Hore

Komunita / Skupiny / Horská fotografia / Fotografie / V krajine bielych trpaslíkov...

Názov fotografie: V krajine bielych trpaslíkov...
Popis:
Miesto:
Autor: kmotrík
Dátum pridania: 2010-10-31 00:20:52
   
Priemer hodnotení: 6.63, 6.77, 6.74 / 6.71
Počet bodov: 235.00
Počet hodnotení: 35
Počet zobrazení 2457
Témy: krajina
Clona: 9 , ohnisko 19mm
Expozičný čas: 1/50 sec
ISO: 200
Fotoaparát: Nikon D300S
Objektív: Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6 G ED AF-S DX VR
Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Anena
2010-10-31 00:22:23
Velmi pekny zaber.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Vsha
2010-10-31 01:38:05
Páči sa
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
JaroD.
2010-10-31 06:23:43
Pekne vystihnuté ´predzimie´.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Rikitan
2010-10-31 07:23:38
nádherný výhled..
 
mato.draho
2010-10-31 07:31:37
Parádny okamih a príjemný formát ;)
 
Jastojan
2010-10-31 07:51:52
To popredie je tam perfektné, krásna podívaná.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Janíčkooooo
2010-10-31 07:57:05
Skvelé!!!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
triplexko
2010-10-31 08:14:01
paráda..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
sorko
2010-10-31 09:09:04
pekne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
arpi
2010-10-31 09:24:21
velmi pekne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
falatka
2010-10-31 09:34:57
pekny kraj
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
missik
2010-10-31 09:46:29
nádherná, škoda len, že veľa fotografov neuvádza údaje ako clona, čas, technika fotenia, použité filtre a podobne... nám začiatočníkom by to určite pomohlo posúvať sa ďalej... :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
bond35
2010-10-31 10:02:23
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Azimut
2010-10-31 10:15:52
Perfiš. Nádherný výhľad.
 
_Vlado_
2010-10-31 10:45:35
pre mna super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
fotografik
2010-10-31 10:49:28
Vyplatilo sa Ti po horách loziť:) Pekná krajinka...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
imageilus
2010-10-31 10:55:40
pekná....
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
MiroH
2010-10-31 11:18:40
príspevok od: missik
nádherná, škoda len, že veľa fotografov neuvádza údaje ako clona, čas, technika fotenia, použité filtre a podobne... nám začiatočníkom by to určite pomohlo posúvať sa ďalej... :)
pozri si exif, je v obrazku, tam su info o snimke, aky filter pouzil autor vie iba on - bohuzial
 
kmotrík
2010-10-31 11:27:34
príspevok od: missik
nádherná, škoda len, že veľa fotografov neuvádza údaje ako clona, čas, technika fotenia, použité filtre a podobne... nám začiatočníkom by to určite pomohlo posúvať sa ďalej... :)
exif máš doplnený, použitý len filter CPL hoya pro 1 digital
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-31 11:29:40
velmi pekny zaber aj ta chladna atmoska,TK ten CPL kazil oblohu v strede mas tmave a vpravo na oblohe mas spinu nejaky flak.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
kmotrík
2010-10-31 11:37:10
príspevok od: Matt83
velmi pekny zaber aj ta chladna atmoska,TK ten CPL kazil oblohu v strede mas tmave a vpravo na oblohe mas spinu nejaky flak.
v strede je tmavé preto že, tam nie sú biele mraky ako po krajoch, obloha je reálna ,ten fliačik som si nevšimol - bol by už preč...
 
Cerberus
2010-10-31 11:51:14
Výbornú atmosféru si zachytil. Asi nadväzuje na predchádzajúcu kde som prasiatko na oblohe odpustil lebo má fascinujúcu atmosféru. Tu by som mal však niekoľko pripomienok:
1. Prvé čo mi udrelo do očí je stmavená obloha v prostriedku. Podľa polohy slnka-tieňov a samotného efektu na oblohe usudzujem že bol použitý CPL. Na krátkych ohniskových vzdialenostiach v tomto prípade 19mm (eqv.28 FF) to takýto efekt robieva. Riešením by bolo nepoužiť CPL, prípadne natočiť ho tak aby bola stmavená vzdialenejšia časť oblohy od zdroja svetla - slnka (tu vpravo), alebo dodatočná úprava v PC.
2. Hneď vpravo na oblohe v tenkej bielej vrstve oblakov je fľak, zrejme nečistota na čipe.
3. V ĽDR by som zamazal klonovaním ten tmavý kúsok.
4. Privítal by som, ak by odrezaný trpaslík na spodnom okraji bol celý, alebo tam nebol, ešte lepšie ak by bol celý vpravo pod trojicou vysokých trpaslíkov. Ale presádzať nebudeme :-)
Sú to veci s ktorými sa ešte dá popasovať, lebo základ máš výborný.
 
arnie175
2010-10-31 12:18:19
faaaaajn
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
seifi
2010-10-31 12:18:25
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
kmotrík
2010-10-31 12:19:15
fúúha, dík
 
Cerberus
2010-10-31 12:34:22
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-10-31 12:43:40
dnes zaslúžene top,gratulujem, k tomu stručnému Cerberusovmu komentu by som ešte ... by som asi aj dole trpaslíka a vpravo drn pri okraji odretušil...
Celkova krásna scenéria, pekný kontrast trpaslíkov a trávy, inverzia dolu je bombónik.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-10-31 12:46:06
A trpazlíci strnulo čumia a čumia...ako more krajinu zaplavuje....sú až takí preľaknutí...do biela obarení...či hladina náhodou nevystúpi až k nim ;)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
pawlus333
2010-10-31 13:30:26
úžasné
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-31 13:44:08
Ako by som tam bol...
... cítim ten chlad a trpaslíci sa mi prihovárajú:
Steves, zimka nám je, mi vieme že máš v tom turistickom rupsaku aj čosi na zahriatie, nože, vyber to, nalej nám, drrkokocu nám zuuuby, drkrr, brrrr, aká ziiiima ;-)

K fotek už bolo všetko popísané, len jedno nie, že viacerí súhlasíme s missikom ale nielen v exife, aj v prípade nevyplnenie miesta činu... to ste už poniektoprí takí skúpy, že sa ani s tak malichernou informáciou nechcete podeliť? :-))) Ale my poniektorí čo sme prebrúsili slovenské hrebene si chceme zaspomínať ... a tí čo nie, tam zase chcú vybehnúť .... no všetci nevieme vybehnúť kam a zaspomínať na čo :-(((
.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-31 13:44:48
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-31 13:49:27
príspevok od: Koma
A trpazlíci strnulo čumia a čumia...ako more krajinu zaplavuje....sú až takí preľaknutí...do biela obarení...či hladina náhodou nevystúpi až k nim ;)


Áaaale, nedramatizuj krofka, nevidíš že títo biely trpaslíci majú vlastnú dolinu, ktorú si sami spravujú? Susední čierni sú leniví, tých už zatopilo, a more sa im vylieva všade. Ale bieli, tí sú pracovití. Majú všetko zregulované a pod kontrolou. Pozri, napriek tomu že ich dolina susedí s vedľajšou zatopenou, u nich ani kvapka ;-) Keď ťa budú zas na jar vyháńať na pašu hore do hôr, veru, pýtaj sa radšej k bielym, tam to más istejšie a pokojnejšie ;-)
.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-10-31 14:11:44
príspevok od: SteveS
Ako by som tam bol...
... cítim ten chlad a trpaslíci sa mi prihovárajú:
Steves, zimka nám je, mi vieme že máš v tom turistickom rupsaku aj čosi na zahriatie, nože, vyber to, nalej nám, drrkokocu nám zuuuby, drkrr, brrrr, aká ziiiima ;-)

K fotek už bolo všetko popísané, len jedno nie, že viacerí súhlasíme s missikom ale nielen v exife, aj v prípade nevyplnenie miesta činu... to ste už poniektoprí takí skúpy, že sa ani s tak malichernou informáciou nechcete podeliť? :-))) Ale my poniektorí čo sme prebrúsili slovenské hrebene si chceme zaspomínať ... a tí čo nie, tam zase chcú vybehnúť .... no všetci nevieme vybehnúť kam a zaspomínať na čo :-(((
.
som si včera vybehol na Slavkovský a budem dlho spomínať..., zaujímavý je zostup keď chceš v zlatej hodinke hore fotiť a snehová kaša sa so stmievaním zmení na sklenný ľad, ochranári by mi dali teda, ručal som horšie ako jeleň v ruji...k exifu by som ale svoj názor dal, že je trošku irelevantné podľa mňa riešiť u fotky ak si nezažil podmienky na mieste, keď rátaš, že v krajine potrebuješ vyššie clonové číslo nad 8, s časom sa pohráš podľa momentálnych svetelných podmienok(slnko,opar,východ,západ slnka,sneh...)..,ale hlavne editáciou v pc by mohol začiatočník byť zmiatnutý, že takými nastaveniami Ti výjde taký výstup už cvaknutím, vieš sám,čo sa dá ešte počarovať..., z toho dôvodu si ja osobne exify ani nečítam...
 
Gino
2010-10-31 14:30:25
veľmi pekné a príjemné foto...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-10-31 15:07:42
Dramatizujem..tiež som taký trpaslík...
 
matoswamp
 
martin333
 
petrus 1
2010-10-31 18:29:27
veľmi pekné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Jehry
2010-10-31 19:02:59
Veľmi pekné.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
walde
ocenenie redakciou 2010-10-31 19:30:12
fajnová fotečka, páči
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Yano75
2010-10-31 20:39:39
paradna...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kmotrík
2010-10-31 22:00:20
všetkým ďakujem za zastavenie...
 
Dandy007
2010-10-31 22:09:42
Velmi pekna
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
misak
2010-11-01 00:35:57
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-11-01 05:18:18
príspevok od: Peter Svoboda
som si včera vybehol na Slavkovský a budem dlho spomínať..., zaujímavý je zostup keď chceš v zlatej hodinke hore fotiť a snehová kaša sa so stmievaním zmení na sklenný ľad, ochranári by mi dali teda, ručal som horšie ako jeleň v ruji...k exifu by som ale svoj názor dal, že je trošku irelevantné podľa mňa riešiť u fotky ak si nezažil podmienky na mieste, keď rátaš, že v krajine potrebuješ vyššie clonové číslo nad 8, s časom sa pohráš podľa momentálnych svetelných podmienok(slnko,opar,východ,západ slnka,sneh...)..,ale hlavne editáciou v pc by mohol začiatočník byť zmiatnutý, že takými nastaveniami Ti výjde taký výstup už cvaknutím, vieš sám,čo sa dá ešte počarovať..., z toho dôvodu si ja osobne exify ani nečítam...

Ja si exify čítam a osobne s tebou nesúhlasím vo viacerých bodoch, ale to neznamená, že to jeden alebo druhý nerobíme po svojom dobre ;-)

1) Význam exifu nie je len o mudrovaní. O tom tu bolo popísané hodne a nechcem tu spamovať rozoberaním tejto témy hlbšie, čiastočne som to rozviedol aj v rozhovore.
2) Mudrovanie/riešenie vecí okolo exifu sa v mnohých prípadoch ešte dá riešiť aj keď tam nie si, nebol si... napr. ak je vysoké ISO a pritom vidím že pálilo slnko, bola modrá obloha a použité vysoké časy... dá sa predsa spomenúť že to je zbytočné zašumovanie fotky... aj tu je vyššie ISO zbytočne ... nie o veľa ale aj tak ... načo ISO 200 aj keď je ešte pohodové, ak to mohlo byť v pohode ešte lepšie? Nastaviť minimálne ISO aké fotoaparát má ... dá sa tak ísť predsa s kvalitou pri tlači na vätší formát ešte vyššie... a mnohí to nevedia a také info im pomôže...
3) nesúhlasím aj s pre krajinu predpisanou clonou od 8 vyšie... je to čisto vec zámeru ... a ukážem veľa fotiek kde je clona omnoho nižšia a poetiockosť a umeleckosť fotografie oveľa vyššia ... kde je napísané a povinné mať krajinu úplne zaostrenú v celom rozsahu? Prečo by fotku krajiny nemohli rámovať dole rozostrené farby lúčnych kvetov či celých farebných strapcov nejakých kvetov v popredí ???
4) nesúhlasím aj s tým, že netreba uvádzať exif len preto, aby si začiatočník nemyslel že len a len nastavené hodnoty môžu a zodpovedajú za výsledný efekt fotografie ... neuvádzať ho aby nepodcenil váhu u nej realizovaného PP ... v tomto postrádam logiku a dalo by sa to mnohými podobnými príkladmi parodovať ... že nenapíš recept na prípravu jedla lebo niekto si pomyslí že len a len recept je zodpovedný za výslednú chuť... atď ;-)))

Vďaka za podnetnú kamarátsku debatu ;-)
.
 
Cyril
2010-11-01 14:46:03
NIKON D300S ma iso 100? Mam pocit, ze zacina od 200.
Ved Exif je prilepeny :o
 
kmotrík
2010-11-01 16:29:28
je to tak ako píšeš, nastavenie ISO začína 200, ale je ešte možnosť nastavenia Lo 0,3 - Lo 1 zodpovedajúce citlivostiam ISO 0,3 -1 EV pod hodnotou ISO 200, je to ekvivalent ISO 160 - 100, toť vsjo ,ahoj
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-01 17:17:22
príspevok od: SteveS

Ja si exify čítam a osobne s tebou nesúhlasím vo viacerých bodoch, ale to neznamená, že to jeden alebo druhý nerobíme po svojom dobre ;-)

1) Význam exifu nie je len o mudrovaní. O tom tu bolo popísané hodne a nechcem tu spamovať rozoberaním tejto témy hlbšie, čiastočne som to rozviedol aj v rozhovore.
2) Mudrovanie/riešenie vecí okolo exifu sa v mnohých prípadoch ešte dá riešiť aj keď tam nie si, nebol si... napr. ak je vysoké ISO a pritom vidím že pálilo slnko, bola modrá obloha a použité vysoké časy... dá sa predsa spomenúť že to je zbytočné zašumovanie fotky... aj tu je vyššie ISO zbytočne ... nie o veľa ale aj tak ... načo ISO 200 aj keď je ešte pohodové, ak to mohlo byť v pohode ešte lepšie? Nastaviť minimálne ISO aké fotoaparát má ... dá sa tak ísť predsa s kvalitou pri tlači na vätší formát ešte vyššie... a mnohí to nevedia a také info im pomôže...
3) nesúhlasím aj s pre krajinu predpisanou clonou od 8 vyšie... je to čisto vec zámeru ... a ukážem veľa fotiek kde je clona omnoho nižšia a poetiockosť a umeleckosť fotografie oveľa vyššia ... kde je napísané a povinné mať krajinu úplne zaostrenú v celom rozsahu? Prečo by fotku krajiny nemohli rámovať dole rozostrené farby lúčnych kvetov či celých farebných strapcov nejakých kvetov v popredí ???
4) nesúhlasím aj s tým, že netreba uvádzať exif len preto, aby si začiatočník nemyslel že len a len nastavené hodnoty môžu a zodpovedajú za výsledný efekt fotografie ... neuvádzať ho aby nepodcenil váhu u nej realizovaného PP ... v tomto postrádam logiku a dalo by sa to mnohými podobnými príkladmi parodovať ... že nenapíš recept na prípravu jedla lebo niekto si pomyslí že len a len recept je zodpovedný za výslednú chuť... atď ;-)))

Vďaka za podnetnú kamarátsku debatu ;-)
.
Vďdaka Steves aj Tebe, s týmito argumentmi sa nedá nesúhlasiť, ja som to len tak v kocke,či zredukovane, prečo si ja nečítam...s prvými troma súhlas bezvýhradne, ale k štvrtej len toľko, že ak cvaknem náhodou do +,či - expozíciu,následná korekcia v Rawe s veľmi slušnými výsledkami môže slušne zmiasť diváka, viem poslať konkrétne fotky...pred a po korekcii.., viacmenej som to kvôli tomu písal.
A aspoň s tým mi prosím Ťa súhlas ...:))
Všetko dobré Peter
 
stteffi
2010-11-01 17:56:22
nádherný pohľad , slzy mi tečú keď to vidím , lebo tento víkend som chcel ísť na hory ,ale chrípka ma skolila a tak tu sedím pri počítači, hlasno kašlem a tíško závidím ...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kmotrík
2010-11-01 18:36:48
príspevok od: stteffi
nádherný pohľad , slzy mi tečú keď to vidím , lebo tento víkend som chcel ísť na hory ,ale chrípka ma skolila a tak tu sedím pri počítači, hlasno kašlem a tíško závidím ...
neboj, hory neujdu, aj počasie pekné ešte bude, len teraz vareného vínka a chrípku pekne vyležať...
 
missik
2010-11-01 21:16:33
príspevok od: MiroH
pozri si exif, je v obrazku, tam su info o snimke, aky filter pouzil autor vie iba on - bohuzial
samozrejme, ze si vies exif pozriet, no ak prechadzas galeriu, tak je zdlhave pozerat na kazdy, ktory ta zaujme. Preto myslim, ze je lepsie to uvadzat. I ked ako niekto hovori, moze to byt metuce, kedze naslednymi upravami sa zmeni prakticky cela fotografia. I ked je fajn mat aspon info o tom, ako bol zosnimany ten raw.. :)
 
mato73
2010-11-02 10:15:11
ten výstup stál zato, veľmi pekné foto
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-11-03 06:10:04
príspevok od: Peter Svoboda
Vďdaka Steves aj Tebe, s týmito argumentmi sa nedá nesúhlasiť, ja som to len tak v kocke,či zredukovane, prečo si ja nečítam...s prvými troma súhlas bezvýhradne, ale k štvrtej len toľko, že ak cvaknem náhodou do +,či - expozíciu,následná korekcia v Rawe s veľmi slušnými výsledkami môže slušne zmiasť diváka, viem poslať konkrétne fotky...pred a po korekcii.., viacmenej som to kvôli tomu písal.
A aspoň s tým mi prosím Ťa súhlas ...:))
Všetko dobré Peter

Súhlasím, súhlasím, súhlasím :-) so všetkým s čím súhlasíš :-)))
.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-11-03 06:14:02
príspevok od: Cyril
NIKON D300S ma iso 100? Mam pocit, ze zacina od 200.
Ved Exif je prilepeny :o

Kozička, ty si mudrejšia ako ľudia ;-)

ja som reagoval len na jednotlive body a písal to všeobecne, samozrejme bez znalosti obrovskeého spektra znaciek fotoaparatov, ich rozsahov a ich objektivov ...

... na Sony som mal napr. ISO 64 a dlho s nim robil, tak by ma ani vo sne nenapadlo ze Nikon ma ISo az od 200 ... je uz len otazne ci ide len o formalne cislo alebo vseobecne porovnatelne realnu hodnotu, lebo aj cisla smerom hore ma hodne vyssie ako ine znacky... ale iste o real nakolko ide o taku znacku co by sa s cisielkami hrat nemala
.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-11-03 06:16:40
príspevok od: kmotrík
je to tak ako píšeš, nastavenie ISO začína 200, ale je ešte možnosť nastavenia Lo 0,3 - Lo 1 zodpovedajúce citlivostiam ISO 0,3 -1 EV pod hodnotou ISO 200, je to ekvivalent ISO 160 - 100, toť vsjo ,ahoj

Diky za odpoved, prekvapilo ma to a tak len dodavam ze sorry, podrobnejsie v komente nizsie ... vc kazdom pripade som nemal v plane reagovat kriticky na iso 100 a reagoval len na skierla ze on necita exify takym kvazy vseobecnym zhrnutim a dotkol som sa aj isa ze je najlepsie pouziot minimalne... co si ty zrobil, len moja neznalost skaly tvojej znacky to zle vyhodnotila
.
 
iKon
2010-11-04 11:50:43
pekné namrznuté
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
braňo.j
2010-11-24 17:41:00
moc pekné
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
mangalino1980
2011-04-06 09:54:47
aj táto je podarená
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
jnezky
2011-09-24 22:23:23
Pekná!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
nyco
2012-08-26 10:30:28
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
 


  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()