Ahojte, Nevyznám sa veľmi v tom ale potrebujem poradiť. Idem si kúpiť dig. zrkadlovku mám vybrané tieto dva modely (Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mm DC III a NIKON D3000 + 18-55 AF-S DX VR) Oba sú približne v rovnakej cene.( S cenovým stropom nemôžem viac ako 400Eur..) Chcem sa spýtať ktorý je lepší viacej sa oplatí .. poprípade niake praktické informácie majiteľov týchto DSLR... inak viem, že ten Nikon má niaky starší snímač CCD a chcem sa spýtať, či to niako ovplyvní kvalitu fotografií a ten šum či je veľmi výrazný oproti tomu canonu.
Vopred Vám ďakujem ( a ospravedlňujem sa ak sa tu náhodou podobná téma vyskytla a ak som dala niake laicke otázky ale som naozaj len začiatočník )
zrkadlovku mam sice iba par mesiacov, fotim asi rok a na forum chodim asi tiez rok... tak ti skusim poradit ako by ti poradili odbornici z fora:
jedna tretina by povedla, ze je to jedno... su si velmi podobne druha tretina, ze to, co ti lepsie sadne do ruky a tretia tretina Canon, kvoly CMOS snimacu a lacnejsim objektivom...
ja by som si vybral asi Nikon d3100 ale ked sa ti nezmesti do rozpoctu, tak ten Canon
Ahojte, Nevyznám sa veľmi v tom ale potrebujem poradiť. Idem si kúpiť dig. zrkadlovku mám vybrané tieto dva modely (Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mm DC III a NIKON D3000 + 18-55 AF-S DX VR) Oba sú približne v rovnakej cene.( S cenovým stropom nemôžem viac ako 400Eur..) Chcem sa spýtať ktorý je lepší viacej sa oplatí .. poprípade niake praktické informácie majiteľov týchto DSLR... inak viem, že ten Nikon má niaky starší snímač CCD a chcem sa spýtať, či to niako ovplyvní kvalitu fotografií a ten šum či je veľmi výrazný oproti tomu canonu.
Vopred Vám ďakujem ( a ospravedlňujem sa ak sa tu náhodou podobná téma vyskytla a ak som dala niake laicke otázky ale som naozaj len začiatočník )
Preštuduj fórum, veľa sa tu toho už popísalo a skús aj: http://www.dpreview.com/ http://www.photozone.de/ http://www.lenstip.com/ http://sdu.sk/byersfsmD