov, pretoze su v dobrych cenach.
Aj ja by som sa chcel niečo opýtať ohladne objektívov na olympus. Chcel by som si kúpiť kompakt PEN E-PL1. Objektívy Zuiko digital a M.Zuiko digital je niečo úplne iné? Prečo je koniec zrkadlovkám 4/3 ? Prečo nieje šťastná volba redukcia a trebárs objektív zo starej mechanickej zrkadlovky? Dá sa to vôbec?
Aj ja by som sa chcel niečo opýtať ohladne objektívov na olympus. Chcel by som si kúpiť kompakt PEN E-PL1. Objektívy Zuiko digital a M.Zuiko digital je niečo úplne iné? Prečo je koniec zrkadlovkám 4/3 ? Prečo nieje šťastná volba redukcia a trebárs objektív zo starej mechanickej zrkadlovky? Dá sa to vôbec?
Postupne :
- Zuiko digital su na format 4/3 (rada E). M.Zuiko su na m4/3 (rada Pen). - odpoved je zlozita. Maju dobre skla, ale uz dlho stagnuje vyvoj tiel (cipov). V E5 mas v podstate skoro to iste ako v E450. Alebo ani tak nestagnuje ako je zviazany fyzikalnymi obmedzeniami - redukcia je clekom OK ak mas 4/3 na m/4.3. Tam Ti funguje meranie, AF a vsetko. - pri starej mechanickej zrkadlovke (bajonet OM) ti (z niektorymi redukciami) bude fungovat meranie, ale so ziadnou AF. A ostrit manualne vez m43 hladacik (alebo aj LV) je utrpenie