Fórum » Vyberáme fotoaparát

pentax vs. canon

ericek174
ericek174 2012-09-13 14:28:21+02
Zdravím, oplatí sa mi prejsť z Canonu (350D) na Pentax (K-5)? Som študent, nemám financie na 60D alebo 7D, s ktorými je porovnateľní. Samozrejme že by som si hneď nekúpil úplne špičkové objektívy (k tým sa postupne dopracujem) na začiatok by mi stačili nejaké manuálne. Tak aj to keby ste mi nejako vedeli poradiť. Ďakujem.

sachmo
2012-11-24 14:15:58+01
príspevok od: pufko
sachmo dnes by som si K-5II nekúpil aj keby bola podla testov úplne naj, ja sa na modely ktoré vznikly za pôsobenia s HOYA pozerám ako na omyl, a doslova mi to pripadá že HOYA sa chcela len nabaliť, žiadne investície do vývoja, len tak trochu aby sa nepovedalo, ked že Pentax stále nemá FF, tak to jeho top APS-C telo by malo byť tak nabúchané ako len môže byť - doslova špička po všetkých stránkach medzi APS-C, ale nie je... Čo z toho že podla nejakého servera ma naj "vyladený" snímač
Co je teda podla teba zle na K-5 II, resp. co jej chyba? Lebo to, ze K-5 II vychadza z K-5 a ta vznikla v casoch, ked Hoya vlastnila 90.59% Pentaxu je asi taky agrument, ako ze nekupim si horalku od Sedity, lebo tam pracuje Ferko a Ferkova sestra ma odmietla, ked som mal 16 rokov.

pufko
2012-11-24 15:12:06+01
Ako TOP telo výrobcu by mala mať ovela lepší AF, viacbodový autofokus, radiové odpalovanie bleskov lepší synchro čas ako 1/180, trebars voči K-30 má slabšie video, nemá focus peakimg...

Pričom ja video nejak nevyužívam, focuspeaking som len tak odskúšal, ale ked chceš konkurovať, tak musíš punúknúť viac, test z nejakého serveru nezaručí predajnosť. Treba znížit cenu za príslušenstvo, stačí sa pozrieť ako dobre sa predáva K-30 + 18-135WR, samotné sklo si veru nikto za tie bubáky nekúpi, v sete sa čakalo aj viac ako mesiac. Doplniť chýbajúce ohniská a znížit cenu Limited skiel.

sachmo
2012-11-24 15:37:52+01