nuz mal som v ruke nejaku dobu len digital - Haselblad 50-ku ale na klasicku som nemal moznost. Haselblad ma myslim asi vsudy vseho len 2 zoomy a 5 pevnych skiel. Je to fotenie co sa tyka statickych snimkov -no co budem vymyslat, proste brutalna spica!!!! To je nehorazne daleko od canonu aj nikonu, ale akciu s tym nenafotis.Mal som pevnu 150 sklo v atelieri (myslim,ze crop faktor je 0,7) a rozslisenie a vykreslenie detailov je fenomenalne. Taktiez aj frebny gamut excelentny. Pyta to vsak mimoriadne vykonne pocitace a grafiku s monitormi. EIZO aspon 30 obrazovku.
Velky problem je ale pri konverzi tych divnych fajlov co to produkuje a taktiez aj objem fotky min. cez 100- 150 Mb! Okamzite mi havaroval pocitac a po problemoch so spracovanim som sa nadavajuc jak pohan na to vykaslal. Pravdu povediac, nevedel som si s tym dat rady so sucastnou technikou a aparat som vratil kamaratovi. rehotal sa ako kon. Neviem s tym proste robit, ale tych par fotiek za to stalo - par krajiniek a niekolko portretov. Som rad, ze som mal moznost s takym niecim chvilu fotit ale kedze fotim halove sporty a potrebujem vyssie ISO bez sumu tak takatotechnika je pre mna jak draha, taknepouzitelna. Hocimat atelier a fotit akty a portrety tak stredoformat chcem, je to proste kvalitou nedozerne daleko oproti vsetkemu co som doposial poznal.
pouzivam pentacon six tl jee to super vec filmy odporucam najviac mi sedi ilford delta 400, ako som na to zacal fotit tak 35mm som vytiahol az teraz kedze sa mi zasekol musim to dat pozriet je to proste krasa
pouzivam pentacon six tl jee to super vec filmy odporucam najviac mi sedi ilford delta 400, ako som na to zacal fotit tak 35mm som vytiahol az teraz kedze sa mi zasekol musim to dat pozriet je to proste krasa
Super :))a ako si merias expoziciu?Pouzivas expozimeter?
jasne, a aky objektiv mas k nemu, klasiku 80/2.8, ci nejaky iny?Este by ma zaujimalo ze kde si davas vyvolavat film.
hej len tu 80tku zatial , teraz som s nim dlho nefotil lebo sa mi zasekol.. doma vyvolavam filmy aj fotky , tusim u nas v PN ani 6x6 nikde nevyvolavaju na druhej strane som to ani nezistoval tak neviem
tiez by som to rad vyskusal... ale je fakt ze to je len do atelieru :)
tak nejak, super masinka ale narocna na vsetko, hlavne na peniaze a malo optiky je k tomu - len do atelieru a architektura s krajinkami, lenze kvalitou ako som uz spominal - nevedel som to otvorit, pc nezvladalo tak velike subory a blbol aj soft (ale to je mozno tym, ze neviem proste s tym robit)
mal som kedysi hasselblad 500EL a mamyiu RB 67 rollei 66 SL a bolo to ine fotenie ako teraz s digitalom vsetko rucne a 5 krat skontrolovat ci je vsetko nastavene
ale zakaznici nemali zaujem o diaky tak som to popredal
este mi ostali tri kardany, linhof 4x5´ a cambo 4x5´ a linhof 13x18 cm s velkoformatovymi kazetami na film ale aj s rollkazetami na zvitkovy film 6x7,6x9,6x12. a par rodenstockov a schneiderov k tomu.
diaky s tym je fajn fotit ale je to tazka technika na nosenie ale ked bolo treba tak som s tym fotil aj po vonku samozrejme velky tazky staiv manfrotto s navacsou hlavou od tej istej frmy
zakazky na to kedysi boli ale zakaznici uz su pohodlni a zvyknuti na digital a niektori uz ani nevedia ze taketo nieco existuje a da sa s tym fotit
pentacon six som mal tiez a to bola nocna mora
platena nestabilna uzavierka v zime, zle previjanie filmu nemoznost poriadne upevnit matnicu takze pri extremnejsom naklone fotaku sa tam matnica len tak volne preklapala v desatinach mm samozrejme ale aj to zavazilo na ostrosti ked ste pouzili nizku clonu
ale v celku v mojich zaciatkoch mi to stacilo.
nebudem spominat dalsie stredne formaty co som mal aby som to tu zbytocne naspamoval
Tiez som sa pozeral aj po inych strednych formatoch, s tymi skusenostamui s pentaconom si ma nepotesil :), no co som pozeral tak som videl iba filmy 6x6 takze neviem ci by sa dal zohnat napr. film do linhofu. K tomu pentaconu je aj pentagonalny hranol, moc sa v tom este nevyznam, takze neviem presne na co to tam je :), znamena to ze nemusim pozerat na matnicu ale proste normalne do hladacika?
Tiez som sa pozeral aj po inych strednych formatoch, s tymi skusenostamui s pentaconom si ma nepotesil :), no co som pozeral tak som videl iba filmy 6x6 takze neviem ci by sa dal zohnat napr. film do linhofu. K tomu pentaconu je aj pentagonalny hranol, moc sa v tom este nevyznam, takze neviem presne na co to tam je :), znamena to ze nemusim pozerat na matnicu ale proste normalne do hladacika?
film do linhofu je taky isty do rollkazety ako do pentaconu len su tam ine formaty urcene velkostou ramceku na kazete a zobrazovacim kruhom objektivu film velkeho formatu 4x5 palca alebo vacsi sa da tiez zohnat ale musis si ho objednat u dovozcua distributora bud kodak alebo fuji a stoji to dost penazi a vyvolava to malokto u nas na slovensku.
pentagonalny hranol maju vsetky zrkadlovky digitalne len sa tomu uz teraz tak nehovori
ano pozeras sa uplne rovnako do fotaku ako do digitalnej zrkadlovky
na p six by som vsak odporucil lupu ktora vlastne umoznuje detailnejsie komponovanie a zaostrenie
pentagonalny hranol musis mat vo vyske oci a drzat ho v ruke je to dost nepohodlne alebo na stative vysoko v urovni oci alebo ked nie tak sa budes pri tom krcit
lupa umoznuje dat stativ nizsie a aj ked aparat drzis v ruke tak je to pohodlnejsie
ti nasi predchodcovia neboli upne sprosti ked to takto navrhovali
ja to na canone riesim uhlovym hladacikom nasadenym na ocnicu
Mal si na myslin tuto lupu? Tu by mal mat asi kazdy ten fotoaparat zabudovanu nie? Bude to asi dost haluz s tym fotit :) ale tie fotky sa mi velmi pacia.Ty uz s tym nefotis?
mam PsixTl obcas s nim fotim. Mam k nemu 50/4 a 80/2.8. 80 dobry objektiv ta 50 vynikajuca. Problemy co spominal kolega vyssie mam aj ja. Keby som siel do stredneho formatu a mal prachy, tak si kupim Mamiyu 7II, s dvoma objektivmi. To je taka leica v strednom formate a skla na nu patria k tomu najlepsiemu co stredny format ponuka.
Film si dokazes vyvolat aj sam. Kup si vyvojnicu a clankov na vyvolavanie filmov je kopec. Napr. http://www.paladix.cz/sekce/praxe/v-temne-komore/
A na zaciatok mozes pouzit BW filmy co Ti vyvolaju v normalnom labe procesom c41. Napr Ilford xp2, Fuji Neopan CN atd.
treba pomaly a plynule natahovat zavierku a rovnako tak ju aj pustat, malo by sa predist prekryvaniu policok. Ja som ho mal v servise asi 2x. A niekde niekto ho dal premazat inym mazivov a uz mu netuhol pri minusovych teplotach. Pohladaj na internete. A vybrat treba ten najlepsi kus.
Este jedna vec, neviem ci si zvladol kinofilm. Nie je to nutna vec, ale ulahci to vela veci a hlavne pocit rozcarovania. Cim vacsi format tym toho treba vediet viacej a vrati sa Ti to s5 brilantnymi fotkami.
Stredný formát
Velky problem je ale pri konverzi tych divnych fajlov co to produkuje a taktiez aj objem fotky min. cez 100- 150 Mb! Okamzite mi havaroval pocitac a po problemoch so spracovanim som sa nadavajuc jak pohan na to vykaslal. Pravdu povediac, nevedel som si s tym dat rady so sucastnou technikou a aparat som vratil kamaratovi. rehotal sa ako kon. Neviem s tym proste robit, ale tych par fotiek za to stalo - par krajiniek a niekolko portretov. Som rad, ze som mal moznost s takym niecim chvilu fotit ale kedze fotim halove sporty a potrebujem vyssie ISO bez sumu tak takatotechnika je pre mna jak draha, taknepouzitelna. Hocimat atelier a fotit akty a portrety tak stredoformat chcem, je to proste kvalitou nedozerne daleko oproti vsetkemu co som doposial poznal.
ale zakaznici nemali zaujem o diaky tak som to popredal
este mi ostali tri kardany, linhof 4x5´ a cambo 4x5´ a linhof 13x18 cm s velkoformatovymi kazetami na film ale aj s rollkazetami na zvitkovy film 6x7,6x9,6x12. a par rodenstockov a schneiderov k tomu.
diaky s tym je fajn fotit ale je to tazka technika na nosenie ale ked bolo treba tak som s tym fotil aj po vonku samozrejme velky tazky staiv manfrotto s navacsou hlavou od tej istej frmy
zakazky na to kedysi boli ale zakaznici uz su pohodlni a zvyknuti na digital a niektori uz ani nevedia ze taketo nieco existuje a da sa s tym fotit
pentacon six som mal tiez a to bola nocna mora
platena nestabilna uzavierka v zime, zle previjanie filmu nemoznost poriadne upevnit matnicu takze pri extremnejsom naklone fotaku sa tam matnica len tak volne preklapala v desatinach mm samozrejme ale aj to zavazilo na ostrosti ked ste pouzili nizku clonu
ale v celku v mojich zaciatkoch mi to stacilo.
nebudem spominat dalsie stredne formaty co som mal aby som to tu zbytocne naspamoval
pentagonalny hranol maju vsetky zrkadlovky digitalne len sa tomu uz teraz tak nehovori
ano pozeras sa uplne rovnako do fotaku ako do digitalnej zrkadlovky
na p six by som vsak odporucil lupu ktora vlastne umoznuje detailnejsie komponovanie a zaostrenie
pentagonalny hranol musis mat vo vyske oci a drzat ho v ruke je to dost nepohodlne alebo na stative vysoko v urovni oci alebo ked nie tak sa budes pri tom krcit
lupa umoznuje dat stativ nizsie a aj ked aparat drzis v ruke tak je to pohodlnejsie
ti nasi predchodcovia neboli upne sprosti ked to takto navrhovali
ja to na canone riesim uhlovym hladacikom nasadenym na ocnicu
Film si dokazes vyvolat aj sam. Kup si vyvojnicu a clankov na vyvolavanie filmov je kopec. Napr. http://www.paladix.cz/sekce/praxe/v-temne-komore/
A na zaciatok mozes pouzit BW filmy co Ti vyvolaju v normalnom labe procesom c41. Napr Ilford xp2, Fuji Neopan CN atd.
stale este drahe, tak hadam to stym pentaconom vychytam nejako :)
Este jedna vec, neviem ci si zvladol kinofilm. Nie je to nutna vec, ale ulahci to vela veci a hlavne pocit rozcarovania. Cim vacsi format tym toho treba vediet viacej a vrati sa Ti to s5 brilantnymi fotkami.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom