Hore

Útrapy eventového fotografa

Keď som tak 6.3.2013 zúfalo pomaly napredoval preplneným kotlom pražskej Lucerny smerom k pódiu napadlo mi, že mám toho nafoteného celkom dosť najmä z oblasti nočného života. Prečo sa teda o pár skúseností nepodeliť? Keďže moje aktuálne pocity boli dosť negatívne, pozrieme sa spolu hlavne na útrapy fotografického života eventového fotografa.

Koncerty a festivaly s akreditáciou

Väčšie koncerty alebo festivaly sú pre fotografov zároveň požehnaním aj prekliatím. Málokedy sa totiž stane, že akreditáciu fotograf dostane len preto, že ju chce. Vo väčšine prípadov ide fotiť za nejakým účelom - vyšle ho tam určité médium. Z toho plynie, že sa síce dostane tam, kam sa väčšina fotografov iba chce dostať, zároveň je ale pod tlakom, že musí odovzdať použiteľný a uverejniteľný obrazový výstup. Najčastejšie pod pódium, kde sa to hemží ďalšími X fotografmi a každý  z nich chce ten najlepší “flek” a najlepšie fotografie. Tlačenica, strkanica, nevraživosť - hlavne medzi menej skúsenými fotografmi. Tí starší a skúsenejší často len prídu, vytiahnú z brašne niečo v zmysle Nikon D3s so 70-200 zoomom, plní sebavedomia so znudeným výrazom sa postavia, odcvakajú jednu-dve pesničky a idú na pivo. Zvyšok fotografov z menej prestížnych médií alebo portálov sa stresuje
s výbavou strednej triedy, často svojou vlastnou a robia všetko pre to, aby odišli s desiatimi dobrými zábermi. Môžete sledovať, ako im na spánku pulzuje stresová žila a ako sa z nich leje pot, keď vidia, že fotografie im nevychádzajú podľa predstáv.

Ďalšou kapitolou sú “bezkrkí” chlapci v zelených reflexných vestách, ktorí po vás nepríjemne zazerajú a povedia vám maximálne toľko, že fotiť zpred pódia môžete prvé 2-3 pesničky. Chcete viac? Už aj využívajú svoju výškovú a váhovú prevahu a ťahajú vás nešetrne preč. To, že máte v rukách 5000€ a môže to prísť k úrazu ich nezaujíma.

Chcete fotiť z pódia? Zbláznili ste sa? Toto sa mi stalo jedinýkrát na brnenskom majálese. Fotil som pre moju univerzitu a tak som na vystúpenie kapely Mig 21 dostal ultra-mega-super-uber VIP pásku na ruku. Rovnakú akú mali iba organizátori. Musí sa nechať, že fotografi a kameramani spod pódia dosť zazerali, ale výhra to nebola. Fotografovať kapelu od chrbta teda nič moc, radšej som šiel s davom a po pár cvakoch a takmer zakopnutí o Jirku Macháčka som si skočil pred pódium.

Spomínal som už zle nasvietené akcie? Sodoma Gomora... blýskať protagonistom do oka? Zakázané... a teraz "babo raď", ak to technika nevyrieši za teba...

A čo koncerty, kde síce akreditáciu máte, ale pod pódiom nie je žiadny priestor vyhradený? Neostáva vám teda nič iné iba sa pretlačiť do toho najväčšieho kotla a snažiť sa niečo nafotiť. Toto platí hlavne pre klubové akcie, kde ten priestor jednoducho nemôže byť, pretože by sa tam zmestilo menej návštevníkov a organizátor by prišiel o zisky. A čo ho zaujíma viac? Nejaké fotky, alebo peniaze?

Viete si predstaviť klubový koncert Vypsané Fixy a to najväčšie pankáčske pogo? Chránite si techniku vlastným telom. A občas na to aj doplatíte. Nie je nad to dostať “päsť na oko” od pankáčky ovešanej reťazami, ktorá má o dvadsať kíl viac ako vy len preto, že ste sa jej postavili do výhľadu kvôli lepšej fotke. 


Koncerty bez akreditácie

Idete na koncert a chcete pár fotiek na pamiatku? Vezmite si posledný odstavec predchádzajúcej state a aplikujte to aj sem. Zabudol som na veľké množstvo ľudí, ktorí sa snažia o to isté čo vy. Mobil do ruky, zapnúť foťák, vystrčiť nad hlavu... a zavadzať tou rukou niekomu za sebou. Nemôžeme sa na takýchto ľudí hnevať, veď robíte to isté. Čo vám teda ostáva? Pretrpieť a dúfať, že to váš fotoaparát prežije a vy si odnesiete pár nerozmazaných a dobrých záberov, kde aj bude niečo vidieť na pódiu. Druhá možnosť je poobzerať sa, či nie je nejaké miestečko, odkiaľ by sa dalo predsa len fotiť lepšie. Na koncerte Mumford and Sons v Lucerně boli našťastie masívne stĺpy, ktoré držia lóže. 99,9% ľudí stojí za nimi, prevísa popri nich cez zábradlia a podobne. Keď som popri jednom z nich prechádzal a všimol si, že je z prednej strany miesto akurát na “jedny” nohy, hneď som sa dral k tomu, ktorý bol najbližšie pri pódiu. Takmer som sa zabil pri pokuse vyštverať sa tam... a už som len vyše dvoch hodín trpel bez pohnutia. Ale mal som fotky, aké by som z davu nikdy nedosiahol. Keďže som bol o pol metra vyššie ako všetci dole, bol som “pán.” Nerátam zlú techniku a to, že celý koncert mám nafotený z jedného miesta. Hlavné sú fotky. Au, nohy ma z toho státia bolia ešte teraz.. Ešte si spomínam na Miss University Brno, kde to bolo presne rovnaké... 

Diskotéky a párty v baroch

Osobitná kapitola. Okrem starostí odkiaľ odrážať blesk, čo všetko musíte pre organizátora nafotiť a koľko fotiek odovzdať je to večné presúvanie sa davom zabávajúcich sa ľudí s dvojkilovým fotoaparátom nad hlavou, aby neprišiel k úrazu. Triceps na pravej ruke by som si takto nevypracoval ani v posilňovni. Občas je naozaj zábavné sledovať pripitých ľudí ako sa bavia. Fotiť ich? Utrpenie. Znášať strkanie, podkladanie nôh a večné ťahanie za tričko tromi rôznymi skupinkami naraz s tým klasickým “odfoooooť nás!!!!”

To ani nehovorím o podgurážených diskofilných chlapcoch v bielom tričku s obrovským V-čkovým výstrihom, náušnicou v uchu a kľúčami od škodovky v zadnom vrecku, ktorí sa vám vyhrážajú, že ak ich odfotíte, tak vám rozbijiú... niečo.

Ďalej stretnete milé pripité diskoblondínky, ktoré sa chcú fotiť stokrát a stokrát vám povedia, že tam vyzerajú hrozne. Ešte viac pripité diskoblondínky, ktoré vám nedajú pokoj, kým sa s nimi neodfotíte. Najviac pripité diskoblondínky, ktoré prišli na lov a chudák fotograf sa im zdá ako dostatočne lukratívny objekt. Nehovorím, že nie je príjemné, keď vás pri práci pekná baba tľapne po zadku, ale keď vám začne v svojej opitosti vyznávať lásku a neviete sa jej celý večer zbaviť. Napokon ste rád, že je nablízku vyhadzovač, ktorý ju od vás odtrhne. Najlepšie sú tie, ktoré vám začnú trhať foťák z ruky s tým, že “ale aj ty chceš fotku, ukáž, odfotím ťa” a keď poviete nie, tak vám vlepia facku a celý večer po vás zazerajú, v lepšom prípade dotiahnú svojho priateľa, ktorý sa vám to chystá vysvetliť...

Och áno, zabudol som na chlapov. Chalani, nechcite od fotografov spoločné fotky, prosím!!! Pri fotení skupinky pripitých slečien sa máme aspoň na čo pozerať - keď sa objímajú traja chalani ....



Rozbité flaše a poháre, na zemi zmes koly, piva a tvrdého alkoholu.. Je v klube bazén? Minimálne dve pripité rusky na Erazme sa vás tam budú snažiť hodiť každý večer.. v lepšom prípade vás tam iba ťahajú v premočenom spodnom prádle. Fotíte v klube oslavu alebo Silvestra? Flaška šampusu letiaca z horného poschodia rovno k vašim nohám je fakt na nezaplatenie. Letiaci štupel? Vďaka Bože za výmysel s menom Hoya HD filter..

