Zdravím, vždy sa mi páčili fotky, resp. portréty v protisvetle, charakteristické nízkym kontrastom a farebným podaním (viď odkaz). Len neviem ako na to, tak sa obraciam na Vás, pokročilejších fotografov.
1) ZDROJ SVETLA: Kam ho umiestniť? Je lepšie ak ho mám priamo v zábere alebo radšej mimo? Ak je mimo, má dopadať na predný člen objektívu alebo mám radšej nasadiť slnečnú clonu?
2) EXPOZÍCIA: Mám exponovať na pozadie alebo niekde medzi fotografovaný objekt a pozadie? Zatiaľ pri všetkých mojich pokusoch som stroskotal na totálne prepálenom pozadí, kde sa ani nedalo identifikovať, odkiaľ svetlo prichádza.
3)BLESK: Na presvetlenie tieňov budem používať blesk mimo tela (odrazky nemám), aj keď som počul, že dá sa aj bez neho. O akú hodnotu najčastejšie kompenzujete jeho výkon?
4)POSTPROCESS: A tu je kameň úrazu. Vo všetkých galériách vidím už len finálnu fotku a neviem si predstaviť ako vyzeral originál a akú cestu musel prejsť kým získal konečnú podobu. Ak by sa niekomu chcelo sem hodiť fotku pred a po plus nejaký veľmi stručný popis, by som bol veľmi rád. Zatiaľ, čo som si všimol, tak na drvivej väčšine fotiek chýba úplne čierna, histogram nezačína úplne vľavo. Viem, že táto téma je tak obsiahla, a že by si zaslúžila možno aj nejakú knihu (ak taká už nie je), ale nechcem od Vás, aby ste vypisovali eseje, len pár užitočných rád, ktoré mňa začiatočníka nakopnú správnym smerom a posunú o kus ďalej.
Zdravím, vždy sa mi páčili fotky, resp. portréty v protisvetle, charakteristické nízkym kontrastom a farebným podaním (viď odkaz). Len neviem ako na to, tak sa obraciam na Vás, pokročilejších fotografov.
1) ZDROJ SVETLA: Kam ho umiestniť? Je lepšie ak ho mám priamo v zábere alebo radšej mimo? Ak je mimo, má dopadať na predný člen objektívu alebo mám radšej nasadiť slnečnú clonu?
2) EXPOZÍCIA: Mám exponovať na pozadie alebo niekde medzi fotografovaný objekt a pozadie? Zatiaľ pri všetkých mojich pokusoch som stroskotal na totálne prepálenom pozadí, kde sa ani nedalo identifikovať, odkiaľ svetlo prichádza.
3)BLESK: Na presvetlenie tieňov budem používať blesk mimo tela (odrazky nemám), aj keď som počul, že dá sa aj bez neho. O akú hodnotu najčastejšie kompenzujete jeho výkon?
4)POSTPROCESS: A tu je kameň úrazu. Vo všetkých galériách vidím už len finálnu fotku a neviem si predstaviť ako vyzeral originál a akú cestu musel prejsť kým získal konečnú podobu. Ak by sa niekomu chcelo sem hodiť fotku pred a po plus nejaký veľmi stručný popis, by som bol veľmi rád. Zatiaľ, čo som si všimol, tak na drvivej väčšine fotiek chýba úplne čierna, histogram nezačína úplne vľavo. Viem, že táto téma je tak obsiahla, a že by si zaslúžila možno aj nejakú knihu (ak taká už nie je), ale nechcem od Vás, aby ste vypisovali eseje, len pár užitočných rád, ktoré mňa začiatočníka nakopnú správnym smerom a posunú o kus ďalej.
Zdravím, vždy sa mi páčili fotky, resp. portréty v protisvetle, charakteristické nízkym kontrastom a farebným podaním (viď odkaz). Len neviem ako na to, tak sa obraciam na Vás, pokročilejších fotografov.
1) ZDROJ SVETLA: Kam ho umiestniť? Je lepšie ak ho mám priamo v zábere alebo radšej mimo? Ak je mimo, má dopadať na predný člen objektívu alebo mám radšej nasadiť slnečnú clonu?
2) EXPOZÍCIA: Mám exponovať na pozadie alebo niekde medzi fotografovaný objekt a pozadie? Zatiaľ pri všetkých mojich pokusoch som stroskotal na totálne prepálenom pozadí, kde sa ani nedalo identifikovať, odkiaľ svetlo prichádza.
3)BLESK: Na presvetlenie tieňov budem používať blesk mimo tela (odrazky nemám), aj keď som počul, že dá sa aj bez neho. O akú hodnotu najčastejšie kompenzujete jeho výkon?
4)POSTPROCESS: A tu je kameň úrazu. Vo všetkých galériách vidím už len finálnu fotku a neviem si predstaviť ako vyzeral originál a akú cestu musel prejsť kým získal konečnú podobu. Ak by sa niekomu chcelo sem hodiť fotku pred a po plus nejaký veľmi stručný popis, by som bol veľmi rád. Zatiaľ, čo som si všimol, tak na drvivej väčšine fotiek chýba úplne čierna, histogram nezačína úplne vľavo. Viem, že táto téma je tak obsiahla, a že by si zaslúžila možno aj nejakú knihu (ak taká už nie je), ale nechcem od Vás, aby ste vypisovali eseje, len pár užitočných rád, ktoré mňa začiatočníka nakopnú správnym smerom a posunú o kus ďalej.
preto sa snazim davat do mojej galerie aj odkazy pod fotky ako vyzerali pred tym, aby ludia mali o tom predstavu... (sice nie su to portrety v protisvetle) Aj ked niektory pisu potom somariny ze o original fotku by nezakopol a to nie je fotka atd... Ale dolezita je vysledna fotka...
autor pise ze: nist som nepouzil- ziadnu odrazku ani blesk, len som sa snazil vyuzit potencial Nikonu D90 na maximum. Inak objektiv bol 50/1,4... Vsade naokolo bol sneh od ktoreho sa odrazalo pekne svetlo.
tzn. je potrebne niecim dosvetlit tvar, nedostat slnko priamo do zaberu, exponovat na tvar (mozno mierne podexponovat), vhodny na tieto ucely je napr. C 50 1.8, kedze ma zaujimave chovanie sa v protisvetle... http://photo.net/equipment/canon/ef50/flare-28-18.jpg
autor pise ze: nist som nepouzil- ziadnu odrazku ani blesk, len som sa snazil vyuzit potencial Nikonu D90 na maximum. Inak objektiv bol 50/1,4... Vsade naokolo bol sneh od ktoreho sa odrazalo pekne svetlo.
tzn. je potrebne niecim dosvetlit tvar, nedostat slnko priamo do zaberu, exponovat na tvar (mozno mierne podexponovat), vhodny na tieto ucely je napr. C 50 1.8, kedze ma zaujimave chovanie sa v protisvetle... http://photo.net/equipment/canon/ef50/flare-28-18.jpg
Ďakujem za odkaz, túto tému som nenašiel, možno za to môže aj jej nič hovoriaci názov. Ale ako tak čítam, tak pomaličky začínam prichádzať na to, že je potrebné čo najviac vyrovnať jasy medzi pozadím a objektov (blesk, odrazka). V tomto konkrétnom prípade to urobil sneh. A určite to chce aj kvalitný svetelný objektív. Zatiaľ som to skúšal iba s seťákom 18-55 a externým bleskom na tele. Ako som vyššie uviedol, výsledkom bolo obrovské množstvo prepalov. Preto som písal, že by som chcel vidieť aj pôvodnú foto, aby som pozrel histogram a porovnal, či to ,čo lezie z foťáku mne má nádej na úspech.
Ďakujem za odkaz, túto tému som nenašiel, možno za to môže aj jej nič hovoriaci názov. Ale ako tak čítam, tak pomaličky začínam prichádzať na to, že je potrebné čo najviac vyrovnať jasy medzi pozadím a objektov (blesk, odrazka). V tomto konkrétnom prípade to urobil sneh. A určite to chce aj kvalitný svetelný objektív. Zatiaľ som to skúšal iba s seťákom 18-55 a externým bleskom na tele. Ako som vyššie uviedol, výsledkom bolo obrovské množstvo prepalov. Preto som písal, že by som chcel vidieť aj pôvodnú foto, aby som pozrel histogram a porovnal, či to ,čo lezie z foťáku mne má nádej na úspech.
podla mna svetelny objektiv a nizke clonove cislo je zaklad. v rozostrenom pozadi prepaly jednak tolko nevadia a taktiez sa s nimi jednoduchsie pracuje pri postprocese... ako som uz pisal canon 50 1.8 je na to vynikajuca... kukni galeriu uzivatelky angelina187: www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-49531398707485/fotografie/strana-1/
podla mna svetelny objektiv a nizke clonove cislo je zaklad. v rozostrenom pozadi prepaly jednak tolko nevadia a taktiez sa s nimi jednoduchsie pracuje pri postprocese... ako som uz pisal canon 50 1.8 je na to vynikajuca... kukni galeriu uzivatelky angelina187: www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-49531398707485/fotografie/strana-1/
vďaka, kuknem to a začnem asi šetriť na nejakú 50-ku
V zásade na objektíve nezáleží. Z fotografického hľadiska ide o to, aby si dostal rozsah jasov a tieňov do dynamického rozsahu Tvojho snímača. Máš na to niekoľko ciest. - protisvetlo nesmie byť prisilné, slnko sa dá zoslabiť nejakou rozptylkou a pdobone, riešenie môže byť aj tmavý ND filter. - ND filter zoslabí všetko, preto treba tiene v tvári presvetliť odrazkou alebo bleskom. Ako ho nastaviť záleží od sily protisvetla, neexistuje univerzálne riešenie. - Protisvetlo určite nikdy nie napriamo do objektívu - to nezvládne žiadny snímač. Prasiatka sú vecou vkusu, na portrét sa podľa mňa nehodia, preto slnečná clona. - ak to všetko zmanažuješ správne, netreba postprocessing, to sa dá priamo a pekne aj nafotiť
Zdravím, vždy sa mi páčili fotky, resp. portréty v protisvetle, charakteristické nízkym kontrastom a farebným podaním (viď odkaz). Len neviem ako na to, tak sa obraciam na Vás, pokročilejších fotografov.
1) ZDROJ SVETLA: Kam ho umiestniť? Je lepšie ak ho mám priamo v zábere alebo radšej mimo? Ak je mimo, má dopadať na predný člen objektívu alebo mám radšej nasadiť slnečnú clonu?
2) EXPOZÍCIA: Mám exponovať na pozadie alebo niekde medzi fotografovaný objekt a pozadie? Zatiaľ pri všetkých mojich pokusoch som stroskotal na totálne prepálenom pozadí, kde sa ani nedalo identifikovať, odkiaľ svetlo prichádza.
3)BLESK: Na presvetlenie tieňov budem používať blesk mimo tela (odrazky nemám), aj keď som počul, že dá sa aj bez neho. O akú hodnotu najčastejšie kompenzujete jeho výkon?
4)POSTPROCESS: A tu je kameň úrazu. Vo všetkých galériách vidím už len finálnu fotku a neviem si predstaviť ako vyzeral originál a akú cestu musel prejsť kým získal konečnú podobu. Ak by sa niekomu chcelo sem hodiť fotku pred a po plus nejaký veľmi stručný popis, by som bol veľmi rád. Zatiaľ, čo som si všimol, tak na drvivej väčšine fotiek chýba úplne čierna, histogram nezačína úplne vľavo. Viem, že táto téma je tak obsiahla, a že by si zaslúžila možno aj nejakú knihu (ak taká už nie je), ale nechcem od Vás, aby ste vypisovali eseje, len pár užitočných rád, ktoré mňa začiatočníka nakopnú správnym smerom a posunú o kus ďalej.
V zásade na objektíve nezáleží. Z fotografického hľadiska ide o to, aby si dostal rozsah jasov a tieňov do dynamického rozsahu Tvojho snímača. Máš na to niekoľko ciest. - protisvetlo nesmie byť prisilné, slnko sa dá zoslabiť nejakou rozptylkou a pdobone, riešenie môže byť aj tmavý ND filter. - ND filter zoslabí všetko, preto treba tiene v tvári presvetliť odrazkou alebo bleskom. Ako ho nastaviť záleží od sily protisvetla, neexistuje univerzálne riešenie. - Protisvetlo určite nikdy nie napriamo do objektívu - to nezvládne žiadny snímač. Prasiatka sú vecou vkusu, na portrét sa podľa mňa nehodia, preto slnečná clona. - ak to všetko zmanažuješ správne, netreba postprocessing, to sa dá priamo a pekne aj nafotiť
predpokladam ze odrazky maju len profici, a vacsina amaterov si musi vystacit s bleskom. Ten ma ale podstatne chladnejsiu farbu ako slnko - da sa ten farebny rozdiel nejak jednoducho vyrovnat v PP ? Oteplovaci filter dodany s SB700 je na taketo pouzitie zase prilis teply, kedze vyvazuje ziarovkove svetlo a nie daylight..
predpokladam ze odrazky maju len profici, a vacsina amaterov si musi vystacit s bleskom. Ten ma ale podstatne chladnejsiu farbu ako slnko - da sa ten farebny rozdiel nejak jednoducho vyrovnat v PP ? Oteplovaci filter dodany s SB700 je na taketo pouzitie zase prilis teply, kedze vyvazuje ziarovkove svetlo a nie daylight..
odraznú dosku môže mať aj amatér. ak tá originál je pre amatéra drahá dá sa využiť biela plachta, odrazka čo sa používa na aute na zatienenie predného skla (ak je strieborná), natrieť kartón na bielo a je z neho odrazka, z druhej strany sa dá nalepiť alobal a máš aj striebornú ... možností je veľa ako lacno spraviť odrazku
predpokladam ze odrazky maju len profici, a vacsina amaterov si musi vystacit s bleskom. Ten ma ale podstatne chladnejsiu farbu ako slnko - da sa ten farebny rozdiel nejak jednoducho vyrovnat v PP ? Oteplovaci filter dodany s SB700 je na taketo pouzitie zase prilis teply, kedze vyvazuje ziarovkove svetlo a nie daylight..
Cena odrazky na ebay je od 10-15eur, myslim ze si ju moze dovolit aj amater
Ten filter ku SB-700 chcem vyskusat aj ja, myslim ze pri zapadovkach slnka kedy je svetlo uz uplne inej farby ako cez den by to aj mohlo byt OK
V zásade na objektíve nezáleží. Z fotografického hľadiska ide o to, aby si dostal rozsah jasov a tieňov do dynamického rozsahu Tvojho snímača. Máš na to niekoľko ciest. - protisvetlo nesmie byť prisilné, slnko sa dá zoslabiť nejakou rozptylkou a pdobone, riešenie môže byť aj tmavý ND filter. - ND filter zoslabí všetko, preto treba tiene v tvári presvetliť odrazkou alebo bleskom. Ako ho nastaviť záleží od sily protisvetla, neexistuje univerzálne riešenie. - Protisvetlo určite nikdy nie napriamo do objektívu - to nezvládne žiadny snímač. Prasiatka sú vecou vkusu, na portrét sa podľa mňa nehodia, preto slnečná clona. - ak to všetko zmanažuješ správne, netreba postprocessing, to sa dá priamo a pekne aj nafotiť
Ahoj Dodo, protisvetlo preco urcite nie priamo do objektivu? Zapadajuce slnko kludne, v ukazke dosvietene bleskom zboku cez dif. dazdnik..
taky troska jednoduchy recept,snad ti pomoze : ako bolo spomenute,objektiv v tomto nehraje rolu,ide o expoziciu. 1. postav modelku kde ju chces mat 2. nastav si expoziciu podla protisvetla tak ako sa ti paci 3. potom na stativ postav blesk tam ako chces a jeho vykon nastav tak aby presvetlil tmave tiene modelky. (ake kolvek zmakcenie svetla z blesku bude prinos i ked aj tvrde svetlo ma svoje caro) Takto to robim ja a zatial to funguje,v podstate to je postup ktory pouzivam vzdy v exterieri nakolko nechcem vzadu prepal ale pekne pozadie. no co sa tyka toho post-procesingu tak to by obcas zaujimalo aj mna,moct vidiet pred a po.
Portrét v protisvetle - ako fotografovať
vždy sa mi páčili fotky, resp. portréty v protisvetle, charakteristické nízkym kontrastom a farebným podaním (viď odkaz). Len neviem ako na to, tak sa obraciam na Vás, pokročilejších fotografov.
1) ZDROJ SVETLA:
Kam ho umiestniť? Je lepšie ak ho mám priamo v zábere alebo radšej mimo? Ak je mimo, má dopadať na predný člen objektívu alebo mám radšej nasadiť slnečnú clonu?
2) EXPOZÍCIA:
Mám exponovať na pozadie alebo niekde medzi fotografovaný objekt a pozadie? Zatiaľ pri všetkých mojich pokusoch som stroskotal na totálne prepálenom pozadí, kde sa ani nedalo identifikovať, odkiaľ svetlo prichádza.
3)BLESK:
Na presvetlenie tieňov budem používať blesk mimo tela (odrazky nemám), aj keď som počul, že dá sa aj bez neho. O akú hodnotu najčastejšie kompenzujete jeho výkon?
4)POSTPROCESS:
A tu je kameň úrazu. Vo všetkých galériách vidím už len finálnu fotku a neviem si predstaviť ako vyzeral originál a akú cestu musel prejsť kým získal konečnú podobu. Ak by sa niekomu chcelo sem hodiť fotku pred a po plus nejaký veľmi stručný popis, by som bol veľmi rád. Zatiaľ, čo som si všimol, tak na drvivej väčšine fotiek chýba úplne čierna, histogram nezačína úplne vľavo.
Viem, že táto téma je tak obsiahla, a že by si zaslúžila možno aj nejakú knihu (ak taká už nie je), ale nechcem od Vás, aby ste vypisovali eseje, len pár užitočných rád, ktoré mňa začiatočníka nakopnú správnym smerom a posunú o kus ďalej.
Vopred veľmi pekne ďakujem.
ukážka, čo chcem dosiahnuť:
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/159863/j/
vždy sa mi páčili fotky, resp. portréty v protisvetle, charakteristické nízkym kontrastom a farebným podaním (viď odkaz). Len neviem ako na to, tak sa obraciam na Vás, pokročilejších fotografov.
1) ZDROJ SVETLA:
Kam ho umiestniť? Je lepšie ak ho mám priamo v zábere alebo radšej mimo? Ak je mimo, má dopadať na predný člen objektívu alebo mám radšej nasadiť slnečnú clonu?
2) EXPOZÍCIA:
Mám exponovať na pozadie alebo niekde medzi fotografovaný objekt a pozadie? Zatiaľ pri všetkých mojich pokusoch som stroskotal na totálne prepálenom pozadí, kde sa ani nedalo identifikovať, odkiaľ svetlo prichádza.
3)BLESK:
Na presvetlenie tieňov budem používať blesk mimo tela (odrazky nemám), aj keď som počul, že dá sa aj bez neho. O akú hodnotu najčastejšie kompenzujete jeho výkon?
4)POSTPROCESS:
A tu je kameň úrazu. Vo všetkých galériách vidím už len finálnu fotku a neviem si predstaviť ako vyzeral originál a akú cestu musel prejsť kým získal konečnú podobu. Ak by sa niekomu chcelo sem hodiť fotku pred a po plus nejaký veľmi stručný popis, by som bol veľmi rád. Zatiaľ, čo som si všimol, tak na drvivej väčšine fotiek chýba úplne čierna, histogram nezačína úplne vľavo.
Viem, že táto téma je tak obsiahla, a že by si zaslúžila možno aj nejakú knihu (ak taká už nie je), ale nechcem od Vás, aby ste vypisovali eseje, len pár užitočných rád, ktoré mňa začiatočníka nakopnú správnym smerom a posunú o kus ďalej.
Vopred veľmi pekne ďakujem.
ukážka, čo chcem dosiahnuť:
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/159863/j/
vždy sa mi páčili fotky, resp. portréty v protisvetle, charakteristické nízkym kontrastom a farebným podaním (viď odkaz). Len neviem ako na to, tak sa obraciam na Vás, pokročilejších fotografov.
1) ZDROJ SVETLA:
Kam ho umiestniť? Je lepšie ak ho mám priamo v zábere alebo radšej mimo? Ak je mimo, má dopadať na predný člen objektívu alebo mám radšej nasadiť slnečnú clonu?
2) EXPOZÍCIA:
Mám exponovať na pozadie alebo niekde medzi fotografovaný objekt a pozadie? Zatiaľ pri všetkých mojich pokusoch som stroskotal na totálne prepálenom pozadí, kde sa ani nedalo identifikovať, odkiaľ svetlo prichádza.
3)BLESK:
Na presvetlenie tieňov budem používať blesk mimo tela (odrazky nemám), aj keď som počul, že dá sa aj bez neho. O akú hodnotu najčastejšie kompenzujete jeho výkon?
4)POSTPROCESS:
A tu je kameň úrazu. Vo všetkých galériách vidím už len finálnu fotku a neviem si predstaviť ako vyzeral originál a akú cestu musel prejsť kým získal konečnú podobu. Ak by sa niekomu chcelo sem hodiť fotku pred a po plus nejaký veľmi stručný popis, by som bol veľmi rád. Zatiaľ, čo som si všimol, tak na drvivej väčšine fotiek chýba úplne čierna, histogram nezačína úplne vľavo.
Viem, že táto téma je tak obsiahla, a že by si zaslúžila možno aj nejakú knihu (ak taká už nie je), ale nechcem od Vás, aby ste vypisovali eseje, len pár užitočných rád, ktoré mňa začiatočníka nakopnú správnym smerom a posunú o kus ďalej.
Vopred veľmi pekne ďakujem.
ukážka, čo chcem dosiahnuť:
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/159863/j/
Aj ked niektory pisu potom somariny ze o original fotku by nezakopol a to nie je fotka atd... Ale dolezita je vysledna fotka...
www.ephoto.sk/forum/2/5864/ako-spravit-takuto-foto/
autor pise ze: nist som nepouzil- ziadnu odrazku ani blesk, len som sa snazil vyuzit potencial Nikonu D90 na maximum. Inak objektiv bol 50/1,4... Vsade naokolo bol sneh od ktoreho sa odrazalo pekne svetlo.
tzn. je potrebne niecim dosvetlit tvar, nedostat slnko priamo do zaberu, exponovat na tvar (mozno mierne podexponovat), vhodny na tieto ucely je napr. C 50 1.8, kedze ma zaujimave chovanie sa v protisvetle... http://photo.net/equipment/canon/ef50/flare-28-18.jpg
www.ephoto.sk/forum/2/5864/ako-spravit-takuto-foto/
autor pise ze: nist som nepouzil- ziadnu odrazku ani blesk, len som sa snazil vyuzit potencial Nikonu D90 na maximum. Inak objektiv bol 50/1,4... Vsade naokolo bol sneh od ktoreho sa odrazalo pekne svetlo.
tzn. je potrebne niecim dosvetlit tvar, nedostat slnko priamo do zaberu, exponovat na tvar (mozno mierne podexponovat), vhodny na tieto ucely je napr. C 50 1.8, kedze ma zaujimave chovanie sa v protisvetle... http://photo.net/equipment/canon/ef50/flare-28-18.jpg
ako som uz pisal canon 50 1.8 je na to vynikajuca... kukni galeriu uzivatelky angelina187:
www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-49531398707485/fotografie/strana-1/
ako som uz pisal canon 50 1.8 je na to vynikajuca... kukni galeriu uzivatelky angelina187:
www.ephoto.sk/uzivatel/uzivatel-49531398707485/fotografie/strana-1/
- protisvetlo nesmie byť prisilné, slnko sa dá zoslabiť nejakou rozptylkou a pdobone, riešenie môže byť aj tmavý ND filter.
- ND filter zoslabí všetko, preto treba tiene v tvári presvetliť odrazkou alebo bleskom. Ako ho nastaviť záleží od sily protisvetla, neexistuje univerzálne riešenie.
- Protisvetlo určite nikdy nie napriamo do objektívu - to nezvládne žiadny snímač. Prasiatka sú vecou vkusu, na portrét sa podľa mňa nehodia, preto slnečná clona.
- ak to všetko zmanažuješ správne, netreba postprocessing, to sa dá priamo a pekne aj nafotiť
vždy sa mi páčili fotky, resp. portréty v protisvetle, charakteristické nízkym kontrastom a farebným podaním (viď odkaz). Len neviem ako na to, tak sa obraciam na Vás, pokročilejších fotografov.
1) ZDROJ SVETLA:
Kam ho umiestniť? Je lepšie ak ho mám priamo v zábere alebo radšej mimo? Ak je mimo, má dopadať na predný člen objektívu alebo mám radšej nasadiť slnečnú clonu?
2) EXPOZÍCIA:
Mám exponovať na pozadie alebo niekde medzi fotografovaný objekt a pozadie? Zatiaľ pri všetkých mojich pokusoch som stroskotal na totálne prepálenom pozadí, kde sa ani nedalo identifikovať, odkiaľ svetlo prichádza.
3)BLESK:
Na presvetlenie tieňov budem používať blesk mimo tela (odrazky nemám), aj keď som počul, že dá sa aj bez neho. O akú hodnotu najčastejšie kompenzujete jeho výkon?
4)POSTPROCESS:
A tu je kameň úrazu. Vo všetkých galériách vidím už len finálnu fotku a neviem si predstaviť ako vyzeral originál a akú cestu musel prejsť kým získal konečnú podobu. Ak by sa niekomu chcelo sem hodiť fotku pred a po plus nejaký veľmi stručný popis, by som bol veľmi rád. Zatiaľ, čo som si všimol, tak na drvivej väčšine fotiek chýba úplne čierna, histogram nezačína úplne vľavo.
Viem, že táto téma je tak obsiahla, a že by si zaslúžila možno aj nejakú knihu (ak taká už nie je), ale nechcem od Vás, aby ste vypisovali eseje, len pár užitočných rád, ktoré mňa začiatočníka nakopnú správnym smerom a posunú o kus ďalej.
Vopred veľmi pekne ďakujem.
ukážka, čo chcem dosiahnuť:
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/159863/j/
- protisvetlo nesmie byť prisilné, slnko sa dá zoslabiť nejakou rozptylkou a pdobone, riešenie môže byť aj tmavý ND filter.
- ND filter zoslabí všetko, preto treba tiene v tvári presvetliť odrazkou alebo bleskom. Ako ho nastaviť záleží od sily protisvetla, neexistuje univerzálne riešenie.
- Protisvetlo určite nikdy nie napriamo do objektívu - to nezvládne žiadny snímač. Prasiatka sú vecou vkusu, na portrét sa podľa mňa nehodia, preto slnečná clona.
- ak to všetko zmanažuješ správne, netreba postprocessing, to sa dá priamo a pekne aj nafotiť
Ten filter ku SB-700 chcem vyskusat aj ja, myslim ze pri zapadovkach slnka kedy je svetlo uz uplne inej farby ako cez den by to aj mohlo byt OK
ako sa skontaktujeme?
ako sa skontaktujeme?
a takisto aj postproces je dolezity
- protisvetlo nesmie byť prisilné, slnko sa dá zoslabiť nejakou rozptylkou a pdobone, riešenie môže byť aj tmavý ND filter.
- ND filter zoslabí všetko, preto treba tiene v tvári presvetliť odrazkou alebo bleskom. Ako ho nastaviť záleží od sily protisvetla, neexistuje univerzálne riešenie.
- Protisvetlo určite nikdy nie napriamo do objektívu - to nezvládne žiadny snímač. Prasiatka sú vecou vkusu, na portrét sa podľa mňa nehodia, preto slnečná clona.
- ak to všetko zmanažuješ správne, netreba postprocessing, to sa dá priamo a pekne aj nafotiť
ako bolo spomenute,objektiv v tomto nehraje rolu,ide o expoziciu.
1. postav modelku kde ju chces mat
2. nastav si expoziciu podla protisvetla tak ako sa ti paci
3. potom na stativ postav blesk tam ako chces a jeho vykon nastav tak aby presvetlil tmave tiene modelky.
(ake kolvek zmakcenie svetla z blesku bude prinos i ked aj tvrde svetlo ma svoje caro)
Takto to robim ja a zatial to funguje,v podstate to je postup ktory pouzivam vzdy v exterieri nakolko nechcem vzadu prepal ale pekne pozadie.
no co sa tyka toho post-procesingu tak to by obcas zaujimalo aj mna,moct vidiet pred a po.
Ten filter ku SB-700 chcem vyskusat aj ja, myslim ze pri zapadovkach slnka kedy je svetlo uz uplne inej farby ako cez den by to aj mohlo byt OK
Pri zapade bude ten oranzovy filter akurat.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom