Hore
Fórum » O FOTOGRAFOVANÍ
 

Blesk alebo svetlejší objektív

Shooter
2010-09-29 11:06:40+02
Zdravím. Minulý víkend som bol na rodinnej oslave, kde som sa zhostil úlohy fotografa. Bolo to v relatívne tmavej miestnosti, kde mi so setovým objektívom 18-55/f3,5-5,6 vychádzali časy pri 800 ISO okolo 1/30sek, čo bolo príliš veľa, tak som sa rozhodol použiť blesk. Na moje veľké prekvapenie boli fotky strašne tmavé (výrazne podexponované). Aj keď som zvýšil výkon blesku na maximum tak účinok bol len minimálny. Niektorí, čo fotili kompaktami mali fotky oveľa svetlejšie. Neviem, kde som spravil chybu,ale určite nechcem, aby sa viac opakovala, preto potrebujem radu, čo by tento problém vyriešilo. Rozhodujem sa medzi externým bleskom alebo svetlejším objektívom. Viem, že najlepšie by bolo oboje, ale zatiaľ chýbajú euráče :( Rozmyšľal som nad Nikonom SB-600 alebo potom nad Tamronom 17-50/2,8. Ktoré riešenie prinesie väčší úžitok? Na predstavu pripájem fotky. Nikon D40, AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm F3.5-5.6G ED II, F5.3, 1/60", ISO 800, meranie exp. Multi segment, Blesk auto mod, vzdialenosť od objektu cca 2m
 
Matúš Koprda
2010-09-29 11:31:33+02
niekde v nastaveniach je chyba. Toto by mal interný blesk v pohode zvládať.
Nemáš tam niekde nastavenú kompenzáciu sily záblesku na mínusové hodnoty?
 
tomasqo
2010-09-29 11:38:06+02
Co sa tyka tohoto problemu, chyba bude niekde v nastaveniach.

Externy blesk si zatial nekupuj. Obrovsky uzitok Ti spravi NIkkor 35mm f/1,8 (200€) (treba si ale uvedomit, ze blesk nie je ekvivalentom svetelneho objektivu a naopak). A potom SB-900. Blesk je fajn, no aj s nim potrebujes vediet a ked ho nespravne vnoris do sceny, tak to bude vyzerat podobne ako so vstavanym bleskom. S 35mm f/1,8 zacnes robit hned pekne fotky v relativne slabom osvetleni. Moja skusenost :-). A okrem tohoto Ti 35mm prinesie vela dalsich prinosov do kvality fotiek a Tvojich skusenosti :-)
 
Shooter
2010-09-29 11:38:25+02