Zdravím, oplatí sa mi prejsť z Canonu (350D) na Pentax (K-5)? Som študent, nemám financie na 60D alebo 7D, s ktorými je porovnateľní. Samozrejme že by som si hneď nekúpil úplne špičkové objektívy (k tým sa postupne dopracujem) na začiatok by mi stačili nejaké manuálne. Tak aj to keby ste mi nejako vedeli poradiť. Ďakujem.
Budem konkrétny: tento človek má pokazený Canon 350D a k nemu predpokladám seťák Canon, čo je asi najhorší zo seťákov. Chce si kúpiť lepšiu zrkadlovku, ale financie mu nepostačujú na Canon 7D, alebo Nikon D7000, ale na Pentax K5, ktorý sa im v pohode vyrovná, financie mu postačujú. Otázka znie: čo ho drží v systéme Canon? Myslím, že nič. Ak by mal L-kové sklá k tej 350D alebo chcel fotiť šport, tak mu odporúčam, šetri na Canon. Chce fotiť portrét a krajinu. Momentálne. V takejto situácii by som sa na jeho mieste rozhodol pre Pentax K5. Oproti Canon 350D je to veľký skok vpred po každej stránke a o výhodnosti/nevýhodnosti patriť k väčšine som písal v predošlom príspevku. Že je to rozhodnutie na dlhšiu dobu, možno na celý život, je samozrejme pravda. V manželstve je to tiež rozhodnutie na celý život (aspoň by malo byť) a ak by človek donekonečna preberal, napokon by z toho tak zblbol, že by sa už hádam nevedel ani tešiť z toho, čo si vybral.
Mám aj externý, 50 1.8, tele (ktorý stojí za dve veci) ale pre externý som mal využitie 2-3krát takže ten dokúpim až neskôr, ešte nejaké prkotiny ktorých sa snažím zbaviť, ale telo aj objektívy dám bratovi ako som už spomínal, niečo si nechám na analóg. Keby že mám Lkové sklo nerozmýšľam nad ničím iným a šport síce občas fotím ale keď som to zvládol s 350tkou a raz aj zo Zenitom (1fotka ktorá aj vyšla ale negatív som nenaskenoval a stratil, som tým nadšený) tak sa to dá zvládnuť hocičím.
este by som si overil - nejeke info na px.eu fore napriklad v pripade bf/ff - ako je to s nastavenim viacero objektivov s px jednym telom, na fore je tam niekde diskusia.