Caute, Planujem si kupit fotoaparat, no v dnesnej dobe je tolko moznosti ze bezny clovek ktory sa tomu profesionalne nevenuje sa len tazko rozhoduje. ---- Chcem sa naucit fotit, zrkadlovku som nikdy nemal a preto velmi zvazujem ci sa do nejakej pustit. Viem ze ziadnym kompaktom nespravim fotky ako zrkadlom a tiez viem ze kupou zrkadla bude treba investovat dalej do objektivov a pod. Som student a moj max rozpocet je 500 € (z bazaru nechcem kupovat). rozmyslal som nad nejakym ultrazoomom ale po precitani clankov a odporucani som dospl k zaveru ze zoom v podstate casto nevyuzijem. preto som sa rozhodol ak kompakt tak nieco poriadne co by stalo za to. --- aby som sa tu nerozpisoval donekonecna tak to skratim : teda dospel som k zaveru a momentalne mam tychto kandodatov: -- canon EOS 1100 D + 18-55mm IS II -- canon G12 -- nikon J 1 + 10-30mm VR (trocha cez moj rozpocet) --- 1100 D - neviem ci sa oplati kupit zrkadlovku ak v dlhsej dobe do nej urcite neplanujem vrazat dalsie peniaze na objektiv a pod a zase velkost a vaha je dost minus. ale kvalita fotiek dost velke + G12 - tu je moja dilema bud najnizsiu triedu zrkadlovky alebo najvissiu triedu kompaktu ? celkom ma zaujal no co sa tika kvaliti fotiek uvital by som nazory skusenejsich nikon J 1 - cital som recenzie a kazdy vravi inak: niekto ze je to zbytocne predrazene niekto ze je to super novinka tak teda neviem... ------------- sony NEX je uz moc drahy a celkovo mi sony moc nevonia, fotoaparaty typu (a velkosti) : S95 a CX5 mi pridu dost male, vreckovi kompakt uz mam nepotrebujem zas dalsi do vrecka i ked o dost vykonnejsi. ----------- prepacte za chyby a DAKUJEM vsetkym odbornikom za rady. snad pomozu pri rozhodovani nielen mne.