Hore
Fórum » Sony/Minolta fórum
 

Objektýv 4-5,6 / 55-200 a 4,5-5,6 / 75-300

Jaro68
Jaro68 2011-01-23 19:49:59+01
Zdravím potrebujem poradiť mám tieto dva objektívy a jeden by som chcel predať záujemca už je ale neviem ktorý alebo dilema nechať si oba ??? fotím večinov svadby a portréty mám ešte dva 50 mm pevné ohnisko a 18-70 tak porate ktorý si ku týmto dvom nehať alebo nepredávať Ďakujem
 
pxls.jpg
2011-01-25 18:12:10+01
príspevok od: Anup9
ale pred 70-timi rokmi neboli APS-C snimace ale FF filmove policka. Takze dalo sa pracovat lepsie s hlbkou ostrosti ako dnes. Ale kazdy ma svoju pravdu. Najvacsou pravdou je ze na svadbu treba splnat aspon urcite minimum. A to setaky nesplnia.
ja nehovorim o svatbe ani o setaku - to vsetko som predsa uznal ze je pravda...
ja sa smejem z vyrazu - objektivy nemaju dostatocnu kreativitu

35mm format ma oproti aps-c v hlbke ostrosti vyhodu len jedneho clonoveho cisla. ked zohladnime svetelnost vtedajsich objektivov o tento rozdiel kam sa dostaneme? k vyssej kreativite?

ak je kreativita zavisla aj od DOF a zachytenia atmosfery, kde je potom kreativita aps-c snimaca oproti vacsim formatom? blbost ze? ale presne toto totizto pisete...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-01-25 18:34:47+01
príspevok od: pxls.jpg
\"pouzitie techniky\" nie technika samotna
napisal si \"objektivy nemaju dostatocnu kreativitu\"

kde je potom hranica svetelnosti od ktorej je objektyv \"kreativny\"? f/2.8?
niekto iny ti na zaklade tejto zakonitosti povie ze clona 1.4 je nekreativna lebo on ma 0.95 alebo nizsiu?

pred cojaviem 70 rokmi neboli svetelne objektivy az take bezne a nemam pocit ze by vtedajsi fotografi trpeli nekreativitou
Musim to uzavriet tak, ze s tebou sa bavit je nekonstruktivne. Pritom dokazom su samotne fotky. Rozdiel je viditelny aj v beznom portfoliu, nielen svadobnej fotografii. Tiez som zacinal setakmi a podstatne neskor si kupil kvalitnejsie, insie, svetelnejsie objektivy. Ak sa pozriem do svojho archivu s kazdym lepsim objektivom sa menila moja tvorba a kreativne moznosti. Ked vidim, co taketo objektivy dokazu (ak ja dodrzim vsetko, co mam spravit, aby som fotku nepokazil), nikdy by som sa k obycajnym setakom nevratil, aj keby si ma tu este 10x presviedcal. Ja si drahsie a svetelnejsie objektivy nekupujem preto, ze neviem, co s peniazmi, ale pre ich vyjadrovacie moznosti.
 
pxls.jpg
2011-01-25 19:16:21+01
príspevok od: Karol Srnec
Musim to uzavriet tak, ze s tebou sa bavit je nekonstruktivne. Pritom dokazom su samotne fotky. Rozdiel je viditelny aj v beznom portfoliu, nielen svadobnej fotografii. Tiez som zacinal setakmi a podstatne neskor si kupil kvalitnejsie, insie, svetelnejsie objektivy. Ak sa pozriem do svojho archivu s kazdym lepsim objektivom sa menila moja tvorba a kreativne moznosti. Ked vidim, co taketo objektivy dokazu (ak ja dodrzim vsetko, co mam spravit, aby som fotku nepokazil), nikdy by som sa k obycajnym setakom nevratil, aj keby si ma tu este 10x presviedcal. Ja si drahsie a svetelnejsie objektivy nekupujem preto, ze neviem, co s peniazmi, ale pre ich vyjadrovacie moznosti.
uz viem preco si nerozumieme
kreativita totizto nie je synonymom pre vyjadrovacie moznosti.

Kreativitou sa rozumie schopnost cloveka vytvarat akekolvek nove a povodne myslienky, ktore ich povodca prv nepoznal. kreativny je tvorivy.

preto objektiv ani ziadna neziva vec kreativitu mat nikdy nemoze, ani objektiv ani hlbka ostrosti, fotobrasna ani flasa mineralky kreativitu nemaju kreativitu moze mat napr clovek, aj ked nie uplne kazdy.

samozrejme mas pravdu so vsetkym ohladom kvality fotiek a ponukanych moznosti co sa tyka porovnania setaku a kvalitny pevny objektiv.
 
PeCh
2011-01-25 21:36:22+01
príspevok od: Karol Srnec
Musim to uzavriet tak, ze s tebou sa bavit je nekonstruktivne. Pritom dokazom su samotne fotky. Rozdiel je viditelny aj v beznom portfoliu, nielen svadobnej fotografii. Tiez som zacinal setakmi a podstatne neskor si kupil kvalitnejsie, insie, svetelnejsie objektivy. Ak sa pozriem do svojho archivu s kazdym lepsim objektivom sa menila moja tvorba a kreativne moznosti. Ked vidim, co taketo objektivy dokazu (ak ja dodrzim vsetko, co mam spravit, aby som fotku nepokazil), nikdy by som sa k obycajnym setakom nevratil, aj keby si ma tu este 10x presviedcal. Ja si drahsie a svetelnejsie objektivy nekupujem preto, ze neviem, co s peniazmi, ale pre ich vyjadrovacie moznosti.
Karol, vo všeobecnosti s tebou súhlasím a pokladám ťa sa Majstra Fotografa . Musím však povedať, že ohľadne tých objektívov si to formuloval trocha nešťastne. Vysoko svetelný objektív nie je ešte zárukou akejkoľvek kreativity. Takýto objektív si môže kúpiť ktokoľvek a fotiť s ním stále na plnú dieru, ale neznamená to, že je kreatívny. Faktom však je, že tie fotky budú väčšinou lepšie, ako keby boli nafotené seťákom. Kreativita vychádza z hlavy (a oka) fotografa . Keď vie ako niečo nafotiť, z akého miesta, akú zvolí perspektívu, pozadie (a tým nemyslím textilné , čo zahrnie do fotky, čo naopak na ňu nedá... Tomuto však podriaďuje výber vhodného objektívu a tu to často bez svetelných objektívov nejde (jednoducho má inak väčšie limity).

Viem, že ty to vieš (a vieš to aj použiť), ale ostatní to nie vždy vedia a chápu. V každom prípade lepšia výbava dáva viacej možností a svadobná fotografia je v tomto najnáročnejšia a profesionál by nemal fotiť bez profesionálnej výbavy. Samozrejme, niekto nechce na svadbe profesionálneho fotografa a bude radšej, keď mu svadbu nafotí kamarát kompaktom, hlavne že to bude zadarmo. Druhá vec je, že potom bude závidieť iným profesionálne fotky a búchať si hlavu o stenu. Keď si však niekto vyberie svadobného fotografa podľa ceny alebo si neskontroluje jeho kvalitu, tak je to len jeho chyba. Ja som si na vlastnú svadbu zobral profesionála a aj tak stál. Ale som spokojný a nemenil by som to. Naopak by som nezobral peniaze za fotenie, ktoré by som nebol schopný profesionálne urobiť.

BTW napísal som vlastne to isté, čo si písal aj ty a ďalší, len trocha inak. Hádam to bude zrozumiteľnejšie.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-01-25 22:31:39+01
príspevok od: PeCh
Karol, vo všeobecnosti s tebou súhlasím a pokladám ťa sa Majstra Fotografa . Musím však povedať, že ohľadne tých objektívov si to formuloval trocha nešťastne. Vysoko svetelný objektív nie je ešte zárukou akejkoľvek kreativity. Takýto objektív si môže kúpiť ktokoľvek a fotiť s ním stále na plnú dieru, ale neznamená to, že je kreatívny. Faktom však je, že tie fotky budú väčšinou lepšie, ako keby boli nafotené seťákom. Kreativita vychádza z hlavy (a oka) fotografa . Keď vie ako niečo nafotiť, z akého miesta, akú zvolí perspektívu, pozadie (a tým nemyslím textilné , čo zahrnie do fotky, čo naopak na ňu nedá... Tomuto však podriaďuje výber vhodného objektívu a tu to často bez svetelných objektívov nejde (jednoducho má inak väčšie limity).

Viem, že ty to vieš (a vieš to aj použiť), ale ostatní to nie vždy vedia a chápu. V každom prípade lepšia výbava dáva viacej možností a svadobná fotografia je v tomto najnáročnejšia a profesionál by nemal fotiť bez profesionálnej výbavy. Samozrejme, niekto nechce na svadbe profesionálneho fotografa a bude radšej, keď mu svadbu nafotí kamarát kompaktom, hlavne že to bude zadarmo. Druhá vec je, že potom bude závidieť iným profesionálne fotky a búchať si hlavu o stenu. Keď si však niekto vyberie svadobného fotografa podľa ceny alebo si neskontroluje jeho kvalitu, tak je to len jeho chyba. Ja som si na vlastnú svadbu zobral profesionála a aj tak stál. Ale som spokojný a nemenil by som to. Naopak by som nezobral peniaze za fotenie, ktoré by som nebol schopný profesionálne urobiť.

BTW napísal som vlastne to isté, čo si písal aj ty a ďalší, len trocha inak. Hádam to bude zrozumiteľnejšie.
Ja som ani nic take netvrdil. Vsetci tu rozsirujete svadobnu fotografiu na celkovy problem kreativity fotografa, pritom sa tu bavime o tom, ze tu autor vlakna foti svadbu niecim, co je na to nevhodne.
V jednom vlakne sa tu vyplakava, kto vsetko si dovoli fotit svadby (napr. aj naraz filmovat a pustat hudbu), a v tomto je to ako keby bolo fotenie svadby amaterom s podpriemernou vybavou vyssim standardom. Ak budem fotit karjinu, svetelne objektivy nepotrebujem (ak zrovna nevyuzijem napr. to, ze maju lepsiu kresbu pri pricloneni). Su zanre, ktore vyzaduju kvalitnu vybavu a by s nimi dobry fotograf mohol dosiahnut standar v danom obore. A svadobna fotografia to vyzaduje.

Kto chce (alebo musi), nech si objedna fotografa so setakmi. Ale nech necaka ten WOW efekt, ktory sa ocakava nielen od fotografii ale od celeho svadobneho dna. Najma nevest chce vyzerat ako princezna-modelka a nie ako ze hu fotil bratranec, ktory si pred par mesuiacmi kupil prvu amatersku zrkadlovku tvrdiac, ze fotografovanie uz zvladol.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-01-25 22:50:59+01
Ak che autor vlakna fotit svadby, tak ako je to standardom u profesionalnych fotografov, mal by na sebe este 2-3 roky intenzivne pracovat. Jeho sucasna vybava je nedostacujuca. Odporucana vybava (uvediem NIkon, ak ma inu oblubenu znacku, nech si najde ekvivalent)
Full frame zrkadlovka Nikon D700 a zalozne telo, napr. D7000
Supersirokac na reportazny styl: 14-24/2,8 alebo 16-35/4
Zakladak: 24-70/2,8
Telezoom: 70_200/2,8
Pevne skla: 50/1,4
Blesk: SB-900

Bonusova vybava: dalsie blesky pre strobist fotenie, 85/1,4 pre super portrety, pripadne Tilt-Shift objektiv
 
JOK3R
2011-01-25 23:04:09+01
príspevok od: Karol Srnec
Ak che autor vlakna fotit svadby, tak ako je to standardom u profesionalnych fotografov, mal by na sebe este 2-3 roky intenzivne pracovat. Jeho sucasna vybava je nedostacujuca. Odporucana vybava (uvediem NIkon, ak ma inu oblubenu znacku, nech si najde ekvivalent)
Full frame zrkadlovka Nikon D700 a zalozne telo, napr. D7000
Supersirokac na reportazny styl: 14-24/2,8 alebo 16-35/4
Zakladak: 24-70/2,8
Telezoom: 70_200/2,8
Pevne skla: 50/1,4
Blesk: SB-900

Bonusova vybava: dalsie blesky pre strobist fotenie, 85/1,4 pre super portrety, pripadne Tilt-Shift objektiv
Pekna predstava, ale naskytne sa podstatna otazka:
Kolkym fotografom sa takato zostava vrati fotografovanim svadieb?
Myslim ze by to bolo mizive percento tak ako mizive percento svadobnych parov vie ocenit a zaplatit za profi fotografa s podobnym vybavenim.

90% parov si radsej objedna fotografa za 100eur podobneho tomu co zalozil toto vlakno...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-01-25 23:14:37+01
príspevok od: JOK3R
Pekna predstava, ale naskytne sa podstatna otazka:
Kolkym fotografom sa takato zostava vrati fotografovanim svadieb?
Myslim ze by to bolo mizive percento tak ako mizive percento svadobnych parov vie ocenit a zaplatit za profi fotografa s podobnym vybavenim.

90% parov si radsej objedna fotografa za 100eur podobneho tomu co zalozil toto vlakno...
A kto povedal, ze hociaky fotograficky nadsenec moze byt dobrym svadobnym fotografom? To nie je len o vybave, ale aj marketingu a schopnosti najst zakaznika a predat sa. Ta druha polovica byva cast omnoho tahsia.
Svadobna fotografia je biznis, rovnako ako byt instalaterom, opravarom aut a pod. Aj oni si musia kupit vybavu a zhanat pracu. Pecene huby z neba nepadaju same od seba.
Cely biznis okolo svadieb je pomyleny. Svadba stoji tisice, saty stoja tisice, dary stoja tisice, fotograf dostane stovku. Ak si svadobny fotograf nevie zarobit viac ako tu stovku, tak mu treba, zasluzi si to!
 
b.a.f.o.a.r.t.
2011-01-25 23:23:13+01
príspevok od: Karol Srnec
A kto povedal, ze hociaky fotograficky nadsenec moze byt dobrym svadobnym fotografom? To nie je len o vybave, ale aj marketingu a schopnosti najst zakaznika a predat sa. Ta druha polovica byva cast omnoho tahsia.
Svadobna fotografia je biznis, rovnako ako byt instalaterom, opravarom aut a pod. Aj oni si musia kupit vybavu a zhanat pracu. Pecene huby z neba nepadaju same od seba.
Cely biznis okolo svadieb je pomyleny. Svadba stoji tisice, saty stoja tisice, dary stoja tisice, fotograf dostane stovku. Ak si svadobny fotograf nevie zarobit viac ako tu stovku, tak mu treba, zasluzi si to!
sakra aká reč začínam ťa mať rád tuším
 
pxls.jpg
2011-01-26 01:15:02+01
príspevok od: Karol Srnec
Ja som ani nic take netvrdil. Vsetci tu rozsirujete svadobnu fotografiu na celkovy problem kreativity fotografa, pritom sa tu bavime o tom, ze tu autor vlakna foti svadbu niecim, co je na to nevhodne.
V jednom vlakne sa tu vyplakava, kto vsetko si dovoli fotit svadby (napr. aj naraz filmovat a pustat hudbu), a v tomto je to ako keby bolo fotenie svadby amaterom s podpriemernou vybavou vyssim standardom. Ak budem fotit karjinu, svetelne objektivy nepotrebujem (ak zrovna nevyuzijem napr. to, ze maju lepsiu kresbu pri pricloneni). Su zanre, ktore vyzaduju kvalitnu vybavu a by s nimi dobry fotograf mohol dosiahnut standar v danom obore. A svadobna fotografia to vyzaduje.

Kto chce (alebo musi), nech si objedna fotografa so setakmi. Ale nech necaka ten WOW efekt, ktory sa ocakava nielen od fotografii ale od celeho svadobneho dna. Najma nevest chce vyzerat ako princezna-modelka a nie ako ze hu fotil bratranec, ktory si pred par mesuiacmi kupil prvu amatersku zrkadlovku tvrdiac, ze fotografovanie uz zvladol.
samozrejme ze tu nejde o kreativitu fotografa, ale objektivu

my sa tu uz tak zo 10 prispevkov dozadu nebavime o svatbe a svetelnych objektivoch, ale o tvojom vtipnom slovnom spojeni: objektiv s nedostatocnou kreativitou
 
chudas12
2011-01-26 07:40:12+01
Bude to možno znieť osobne, ale musím zareagovať. Debata na tomto linku sa začala pomerne nešťastne položenou otázkou, ale ešte nešťastnejšie zvládnutými odpoveďami s nádychom osobnej angažovanosti, posiľovania si svojho ega a dokazovaním si niečoho.

Kreativita objektívu - pekný výraz - pravdivý - je pravda, väčšia rúra, viac svetla, dielenské spracovanie, komponenty, rýchlosť ostrenia = lepší výsledok. Cena samozrejme vyššia, kvalita priamoúmerná. S tým sa nedá nič robiť.

Ponuka a dopyt - veľa ľudí nechce dať > 100€ / svatba. Možno nechcú dať viac, možno nevideli prácu profesionála s výbavou, ktorý vie namaľovať čipom obraz do bitovej mapy

Karol Srnec a zopár ďalších sa tu snaží udržať debatu na úrovni a ostatní to tu úspešne posielate nesprávnym smerom.

Vráťte túto debatu do technickej roviny

Pekný deň
 
wayne
2011-01-26 08:02:16+01
príspevok od: Jaro68
tak mi aspon povedz či moje telo sony alfa 300 mam nehať a zmeniť len sklá ?
v zaklade ano, investicia do kvalitneho objektivu a blesku znamena viac ako nove telo. byt tebou obzeram sa po nejakej 85tke, no myslim, ze tam sony/minolta su pomerne drahsie... viem ze sony vypusta/vypustalo 85/2.8 no mam 0 informacii, mozno by ti pomohlo popozerat zoznam objektivov na www.dyxum.com, je tam velka databaza spolu s ukazkovymi snimkami.
 
wayne
2011-01-26 08:17:04+01
príspevok od: pxls.jpg
uz viem preco si nerozumieme
kreativita totizto nie je synonymom pre vyjadrovacie moznosti.

Kreativitou sa rozumie schopnost cloveka vytvarat akekolvek nove a povodne myslienky, ktore ich povodca prv nepoznal. kreativny je tvorivy.

preto objektiv ani ziadna neziva vec kreativitu mat nikdy nemoze, ani objektiv ani hlbka ostrosti, fotobrasna ani flasa mineralky kreativitu nemaju kreativitu moze mat napr clovek, aj ked nie uplne kazdy.

samozrejme mas pravdu so vsetkym ohladom kvality fotiek a ponukanych moznosti co sa tyka porovnania setaku a kvalitny pevny objektiv.
Ked uz sme pri tom slovickovani \"Kreativitou sa rozumie schopnost cloveka vytvarat akekolvek nove a povodne myslienky, ktore ich povodca prv nepoznal. kreativny je tvorivy.\"

Co potom kreativita vo fotografii? Priclonit/odclonit dokaze kazdy, ako si spominal, napriek tomu su jedni fotografi kreativnejsi ako ini, a nemusia vytvarat ziadne nove myslienky.
 
chudas12
2011-01-26 09:44:43+01
príspevok od: wayne
v zaklade ano, investicia do kvalitneho objektivu a blesku znamena viac ako nove telo. byt tebou obzeram sa po nejakej 85tke, no myslim, ze tam sony/minolta su pomerne drahsie... viem ze sony vypusta/vypustalo 85/2.8 no mam 0 informacii, mozno by ti pomohlo popozerat zoznam objektivov na www.dyxum.com, je tam velka databaza spolu s ukazkovymi snimkami.
Tu je niečo:

http://kurtmunger.com/sony_85mm_f_2_8_reviewid189.html
 
wayne
2011-01-26 09:52:27+01
príspevok od: chudas12
Tu je niečo:

http://kurtmunger.com/sony_85mm_f_2_8_reviewid189.html
To je ok, info je aj tu http://www.dyxum.com/lenses/Sony-85-F2.8-SAM_lens589.html ale vdaka za odkaz... V SONY systeme uz nie som, no aspon okrajovo ho sledujem.
 
Jaro68
2011-01-26 10:39:48+01
príspevok od: wayne
To je ok, info je aj tu http://www.dyxum.com/lenses/Sony-85-F2.8-SAM_lens589.html ale vdaka za odkaz... V SONY systeme uz nie som, no aspon okrajovo ho sledujem.
Tak by si mi mohol poradiť či mám z meniť komplet sony výbavu za iné vybavenie ako Nikon ,Canon alebo mi stačí telo sony alfa 300 a zmeniť objektívy z lepšou svetelnosťou od f2,8 dole ako veľmi záleži na tele zrkadlovky ? Ďakujem aspoň sa zmení téma
 
wayne
2011-01-26 11:08:51+01
príspevok od: Jaro68
Tak by si mi mohol poradiť či mám z meniť komplet sony výbavu za iné vybavenie ako Nikon ,Canon alebo mi stačí telo sony alfa 300 a zmeniť objektívy z lepšou svetelnosťou od f2,8 dole ako veľmi záleži na tele zrkadlovky ? Ďakujem aspoň sa zmení téma
uz som to pisal:


[i]príspevok od: Jaro68
tak mi aspon povedz či moje telo sony alfa 300 mam nehať a zmeniť len sklá ?[/i]

v zaklade ano, investicia do kvalitneho objektivu a blesku znamena viac ako nove telo. byt tebou obzeram sa po nejakej 85tke, no myslim, ze tam sony/minolta su pomerne drahsie... viem ze sony vypusta/vypustalo 85/2.8 no mam 0 informacii, mozno by ti pomohlo popozerat zoznam objektivov na www.dyxum.com je tam velka databaza spolu s ukazkovymi snimkami.

---

sony/minolta svetelne objektivy su drahe, no investicia sa ti rozhodne oplati, pokial sa chces tomu venovat viac.

V zasade mas 2 moznosti: \"hrat\" sa na fotografa a rozsirovat vybavu pevnymi svetelnymi sklami, sam som mal Minoltu 50/1.4RS a bola to mňamka na a200, alebo zmenit znacku, a tam by som financiami nesetril, hoci aj do fullframe rovno, pokial sa naozaj chces venovat svadobnej fotografii. Na to, aby si zacal mat velke zisky, treba obcas dost vela investovat...

Karol ti radi dobre.
 
Jaro68
2011-01-26 12:07:42+01
Ano ale trocha som skúmal čo koľko stojí a zatial mi rozpočet nedovoluje z meniť výbavu iba zmeniť sklá za svetelnejšie tak som uvažoval že telo si nechám a časom kúpim tiež sony ale už profi a toto budem mať záložné veď nejako sa rozbehnúť musím čo vy nato ???
 
pxls.jpg
2011-01-26 15:19:18+01
príspevok od: wayne
Ked uz sme pri tom slovickovani \"Kreativitou sa rozumie schopnost cloveka vytvarat akekolvek nove a povodne myslienky, ktore ich povodca prv nepoznal. kreativny je tvorivy.\"

Co potom kreativita vo fotografii? Priclonit/odclonit dokaze kazdy, ako si spominal, napriek tomu su jedni fotografi kreativnejsi ako ini, a nemusia vytvarat ziadne nove myslienky.
ta myslienka by mala obsiahnuta v jeho vytvore. je to novy pristup, iny nahlad na skutocnost, posun vpred - kreativita vo fotografii sa v zasade nema preco odlisovat od kreativity v akejkolvek inej oblasti.

Tvorivy proces sa da charakterizovat originalitou (inovativnosti) a zaroven uzitocnostou v spolocnosti (hodnota, akceptacia).

pozastavenie sa nad spojenim - Objektivy nemaju dostatocnu kreativitu - nepovazujem za slovickarenie, kedze poukazuje na nepochopenie pojmu kreativita. U redaktorov a autorit (za obe by sa Karol Srnec na tomto serveri mohol povazovat) je bezne vyjadrovat sa na urcitej urovni, kedze je to sucast kultury daneho media. Opravil som ho preto lebo som si myslel, ze mu na tejto urovni zalezi.

kedze vidim ze tu takato snaha nie je, tak nech sa tu kludne fotia \"fotografisti kreativnym objektivom na ktorom maju sraubovaci filter\". nie je na tom nic zle, len to vyzera ako hlupe reci predavaca v nay v den nastupu do prace.
 
wayne
2011-01-26 15:34:05+01
príspevok od: pxls.jpg
ta myslienka by mala obsiahnuta v jeho vytvore. je to novy pristup, iny nahlad na skutocnost, posun vpred - kreativita vo fotografii sa v zasade nema preco odlisovat od kreativity v akejkolvek inej oblasti.

Tvorivy proces sa da charakterizovat originalitou (inovativnosti) a zaroven uzitocnostou v spolocnosti (hodnota, akceptacia).

pozastavenie sa nad spojenim - Objektivy nemaju dostatocnu kreativitu - nepovazujem za slovickarenie, kedze poukazuje na nepochopenie pojmu kreativita. U redaktorov a autorit (za obe by sa Karol Srnec na tomto serveri mohol povazovat) je bezne vyjadrovat sa na urcitej urovni, kedze je to sucast kultury daneho media. Opravil som ho preto lebo som si myslel, ze mu na tejto urovni zalezi.

kedze vidim ze tu takato snaha nie je, tak nech sa tu kludne fotia \"fotografisti kreativnym objektivom na ktorom maju sraubovaci filter\". nie je na tom nic zle, len to vyzera ako hlupe reci predavaca v nay v den nastupu do prace.
Ano, no mne, alebo urcite aj Karolovi sa s objektivom pracuje lepsie, ak okrem svetla a ohniska dokazem manipulovat s hlbkou ostrosti aby som tym zdoraznil hlavny motiv, alebo vyuzil hlbku ostrosti pre svoj zamer. Je to urcite len dalsie plus...
 
Strana 3 z 4
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()