Zdravím, oplatí sa mi prejsť z Canonu (350D) na Pentax (K-5)? Som študent, nemám financie na 60D alebo 7D, s ktorými je porovnateľní. Samozrejme že by som si hneď nekúpil úplne špičkové objektívy (k tým sa postupne dopracujem) na začiatok by mi stačili nejaké manuálne. Tak aj to keby ste mi nejako vedeli poradiť. Ďakujem.
Sám mám Pentax a K-5 je skvelá mašina, K-5II by mala byť ešte lepšia, ale aj za vyššiu cenu, porovnanie tiel pochopitelne vedie K-5, ved je generačne podstatne novšia o tom niet pochýb. Ale k veci, kludne vymen systém, tú 350D nemá zmysel opravovať, kludne si kúp aj DA35/f2.4 , ale zabudni na staré pevné sklá, jednak tie lepšie si stále držia cenu, a za dalšie fotenie s MF sklami chce ideálne podmienky, možno máš teraz z Canonom zašumené fotky, ale máš, ale s K-5 + MF sklom je možné že nebudeš mať fotky, ale odpad, teda NEPOUŽITELNÉ fotky. Ja mám pár MF skiel, ale použitelné sú skôr tie z väčšou ohniskovou vzdialenosťou (lahšie sa trafíš do HO), s tými bežnými okolo 28mm či 50mm to už také jednoduché nie je, síce má Pentax možnosť že máš stlačenú spúšť a závierka sa spustí až ak je predmet v HO , ale funguje to len na stredový bod a to niekedy nestačí, respektíve je zaostrené na nesprávne miesto. Trebárs K-30 má dokonca "focus peaking" čo je výrazné plus pri MF ostrení, ale ako hovorím nie vždy je to použitelné, nie za každých podmienok a nie pri každej situácii. Ak by si aj tak bol presvečený o Pentaxe tak skôr K-30, hladáčik má rovnaký ako K-5 tiež má dva rollery...