Hore
Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ
 

Farebná fotografia v mojej kupelke?

Cyril
Cyril 2010-06-30 09:25:01+02
Chcel by som sa mozno postupne dopracovat k vlastnemu spracovaniu farebnych fotografii. Ak by sa nasiel niekto, kto ma skusenosti a podelil by sa s informaciami, co to vsetko obnasa. Pripadne aky material, chemiu, postup. Proste vsetko, co s tym suvisi.
 
Cyril
2010-07-02 11:18:59+02
Este raz vdaka za linky. Vyzera to velmi lakavo, asi to treba uz len naostro vyskusat a ani rozpocet nie je taky brutalny.
 
dodo_bb
2010-07-02 11:23:45+02
Pozor - KSČ a Kčs bol dosť veľký rozdiel :-))))) Inak začínal som presne ako Javelin a výsledok bol tiež Practica :-)))) Narobil som tiež tisíce fotiek malých, robil som si aj vlastné fotooznámenia na svatbu, skúšal som zväčšeniny až do 1 x 1,5 na metráž fotopapiera, ale farebnú som nikdy ani neskúsil :-)
 
duroslav
2010-07-02 12:27:47+02
Kde si mal Foto-Kino, čo to robilo tak rýchlo?
Ja čo si pamätám, tak sa farebné filmy posielali na spracovanie do Hradca a trvalo to minimálne 2 týždne kým to spracovali.
 
tadzesi
2010-07-02 12:40:16+02
príspevok od: dodo_bb
Pozor - KSČ a Kčs bol dosť veľký rozdiel :-))))) Inak začínal som presne ako Javelin a výsledok bol tiež Practica :-)))) Narobil som tiež tisíce fotiek malých, robil som si aj vlastné fotooznámenia na svatbu, skúšal som zväčšeniny až do 1 x 1,5 na metráž fotopapiera, ale farebnú som nikdy ani neskúsil :-)
Jj, Kčs, vsimol som si to az ked som to postol, ale sak sme sa rozumeli ;) Ja by som teraz neskusil ani CB, hoci veci by som este pozhanal. Kazdopadne to malo svoje caro ked sa vo vyvojke zacala ukazovat fotka.

Nieco konci aby nieco zacalo a tak to je dobre. Dnes sa radsej pohram v PS hoci som zastancom naturalnej fotky bez vaznych farebnych mutacii. Poniektory fotografy maju vo velkej oblube coloro deformacie ktore su povazovane za velmi atraktivne umenie. Podobne ako ked niekto prepali fotku a drbne ju do CB.
 
javelin
2010-07-02 13:02:53+02
V Trnave oproti mliečnemu baru....1985 ....8 Kčs /ks 9x13
 
duroslav
2010-07-02 13:09:56+02
príspevok od: javelin
V Trnave oproti mliečnemu baru....1985 ....8 Kčs /ks 9x13
Kua, Trnava bola zrejme stredisková obec :-)))
 
javelin
2010-07-02 13:17:21+02
Keď to tak vezmem , tmavú komoru sme nahradili monitorom , namiesto ostriacim krúžkom zväčšováka klikáme na ´unsharp mask´, netreba zomovať za šera stačí klik ´crop tool´ , mame farebné kanály , jas ,kontrast a všetky ostatné výhody bez toho že by sme pokazili jediný papier...:)))
Čo nenávratne nemáme ,je naša zašlá sláva , lebo dnes už spraví fotku každý Truľo..:))))))
A to myslím jako, že fakt, že zo srandy, nie že mi tu nejaká hus zagága..:))))))))))
 
javelin
2010-07-02 13:18:07+02
príspevok od: duroslav
Kua, Trnava bola zrejme stredisková obec :-)))
Hneď po Kapušanoch...:))))
 
Granko
2010-07-02 13:45:08+02
gááá...gááá :o)))
 
tadzesi
2010-07-02 14:00:04+02
Preto si kupujeme drahe skla, FX tela, TTL ci iTTL odpalovace, dazdnicky, softboxy, fotime na baterkove zdroje s interierovimi svetlami v exteriery. Vsetko preto aby sa nepovedalo ze to nafotil 15 rocny susedovie chalanisko na D5000 zo setakom 18-55 :)))))

A ze vraj fotenie je hobby. Sach a futbal su hobby, nie uchylka v ktorej kazdy minimalne narval 100 000 SK :)))
 
b.a.f.o.a.r.t.
2010-07-02 14:02:59+02
ja ako trulo si vážim všetkých komorákov takže aj teba s tvojou zašlou slávou :)
 
keko
2010-07-02 14:55:12+02
Farba nie je az taka komplikovana, ako sa to tu pise. Ani cenovo nedostupna. Ide len o to, ze ak to nechces robit NAOZAJ, tak na ´len take vyskusanie´ si skus najst video o problematike na youtube. Ak by ale bol naozajstny zaujem, nie je problem napisat instruktazny clanok.
 
Cyril
2010-07-02 15:12:51+02
Ak by nebol problem, clanok urcite potesi :)
Vdaka :)
 
javelin
2010-07-02 19:13:38+02
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
ja ako trulo si vážim všetkých komorákov takže aj teba s tvojou zašlou slávou :)
Svetlo večné nech Ti svieti, cez pentaprismatický hranol na tvoj nezaprášený čip.....:)
 
b.a.f.o.a.r.t.
2010-07-02 20:26:54+02
príspevok od: javelin
Svetlo večné nech Ti svieti, cez pentaprismatický hranol na tvoj nezaprášený čip.....:)
tak toto si dám šlahnúť na ten kameň keď budem ležať na tom ružinovskom plácku :)
 
feromarcin
2012-06-24 10:59:55+02
Zdravím Vás, síce už asi po funuse, ale rád by som sa pripojil k téme. Farebnú fotografiu v domácej temnej komore celkom pravidelne prevádzkujem. NIe je to až také ťažké a ani hrozné, ako sa tu hovorí, ale potrebuješ zariadenie, ktoré udrží teplotu vývojky, farebnú hlavu vo zväčšováku a farebný fotopapier a chémiu. Ak máš prístup k "surovým" chemikáliam, môžeš si roztoky miešať aj sám, inak je dobré sa dohodnúť s nejakým minilabom, resp. kúpiť si hotové koncentráty pre minilaby a riediť si ich doma. Rovnako fotopapier je dnes možné zakúpiť len v rolkách a z týchto potom rezať (po tme). Dokonca nie je nutné pracovať ani v úplnej tme, ale minimálne rezanie papiera treba robiť po tme, pri procese sa dá použiť čo najslabšie svetlo z jantárových LED s vlnovou dĺžkou 590nm. No na výsledku sa to môže prejaviť. K farebne správnej zväčšenine sa pri dobrej metodike práce dostaneš za cca hodinu - max. dve, potom to už ide bez väčších zmien. Vždy si treba ustrážiť teplotu vývojky a čas. Tá teplota NEMUSÍ byť presne toľko, koľko predpisuje výrobca chémie, pracovať sa dá medzi 30 a 40 °C, podstatné je, aby teplota bola stále ROVNAKÁ. K tomu napr. slúžia výborne vyhrievané dosky Termocon, ktoré sa kedysi u nás robili. Dá sa pomôcť aj teplou vodou vo väčšej miske, v ktorej bude ponorená miska s vývojkou. Teplota bieliaceho ustaľovača môže byť aj nižšia, ale treba predĺžiť pôsobenie. Sú dokonca ľudia, ktorí pracujú pri izbovej teplote. Neskúšal som to, takže toto nemôžem potvrdiť. V podstate ide o to, aby si si vypracoval svoj štandard, ktorý si budeš sám strážiť. A taktiež treba robiť zápisky o filtrácii, osvite a čase vyvolávania ku každému filmu a papieru. No asi je zbytočné teraz písať viac, len som chcel povedať, že farba doma (zvlášť pozitívna RA-4) vôbec nie je nemožná a výsledky s určitou praxou smelo môžu konkurovať miliónovým mašinám.
 
mutino
2012-06-24 11:16:38+02
Ešte tak robiť doma klasicky ČB v komore má niečo do seba a nie je to až tak veľmi náročné na výbavu a skúsenosti.Začínať však v dnešnej dobe s farbou v domácej tmavej komore nie je asi ten najlepší nápad.
 
keko
2012-06-24 11:29:49+02
príspevok od: feromarcin
Zdravím Vás, síce už asi po funuse, ale rád by som sa pripojil k téme. Farebnú fotografiu v domácej temnej komore celkom pravidelne prevádzkujem. NIe je to až také ťažké a ani hrozné, ako sa tu hovorí, ale potrebuješ zariadenie, ktoré udrží teplotu vývojky, farebnú hlavu vo zväčšováku a farebný fotopapier a chémiu. Ak máš prístup k "surovým" chemikáliam, môžeš si roztoky miešať aj sám, inak je dobré sa dohodnúť s nejakým minilabom, resp. kúpiť si hotové koncentráty pre minilaby a riediť si ich doma. Rovnako fotopapier je dnes možné zakúpiť len v rolkách a z týchto potom rezať (po tme). Dokonca nie je nutné pracovať ani v úplnej tme, ale minimálne rezanie papiera treba robiť po tme, pri procese sa dá použiť čo najslabšie svetlo z jantárových LED s vlnovou dĺžkou 590nm. No na výsledku sa to môže prejaviť. K farebne správnej zväčšenine sa pri dobrej metodike práce dostaneš za cca hodinu - max. dve, potom to už ide bez väčších zmien. Vždy si treba ustrážiť teplotu vývojky a čas. Tá teplota NEMUSÍ byť presne toľko, koľko predpisuje výrobca chémie, pracovať sa dá medzi 30 a 40 °C, podstatné je, aby teplota bola stále ROVNAKÁ. K tomu napr. slúžia výborne vyhrievané dosky Termocon, ktoré sa kedysi u nás robili. Dá sa pomôcť aj teplou vodou vo väčšej miske, v ktorej bude ponorená miska s vývojkou. Teplota bieliaceho ustaľovača môže byť aj nižšia, ale treba predĺžiť pôsobenie. Sú dokonca ľudia, ktorí pracujú pri izbovej teplote. Neskúšal som to, takže toto nemôžem potvrdiť. V podstate ide o to, aby si si vypracoval svoj štandard, ktorý si budeš sám strážiť. A taktiež treba robiť zápisky o filtrácii, osvite a čase vyvolávania ku každému filmu a papieru. No asi je zbytočné teraz písať viac, len som chcel povedať, že farba doma (zvlášť pozitívna RA-4) vôbec nie je nemožná a výsledky s určitou praxou smelo môžu konkurovať miliónovým mašinám.
Dobry zvacsovak vetko (cez ebay) cca od 350 €, dobry objektiv cca 150€, nejake tie hodinny, cca 50€, JOBO CPE od asi 350 € (termocon a misky rovno zabudni) a ide to. Chce ale vlastnu ventilovnu miestnost s moznostou upneho zatmenia a s ochrannym osvetlenim. A to je podla mna ovela vacsi problem, a na prilezitostne vyrobenie si fotografie je to asi pomerne velky hrb.
Dopredu upozornujem, ze vo svojom okoli nepoznam cloveka osobne, ktory to takto robi. CB fotky sa doma robia celkom bezne, farebne nikoliv. To mi pride ta tlaciaren asi lacnejsia jednoduchsi a rychlejsia forma ... aj ked to nie je to iste.
 
slavmiro
2012-06-24 11:59:55+02
Jozef, farebne foto v domacich podmienkach posobi na mna ako utopia, aj v kontexte malo artoveho vyznenia farebnej foto. Ked uz, vrhni sa na velkoformatovy instantpostup (polaroid), minuly rok som v Prahe absolvoval prednasku... Minuly tyzden, zase Praha, bol som na navsteve u Rasta C, zacali sme kontaktnymi vandyke fotografiami a skoncili sme na velkoformate s kolodiom na plechu. To ma asi vacsiu bodnotu a neopakovatelny vizualny vystup. Rasto robi chemiu, organizuje workshopy, keby mal niekto vazny zaujem.
 
irisos
2012-06-24 12:26:03+02
príspevok od: Cyril
Chcel by som sa mozno postupne dopracovat k vlastnemu spracovaniu farebnych fotografii. Ak by sa nasiel niekto, kto ma skusenosti a podelil by sa s informaciami, co to vsetko obnasa. Pripadne aky material, chemiu, postup. Proste vsetko, co s tym suvisi.
odporucam knihu od Z.Tomaska:barevna fotografie pro kazdeho.proces spracovania je vyse 25rokov neplatny ale velmi dobre je opisane filtrovanie farebnej fotky.
 
Strana 2 z 3
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()