Nebudem vás ale ďalej trápiť svojimi skúsenosťami. Dalo by sa tu toho popísať ešte veľa. Tu by bolo namieste ešte pridať ospravedlnenie fotografom, ktorí sa takýmto fotením živia dlhšie ako ja a nedajú naň dopustiť. Nechcel som sa vás nijako dotknúť. Skôr som sa len zábavnou formou chcel podeliť o vlastné skúsenosti. A rozhodne týmto nechcem nikoho odradiť od podobného fotenia. Má to vždy svoje čaro, spoznáte  kopu ľudí, získate čísla na pekné baby a občas aj schopné modelky. A nech si každý hovorí čo chce, ale je to pre začínajúceho fotografa dobrá škola - či koncert alebo pártydisko. Sú to technicky náročné žánre, ktoré len tak každý nenafotí a fotograf má čo robiť. Musí poznať svoju techniku, musí sa vedieť vynájsť v každej situácii, musí vedieť komunikovať a musí sa vedieť baviť. Ak teda radi fotíte ľudí a máte radi akciu a občas trochu adrenalínu, vyskúšajte si to. 


Článok je koncipovaný ako  blog a prezentuje osobné skúsenosti autora.  Neočakávajte žiadne konkrétne rady ako niečo fotiť. Na túto tému aj  na tomto serveri nájde niekoľko iných článkov, ale aj povolanejších a skúsenejších fotografov. Tento blog je skôr nahliadnutím "pod pokrievku" fotenia rôznych párty, diskoték, koncertov a iných prináležiacich akcií a pri jeho písaní som vychádzal z obdobných skúseností.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
ogi4lpk
2013-04-09 12:50:45
naozaj pekne napisane
 
afkaa.i
2013-04-09 12:51:53
ospravedlnenie?!? preco? vsak si ich nijako neurazil, len si popisal, ake su na piiiip podmienky...

 
13ceruzka
2013-04-09 12:59:28
aale niekedy je to aj srandaa
 
Sused
2013-04-09 13:19:14
plne súhlasím s týmto vyjadrením, tiež fotím tento žáner už pár rokov... ale je to vážne pokus vašich nervov pekný deň a veľa svetla Ti prajem
 
Miro Bartánus
2013-04-09 13:21:02
Niekedy sa čudujem, prečo to vlastne fotografi robia? Keby im za to aspoň niekto adekvátne zaplatil. Ale každý by mal vedieť svoju cenu ale aj hodnotu, ktorú jeho výstupy predstavujú pre klienta. A hľadať takých klientov, ktorí sú mentálne schopní rozpoznať a oceniť prítomnosť talentu a remesla. To je to, čo sa (na rozdiel od fototechniky) nedá kúpiť za žiadne peniaze a malo by tvoriť podstatnú časť odmeny. Ale to som asi off-topic.

http://blog.atmtxphoto.com/2013/04/04/amateurs-and-hobbyists-dont-sell-yourself-short/
 
MichalPetreje
2013-04-09 13:37:50
Veľmi pekne a reálne napísané
Sám to poznám, fotím takéto akcie a viem ako to chodí
 
vd
2013-04-09 13:51:04
príspevok od: Miro Bartánus
Niekedy sa čudujem, prečo to vlastne fotografi robia? Keby im za to aspoň niekto adekvátne zaplatil. Ale každý by mal vedieť svoju cenu ale aj hodnotu, ktorú jeho výstupy predstavujú pre klienta. A hľadať takých klientov, ktorí sú mentálne schopní rozpoznať a oceniť prítomnosť talentu a remesla. To je to, čo sa (na rozdiel od fototechniky) nedá kúpiť za žiadne peniaze a malo by tvoriť podstatnú časť odmeny. Ale to som asi off-topic.

http://blog.atmtxphoto.com/2013/04/04/amateurs-and-hobbyists-dont-sell-yourself-short/
nechapem to ani ja, a diskoteky uz vobec nie...fotenie je o radosti, jedine ze by mal niekto masochisticke sklony, tak ide fotit nastrocnych napitych chlapcov na diskoteku..
 
vlado8881
2013-04-09 14:21:43
Úplná pravda!!! Som rezidentný fotograf v jednom disco bare v NR a toto si vystihol ako môj bežný večer ale ešte by som dodal, že za tie úbohé peniaze za ktoré to robíme alebo aspon ja robím je to veľmi chabé :/ ničiť si techniku a zdravie bohužial ked nič iné si človek nevie nájsť
 
woloda
2013-04-09 14:34:44
Motiváciou môžu byť dve veci - 1. buď ťa to baví alebo 2. máš za to adekvátny honorár. Môj prípad bol v 90tych rokoch 1. teraz 2. ... Nerobte prácu čo vás nebaví a za pár drobných... potom to tu takto vyzerá na SK.
 
Riso Petrech
2013-04-09 14:38:21
Dobre napisane, pobavil som sa

Akurat to fotenie bez akreditacie v dave... Mne cestari vo vestach beru este aj plastove flase nie sa tam este trepat s ruksakom plnym fotechniky, sak by si mysleli, ze to je bomba. Ako to robis, ze tam dostanes fotak? . Ja sa vzdy snazim dohodnut s organizatorom a ked nereaguje, radsej fotak neberem...
 
Tomáš Muška
2013-04-09 14:42:05
ak mám pravdu povedať, túto sobotu na koncerte Pain of Salvation v bratislavskom MMC sa mi stalo prvýkrát vôbec, že som musel nechať foťák v šatni, lebo si chlapci pri vstupe mysleli, že keď mám zrkadlovku, tak už neviem čo... že tam behalo 10 fotografov, to im nevadilo
 
dwirth
2013-04-09 15:44:58
príspevok od: Tomáš Muška
ak mám pravdu povedať, túto sobotu na koncerte Pain of Salvation v bratislavskom MMC sa mi stalo prvýkrát vôbec, že som musel nechať foťák v šatni, lebo si chlapci pri vstupe mysleli, že keď mám zrkadlovku, tak už neviem čo... že tam behalo 10 fotografov, to im nevadilo
s jednym z tych fotografov som a bavil a bol "cez mediu".
mysliet si, ze ta pustia na koncert s akymkolvek fotoaparatom je podla mojho nazoru naivne.
 
Tomáš Muška
2013-04-09 16:17:10
príspevok od: dwirth
s jednym z tych fotografov som a bavil a bol "cez mediu".
mysliet si, ze ta pustia na koncert s akymkolvek fotoaparatom je podla mojho nazoru naivne.
keďže s promočkou sa nedalo dohodnúť, tak som šiel na blind rovnako ako vždy predtým bez akreditácie... naivné to nebolo z jednoduchého dôvodu - hovorili za seba 3ročné skúsenosti... o to viac som bol prekvapený a nahnevaný, že keď výnimočne chcem nafotiť niečo pre seba, tak na to nemám možnosť...
 
Bullet
2013-04-09 16:30:03
gratulujem najvtipnejšie napísaný článok ako sa dalo a vyzdvihnuté všetky super vlastnosti pravého fotografa
 
kopossoft
2013-04-09 17:19:35
prijemne napisany clanok, najma ta cast o pogovacke. Dostal som sa akurat pocas minuleho piatku na Horkyze + Slobodna Europa (myslim, ze aj ty mas fotky z toho turne) a tvoj clanok mi pripomenul bolest tricepsu
 
seifi
2013-04-09 21:26:42
to je názov za všetky drobné, teda aspoň pre mňa; nezožrali nás Maďari, tak nás zožeru Angličania, EVENTOVÉHO ! čo tam nemáte štipky zdravého rozumu ?
 
Napster050
2013-04-09 21:55:51
príspevok od: seifi
to je názov za všetky drobné, teda aspoň pre mňa; nezožrali nás Maďari, tak nás zožeru Angličania, EVENTOVÉHO ! čo tam nemáte štipky zdravého rozumu ?
tak to teda preložíme na "Podujaťového fotografa"
 
seifi
2013-04-09 22:06:53
príspevok od: Napster050
tak to teda preložíme na "Podujaťového fotografa"
no keď si Tatár, tak Podujaťového
 
vd
2013-04-09 22:23:03
príspevok od: seifi
no keď si Tatár, tak Podujaťového
diskograf - diskotekovy fotograf
 
werdza
2013-04-10 05:56:30
príspevok od: Miro Bartánus
Niekedy sa čudujem, prečo to vlastne fotografi robia? Keby im za to aspoň niekto adekvátne zaplatil. Ale každý by mal vedieť svoju cenu ale aj hodnotu, ktorú jeho výstupy predstavujú pre klienta. A hľadať takých klientov, ktorí sú mentálne schopní rozpoznať a oceniť prítomnosť talentu a remesla. To je to, čo sa (na rozdiel od fototechniky) nedá kúpiť za žiadne peniaze a malo by tvoriť podstatnú časť odmeny. Ale to som asi off-topic.

http://blog.atmtxphoto.com/2013/04/04/amateurs-and-hobbyists-dont-sell-yourself-short/
Lebo daný človek miluje hudbu, žije ňou a túži si nafotografovať svojich obľúbených interpretov. Na veľa zahraničných interpretov vás dnu so zrkadlovkou nepustia. Preto, ako je v článku písané, musí fotograf fotiť pre nejaké médium a aj ak pre neho fotí ešte nemá akreditácu istú. A nejak sa musí k fotografovaniu pre médium dostať, to znamená, že nestačí mať zrkadlovku a svetelné sklá, ale treba mať aj nejaké to portfólio a to si fotograf spraví jedine tak, že bude chodiť na malé klubové koncerty, zo začiatku si dokonca ešte aj kúpi vstupenku a fotí, neskôr poprosí nejakú garážovú kapelu, či by ich nemohol nafotiť za vstup, alebo je výhoda mať kamarátov, ktorý hrajú v nejakej kapele... A teda až si spraví portfólio sa môže nejakému hudobnému portálu ozvať, alebo si ho portál nájde sám, ako mňa. A pri hľadaní média je problém v tom že v dnešnej dobe má zrkadlovku veľa ľudí, takže aj hudobné portály majú viac fotografov a niektoré už nových nehľadajú. A teraz, ak už fotograf fotí pre nejaký portál, tak môže ich požiadať o vybavenie akreditácii na akcie, kam chce ísť, letné festivaly, zahraničný interpreti a je už len na médiu, či sa im podarí akreditáciu dostať. Tu platí, čím známejšie médium, čím viac robí médium akcii reklamu, tým väčšia šanca na akreditáciu, ale problém je aj v tom, že médium má viac fotografov a teda na daný fetsival, zahraničného interpreta sa ich bude určite hlásiť viac, ak by portál akreditáciu získal, tak buď na akciu vyšle podla nich najlepšieho fotografa, alebo toho, ktorý mal o akciu záujem, ako prvý v poradí. Ak sa fotografovi akre nepodarí získať cez médium, tak má ešte šancu ozvať sa kapele, dnes na sociálnych sieťach má väčšina kapiel svoju fan stránku a dá sa im napísať, ale ani tam nemajú akreditáciu istú a ostane im iba kúpiť si na danú aklciu lístok....
 
werdza
2013-04-10 06:02:06
Pekný článok. A k otázkam: "Niekedy sa čudujem, prečo to vlastne fotografi robia?" ešte dodám, lebo byť pár metrov, niekedy necelý meter, od svojej obľúbenej kapely, obľúbeného speváka je úžasný pocit, čo platiaci diváci nezažijú ak je na koncerte Fotopit, miesto pre fotografov. Na minuloročnom poľskom Asymmetry festivale sme mohli fotografovať po celý čas z fotopitu, ale väčšina fotografov po pár pesničkách odišla a ja som sa tam ocitla sama, cítila som sa, ako by obľúbené kapely hrali len pre mňa Je úžasný pocit, keď vám obľúbený interpret podá ruku, usmeje sa na vás. Nepríjemnejší pocit, keď na vás strieka jeho pot, keď vás nechtiac opluje.... A hlavné je aj to, že fotograf ušetrí na vstupnom, čo na viacdňové festivaly, alebo zahraničných interpretov je dosť...
 
werdza
2013-04-10 06:10:09
príspevok od: Tomáš Muška
ak mám pravdu povedať, túto sobotu na koncerte Pain of Salvation v bratislavskom MMC sa mi stalo prvýkrát vôbec, že som musel nechať foťák v šatni, lebo si chlapci pri vstupe mysleli, že keď mám zrkadlovku, tak už neviem čo... že tam behalo 10 fotografov, to im nevadilo
Tam mi nevyšla akreditácia V MMC je bežné, že bez akreditácie dnu s foťákom nepustia, vedľa do Randalu púšťajú aj so vstupenkou.
 
furik
2013-04-10 10:33:51
pobavil som sa neskutocne a tiez som sa nasiel v clanku hned od uvodu...
koncerty ano, ale len s akreditaciou (moje odporucanie).
rad ich fotim, lebo maju uzasnu svetelnu atmosferu a neskutocnu energiu (hlavne tie pankove a metalove...)
 
hubertsvk
2013-04-10 13:32:05
príspevok od: Miro Bartánus
Niekedy sa čudujem, prečo to vlastne fotografi robia? Keby im za to aspoň niekto adekvátne zaplatil. Ale každý by mal vedieť svoju cenu ale aj hodnotu, ktorú jeho výstupy predstavujú pre klienta. A hľadať takých klientov, ktorí sú mentálne schopní rozpoznať a oceniť prítomnosť talentu a remesla. To je to, čo sa (na rozdiel od fototechniky) nedá kúpiť za žiadne peniaze a malo by tvoriť podstatnú časť odmeny. Ale to som asi off-topic.

http://blog.atmtxphoto.com/2013/04/04/amateurs-and-hobbyists-dont-sell-yourself-short/
ako zacinajuci fotograf ktory rad foti prave taketo akcie, ktory nema ziadne referencie a svoju tvorbu musi najskor ukazat nema sancu sa predat ... ja fotim zadarmo aj preto ze som neznamy aj preto ze mi to prinasa velku radost ... a ano chcel by som fotit aby mi to prinasalo aj nejaky zisk ....
 
hubertsvk
2013-04-10 13:32:46
teraz k clanku ano skvele hlavne tie party su presne take ake je tu napisane 1***
 
istvic
ocenenie redakciou 2013-04-10 13:34:50
uverejnujes zadarmo alebo fotografujes pre seba zadarmo?..to su dve rozdielne veci

ked si raz uz nejake portfolio vytvoris,budes stale fotit zadarmo,pretoze budes take meno.
 
Nameless
2013-04-10 16:15:57
príspevok od: Tomáš Muška
ak mám pravdu povedať, túto sobotu na koncerte Pain of Salvation v bratislavskom MMC sa mi stalo prvýkrát vôbec, že som musel nechať foťák v šatni, lebo si chlapci pri vstupe mysleli, že keď mám zrkadlovku, tak už neviem čo... že tam behalo 10 fotografov, to im nevadilo
Kamaratovi sa toto stalo vo Viedni na koncerte Stone Sour a Papa Roach a najviac sa mi pacilo ked zhasli svetla ako vsade svietili mobily a kompakty.
 
rumpeak
2013-04-10 18:51:47
Pravda, pravda, fotit třeba Visací Zámek přímo z punkového kotle pod pódiem, jako například zde http://www.regionopavsko.cz/2013/03/26/zetor-oral-na-rybnicku/ chce opravdu hodně ostré lokty. S čím nemůžu souhlasit ej názor, že by se fotografové regionálních periodik nějak potili. Stačí mi pofotit 2,3 písničky a zbytek koncertu si užívám...
 
upir13
2013-04-10 20:54:18
neda na to mi nereagovat. Co sa tyka diskofilneho fotenia, tak tam si to vystihol. Avsak co sa tyka koncertov:
1) to ze sa snazis fotit dlhsie ako 3 pesnicky je tvoja debilita. SBSkari maju prikazy a proste Vas vyvedu von. Pokial by si po troch pesnickach nechal fotak na krku nic sa nestane a uplne pohodlne ta vyvedu von a ani sa ta nedotknu a este si s tebou zapalia. Robia si svoju robotu
2) Koncertni harcovnici maju vazne tie koncerty na salame. Rocne ich absolvuju niekolko desiatok a vacsinou ich ta hudba vobec nezaujima. Nehovoriac o tom, ze maju prikazy z vedenia ake fotky musia doniest.
Ty tam ides zo srandy a uzivas si. Pre mna koncert znamena, ze musim nafotit urcite fotky a bezat do presscentra a poslat ich. Vazne tam nebudem robit 1500 fotiek ako ty, lebo aj tak pouzijem 10 fotiek, ktore nahram na disk a tam ostanu po odoslani az pokial nevymenim HDD. V zivote tie fotky dalej neotvorim.
Ist na festival ako je pohoda z redakcie znamena pre fotografa, ze 3 dni v kuse ma jeden cyklus. o 6 rano vstat nafotit vychod slnka, poslat, nafotit inu kravinu a poslat, nafotit koncert a poslat a takto fungujes do 3 rano a to 3 dni za sebou, takze sa nemozes cudovat ich "nadseniu". Vacsinou sa losuje kto to foti alebo to ide niekto za trest. Takze aby si chapal dovody preco je to tak.
3) fotenie pod podium. Prifici sa medzi sebou poznaju, poziciavaju si skla a navzajom si o seba opieraju fotaky. Potrebuju tych svojich 10 zaberov a idu prec. Vazne sa necuduj ze zazeraju na decka ktore tam behaju pomaly s kitakmi, lebo ad jedna sa nepozeraju a bez problemu niekkomu vlezu do zaberu, Ad dva nepozeraju ani pod nohy a pravidelne kopu do batohov a Ad tri nafotia tisic fotiek a pozeraju si ich priamo na mieste bez toho aby isli prec a nezavadzali. Uz som na nejednom koncerte videl ako kopli do trojkila alebo niekomu zhodili druhu masinu z ramena.

