Zdravím, oplatí sa mi prejsť z Canonu (350D) na Pentax (K-5)? Som študent, nemám financie na 60D alebo 7D, s ktorými je porovnateľní. Samozrejme že by som si hneď nekúpil úplne špičkové objektívy (k tým sa postupne dopracujem) na začiatok by mi stačili nejaké manuálne. Tak aj to keby ste mi nejako vedeli poradiť. Ďakujem.
no minimalne by boli rozdielne v HO....a aj celkovy feeling z fotky by bol v prospech FF....takze pri rovnakych respektive podobnych scenach by sa to mohlo dat poznat
Nemyslim si, ze by bola vyrazne ina HO, na APS-C by si musel pouzit dlhsie ohnisko, aby si bol ekvivalentny. Ale snad mi nechces tvrdit, ze ked tu dam 10 normalnych fotiek, tak z nich vyberies prave tie fotene FF.
Nemyslim si, ze by bola vyrazne ina HO, na APS-C by si musel pouzit dlhsie ohnisko, aby si bol ekvivalentny. Ale snad mi nechces tvrdit, ze ked tu dam 10 normalnych fotiek, tak z nich vyberies prave tie fotene FF.
a skor kratsie..ci ? a netvrdim ze by som dokazal....ale rozdiely na fotkach by boli....
jo, na FF som myslel to dlhsie, APS-C by si bol blizsie k objektu, to tiez ovplyvni HO. Chcelo by to test
praveze aps-c by bol dalej teda podla mna sa to neda jednoznacne...lebo mozes to robit tak ze oba fotaky budu ma napr 100mm ohnisko....objekt 10m od teba....potom bude iny uhol zaberu....mensia HO na APS-C si myslim....potom mozes dat na FF 160mm....vdak avacsiemu ohnisku by mala byt asi mensia HO na FF.....no a tretia moznost....mozes to s tym ff dokracat na co ja viem 7,5m...aby bol objekt rovnako velky...zmenis perspektivu....budes blizsie.....tak by mal opet vyhrat FF co sa HO tyka....ci ?
uz som videl takychto vernych zastancov pentaxu ci olympusu, ktory sa o par rokov pytali ci je pre nich lepsi nikon ci canon, lebo ze chcu ist na FF
ale vsak zatial si to uzivaj. ja som si tiez kupoval prvu zrkadlovku s tym, ze dokupim len setovy teleobjektiv a patdesiatku a nebudem potrebovat uz nikdy nic. nakoniec to samozrejme dopadlo uplne inak.