Hore

Mirka Moravčíková

Nick na ephoto: myreska

Musím povedať, že ešte sa mi doteraz tak ťažko nehľadali slová, v ktorých by som mohol stručne predstaviť charakter tvorby fotografa, ako pri tvorbe Mirky Moravčíkovej. To, že má 38 rokov, že sa narodila v Považskej Bystrici a momentálne býva v Púchove mi postačí tak do jednej vety a predstavu o jej fotografiách si z toho neurobíte. Zrejme som moc zvyknutý na škatuľkovanie a pri Mirke mi tento spôsob kategorizácie nepomôže. Pri každom fotografovi, s ktorým robím rozhovor, sa snažím čo najdôkladnejšie analyzovať jeho fotografie.


Nestačila mi však galéria u nás na portáli, tak som sa s ňou spojil aj na modrej sociálnej sieti, v snahe vidieť čo najviac fotografií. Chcel by som prehlásiť, že kladie dôraz na obsah vedomia pred spôsobom umeleckého prejavu, čo by nás automaticky malo nasmerovať na konceptualizmus (myšlienka verzus forma). Pri niektorých fotografiách by som neváhal použiť túto škatuľku. Spôsob spracovania však zohráva rovnocennú šachovú partiu s myšlienkou fotografie. To je veľmi príjemné a dostatočne vhodné na publikovanie s adekvátnou reakciou okolia. Teraz by som mohol po takomto krátkom uvažovaní zase vytiahnuť škatuľku neokonceptualizmu starého 50 rokov. Určite by sme do nej schovali veľkú časť fotografií dnešného oceneného člena.

Vnútorná reflexia spoločenských, osobných statusov, dôsledok konfrontácie zdravého narcizmu s okolím, bytím prináša autorke inšpiráciu. Vizuálne nás zahlcuje scénicky už videným a nominuje do pozície človeka už cíteným. Snaží sa v nás prehlbovať zážitky, vytvárať priamou cestou radikálny rez k skrytým existencionalistickým otázkam našej krátkej a dočasnej substancii uvedomenia si bytia času a priestoru...

No a nakoniec po všetkých takýchto psychologicko-filozofických úvahách nad škatuľkujúcimi škatuľkami príde zátišie s hroznom :)

Mirka do akej miery je spätá tvoja tvorba a osobné pocity?

Do veľkej. Každý človek, ktorý tvorí, je citlivý a dáva do svojho diela seba a vlastné subjektívne pocity. Preto je tvorba  podľa mňa vždy s nimi spätá . Ale nie všetci vnímajú rovnako a niekedy sa divák nemusí stotožniť s autorom. To však neznamená, že výsledok práce je zlý.

Si človek voľnomyšlienkár? Podľa tvorby by som tak tipoval. Voľnomyšlienkári majú zvyčajne ťažký údel v boji proti zaužívaným spoločenským konvenciám. Čo ťa teda v živote poteší ?

Voľnomyšlienkár? No, to mi nikdy nenapadlo, ale asi som. Určite mi nerobí problém vyjadriť vlastný názor a slobodné myslenie neobmedzované konvenciami je pre mňa veľmi dôležité a vnútorne uspokojivé. Ale nemyslím, že by som mala ťažký údel alebo bojovala proti zaužívaným spoločenským konvenciám. Nemám problém ani s ľuďmi a ich názory akceptujem, aj keď sú opakom mojich. Dôležité je nikomu vedome neubližovať, byť slušný, vnímavý k okoliu a nehanbiť sa sám pred sebou. Čo ma poteší? Všetko príjemné, posedenie s priateľmi, deň plný smiechu a dobrej nálady, pochvala, vnútorný pokoj... Ale mám rada aj dni, keď som smutná.

Podľa čoho sa rozhoduješ, že výsledná práca bude vo farbe alebo v stupňoch šedi?

Hlavne podľa témy a momentálnej nálady. Keď chcem vyjadriť smútok alebo niečo nechcené, nepríjemné, automaticky zvolím BW prevod. Na takýchto fotkách ma farby rušia a mám pocit, že by potláčali dané emócie. Mám rada čiernobielu fotografiu.

Je vidieť, že s grafickým editorom si celkom tykáte...

Úprava v grafickom editore je pre mňa dôležitá. Pomocou neho dotváram atmosféru na fotke. Je to niečo ako maľovanie. Niekedy fotka sama o sebe nevypovedá tak, ako si predstavujem a vtedy je nutné dotvárať a dodať jej náboj. Používam Photoshop cs3. Čo sa týka fotenia a aj práce v programe, som úplný samouk. Keďže ešte neviem toho veľa, stále sa zdokonaľujem pomocou tutoriálov na internete, väčšinou na zahraničných stránkach, s čím mám ale problém kvôli jazyku a preto je to dosť zdĺhavé. Na vašej stránke som tiež pozerala videotutoriály. Prijala by som ich viac a možno viac zamerané na grafiku.

Honba za drahou a kvalitnejšou fototechnikou pre teba asi nebude určujúca a podstatná... alebo sa mýlim?

Nie, nemýliš. Podstatný je nápad, videnie, myšlienka. Preto je pre mňa dôležitejší pocit z fotografie ako jej technická stránka. Samozrejme, že fotiť s kvalitným objektívom je rozdiel ako fotiť so setovým, o tom nepochybujem, ale určite nie je mojou prioritou mať špičkovú výbavu. Aj keď, kto by nechcel. Fotím s Canonom EOS 450D. Je to môj prvý foťák a k tomu mám setový objektív a pevné sklo 50/1,8. Určite som touto výbavou obmedzená.

Na tvojich fotografiách často sama pózuješ. Je to prejav akéhosi exhibicionizmu, nudy, nedostatku modeliek?

To, že na fotkách pózujem, nie je preto, že by som sa nudila alebo mala potrebu sa ukazovať. Fotografie, na ktorých pózujem, sú väčšinou o mojich pocitoch a náladách a myslím, že najlepšie ich vyjadrí autor sám. Je ale pravdou, že určitú dávku exhibicionizmu musí človek mať, inak by sa nemohol fotiť, vystavovať vlastné telo a odkrývať svoje vnútro. Ale mám aj fotky, kde nie som a je ich viac :)

Niektoré komentáre pod fotografiami sú aj o tom, ako by niekto niečo na fotografii spravil inak. Stalo sa už, že ti takýto komentár pomohol vylepšiť fotografiu, alebo vnukol nový nápad?

Určite áno, viac hláv, viac rozumu a nápadov. Stále sa učím a často som nepozorná pri fotení alebo pri práci v grafickom programe. Veľakrát to viem prehnať s úpravou, preto môžem byť len rada, keď som upozornená na chyby. Samozrejme, že nie so všetkými názormi a komentármi súhlasím, ale niekedy je to vec vkusu a každý ho má iný, čo je dobré- inak by bolo umenie jednotvárne a nudné.

Všimol som si v tvojej galérii fotografiu s politickým kontextom. Je vplyv politiky na teba taký silný?

Podľa mňa vplyv politiky na Slovensku je silný na každého. Veľa mladých ľudí odchádza do zahraničia, nie ako kedysi zarobiť, ale ostať žiť. Tu väčšina ľudí  len prežíva a nemá si ani možnosť dopriať niečo, čo im urobí radosť. Sú stále v strese, aby vyšli s peniazmi, neprišli o prácu. Toto všetko vplýva aj na medziľudské vzťahy. Snažím sa politiku sledovať čo najmenej, lebo ma do určitej miery irituje a cítim len beznádej, že sa nič nezmení k lepšiemu.

Bola som inšpirovaná časopisom, jeho špeciálnym vydaním pred voľbami a ich výzvou k ľuďom. Keďže mi nie je jedno, aké bude Slovensko, veľmi sa mi zapáčila myšlienka zmobilizovať ľudí pre dobrú vec a vyjadriť odmietavý postoj k smeru, akým sa krajina uberala. Tak vznikla fotka, ktorú spomínaš.

Tvoje netradičné portfólio má aj určitých, pre teba inšpiratívnych fotografov?

Ako prvého, aj keď to nie je fotograf, musím spomenúť švajčiarskeho umelca Hansa Ruediho Gigera. Jeho výstavou som bola uchvátená. Určite odporúčam. Medzi mojich obľúbených patrí aj český fotograf Martin Stranka. Veľmi sa mi páči jeho tvorba. Krásna hra svetiel, ktoré dodávajú fotkám atmosféru. Na začiatku ma určite inšpiroval a niektoré prvky som použila vo svojej tvorbe. Snažím sa mať svoje nápady a vyhýbať sa napodobňovaniu štýlu iných. Moja poklona patrí ale vojnovým fotografom a fotografie z takéhoto prostredia sú pre mňa najsilnejšie a najhodnotnejšie.

Ako budeš tráviť leto?

Svetlým miestom je pre mňa festival Pohoda. Tam si oddýchnem so svojimi priateľmi pri dobrej hudbe, chodím tam každý rok. Potom cestujem za mojím priateľom do Galway v Írsku. Keď sa vrátim, čaká ma práca, víkendy plné zábavy a je koniec leta...

Ďakujem za rozhovor.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
maTTo_corp
2010-08-05 11:29:35
...skôr či neskôr, tento rozhovor musel prísť :)...skvelé fotky, super rozhovor, tlieskam a fandím :)
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-08-05 11:38:04
Gratulujem!Zasluzila si si... Ta prva fotka s tym hroznom co mas aj na 1x je perfektna! Samozrejme aj ostatne :)
 
pedro81
2010-08-05 11:52:32
super
 
Tomyno
2010-08-05 11:58:45
...gratulacia, rozhovor super fotky detto ;)...
 
Matúš Koprda
2010-08-05 12:33:04
gratulujem, mireska máš skvelé fotky
 
Granko
2010-08-05 12:42:02
blahoželám k oceneniu, škrtám si ďalšieho človeka z môjho zoznamu adeptov na R-ko :o)
 
slavmiro
2010-08-05 12:51:24
velmi pekne emotivne fotografie. Ja osobne neverim a ani neprecenujem vplyv politiky, sme mini_bananova republika a vyvoj tu je viac menej dany okolim. na druhej strane mozme byt radi ze zijeme na ekonomicky silnej severnej pologuli. Kto je schopny a sikovny uplatni(l) sa spontanne. Mnohi moji znami, ekonomicky (urcite nie politicky) emigranti, sa uz davno vratili.. Gratulujem k peknej tvorbe.
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 12:56:10
príspevok od: slavmiro
velmi pekne emotivne fotografie. Ja osobne neverim a ani neprecenujem vplyv politiky, sme mini_bananova republika a vyvoj tu je viac menej dany okolim. na druhej strane mozme byt radi ze zijeme na ekonomicky silnej severnej pologuli. Kto je schopny a sikovny uplatni(l) sa spontanne. Mnohi moji znami, ekonomicky (urcite nie politicky) emigranti, sa uz davno vratili.. Gratulujem k peknej tvorbe.
to je pravda je aj horsie ale je aj pravde ze nie kazdy sikovny sa uplatni a je vela nesikovnych a zaplatenych dakujem velmi pekne a urcite bude lepsie :)))dufam
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 13:00:41
príspevok od: maTTo_corp
...skôr či neskôr, tento rozhovor musel prísť :)...skvelé fotky, super rozhovor, tlieskam a fandím :)
dakujem potesilo
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 13:01:14
tu foto zboznujem a dakujem
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 13:02:33
príspevok od: Tomyno
...gratulacia, rozhovor super fotky detto ;)...
pri odpovediach som sa aj zapotila a dakujem :)
 
mona
2010-08-05 13:06:35
príjemný a velmi motivacný rozhovor, výborne fotky, páči sa mi to
 
Marcel Rebro
2010-08-05 13:20:04
gratulujem ...
 
marcelfilo
2010-08-05 13:37:36
zaslúžené ocenenie, Tvoju tvrobu mám veľmi rád
 
sese
2010-08-05 13:51:40
zdravím. v mojom vnútri máš miesto od prvej fotky, ktorú som od teba uvidela. tvoje ,,osobno,, posobí aj na moje :) som rada,že v časoch dobrých aj zlých mám na dosah tvoje fotografie. prajem ešte veľa veľa výpovedných fotografií a krásne zážitky s fotenia a pri fotení.
 
demo
2010-08-05 13:55:37
parada, z martina stranku tu vidim viac nametov ale s inym pristupom, ktory sa mi tiez paci
 
atti
2010-08-05 14:14:48
zaslúžené ocenenie, gratulujem
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 14:16:06
príspevok od: sese
zdravím. v mojom vnútri máš miesto od prvej fotky, ktorú som od teba uvidela. tvoje ,,osobno,, posobí aj na moje :) som rada,že v časoch dobrých aj zlých mám na dosah tvoje fotografie. prajem ešte veľa veľa výpovedných fotografií a krásne zážitky s fotenia a pri fotení.
uf velke dakujem ani neviem ako sa mam radovat
 
dodislav
2010-08-05 14:42:38
super.....paci sa mi...fotografie su velmi pekne prave taketo oblubujem a rozhovor ajn :)
 
retep
2010-08-05 15:26:32
putave prace.....a velmi mi imponuje,ze konecne opat niekto dalsi,kto nasiel radost z fotenie nie z rovna pri nakupoch drahej techniky....

zlaty moj panasonic fx10.. :-)

vsetko dobre Ti prajem!

P
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-08-05 16:14:40
Myslím si, že také super nadanie by sa dalo použiť lepšie ako na negatívne a občas aj celkom nechutne fotky... Ale inak veľa šťastia...
 
falatka
2010-08-05 16:23:01
gratulujem , myreska
 
2010-08-05 16:29:41
gratulujem :-)
 
Pospo
2010-08-05 17:38:14
Poprosim klikatelny nick. Diki
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2010-08-05 17:42:42
Gratulujem talentovanej Myreske k zaujimavej tvorbe a oceneniu ;o)
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 19:06:19
príspevok od: wildkat
Gratulujem talentovanej Myreske k zaujimavej tvorbe a oceneniu ;o)
velmi pekne dakujem
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 19:07:08
príspevok od: Michal Matloň
Myslím si, že také super nadanie by sa dalo použiť lepšie ako na negatívne a občas aj celkom nechutne fotky... Ale inak veľa šťastia...
negativne su moje oblubene dakujem :)
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 19:07:39
príspevok od: dodislav
super.....paci sa mi...fotografie su velmi pekne prave taketo oblubujem a rozhovor ajn :)
dakujem
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-08-05 19:27:03
príspevok od: myreska
negativne su moje oblubene dakujem :)
A máš z nich príjemný pocit?
 
Marek
2010-08-05 20:45:28
skvele napady=krasne fotografie!
 
noik
ocenenie redakciou 2010-08-05 21:57:22
Tlieskam...
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 22:56:41
príspevok od: Michal Matloň
A máš z nich príjemný pocit?
ano odlahcia moje vnutro
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 23:02:31
velmi pekne dakujem vsetkym.Dnes mam fajn den :)a dakujem aj za ponuku na rozhovor velmi som tym poctena.Jozefovi Krajcovi dakujem aj za predstavenenie zaujimavy uvod rozhovoru
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-05 23:28:45
ale vybavicka by mi bodla ale zubky sa mi pokazili dakujem :)
 
b.a.f.o.a.r.t.
2010-08-06 07:38:33
Kôngratulacione a dobré svetlo úspešne zvládnuté depresie pretavene v tvorbu pevné ruky a veď to poznáš :)
 
retep
2010-08-06 07:40:03
príspevok od: myreska
ale vybavicka by mi bodla ale zubky sa mi pokazili dakujem :)
zbytocne........:-)...myslim,vybavicka.....
 
julo kotus
2010-08-06 09:35:16
príspevok od: myreska
velmi pekne dakujem vsetkym.Dnes mam fajn den :)a dakujem aj za ponuku na rozhovor velmi som tym poctena.Jozefovi Krajcovi dakujem aj za predstavenenie zaujimavy uvod rozhovoru
Som rád, že si prijala ponuku na rozhovor. Tvoje fotky majú výraz a atmosféru. Niektorým nerozumiem, napríklad ani tomu, ako negatívna fotka môže odľahčiť vnútro :), ale rešpektujem. Každopádne majú to, čo tu nazývame imakt. Veľa zdaru!
 
atiart
2010-08-06 09:47:15
.... wauuuuu, áno, Myreska je jedinečnou !!!!!! čo samozrejme sa odzrkadľuje na jej úžasnej tvorbe. Žiadané herectvo, žiadne cvakanie, ale tvorba riadená realitou, túžbami, a emóciami ..... Gratulujem Mirka !!!
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-06 12:52:37
príspevok od: atiart
.... wauuuuu, áno, Myreska je jedinečnou !!!!!! čo samozrejme sa odzrkadľuje na jej úžasnej tvorbe. Žiadané herectvo, žiadne cvakanie, ale tvorba riadená realitou, túžbami, a emóciami ..... Gratulujem Mirka !!!
atiart dakujem ti pekne
 
IR_photo
2010-08-06 14:26:19
prijemne citanie, a opat som sa rad vratil k Mirkinym dielam :)
 
Invisible.sk
2010-08-06 17:14:06
Myslim, ze autor, ktory si to zasluzil najviac. Gratulujem!
 
Špagetka
2010-08-07 07:59:29
Gratulujem, myreska. Tvoje fotos som si vsimla az ked sme chvilu polemizovali o jednej fotke a odvtedy si vzdy pozriem co noveho si „vyvesila“. Obdivujem Tvoju tvorbu, lebo ja taketo fotos nikdy neurobim...  Asi preto, ze si skor okolo seba vsimam obrazy, ktore pohladia oci alebo dusu, ktore nezarypu dovnutra ci neprovokuju... urcite to ovplyvnuje aj moja povaha... som vecny optimista (aj napriek tomu, ze zivot si so mnou zahral velmi krute dejstvo), milujem smiech a pohodu... este raz, fandim Ti velmi a nakoniec zelam aj lepsiu techniku, hoci ako hovoris (a ja s Tebou suhlasim) nie je dolezita, ale predsa len...
 
jake
2010-08-07 08:07:23
myreskine fotky su ocarujuce so specifickym rukopisom, plne zasluzena pochvala
 
margon
2010-08-07 08:23:32
pripájam sa ku gratulantom...
 
sunajn
2010-08-08 02:51:18
príspevok od: Michal Matloň
Myslím si, že také super nadanie by sa dalo použiť lepšie ako na negatívne a občas aj celkom nechutne fotky... Ale inak veľa šťastia...
Milujem takých ľudí, čo niekam prídu, len aby mohli napľuť!
 
sunajn
2010-08-08 02:58:02
Miri kongratulejšn. To im to ale trvalo... :)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-08-08 07:31:06
príspevok od: Michal Matloň
Myslím si, že také super nadanie by sa dalo použiť lepšie ako na negatívne a občas aj celkom nechutne fotky... Ale inak veľa šťastia...
Podobne ako Špagetka osobne tiež vo svojej tvorbe preferujem pozitívne posolstvo, vyjadrovanie krásna a optimizmu... ale pri vnímaní iných fotografií je toto u mńa nepodstatné a považujem za prirodzené že fotografiami, aj negatívnymi, niekto iný vyjadruje svoje (iné) myslenie, úvahy a pocity... a je to len o tolerancii, aby sme dokázali oceniť aj niečo, čo by sme nikdy sami nevyprodukovali...

Aj negatívne fotografie môžu sprostredkovávať veľmi dôležité a vážne témy a úvahy, ktoré by sme my ostatní odvahu vyjadriť nenašli... a tak ja kvitujem Mirkinu odvahu, nepuritánstvo a zdravú dávku živelnosti a exhibicionizmu, ktorou tu veľmi príjemne dopĺńa spektrum kvalitnej a dobrej fotografie
.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-08-08 07:32:06
Výborný rozhovor, Mirka gratulujem, zaslúžené ocenenie. A som veľmi rád že sme ťa mohli spoznať bližšie. Od začiatku som tvojím fandom a vnímam tvoj talent.

A nič na tom nezmenila a ani nezmení nejaká ojedinelá výnimka v tvojej tvorbe, ktorá by mohla potenciálne prešvihnúť moje hranice chápania či vkusu. Píšem to úprimne preto, že som čítal nižšie komenty a že sa mi marí, že aj mne sa to u teba už stalo. Ale ani neviem pri akej fotke a to znamená, že ma to neovplyvnilo a názor na teba nezmenilo. Osobne sa držím porekadla, že výnimka potvrdzuje pravidlo :-) Teším sa na ďalšie práce a už som sa pokochal tými, ktoré som prešvihol počas svojej neprítomnosti na portáli
.
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-08-08 11:13:11
príspevok od: sunajn
Milujem takých ľudí, čo niekam prídu, len aby mohli napľuť!
Myslím, že každý môže vyjadriť svoj názor a je mi jasné, že keď ho má niekto odlišný, tak sa ostatným nepáči. Oceňujem umeleckú hodnotu väčšiny fotiek autorky, niektoré sa mi aj páčia, ale osobne by som radšej videl, aby človek s dobrým nadaním a zručnosťami prinášal na tento svet niečo pekné a pozitívne, keďže tej negativity je tu už viac ako dosť...
 
sunajn
2010-08-08 13:24:29
príspevok od: Michal Matloň
Myslím, že každý môže vyjadriť svoj názor a je mi jasné, že keď ho má niekto odlišný, tak sa ostatným nepáči. Oceňujem umeleckú hodnotu väčšiny fotiek autorky, niektoré sa mi aj páčia, ale osobne by som radšej videl, aby človek s dobrým nadaním a zručnosťami prinášal na tento svet niečo pekné a pozitívne, keďže tej negativity je tu už viac ako dosť...
Hmm... pod koľkými fotkami myresky si sa už vyjadril? Nespomínam si žeby som Ťa tam zaregistroval, tak prečo teraz Tvoje vyjadrenie? Negativity je dosť, súhlas. A čo myslíš aký pocit zanechal Tvoj komentár, nielen na mne.
Vieš, keď niekto príde niekam na oslavu, kde všetci jasajú a takto sa prejaví, tak to nie je o vyjadrení sa, ale skôr o tej horkej sline!
Ale oceňujem, že si sa hneď neurazil...
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-08-08 14:08:42
Doteraz som netušil, kto je autorom tých fotiek, a z minulosti si pamätám asi iba tri, akurát tie, ktoré sa mi nepáčili a pokiaľ si pamätám, tak niektoré z nich som komentoval. Keď na mne niečo zanechá negatívny dojem, tak to jednoducho poviem, i keď môžno občas existujú prijateľnejšie varianty, to už ale záleží od situácie. A keď niekto niečo tvorí, tak musí počítať s tým, že niekomu sa to páčiť bude a niekomu nie, aj keď som si vedomý toho, že nie vždy je to jednoduché.
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 14:46:39
príspevok od: IR_photo
prijemne citanie, a opat som sa rad vratil k Mirkinym dielam :)
dakujem som rada :)
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 14:47:03
príspevok od: Invisible.sk
Myslim, ze autor, ktory si to zasluzil najviac. Gratulujem!
dakujem
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 14:49:01
príspevok od: Špagetka
Gratulujem, myreska. Tvoje fotos som si vsimla az ked sme chvilu polemizovali o jednej fotke a odvtedy si vzdy pozriem co noveho si „vyvesila“. Obdivujem Tvoju tvorbu, lebo ja taketo fotos nikdy neurobim...  Asi preto, ze si skor okolo seba vsimam obrazy, ktore pohladia oci alebo dusu, ktore nezarypu dovnutra ci neprovokuju... urcite to ovplyvnuje aj moja povaha... som vecny optimista (aj napriek tomu, ze zivot si so mnou zahral velmi krute dejstvo), milujem smiech a pohodu... este raz, fandim Ti velmi a nakoniec zelam aj lepsiu techniku, hoci ako hovoris (a ja s Tebou suhlasim) nie je dolezita, ale predsa len...
dakujem ti velmi pekne vzdy ma potesi ked sa moje fotky pacia aj ked su niekedy smutne a tu techniku dakujem ale asi casom skor zdokonalit sa voo foteni by som sa mala
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 14:49:30
príspevok od: jake
myreskine fotky su ocarujuce so specifickym rukopisom, plne zasluzena pochvala
dakujem tesim sa
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 14:50:03
príspevok od: margon
pripájam sa ku gratulantom...
dakujem pekny den
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 14:52:43
dakujem inak celkom som aj ja pozitivny clovek :))
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 14:57:24
príspevok od: Michal Matloň
Doteraz som netušil, kto je autorom tých fotiek, a z minulosti si pamätám asi iba tri, akurát tie, ktoré sa mi nepáčili a pokiaľ si pamätám, tak niektoré z nich som komentoval. Keď na mne niečo zanechá negatívny dojem, tak to jednoducho poviem, i keď môžno občas existujú prijateľnejšie varianty, to už ale záleží od situácie. A keď niekto niečo tvorí, tak musí počítať s tým, že niekomu sa to páčiť bude a niekomu nie, aj keď som si vedomý toho, že nie vždy je to jednoduché.
mne vobec nevadi kritika a je jasne ze nie kazdemu sa bude moja tvorba pacit.Beriem to v pohode myslim ze si svoj nazor vyjadril decentne bez urazky je to ok.Chapem ze negativne obrazy nie vsetci radi vidia.pekny den
 
BATKYTOMI
2010-08-08 16:55:30
Gratulujem Ti k emotívnej a pre mna velmi zaujímavej tvorbe.Vela uspechu!
 
bugei
2010-08-08 18:53:45
príspevok od: Michal Matloň
Myslím si, že také super nadanie by sa dalo použiť lepšie ako na negatívne a občas aj celkom nechutne fotky... Ale inak veľa šťastia...
mojej oblubenej autorke gratulujem k oceneniu..
pre Michal...a čo takto toto
http://www.youtube.com/watch?v=KMR1dTSR-lA
http://www.youtube.com/watch?v=yj8KZNI6-W8&feature=related
tiež nechutné ?
 
AnnaM
2010-08-08 19:28:32
Gatulujem!!! A prajem vela uspechu!
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-08-08 19:41:13
Samozrejme, aj keď je to žáner, kde je to očakávateľné. Pri bežnej fotografii sa snažím dosiahnuť takú fotku, aby sa na ňu príjemne pozeralo, pri reportážnej zachytiť realitu...
 
percas
2010-08-08 20:35:26
vyborne veci, šikulka, oko vidí
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 21:57:11
nadhera dakujem .nemam slov neviem ci by som nieco taketo zvladla nafotit.Urcite to musi byt narocne byt tam a fotit utrpenie a nevediet pomoct kazde pekne slovo sa zda prazdne .Je to tarcha na city vratit sa spat a spomynat na to.Sila obdivujem takychto fotografov.Presne taketo fotky ma dostanu a verim ze primutia ludi inak mysliet ale skoda ze ich je tak malo a nie casto v casopisoch.Ale ved to kto sa chce divat na utrpenie radsej si pozrieme krasne veci......!!!!
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 21:58:45
príspevok od: BATKYTOMI
Gratulujem Ti k emotívnej a pre mna velmi zaujímavej tvorbe.Vela uspechu!
dakujem som rada a aj tebe vsetko fajn
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 22:00:19
príspevok od: AnnaM
Gatulujem!!! A prajem vela uspechu!
dakujem podobne uspechom je aj toto pre mna pekny vecer
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-08-08 22:01:11
príspevok od: percas
vyborne veci, šikulka, oko vidí
dakujem kuk :)
 
maTTo_corp
2010-08-09 09:56:05
príspevok od: Michal Matloň
Myslím, že každý môže vyjadriť svoj názor a je mi jasné, že keď ho má niekto odlišný, tak sa ostatným nepáči. Oceňujem umeleckú hodnotu väčšiny fotiek autorky, niektoré sa mi aj páčia, ale osobne by som radšej videl, aby človek s dobrým nadaním a zručnosťami prinášal na tento svet niečo pekné a pozitívne, keďže tej negativity je tu už viac ako dosť...
fotka nie je len o pekných veciach...je aj o odkrývaní vlastného vnútra..človeku to niekedy môže pomôcť zbaviť sa ťažoby, nepríjemných spomienok a pocitov ako keby písal do denníka...uvedom si, že tieto fotky nie sú fotené ´pre portál´ (ako mám pri veľa užívateľoch pocit), ale fotí ich sama pre seba, to že ich tu prezentuje nám necháva len priestor sa v nich nájsť...

...preto mi príde trochu divné kritizovať niekoho za to, že sa vie do fotky vložiť a nafotiť niečo čo má väčšiu umeleckú hodnotu a zanechá silnejší dojem ako žltý kvietok v tlustom bielom rámčeku...toto nedokáže každý, aj preto sú pre mňa rozhodne Mirkine fotky vysoko v rebríčku, fotky z ktorých cítiť emócie, to ´niečo´ čo tu mnohým fotkám chýba...

...to tiež len vyjadrujem svoj názor :)
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk 2010-08-09 10:48:40
Sranda, že okolo jedeného z polovice negatívneho komentára je tu taká diskusia. Ako hovorím, oceňujem originalitu a tak isto vidím, čo tie fotky majú do seba, časť sa mi aj páči, ale nepáčia sa mi tie negativistické, čo je môj pohľad. To je všetko.

( a biele rámčeky sa mi nepáčia :) )
 
buldocek
2010-08-29 21:17:57
presne tak podla niektorych prispevkov si sikulka ... dostat do fotky svoje pocity je umenie ..... a kazdy mame to svoje umenie ..... ale aj svoj nazor ... mne sa to paci i ked ja mam ine pocity .... ale vlemi pekne len tak dalej
 
myreska
ocenenie redakciou 2010-09-07 08:08:20
príspevok od: buldocek
presne tak podla niektorych prispevkov si sikulka ... dostat do fotky svoje pocity je umenie ..... a kazdy mame to svoje umenie ..... ale aj svoj nazor ... mne sa to paci i ked ja mam ine pocity .... ale vlemi pekne len tak dalej
dakujem a pekne fotky prajem
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované