Nedávno som si kúpil Nikon D3100+objektívy 18-55 a 55-300 . Teraz zvažujem o nejakom dobrom blesku. Najviac ma oslovili SB-600 a SB-900. SB-900 je o niečo drahší a vyzerá byť lepší. Keďže som začínajúci fotograf , neviem si vybrať. Neviem či SB-900 využijem v D3100 naplno. Taktiež som sa nikde nedočítal či V D3100 s bleskom SB-900 mi bude fungovať vysoko-rýchlostná synchronizácia. Poraďte mi prosím.
A co takto SB-700? Vie to to iste ako sb-900 a nebude na D3100 vyzerat ako pest na oko. Alebo Metz 50. A bude ti fungovat aj vysokorychlostna synchronizacia, neboj.
A co takto SB-700? Vie to to iste ako sb-900 a nebude na D3100 vyzerat ako pest na oko. Alebo Metz 50. A bude ti fungovat aj vysokorychlostna synchronizacia, neboj.
inak ten metz je dobra volba.. ja osobne nad nim uvazujem
D3100 nemám, ale vysokorýchlostné synchro majú až vyššie modely. Ak nie opravte ma.
Ako kolega nadomnou.Tiez som mal podobnu dilemu,aky blesk SB900 alebo SB700.Nakoniec som sa rozhodol pre SB700.Zvlada vsetko len je mensi a lahsi,takze na tele neposobi neprirodzene.
SB-700 je novinka, vykonom nieco ako SB-600, ale ovladatelnost prebrala z SB-900ky... je velkostou o malinko vacsia ako SB-600 (su skoro rovnake)... a na D3100 by SB-900 vyzerala fakt asi neprirodzene, predsa len to je o dost vacsia masina. SB-700 ma oproti SB-600 uz aj funkciu master, mozes ovladat viacero bleskov (to uz mas plus do buducna ak by si uvazoval o rozsireni pocte bleskov), dalsia vyhoda pre SB-700 hovori aj prislusenstvo, mas tam dva farebne filtre pre pouzitie pri roznych zdrojoch svetla (ziarovka, ziarivka) a este je k tomu difuzer, ktory sa da nasadit aj na ten spominany filter + stojancek a vsetko to je v praktickom puzdre. Pre zaciatocnika na skusanie, hranie a s poznavanim blesku super masinka. Tiez po nej pokukujem a urcite si ju sam zoberiem