Zdravím všetkých členov. Som tu nový a prosím Vás o radu. Kúpil som si svoju druhú zrkadlovku ( prvá bola ešte Praktica MTL5 na kinofilm 1981). Problém je v tom, že pri vzdialených záberoch v prírode kreslí pozadie do modra. Doteraz som fotil Panasonicom DMC FZ-18 a tam to bolo a je normálne. Fotil som potom obidvoma foťákmi rovnaké zábery v prírode pri zhodnom nastavení prístrojov. Výsledok bol stále rovnaký . V programe HDR expose sa síce dá tá modrá ubrať na prijateľnú, ale malo by to aj prijateľne snímať. Vyváženie bielej bolo nastavené. Máte s tým nejaké skúsenosti? Ešte jedna vec a to, že kolega má taký istý Nikon D5100 od leta a videl som fotky z Grécka a tiež mu to ťahalo do modra.
Zdravím všetkých členov. Som tu nový a prosím Vás o radu. Kúpil som si svoju druhú zrkadlovku ( prvá bola ešte Praktica MTL5 na kinofilm 1981). Problém je v tom, že pri vzdialených záberoch v prírode kreslí pozadie do modra. Doteraz som fotil Panasonicom DMC FZ-18 a tam to bolo a je normálne. Fotil som potom obidvoma foťákmi rovnaké zábery v prírode pri zhodnom nastavení prístrojov. Výsledok bol stále rovnaký . V programe HDR expose sa síce dá tá modrá ubrať na prijateľnú, ale malo by to aj prijateľne snímať. Vyváženie bielej bolo nastavené. Máte s tým nejaké skúsenosti? Ešte jedna vec a to, že kolega má taký istý Nikon D5100 od leta a videl som fotky z Grécka a tiež mu to ťahalo do modra.
Hoď sem dva rovnaké zábery- jeden z panasonicu a druhý z nikonu, nech sa to dá lepšie porovnať. Ale vzdialené pozadie ťahajúce do modra je bežný jav, vďaka ktorému máme modrú oblohu...
Zdravím všetkých členov. Som tu nový a prosím Vás o radu. Kúpil som si svoju druhú zrkadlovku ( prvá bola ešte Praktica MTL5 na kinofilm 1981). Problém je v tom, že pri vzdialených záberoch v prírode kreslí pozadie do modra. Doteraz som fotil Panasonicom DMC FZ-18 a tam to bolo a je normálne. Fotil som potom obidvoma foťákmi rovnaké zábery v prírode pri zhodnom nastavení prístrojov. Výsledok bol stále rovnaký . V programe HDR expose sa síce dá tá modrá ubrať na prijateľnú, ale malo by to aj prijateľne snímať. Vyváženie bielej bolo nastavené. Máte s tým nejaké skúsenosti? Ešte jedna vec a to, že kolega má taký istý Nikon D5100 od leta a videl som fotky z Grécka a tiež mu to ťahalo do modra.
Hoď sem dva rovnaké zábery- jeden z panasonicu a druhý z nikonu, nech sa to dá lepšie porovnať. Ale vzdialené pozadie ťahajúce do modra je bežný jav, vďaka ktorému máme modrú oblohu...
Niečo prikladám a zajtra vybehnem na Ďumbier a niečo skúsim nafotiť oboma prístrojmi s rovnakými nastaveniami.
Fotil som do JPG a nastavenie bielej som mal na slnečno, potom v programe krajinka bola automatika.
Fotenim do JPG dosiahnes to, ze sa teoreticky vyhnes spracovaniu RAWka. Zatial co si zvolis RAW format na fotaku, musis dodatocne upravit fotky doma. Pokial zvolis JPG tak fotak prekonvertuje RAWko do JPGcka na zaklade svojho interneho softveru, tak ako to nastavil vyrobca a ako sa mu pacili vysledok.
Preto, ak by si mal od kazdeho vyrobcu jeden kus fotaku (trebars 15-30 kuskov) s nastavenymi identickymi hodnotami, zakazdym budes mat ine vysledky.
A tak, ako ti pise xmartankox. Interne su nastavene ine hodnoty napr. pre saturaciu a kontrast.
A ked ti mozem poradit. Tak ja uz to mam zauzivane tak, ze na fotaku uz rezim JPG nepouzivam. Odporucam RAWko a naucit sa pouzivat niektory softver na spracovanie fotiek. Naucit sa ho pouzivat a vytvorit si vlastne profily pre dane sceny. Skusenostami som prisiel na to, ze tak ci tak kazdu jednu fotku musim pozriet po vylete, ako sa vydarila, tak ci to spravim v prehlidaci obrazkov, alebo v niektorom prislusnom softveri na upravu fotiek je to fakt jedno. A uz mam pracu tak zautomatizovanu, ze rychla uprava zaberie naozaj minimum.
Fotenim do JPG dosiahnes to, ze sa teoreticky vyhnes spracovaniu RAWka. Zatial co si zvolis RAW format na fotaku, musis dodatocne upravit fotky doma. Pokial zvolis JPG tak fotak prekonvertuje RAWko do JPGcka na zaklade svojho interneho softveru, tak ako to nastavil vyrobca a ako sa mu pacili vysledok.
Preto, ak by si mal od kazdeho vyrobcu jeden kus fotaku (trebars 15-30 kuskov) s nastavenymi identickymi hodnotami, zakazdym budes mat ine vysledky.
A tak, ako ti pise xmartankox. Interne su nastavene ine hodnoty napr. pre saturaciu a kontrast.
A ked ti mozem poradit. Tak ja uz to mam zauzivane tak, ze na fotaku uz rezim JPG nepouzivam. Odporucam RAWko a naucit sa pouzivat niektory softver na spracovanie fotiek. Naucit sa ho pouzivat a vytvorit si vlastne profily pre dane sceny. Skusenostami som prisiel na to, ze tak ci tak kazdu jednu fotku musim pozriet po vylete, ako sa vydarila, tak ci to spravim v prehlidaci obrazkov, alebo v niektorom prislusnom softveri na upravu fotiek je to fakt jedno. A uz mam pracu tak zautomatizovanu, ze rychla uprava zaberie naozaj minimum.
Prechádzam na RAW aj ja nakoľko som beztak všetky fotky doteraz upravoval v PC.
skus tu nikonacku jemne podexponovat a pridaj kontrastu
Len čo toto dopíšem tak odchádzam hore na Ďumbier ku krížu a porobím skúšobné foto . Hlásia pekné počasie na horách, tak uvidíme, že či sa mi tam oplatilo liezť.
Tak najskôr píšem a potom uvažujem. Tak veru A-DL som mal zapnutý v Automatike. Už som to vypol. Ďakujem.
Tak vidis.. je o tom dost pisane aj v manuali len ho nemam teraz po ruke takze stranu ti nepoviem.. ale aj ked to je zapnute nevadi staci fotit do rawu a pri vyvolavani trochu upravit teplotu farieb.. Mne to napriklad neprekaza, fotky maju viac zachovanu kresbu vo svetle aj v tienoch.
Tak vidis.. je o tom dost pisane aj v manuali len ho nemam teraz po ruke takze stranu ti nepoviem.. ale aj ked to je zapnute nevadi staci fotit do rawu a pri vyvolavani trochu upravit teplotu farieb.. Mne to napriklad neprekaza, fotky maju viac zachovanu kresbu vo svetle aj v tienoch.
Tak veru je lepšie nechať funkciu A-DL zapnutú a WB nastavovať vlastným meraním. Dosť som to teraz testoval a osvedčilo sa mi to. Platí to , ale len pri fotení v prírode vzdialených pohorí.
Nikon D5100 modrý nádych
Odporúčam prečítať hlavne poslednú stať: "Opar a vzdušná perspektiva" a "Jak modrání dálek eliminovat" (na konci článku).
Odporúčam prečítať hlavne poslednú stať: "Opar a vzdušná perspektiva" a "Jak modrání dálek eliminovat" (na konci článku).
Preto, ak by si mal od kazdeho vyrobcu jeden kus fotaku (trebars 15-30 kuskov) s nastavenymi identickymi hodnotami, zakazdym budes mat ine vysledky.
A tak, ako ti pise xmartankox. Interne su nastavene ine hodnoty napr. pre saturaciu a kontrast.
A ked ti mozem poradit. Tak ja uz to mam zauzivane tak, ze na fotaku uz rezim JPG nepouzivam. Odporucam RAWko a naucit sa pouzivat niektory softver na spracovanie fotiek. Naucit sa ho pouzivat a vytvorit si vlastne profily pre dane sceny. Skusenostami som prisiel na to, ze tak ci tak kazdu jednu fotku musim pozriet po vylete, ako sa vydarila, tak ci to spravim v prehlidaci obrazkov, alebo v niektorom prislusnom softveri na upravu fotiek je to fakt jedno. A uz mam pracu tak zautomatizovanu, ze rychla uprava zaberie naozaj minimum.
Preto, ak by si mal od kazdeho vyrobcu jeden kus fotaku (trebars 15-30 kuskov) s nastavenymi identickymi hodnotami, zakazdym budes mat ine vysledky.
A tak, ako ti pise xmartankox. Interne su nastavene ine hodnoty napr. pre saturaciu a kontrast.
A ked ti mozem poradit. Tak ja uz to mam zauzivane tak, ze na fotaku uz rezim JPG nepouzivam. Odporucam RAWko a naucit sa pouzivat niektory softver na spracovanie fotiek. Naucit sa ho pouzivat a vytvorit si vlastne profily pre dane sceny. Skusenostami som prisiel na to, ze tak ci tak kazdu jednu fotku musim pozriet po vylete, ako sa vydarila, tak ci to spravim v prehlidaci obrazkov, alebo v niektorom prislusnom softveri na upravu fotiek je to fakt jedno. A uz mam pracu tak zautomatizovanu, ze rychla uprava zaberie naozaj minimum.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom