Ahojte, máte niekto skúsenosti s tlačou fotografie na plátno cez web služby? Chcel by som dať pár fotiek na stenu a zvažujem túto možnosť tlače, konkrétne cez CEWE. Mám cez nich spred pár rokov vytlačený kalendár a fotoknihu a to vyšlo celkom fajn, s obrazmi na stenu nemám žiadne skúsenosti. Ďakujem za info.
Presne tak, každá fotografia má inú úpravu a podobné úpravy robím len na naraz vyfotenej sérii fotiek (rovnaké svetlo, rovnaký motív) cez synchronizáciu v LR.
Keď mám rovnaký námet rovnakú sériu(napríklad prírodu) tak doostrenie, jas, kontrast dávam u všetkých úpravu rovnakú - tj. do 25%. Tie ostatné úpravy samozrejme súhlasím(nastavenie bielej, histogram, lokálne úpravy, atď.) Nevidím dôvod nastavovať doostrenie, kontrast, odšumenie pre každú fotku inak.
Kazda fotografia ma ine parametre, ako moze niekomu pomoct ked si bude znacit hodnoty? Mne vzdy pomohlo ked som dal nieco tlacit, ze som pracovnikovy povedal, ze to chcem mat tak kvalitne ako je to kvalitne na jeho monitore ked si to otvori. Raz sa nam stalo, ze fotografia prisla tmava, ale bez problemov to vyreklamovali.
Súhlasím u histogramu, nastavenie bielej, histogram, lokálne úpravy. Ale u doostrenia, kontrastu, odšumenie, nastavenie parametrov ukladania a kompresie, nevidím dôvod na nastavenie u každej fotky v sérii inakšie.
Súhlasím u histogramu, nastavenie bielej, histogram, lokálne úpravy. Ale u doostrenia, kontrastu, odšumenie, nastavenie parametrov ukladania a kompresie, nevidím dôvod na nastavenie u každej fotky v sérii inakšie.
Na rovnakej sérii nemá zmysel robiť rozdielne úpravy na fotkách, to dá logiku. Nebude sedieť možno vyváženie bielej, kontrast a prejdem si svetlá a tiene podľa fotky, odšumenie ak je potrebné zvolím rovnaké ako aj mierne doostrenie, ktoré aj tak nepoužívam plošne na fotografiu. Ale rozdiel v úpravách už je podľa motívu a či sa človek zabáva s rawkom alebo jpgčkom a dosť veľký.
Súhlasím u histogramu, nastavenie bielej, histogram, lokálne úpravy. Ale u doostrenia, kontrastu, odšumenie, nastavenie parametrov ukladania a kompresie, nevidím dôvod na nastavenie u každej fotky v sérii inakšie.
Nikdy nesledujem histogram, viem, ze vela fotografov odporuca sa ridit histogramom ale ja naozaj nikdy. Tak isto mi pride dost odveci sledovat kolko percent pridavat.. Upravujem fotografiu ako to ja vidim a nie sledovat percenta. Ten editor je potom uplne zbytocny, staci nejaky plug in ktory da vsetky fotografie na 25% a vybavene.
Na rovnakej sérii nemá zmysel robiť rozdielne úpravy na fotkách, to dá logiku. Nebude sedieť možno vyváženie bielej, kontrast a prejdem si svetlá a tiene podľa fotky, odšumenie ak je potrebné zvolím rovnaké ako aj mierne doostrenie, ktoré aj tak nepoužívam plošne na fotografiu. Ale rozdiel v úpravách už je podľa motívu a či sa človek zabáva s rawkom alebo jpgčkom a dosť veľký.
Dam si vzdy tu namahu, kazdu fotografiu upravujem zvlast. Vadilo by mi, ze vyzeraju rovnako a take fotografie pri prezerani kazdy rychlo prejde, zastavi sa vzdy pri takej ktora je ina.
Na rovnakej sérii nemá zmysel robiť rozdielne úpravy na fotkách, to dá logiku. Nebude sedieť možno vyváženie bielej, kontrast a prejdem si svetlá a tiene podľa fotky, odšumenie ak je potrebné zvolím rovnaké ako aj mierne doostrenie, ktoré aj tak nepoužívam plošne na fotografiu. Ale rozdiel v úpravách už je podľa motívu a či sa človek zabáva s rawkom alebo jpgčkom a dosť veľký.
To som už prešiel. Je to náročné potom zladiť v sérii, keď si budeš "ladiť" každú fotku inak. Keď som ich dal výsledné fotky vedľa seba, tak tam bol rozdiel a fotky som musel prerábať. Je na tebe aký postup ti vyhovuje. Môj som ti napísal a doteraz sa ho držím, ak idú fotky vedľa seba. Aj ja sa dosť hrám s RAW a hlavne pri panorámach, nielen pri fotkách v sérii. Takže individuálne - orez, lokálne úpravy, histogram, nastavenie bielej, retuše. Spoločné rovnaké doostrenie, jas, kontrast, odšumenie, rovnaké parametre uloženia.
Dam si vzdy tu namahu, kazdu fotografiu upravujem zvlast. Vadilo by mi, ze vyzeraju rovnako a take fotografie pri prezerani kazdy rychlo prejde, zastavi sa vzdy pri takej ktora je ina.
Nikdy nesledujem histogram, viem, ze vela fotografov odporuca sa ridit histogramom ale ja naozaj nikdy. Tak isto mi pride dost odveci sledovat kolko percent pridavat.. Upravujem fotografiu ako to ja vidim a nie sledovat percenta. Ten editor je potom uplne zbytocny, staci nejaky plug in ktory da vsetky fotografie na 25% a vybavene.
Ja mám v LR zapnuté len zvýraznenie prepalov a podpalov a tiež nejako histogram neriešim. A tiež to robím pocitovo, otvorím si fotku a zabávam sa a nikdy nebudem mať hodnoty ako cez kopirák. Odšumenie (ak potrebujem), doostrenie, zapnutú kalibráciu podľa profilu optiky a export neriešim, tieto hodnoty mám všade rovnaké. Mal som aj fotokurz a ani profíci sa neriadia číslami ale upravujú fotky pocitovo.
Ja mám v LR zapnuté len zvýraznenie prepalov a podpalov a tiež nejako histogram neriešim. A tiež to robím pocitovo, otvorím si fotku a zabávam sa a nikdy nebudem mať hodnoty ako cez kopirák. Odšumenie (ak potrebujem), doostrenie, zapnutú kalibráciu podľa profilu optiky a export neriešim, tieto hodnoty mám všade rovnaké. Mal som aj fotokurz a ani profíci sa neriadia číslami ale upravujú fotky pocitovo.
Presne o tom by mala byt fotografia, bavit sa tym.
To som už prešiel. Je to náročné potom zladiť v sérii, keď si budeš "ladiť" každú fotku inak. Keď som ich dal výsledné fotky vedľa seba, tak tam bol rozdiel a fotky som musel prerábať. Je na tebe aký postup ti vyhovuje. Môj som ti napísal a doteraz sa ho držím, ak idú fotky vedľa seba. Aj ja sa dosť hrám s RAW a hlavne pri panorámach, nielen pri fotkách v sérii. Takže individuálne - orez, lokálne úpravy, histogram, nastavenie bielej, retuše. Spoločné rovnaké doostrenie, jas, kontrast, odšumenie, rovnaké parametre uloženia.
Ja rád používam synchornizáciu na skupinu fotiek v sérii ale nikdy nejdem podľa čísiel, urobím si skôr úpravy na jednej fotke ktoré potom kopírnem čo chcem na ďalšie v sérii. Asi máme každý ten svoj zaužívaný systém, ktorý rokmi zlepšujeme
Ja rád používam synchornizáciu na skupinu fotiek v sérii ale nikdy nejdem podľa čísiel, urobím si skôr úpravy na jednej fotke ktoré potom kopírnem čo chcem na ďalšie v sérii. Asi máme každý ten svoj zaužívaný systém, ktorý rokmi zlepšujeme
To, čo robíš, robím rovnako aj ja. A máš dobrý postup, ako mať rovnako vyváženú sériu. Je to rýchlejšie a šetrí to čas pri spracovaní kvanta podobných fotiek. Nezadávam čísla. Len si pamätám, nad ktoré limity doostrenia pre tlač, alebo sociálne siete nemám ísť u Nikonu D610, u Nikonu D5100 Ir úprava, Fuji, Sony RX100. U každého je to iné, ale tie limity tam sú. A mám ich na vlastných fotkách odskúšané.
Ja mám v LR zapnuté len zvýraznenie prepalov a podpalov a tiež nejako histogram neriešim. A tiež to robím pocitovo, otvorím si fotku a zabávam sa a nikdy nebudem mať hodnoty ako cez kopirák. Odšumenie (ak potrebujem), doostrenie, zapnutú kalibráciu podľa profilu optiky a export neriešim, tieto hodnoty mám všade rovnaké. Mal som aj fotokurz a ani profíci sa neriadia číslami ale upravujú fotky pocitovo.
Ešte doplním ku histogramu. Je to dobrá a rýchla pomôcka zo začiatku na posúdenie expozície, potom to už človek má v oku.
Adobe Raw som už roky nepoužil, mne príde LR geniálny práve pri úpravách väčšieho počtu fotiek. Cez synchronizáciu volieb až po vytváranie a aplikovanie presetov.
Adobe Raw som už roky nepoužil, mne príde LR geniálny práve pri úpravách väčšieho počtu fotiek. Cez synchronizáciu volieb až po vytváranie a aplikovanie presetov.
Súhlasím, je to tak. Ale mám na to svoje pragmatické dôvody.
Kazda fotografia ma ine parametre, ako moze niekomu pomoct ked si bude znacit hodnoty? Mne vzdy pomohlo ked som dal nieco tlacit, ze som pracovnikovy povedal, ze to chcem mat tak kvalitne ako je to kvalitne na jeho monitore ked si to otvori. Raz sa nam stalo, ze fotografia prisla tmava, ale bez problemov to vyreklamovali.
....ze to chcem mat tak kvalitne ako je to kvalitne na jeho monitore ked si to otvori...
A mal dobry monitor ? Nemal si mu priniest tvoj, aby videl, ako kvalitne to mas ty doma ? --- Ok, sice je to velmi amatersky vyrok (zakladne nepochopenie procesu), ale aspon si ho varoval, nech si da pri tlaci pozor a kontroluje vystup. Takze zamer to splnilo.
Len tak okrajovo - vieme, ze tlač má kontrast ledva 1:100 a monitory kludne aj 1:1000 ? Štandardné nastavenie renderingu na Perceptual musí kontrast toho, čo vidíte na monitore, pri prevode sRGB-tlačovýCMYK stlačiť niekoľkonásobne. Posúva white-point aj black-point a komprimuje saturáciu v celom gamute podľa možnosti média. Zbytočne sa serkáte s drobými úpravami, keď tlačiareň dokáže 10x viac zničiť iba tým, že nemá profi-naprofilované a nakalibrované zariadenia. A to väčšinou nemajú, lebo tomu nerozumejú a obvykle používajú generic ICC profily (hlavne u neštandardných médií typu plátno)
Čiže - to, čo vidíte doma na monitore, vám NIKTO NIKDE 1:1 nevytlači. Najlepši postup je nechať si v malom formáte vytlačiť nejaké testy. Ak budú OK, tak v tej istej firme, na tom istom stroji, ten istý materiál, tie isté nastavenia - potom to má šancu byť stabilné aj dobré.
Je za tým strašná alchýmia a 99% tlačiarov má len veľmi hrubú predstavu o všetkých záludnostiach ICC color managementu.
....ze to chcem mat tak kvalitne ako je to kvalitne na jeho monitore ked si to otvori...
A mal dobry monitor ? Nemal si mu priniest tvoj, aby videl, ako kvalitne to mas ty doma ? --- Ok, sice je to velmi amatersky vyrok (zakladne nepochopenie procesu), ale aspon si ho varoval, nech si da pri tlaci pozor a kontroluje vystup. Takze zamer to splnilo.
Mal som na mysli jas a farby, myslím, že každý vie, že tlač nemôže obsahovať množstvo detailov ako to vidíme na monitore. Ešte sa mi nestalo keď som na cudzom monitore otvoril moju fotografiu aby vyzerala inak ako na mojom monitore.
Fotografia na plátne
Mne vzdy pomohlo ked som dal nieco tlacit, ze som pracovnikovy povedal, ze to chcem mat tak kvalitne ako je to kvalitne na jeho monitore ked si to otvori. Raz sa nam stalo, ze fotografia prisla tmava, ale bez problemov to vyreklamovali.
Aj ja sa dosť hrám s RAW a hlavne pri panorámach, nielen pri fotkách v sérii.
Takže individuálne - orez, lokálne úpravy, histogram, nastavenie bielej, retuše. Spoločné rovnaké doostrenie, jas, kontrast, odšumenie, rovnaké parametre uloženia.
Aj ja sa dosť hrám s RAW a hlavne pri panorámach, nielen pri fotkách v sérii.
Takže individuálne - orez, lokálne úpravy, histogram, nastavenie bielej, retuše. Spoločné rovnaké doostrenie, jas, kontrast, odšumenie, rovnaké parametre uloženia.
Mne vzdy pomohlo ked som dal nieco tlacit, ze som pracovnikovy povedal, ze to chcem mat tak kvalitne ako je to kvalitne na jeho monitore ked si to otvori. Raz sa nam stalo, ze fotografia prisla tmava, ale bez problemov to vyreklamovali.
A mal dobry monitor ? Nemal si mu priniest tvoj, aby videl, ako kvalitne to mas ty doma ?
---
Ok, sice je to velmi amatersky vyrok (zakladne nepochopenie procesu), ale aspon si ho varoval, nech si da pri tlaci pozor a kontroluje vystup. Takze zamer to splnilo.
Štandardné nastavenie renderingu na Perceptual musí kontrast toho, čo vidíte na monitore, pri prevode sRGB-tlačovýCMYK stlačiť niekoľkonásobne. Posúva white-point aj black-point a komprimuje saturáciu v celom gamute podľa možnosti média. Zbytočne sa serkáte s drobými úpravami, keď tlačiareň dokáže 10x viac zničiť iba tým, že nemá profi-naprofilované a nakalibrované zariadenia. A to väčšinou nemajú, lebo tomu nerozumejú a obvykle používajú generic ICC profily (hlavne u neštandardných médií typu plátno)
Čiže - to, čo vidíte doma na monitore, vám NIKTO NIKDE 1:1 nevytlači.
Najlepši postup je nechať si v malom formáte vytlačiť nejaké testy. Ak budú OK, tak v tej istej firme, na tom istom stroji, ten istý materiál, tie isté nastavenia - potom to má šancu byť stabilné aj dobré.
Je za tým strašná alchýmia a 99% tlačiarov má len veľmi hrubú predstavu o všetkých záludnostiach ICC color managementu.
A mal dobry monitor ? Nemal si mu priniest tvoj, aby videl, ako kvalitne to mas ty doma ?
---
Ok, sice je to velmi amatersky vyrok (zakladne nepochopenie procesu), ale aspon si ho varoval, nech si da pri tlaci pozor a kontroluje vystup. Takze zamer to splnilo.
Ešte sa mi nestalo keď som na cudzom monitore otvoril moju fotografiu aby vyzerala inak ako na mojom monitore.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom