Hore
Fórum » Digitálne zrkadlovky
 

Ostrenie na Canon 250D

fabke
fabke 2022-07-05 17:20:34+02
Dobrý deň, som začiatočník a natrafil som na vec ktorú si nedokážem vysvetliť. V prílohe sú dve fotky. Obidve sú odfotené na Canon 250D na rovnaké nastavenie (čas 1/1000, clona f8, iso 400). Ostrenie bolo nastavené na ONE SHOT a na stred. Prvá fotka je neostrá a druhá naopak správne zaostrená. Vie mi niekto vysvetliť kde môže byť chyba? Prikladám ešte aj odkazy na fotky aby ste si ich mohli stiahnuť a prezrieť 1:1. Ešte doplním, že používam setový objektív EF-S 18-55 f4-5.6 IS STM.

Prvá fotka https://pasteboard.co/Pt7Yg1NredCQ.jpg
Druhá fotka https://pasteboard.co/atbY1ptdRG9A.jpg

Ďakujem.
 
fabke
2022-07-09 09:49:17+02
Pri obidvoch fotkách som držal foťák rovnako. Nastavenia boli tiež rovnaké. Vietor nefúkal. Na objektíve som mal zapnutú optickú stabilizáciu. Čas bol nastavený na 1/1000. Nuž asi som dostal nejakú "triašku" a záber som rozhýbal?

Použitie statívu pri tomto type fotografie je absolútny nezmysel. Vlaky sa často fotia zo stromov tak aby bol pekný pohľad zhora na celý vlak. Ten statív si na strome asi len ťažko rozložím.
 
leguan
2022-07-09 11:23:44+02
príspevok od: fabke
Pri obidvoch fotkách som držal foťák rovnako. Nastavenia boli tiež rovnaké. Vietor nefúkal. Na objektíve som mal zapnutú optickú stabilizáciu. Čas bol nastavený na 1/1000. Nuž asi som dostal nejakú "triašku" a záber som rozhýbal?

Použitie statívu pri tomto type fotografie je absolútny nezmysel. Vlaky sa často fotia zo stromov tak aby bol pekný pohľad zhora na celý vlak. Ten statív si na strome asi len ťažko rozložím.
www.ephoto.sk/komunita/clanky-uzivatelov/1501/zeleznicna-fotografia-i/ možno ti to dá odpoveď na tvoje otázky. Držím palec.
 
fabke
2022-07-09 14:16:48+02
Čítali ste vôbec ten článok čo posielate? Na nič z toho čo som sa pýtal som tam nenašiel odpoveď.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2022-07-09 15:30:06+02