Fórum » O TECHNIKE

Nikon D3100 v.s. Pentax k-x

alaica
2010-10-31 15:23:37+01
Dobrý deň, som začiatočník, a chcela by som Vás poprosiť o radu. Chcem prejsť z kompaktu na vyšší level, zaujal ma Nikon D3100 svojou cenou, k pripomiekam som našla, že nemá AF motor priamo zabudovaný v tele fotoaparátu a teda že budem potrebovať objektívy so zabudovaným motorom, a nemá mechanickú stabilizáciu obrazu???zaujímalo by ma, aké veľké sú to nevýhody. Ďalej mi bol doporučený pentax k-x, takže vlastne sa potrebujem rozhodnúť medzi týmito dvoma aparátmi a porovnať ich sama si netrúfam. Zaujímal by tiež Váš názor na mirrorless zrkadlovky, konkr. SONY NEX5, ktorej ale vyčítajú, že pri všetkých objektívoch a ?pancakoch?, ktoré potrebuje, je rovnako tažká a objemná ako DSLR. Fotím najviac na cestách, turistike, hory, krajinky, makro ma neláka, takže potrebujem niečo s dobrým obrazovým výstupom, malé a skladné. Ale zároveň, keby ma to naozaj s fotografovaním chytilo, aby som mohla ľahko upgradovať objektívy atď. Ide na Pentax k-x dať objektív Nikon?alebo viete ešte o nejakej inej entry zrkadlovke, ktorá sa chystá na trh a oplatí sa na ňu počkať? A čo sa týka objektívov k setu Nikon D3100, je lepší 18-55 VR, alebo 18-105 VR? ďakujem za akúkoľvek radu.

jimmy_rs
2010-10-31 15:37:49+01
ja ti odporucim tu D3100 18-105,je stvorena pre zaciatocnika cenou dostupna a nie je zbytocne velka.stabilizaciu mas priamo v objektive je to znacene ako ´VR´
motor ti je naco v tele ked budes kupovat uz len nove objektivy
mas v nej fullHDvideo a je v nom aj RGB snimač ktory napomaha z expozicoiu aj 3D sledovanim objektova,taktiez ti bude pomáhať guide ´sprievodca´ sám by som si ho kupil lenze ja som zamieril do vyssej triedy,čakám na D7000

zelovoc
2010-10-31 16:10:24+01
motor je napr. dobry na to, aby si nemusel kupovat objektiv za 350 ale len za 100 eur. stabilizacia v cipe je dobra v tom, ze mas stabilizovane uplne vsetky objektivy.