Hore
Fórum » Servis fototechniky
 

Nikon servis

SK_8er
SK_8er 2011-09-20 13:10:39+02
Zdravim, tato tema je len take varovanie pre vas, ktorych sa to tyka alebo bude tykat. A nieco ako to prebieha...

22.8. som posielal nikon d80 do servisu lebo mi vypisalo "Err" ... 24.8. bol fotacik uz doruceny do servisu 29.8. mi prisiel list kde boli pisane informacie o fotaku, kedy bol prijaty, kedy je odhadovany datum opravy atd ... hned som volal do servisu, lebo som cakal ze uz budu mat aj cenu po tyzdni ale na stranke nebola... na nikon.cz -> servis -> sledovanie zakazky ... bolo pisane, ze moj fotak caka v rade alebo nieco take... v servise mi povedali, ze maju 14 dni na nacenenie opravy, tak som si povedal ze ok necham to tak... okolo 4.9. mi tam skocilo, repair in progress ... tak som sa potesil ze uz to opravuju ... lenze to som tam mal az do dnes co je 20.9. som si poveda,l ze asi najprv vybavuju teda zarucny servis a pozarucny az ked maju cas... ale nedalo mi a tak som tam teraz volal zas a slecna mi povedala ze sa zrejme dakde stala chyba, ze fotak je uz opraveny od 7.9. a stalo to 43 euro...

ja ze no to je pekne, som spokojny aj so sumou, ale tak ani na stranke som to nikde nemal, ziadne info nic som nepotvrdil ... a fotak este stale neodoslali a keby som tam nevolal tak mozem cakat mozno este niekolko mesiacov kym si ho tam dakto vsimne v rohu ze aha daky fotak... ale teta povedala, ze to dako popozenie a ze snad buduci tyzden uz fotak bude spat ... a ze keby som nebol spokojny so sumou opravy, tak ze oni fotak zas rozoberu a daju tam stare suciastky a vratia ho spat ... no to by som si pozrel teda

takze koniec bajky znie -> radsej si zavolajte o info uz sa neda doverovat ani nikonu
 
Paulie
2013-06-15 11:26:01+02
príspevok od: PaloVrbinar
[b]Pridám aj ja svoju skúsenosť s "opravou" D7000 /b]
Chronologicky a v skratke:

- 3.4. 2013 som poslal do Nikon-u v Prahe svoju D7000 na opravu autofokosu (na viacerých objektívoch som mal mierny BF, na 18-105 sa to dokonca menilo v závislosti na ohnisku).
Dopredu som problém s nimi telefonicky konzultoval, usúdili, že mi to opravia.

- 16.4.2013 som dostal náhradné telo D7000, pretože po mojom dotazovaní mi servisný technik povedal, že sa nejedná len o SW vadu (vraj komplikovaná oprava a súčiastky musia objednávať) a hrozí, že budem bez foťáku viac ako 30 dní.
Hneď na prvej fotke si všímam zaprášený čip - bude kopec retušovania, ale lepšie ako nič.
To som si povedal - dobre, aspoň nebudem bez foťáku dlhú dobu.

- 28.5.2013 po niekoľkých telefonátoch sa mi podarilo spojiť aj s technikom a oznámil mi, že mi dajú nový kus. Vraj oprava je komplikovaná a finančne sa nevyplatí. OK, toto som akceptoval.
Tomuto kroku ale predchádzalo ale predchádzalo XY telefonátov - tie ženské čo tam dvíhajú telefóny sa stále len vyhovárajú "to má na starosti niekto iný a bla bla bla" a zakaždým čo mi sväto-sväte sľúbili, že sa mi ešte v ten deň ozvú alebo na druhý deň sa na to slušne povedané vybodli. Ich prístup by som odhadol asi ako: ZÁKAZNÍK = IDIOT.

- 6.6.2013 - oznamuje mi technik, že STRATILI moju SD-kartu . Takže opäť sa nám to pekne naťahuje, ale prísľub skorého vybavenia - kartu vraj zoženú a pošlú spolu s novou D7000.

- 13.3.2013 - Stále neboli schopní ani po prepojení na 3 rôzne pracovníčky mi vysvetliť, prečo mi DSLR neposlali (lepšie povedané, neboli schopní zohnať za týždeň 1 kus 8GB SD-karty). Zas sľúbili, že sa mi zajtra (14.6.2013) ozvú a dohodneme sa čo s tým.

- 14.6.2013 - samozrejme ma nikto s ničím nekontaktuje - klasika, už som si zvykol.

- 15.6.2013 - kuriér mi doručuje nečakane novú D7000. Musím kvôli tomu cestovať cca 200km, lebo z Nikonu neboli schopní ma upozorniť, že to zasielajú a nie som na adrese doručenia.
- Ihneď po rozbalení zisťujem: nielenže mi nedodali SD-kartu, ktorú mi v kdesi stratili, ešte mi dokonca poslali len samotné telo - bez príslušenstva a hlavne BEZ BATÉRIE = nepoužiteľné.
- Tragikomédia infolinky servisu, XYZ-tá časť: Vraj mi kartu ešte pošlú a batériu som im údajne neposlal na reklamáciu, tak mi ju ani nedali s novou D7000. Pritom som posielal AJ BATÉRIU. Skrátka čo, som im tam poslal, to už som nevidel!

- xx.xx.2013 - telenovela plná napätia a nečakaných zvratov pokračuje a koniec v nedohľadne...

> Opäť čakám, kým zistia a pochopia, že mi okrem SD-karty stratili aj batériu.
> Už mám toho dosť, ak sa veci nevyriešia do týždňa, posvietim si sa ich praktiky - je viac vecí, čo sú na hranici alebo skôr za hranicou zákona pri vybavovaní mojej reklamácie.
> Servis veľmi kazí meno značky NIKON, z DSLR som nadmieru spokojný ale pri tomto servise do budúcna neviem, či ostanem verný tejto značke ak by som musel ešte niekedy riešiť servis...

I am Nikon.
 
Neschopko
2013-06-15 11:48:37+02
príspevok od: nariecnik
To mas pravdu ale pokial servis nereaguje na podnet zakaznika mailom alebo sa kadeako vyhovara tak si myslim ze to nieje normalne a cakat 3 mesiace na vybavenie reklamacie je myslim naozaj vela.
Je pravda, že ten servis je nejaký pomalý. Ja som pred asi rokom reklamoval D90 u predajcu, ten ju poslal do Prahy a po mesiaci ani netušili, kde ten foťák je a kedy bude hotový. No keďže to bola záručná oprava a obchod nevybavil moju reklamáciu do 30 dní, vrátili mi plnú sumu, čo som zaplatil a za tie isté peniaze som si zobral D7000ku. Ja sa sťažovať nemôžem, no s tým servisom iste nie je všetko v poriadku a je smutné, že taká značka, akou je Nikon má u nás takýto servis.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-09-21 16:23:28+02
Zaujimalo by ma ako dlho ste čakali (priemerne) v servise Nikone Praha na opravu, ja mám pár osobných skúsenosti.
1. Záručná 24-70 F2,8 (snek zoomu isiel hlucnejšie a obraz bol od novoty čudný - hlavne na krátke vzdialenosti do 1m) - stihli to prsne do 30 dní ani deň menej - výmena 24-70 za nový kus - nuž boo to dlhé rozhodovanie, ale však dobre spokojnosť mám nový objektív, dúfam že aj lepšie spravený.
2. Pozáručná D700 - kamarátova - výmena el. obvodov a dvierok CF karty - už 2 mesiace a ešte stále je foťáčik v servise - aspoň si oddýchne, bohužiaľ niesol som ho tam ja a oprava je na moje meno...
3. SB800 záručná opr. výmena elektroniky 1 mesiac presne na deň.
4. záručná výmena polepov na D200 - vyše mesiaca ale neriešil som to vtedy..
čistenie senzora som radšej neriskoval už...

V konkurenčnom Canone - reklamované mnou osobne v nemenovanom servise v BA pri SND
príklady:
1.pozáručná výmena -závierka 1D Mk 2 - 3 pracovné dni
2.pozáručné zoštelovanie AF 1D MkII 2 dni
3.záručná 430 EX II - výmena elektroniky 3 dni
4.pozáručná 580 EX II - výmena výbojky 6 dní
5.pozáručná výmena senzora v ixus - 5 dní
6.čistenie senzora na počkanie 3x - do 2 hodín

Ja mám asi strašnú smolu na ten Nikoní servis v Prahe
 
martin9113
2013-09-21 16:39:25+02
príspevok od: Jozef Peniak
Zaujimalo by ma ako dlho ste čakali (priemerne) v servise Nikone Praha na opravu, ja mám pár osobných skúsenosti.
1. Záručná 24-70 F2,8 (snek zoomu isiel hlucnejšie a obraz bol od novoty čudný - hlavne na krátke vzdialenosti do 1m) - stihli to prsne do 30 dní ani deň menej - výmena 24-70 za nový kus - nuž boo to dlhé rozhodovanie, ale však dobre spokojnosť mám nový objektív, dúfam že aj lepšie spravený.
2. Pozáručná D700 - kamarátova - výmena el. obvodov a dvierok CF karty - už 2 mesiace a ešte stále je foťáčik v servise - aspoň si oddýchne, bohužiaľ niesol som ho tam ja a oprava je na moje meno...
3. SB800 záručná opr. výmena elektroniky 1 mesiac presne na deň.
4. záručná výmena polepov na D200 - vyše mesiaca ale neriešil som to vtedy..
čistenie senzora som radšej neriskoval už...

V konkurenčnom Canone - reklamované mnou osobne v nemenovanom servise v BA pri SND
príklady:
1.pozáručná výmena -závierka 1D Mk 2 - 3 pracovné dni
2.pozáručné zoštelovanie AF 1D MkII 2 dni
3.záručná 430 EX II - výmena elektroniky 3 dni
4.pozáručná 580 EX II - výmena výbojky 6 dní
5.pozáručná výmena senzora v ixus - 5 dní
6.čistenie senzora na počkanie 3x - do 2 hodín

Ja mám asi strašnú smolu na ten Nikoní servis v Prahe
reklamoval si priamo v prahe alebo cez predajcu popripade pentask.sk? ja som reklamoval este kedysi d40 v prahe bolo hotove za 3dni ale predajca si ponechal telo az do 30teho dna.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-09-22 09:25:31+02
príspevok od: martin9113
reklamoval si priamo v prahe alebo cez predajcu popripade pentask.sk? ja som reklamoval este kedysi d40 v prahe bolo hotove za 3dni ale predajca si ponechal telo az do 30teho dna.
cez pentu
 
martin9113
2013-09-22 09:46:28+02
mne to zdrzala prave penta. a nakoniec aj predajca
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-09-22 10:21:14+02
príspevok od: martin9113
mne to zdrzala prave penta. a nakoniec aj predajca
fasa
 
tomis.ales
2013-09-23 11:12:40+02
príspevok od: martin9113
mne to zdrzala prave penta. a nakoniec aj predajca
A ako preco? Aky maju na to dovod? Nerozumiem. Ci si chcu udrzat zle meno?
 
martin9113
2013-09-23 11:17:51+02
príspevok od: tomis.ales
A ako preco? Aky maju na to dovod? Nerozumiem. Ci si chcu udrzat zle meno?
neviem. tiez tomu nechapem,. konkretne fotolab. zakazka v prahe bola odoslana do penty po siedmich dnoch. ale mne bolo oznamene od fotolabu ze je to hotove az presne 30den.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-09-23 11:26:49+02
V pripade servisovania techniky odporucam maximum vybavit bez sprostredkovania. V predajniach je bezne, ze fotaky zasielaju na opravu raz za tyzden. Kedze maju aj ine veci na praci (co ich neospravedlnuje), casto cakaju s vybavenim do posledneho dna.
 
dePappa
2013-09-23 11:34:04+02
hmm... divne v pente chodia autom do prahy kazdy den ak si dobre pamatam, ked som riesil 24-70/2.8 ja (neostril dobre), tak v piatok som to zaniesol do penty a v pondelok rano som mal potvrdzujuci email z prahy... oprava trvala tyzden... dalsi piatok som ho mal (taktiez email z nikonu praha). Ak chces riesit opravu okamzite, staci sa dohodnut s viedenskym servisom a ist tam osobne (je to rychlejsie, ale budes mat naklady na cestu) poznamka: nie som NPS.
 
slado
2013-09-24 12:08:08+02
2 skusenosti s Nikon Praha (cez penta). Vzdy presne 30 dni. Pomsta zakaznikovi, ze sa snazi uplatnit svoj pravny narok.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-09-24 16:11:04+02
príspevok od: dePappa
hmm... divne v pente chodia autom do prahy kazdy den ak si dobre pamatam, ked som riesil 24-70/2.8 ja (neostril dobre), tak v piatok som to zaniesol do penty a v pondelok rano som mal potvrdzujuci email z prahy... oprava trvala tyzden... dalsi piatok som ho mal (taktiez email z nikonu praha). Ak chces riesit opravu okamzite, staci sa dohodnut s viedenskym servisom a ist tam osobne (je to rychlejsie, ale budes mat naklady na cestu) poznamka: nie som NPS.
zdá sa to ako jediné rýchlejšie riešenie, ale je v tom 2x cesta autom, lebo je to moc mimo mesta teda prakticky zabité dva dni len tým no čo už..
 
dodo_bb
2013-09-24 20:36:36+02
príspevok od: Jozef Peniak
zdá sa to ako jediné rýchlejšie riešenie, ale je v tom 2x cesta autom, lebo je to moc mimo mesta teda prakticky zabité dva dni len tým no čo už..
U nás existuje kuriérna služba - o cca 2 dni predĺženie opravy. Práve tie dva, ktoré človek strávi na ceste a nemusí...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-24 22:06:32+02
príspevok od: dodo_bb
U nás existuje kuriérna služba - o cca 2 dni predĺženie opravy. Práve tie dva, ktoré človek strávi na ceste a nemusí...
Dodo, ale ja keď som bol vo Viedni v servise osobne a videli môj ubolený ksicht a ost zjav - tak mi to opravili na počkanie a grátis...
 
dodo_bb
2013-09-25 20:57:41+02
príspevok od: Stratený Stano
Dodo, ale ja keď som bol vo Viedni v servise osobne a videli môj ubolený ksicht a ost zjav - tak mi to opravili na počkanie a grátis...
Ten ksicht ?
 
Goriot
2014-09-18 12:15:11+02
Už samotný fakt že taká firma ako Nikon nemá zastúpenie na slovensku je na zamyslenie. Sú dve možnosti, jedna je že tie foťáky sú tak kvalitné že sa skoro nekazia a preto sa im tu servis neoplatí prevádzkovať, alebo je slovensko iba zaostalá krajina o ktorej v Nikone nemajú ani chýru ani slychu.
Ale teraz moje konkrétne rozčarovanie. V Nay-ke som si kúpil D5100 s kupónmi na čistenie čipu. Mám iba jeden objektív a tak vydržal čip čistý rok. Po roku sa objavilo pár nečistôt na čipe (nieje asi ten foťak veľmi prachotesný, lebo celú dobu som z neho objektív nedal dole), tak reku využijem konečne tie kupóny. Zaniesol som foťák do Nay-ky, tam mi vypísali reklamačný list (neviem prečo ja som nič nereklamoval), zobrali si moje telefónne číslo a pekne ma vypokonklovali. Čakal som tri týždne a už sa mi to zdalo dlho, veď vyčistenie čipu nemôže technikovi trvať dlhšie ako pol hodiny, tak reku zájdem do Nay-ky. Tam som sa prvý krát dozvedel že ten čip musia vyčistiť až v Prahe (lebo Slovač má grambľavé ruky a nedokáže to) a preto ho museli zaslať do Prahy. Ešte som sa dozvedel prečo je čistenie vedené ako reklamácia ... aby sa mohla uplatniť klauzula o dĺžke opravy do 30 dní. No ale Česi majú zlaté ručičky, stihli to za 28 dni.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-09-18 12:43:01+02
príspevok od: Goriot
Už samotný fakt že taká firma ako Nikon nemá zastúpenie na slovensku je na zamyslenie. Sú dve možnosti, jedna je že tie foťáky sú tak kvalitné že sa skoro nekazia a preto sa im tu servis neoplatí prevádzkovať, alebo je slovensko iba zaostalá krajina o ktorej v Nikone nemajú ani chýru ani slychu.
Ale teraz moje konkrétne rozčarovanie. V Nay-ke som si kúpil D5100 s kupónmi na čistenie čipu. Mám iba jeden objektív a tak vydržal čip čistý rok. Po roku sa objavilo pár nečistôt na čipe (nieje asi ten foťak veľmi prachotesný, lebo celú dobu som z neho objektív nedal dole), tak reku využijem konečne tie kupóny. Zaniesol som foťák do Nay-ky, tam mi vypísali reklamačný list (neviem prečo ja som nič nereklamoval), zobrali si moje telefónne číslo a pekne ma vypokonklovali. Čakal som tri týždne a už sa mi to zdalo dlho, veď vyčistenie čipu nemôže technikovi trvať dlhšie ako pol hodiny, tak reku zájdem do Nay-ky. Tam som sa prvý krát dozvedel že ten čip musia vyčistiť až v Prahe (lebo Slovač má grambľavé ruky a nedokáže to) a preto ho museli zaslať do Prahy. Ešte som sa dozvedel prečo je čistenie vedené ako reklamácia ... aby sa mohla uplatniť klauzula o dĺžke opravy do 30 dní. No ale Česi majú zlaté ručičky, stihli to za 28 dni.
V casoch globalizacie, nizkych marzii a hospodarskej recesie je trendom, ze firmy znizuju naklady tym, ze centralizuju sklady a servisne zastupenia. Maloktora znacky ma servisne zastupenie na Slovensku. Dnes je bezne, ze sa pokazena technika posiea kurierom, najcastejsie do Nemecka, ale aj do Francuzska, ci inde. Tovar sa po Europe prepravuje do 24 hodin.
Naklady na vybavenie servisu sa pocitaju na statisice EUR. Nie je to tak, ako za cias filmovych fotoapartov. Dnes su potrebne specialne meracie zariadenia, pocitace. atd. Na tom, ze by sa NIkon servisoval aj na slovensku, sa pracovalo roky. Kym sa to stihlo, prisiel trend v znizovani nakladov a centralizacii.
Zastupenie tu nemaju Olympus, Panasonic, Fuji, Sony, Samsung.... Vynimkou je Canon. Vsetko ostatne sa posiela do zahranicia.
Tymto nechcem Nikon obhajovat. Prazsky servis je problematicky a ani mna to zrovna netesi.

Co sa tyka cistenia snimaca, moze to robit len vyskoleny pracovnik. Nikon ma zmluvu s viacerymi firmami na Slovensku. Tu mas zoznam: http://www.nikon.cz/tmp/CZ/2419865273/3760176746/2327365364/27184057/1366269274/288601811/444380593/1577100463/2555877638/1350163209.pdf

Postup NAy je uplne normalny. Tvoj fotak nejako museli prijat a pre nich je cistenie snimaca servisny zasah, nejake tlacivo ti vydat museli a je to prave reklamacny protokol. Sami cistenie nevykonavaju a tak to samozrejme poslu do autorizovaneho sevisu, kde maju mnozstvo zakaziek a tak, aj ked cistenie trva par minut, musi fotak cakat v poradi + caz dopravy. Kup simofkovaci balonik a ten sniac si mozes vycistit kedy chces, bez cakania a posielania do CR.
 
Goriot
2014-09-18 20:25:58+02
príspevok od: Karol Srnec
V casoch globalizacie, nizkych marzii a hospodarskej recesie je trendom, ze firmy znizuju naklady tym, ze centralizuju sklady a servisne zastupenia. Maloktora znacky ma servisne zastupenie na Slovensku. Dnes je bezne, ze sa pokazena technika posiea kurierom, najcastejsie do Nemecka, ale aj do Francuzska, ci inde. Tovar sa po Europe prepravuje do 24 hodin.
Naklady na vybavenie servisu sa pocitaju na statisice EUR. Nie je to tak, ako za cias filmovych fotoapartov. Dnes su potrebne specialne meracie zariadenia, pocitace. atd. Na tom, ze by sa NIkon servisoval aj na slovensku, sa pracovalo roky. Kym sa to stihlo, prisiel trend v znizovani nakladov a centralizacii.
Zastupenie tu nemaju Olympus, Panasonic, Fuji, Sony, Samsung.... Vynimkou je Canon. Vsetko ostatne sa posiela do zahranicia.
Tymto nechcem Nikon obhajovat. Prazsky servis je problematicky a ani mna to zrovna netesi.

Co sa tyka cistenia snimaca, moze to robit len vyskoleny pracovnik. Nikon ma zmluvu s viacerymi firmami na Slovensku. Tu mas zoznam: http://www.nikon.cz/tmp/CZ/2419865273/3760176746/2327365364/27184057/1366269274/288601811/444380593/1577100463/2555877638/1350163209.pdf

Postup NAy je uplne normalny. Tvoj fotak nejako museli prijat a pre nich je cistenie snimaca servisny zasah, nejake tlacivo ti vydat museli a je to prave reklamacny protokol. Sami cistenie nevykonavaju a tak to samozrejme poslu do autorizovaneho sevisu, kde maju mnozstvo zakaziek a tak, aj ked cistenie trva par minut, musi fotak cakat v poradi + caz dopravy. Kup simofkovaci balonik a ten sniac si mozes vycistit kedy chces, bez cakania a posielania do CR.
V prvom rade ďakujem za reakciu a zoznam opravovní ... už len zistím či akceptujú kupóny Nikonu (mám ešte tri) a je to. Balónik som si aj kúpil, ale keď som si prečítal niekoľko návodov na čistenie čipu akosi som stratil odvahu A ešte sa pochválim ... dnes som si dokúpil Tamron AF 70-300 a to znamená že už budem aj objektívy meniť ... tak asi to čistenie bude častejšie a raz sa do toho pustím aj sám
 
total empty
2014-09-18 20:40:31+02
príspevok od: Goriot
V prvom rade ďakujem za reakciu a zoznam opravovní ... už len zistím či akceptujú kupóny Nikonu (mám ešte tri) a je to. Balónik som si aj kúpil, ale keď som si prečítal niekoľko návodov na čistenie čipu akosi som stratil odvahu A ešte sa pochválim ... dnes som si dokúpil Tamron AF 70-300 a to znamená že už budem aj objektívy meniť ... tak asi to čistenie bude častejšie a raz sa do toho pustím aj sám
Len smelo do toho a vyfukaj si ho !
Mesiac bež ženy vydržím, ale mesiac bez foťaku nie.
 
Strana 3 z 4
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()