Koncertne fotenia ma urcite svoje nalezitosti a zakonitosti ako sa spravat. Pokial sa ich nenaucis a nebudes dodrziavat, tak presne tito harcovnici vedia vynalozit dostatovne usielie aby sa zamedzilo lietajucim "fotografom". Takze rozmyslajte, bo za chvilu to skonci ako Pohoda, kde budete mat akreditacie tak strikne, ze sa na koncert bez silneho media nedostanete a ostane vam fotit z davu.
 
solefald
2013-04-10 21:06:35
Chcel by som sa vyjadrit k foteniu koncertov. Pravidelne chodievam fotit koncerty a s podmienkami na koncertoch, ktore opisujes suhlasim. No treba si predovsetkym uvedomit, ze koncert sa nekona pre fotografov, ale pre platiacich fanusikov, ktory sa prisli zabavit. A je len na tebe ci si ochotny ist fotit takuto akciu alebo nie. Na druhej strane extremne podmienky pre pracu ta mozu aj posunut. Ak sa bojis o svoj aparat tak tam proste nechod. vsetko je to len o volbe. Ja sa tento rok chystam premierovo fotit Obscene extreme festival, a ak to spolu s fototechnikou prezijem tak budem rad. Ziadny photopoit, pravidelne skoky fanusikov z podia a podobne lahodky. Ale je to moja volba. Robim to pre radost z hudby a z fotenia. Ak sa niekedy dopracujem do stadia ze mi niekto za to zaplati, to bude super. Ale v tejto krajine sa toho zrejme nedockam
 
anusik6
2013-04-10 21:39:28
Jééj, milujem Mumford & Sons
 
WildSammy
2013-04-11 03:55:41
od roku 2003 som fotil pre http://www.Websound.eu, este aj tento rok som daco pre nich cvakol po dlhej prestavke a nikdy by som to nenazval utrapami praveze to boli najlepsie stravene casy mojej mladosti a najviac som sa naucil o clone, expozicnom case, isu, druhej lamele a fotografii v zlych svetelnych podmienkach keby spocitam co som usetril na vstupnom by som si v pohode kupil dalsiu zrkadlovku aj s objektivom, pochodil som aj cechy, spoznal kopec fajn ludi, bezne sa rozpraval a fotil s DJmi svetovych mien, uzival si pobyt v backstagi alebo nasaval atmosferu akcie priamo z podia.. nie, veruze utrapy to neboli keby sa ma niekto spyta, ci by som si to zopakoval, povedal by som jedno velke ANO! s akreditaciou som nikdy nemal problem, prave naopak, niekedy som akreditovany nechcel byt, aby som sa mohol zabavit ako obycajny navstevnik akcie bez fotaku s kamosmi
 
b.a.f.o.a.r.t.
2013-04-11 08:05:10
príspevok od: upir13
neda na to mi nereagovat. Co sa tyka diskofilneho fotenia, tak tam si to vystihol. Avsak co sa tyka koncertov:
1) to ze sa snazis fotit dlhsie ako 3 pesnicky je tvoja debilita. SBSkari maju prikazy a proste Vas vyvedu von. Pokial by si po troch pesnickach nechal fotak na krku nic sa nestane a uplne pohodlne ta vyvedu von a ani sa ta nedotknu a este si s tebou zapalia. Robia si svoju robotu
2) Koncertni harcovnici maju vazne tie koncerty na salame. Rocne ich absolvuju niekolko desiatok a vacsinou ich ta hudba vobec nezaujima. Nehovoriac o tom, ze maju prikazy z vedenia ake fotky musia doniest.
Ty tam ides zo srandy a uzivas si. Pre mna koncert znamena, ze musim nafotit urcite fotky a bezat do presscentra a poslat ich. Vazne tam nebudem robit 1500 fotiek ako ty, lebo aj tak pouzijem 10 fotiek, ktore nahram na disk a tam ostanu po odoslani az pokial nevymenim HDD. V zivote tie fotky dalej neotvorim.
Ist na festival ako je pohoda z redakcie znamena pre fotografa, ze 3 dni v kuse ma jeden cyklus. o 6 rano vstat nafotit vychod slnka, poslat, nafotit inu kravinu a poslat, nafotit koncert a poslat a takto fungujes do 3 rano a to 3 dni za sebou, takze sa nemozes cudovat ich "nadseniu". Vacsinou sa losuje kto to foti alebo to ide niekto za trest. Takze aby si chapal dovody preco je to tak.
3) fotenie pod podium. Prifici sa medzi sebou poznaju, poziciavaju si skla a navzajom si o seba opieraju fotaky. Potrebuju tych svojich 10 zaberov a idu prec. Vazne sa necuduj ze zazeraju na decka ktore tam behaju pomaly s kitakmi, lebo ad jedna sa nepozeraju a bez problemu niekkomu vlezu do zaberu, Ad dva nepozeraju ani pod nohy a pravidelne kopu do batohov a Ad tri nafotia tisic fotiek a pozeraju si ich priamo na mieste bez toho aby isli prec a nezavadzali. Uz som na nejednom koncerte videl ako kopli do trojkila alebo niekomu zhodili druhu masinu z ramena.

Koncertne fotenia ma urcite svoje nalezitosti a zakonitosti ako sa spravat. Pokial sa ich nenaucis a nebudes dodrziavat, tak presne tito harcovnici vedia vynalozit dostatovne usielie aby sa zamedzilo lietajucim "fotografom". Takze rozmyslajte, bo za chvilu to skonci ako Pohoda, kde budete mat akreditacie tak strikne, ze sa na koncert bez silneho media nedostanete a ostane vam fotit z davu.
jess
 
werdza
2013-04-15 03:32:10
príspevok od: solefald
Chcel by som sa vyjadrit k foteniu koncertov. Pravidelne chodievam fotit koncerty a s podmienkami na koncertoch, ktore opisujes suhlasim. No treba si predovsetkym uvedomit, ze koncert sa nekona pre fotografov, ale pre platiacich fanusikov, ktory sa prisli zabavit. A je len na tebe ci si ochotny ist fotit takuto akciu alebo nie. Na druhej strane extremne podmienky pre pracu ta mozu aj posunut. Ak sa bojis o svoj aparat tak tam proste nechod. vsetko je to len o volbe. Ja sa tento rok chystam premierovo fotit Obscene extreme festival, a ak to spolu s fototechnikou prezijem tak budem rad. Ziadny photopoit, pravidelne skoky fanusikov z podia a podobne lahodky. Ale je to moja volba. Robim to pre radost z hudby a z fotenia. Ak sa niekedy dopracujem do stadia ze mi niekto za to zaplati, to bude super. Ale v tejto krajine sa toho zrejme nedockam
To máš úplnú pravdu. Tak ja už mám občas to šťastie, že si ma nejaká "garážová" kapela aj zavolá za peniaze nafotiť, už odmietam také koncerty, ktoré sa mi neoplatia, zbytočne by som na nich prerobila, alebo by som tam sama nešla, lebo ma to hudobne neláka... Teraz som šťastná, že som v sobotu prežila Loud legends night v Šali, to bol ale rozbúrený dav Našťastie organizátori boli úplne skvelí, perfektne sa o nás starali, celá akcia bola profesionálne spravená, aj čo sa svetiel týkalo, v beckstejdži bolo na pitie veľa nealka, nemali tam prístup ľudia bez vysačky, takže kľud na oddych...
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované