Články » Inšpirácie

Najnovší článok z kategórie
6 spôsobov ako vniesť dynamiku do fotografie
Autor: COOPH

6 spôsobov ako vniesť dynamiku do fotografie

V tomto videu uvidíte niekoľko kreatívnych spôsobov ako vložiť dynamický prvok do statickej snímky.

2019-04-05 06:00:00
1
2979

Možnosti
Zoradiť podľa:
1
  • 4509
    19

    40 Wildlife fotografií od víťazného fotografa Juliana Rada

    JWildlife rakúsky fotograf Julian Rad fotografuje jedny z najroztomilejších voľne žijúcich živočíchov – veveričky, škrečky a líšky v zaujímavých a netradičných pózach v ich prirodzenom prostredí. Rozkošné a vtipné fotografie si okamžite získavajú srdce diváka.

    2019-04-04 06:00:00
    4509
  • 2186
    0

    Video: 6 x zátišie s veľkým objektom

    Pozrite si niekoľko tipov a trikov, ako vytvoriť kreatívne zátišie pri fotografovaní veľkého objektu, ktoré dodá vašim snímkam originálny vzhľad.

    2019-03-29 06:00:00
    2186
  • 3303
    2

    Najlepšie iPhone snímky z celého sveta

    Pozrite si 10 víťazných snímok z fotografickej súťaže Apple, ktorá sa konala od 22.januára do 07. februára pod názvom Shot on iPhone 2019 a bola zameraná na prezentáciu fotografií zhotovených na iPhone. Snímky mohli autori do súťaže prihlásiť prostredníctvom sociálnych médií pod hashtagom #ShotOniPhone. 10 najlepších fotografií sa objaví na billboardoch vo vybraných mestách, v maloobchodnych predajniach Apple a na internete. Víťazné snímky boli…

    2019-03-28 06:00:00
    3303
  • 24021
    21

    Rýchly tip: Magnólie v Medickej záhrade

    Kvety magnólie patria k tým najkrajším a sú tak vďačným objektom pre fotografov. Práve teraz ich nájdete rozkvitnuté v bratislavskej Medickej záhrade.

  • 3166
    3

    Víťazi fotosúťaže Underwater Photographer of the Year 2019

    Viac ako 5000 fotografií bolo prihlasených do fotografickej súťaže Underwater Photographer of the Year 2019. 

    2019-03-15 06:00:00
    3166
  • 3699
    2

    Najkrajšie fotografie fotosúťaže International Landscape Photographer Of The Year 2018

    Ak potrebujete pripomenuť, aká je naša planeta neuveriteľne krásne miesto, snímky z 5. ročníka fotosúťaže International Landscape Photographer Of The Year 2018 vám to určite umožnia. 

    2019-03-08 06:00:00
    3699
  • 3187
    4

    Ako fotografovať a upravovať viacnasobné expozície

    Pozrite si videonávod od nemeckého fotografa Philippa Reinharda ako fotografovať a upravovať viacnásobné expozície. S novou Leicou CL hľadal v uliciach Salzburgu scény, ktorý by bolo možné spojiť do jednej snímky. Vo videu zároveň uvidíte proces úprav a spájania jednotlivých snímok.

    2019-03-07 06:00:00
    3187
  • 3036
    0

    6 tipov na fotografie, ktoré môžete nafotiť aj cez obednú prestávku

    Pozrite sa, ako si môžete spestriť obednú prestávku fotografiami, z prostredia kuchyne. Kým ostatní jedia, vy môžete „popustiť uzdu fantázii“.

    2019-03-01 06:00:00
    3036
  • 4201
    29

    Krásni ľudia z Indie zachytení na 51 fotografiách poľskou fotografkou

    Poľská fotografka žijúca vo Veľkej Británii Magdalena Bagrianow vytvorila pri svojej ceste po Indii sériu portrétov miestnych obyvateľov v ich obvyklom prostredí. Hoci od 90. rokov už v krajine nie je populačný rast tak výrazný, je India stále druhou najľudnatejšou krajinou na svete s veľkými spoločenskými rozdielmi.

    2019-02-22 06:00:00
    4201
  • 2609
    0

    Ako sa starať o fotaparát

    V nasledujúcom videu  sa dozviete 7 skvelých tipov, ako sa by ste sa mali starať o svoj fotoaparát.  Správne čistenie a používanie ochranných filtrov vám pomôžu udržať fotoaparát  dokonale funkčný počas dlhého obdobia.

    2019-02-14 06:00:00
    2609
  • 3738
    8

    Víťazi podmorskej fotografickej súťaže 2018

    Podvodné fotografie otváraju pohľad na svet, ktorý nemáme možnosť bežne vidieť. Celosvetová fotografická súťaž „Ocean Art„ sa zameriava na podvodný svet s cieľom nájsť a podporiť najlepších podvodných fotografov a súčasne ukázať verejnosti krásu tohto skrytého a málo známeho sveta s dôrazom na potrebu jeho zachovania a ochrany. „Ocean Art“ je o objavovaní krásy svetových oceánov, nových fotografických techník a dokumentovaní správania úžasných…

    2019-02-08 06:00:00
    3738
  • 4078
    3

    Putovná výstava ohromujúcich fotografií Wildlife Photographer of the Year

    Vlani na jeseň sa stal holandský fotograf Marsel van Oosten celkovým víťazom 54. ročníka Wildlife Photographer 2018. Jeho snímka “The golden couple,” ktorá zachytáva dvojicu vzácnych opíc pred zalesneným pozadím získala najvyššie ocenenie spomedzi viac ako 45.000 konkurenčných fotografií. Modré tváre vzácnych opíc žiara na pozadí sviežeho lesa v horách Qinling (Čína), kde ešte tento ohrozený druh žije vo voľnej prírode.

    2019-02-07 06:00:00
    4078
  • 2617
    0

    Video: kreatívne fotografovanie jedného objektu

    Fotografovanie jedného objektu vôbec nemusí byť nudné a jednotvárne. Pozrite si koľko skvelých fotografií môžete vytvoriť len s jedným objektom. Vo videu uvidíte šesť skvelých tipov, pomocou ktorých s trochou kreatívy ziskate zaujímavé snímky. Tieto nápady určite využijete aj pri fotografovaní iných objektov.

    2019-01-25 06:00:00
    2617
  • 4307
    5

    Tiché fotografie

    Andreas Pohl je amatérsky fotograf z Berlína. Pri svojej práci väčšinou používa ND filtre a pracuje s dlhou expozíciou. "Pre mňa v podstate existujú len dva typy fotografie - hlasné a tiché. "Milujem „tichú fotografiu“, ktorá je výsledkom spojenia ČB fotografie a dlhej expozície“, hovorí Andreas. Andreas sa stal v roku 2018 víťazom Sony World Photography open competition

    2019-01-24 06:00:00
    4307
  • 2722
    0

    7 tipov pre fotografovanie architektúry

    Fotografovanie architektúry je estetickou prezentáciou objektu a na rozdiel od iných fotografických oblastí fotograf architektúry strávi množstvo času hľadaním vhodnej scény. Pozrite si niekoľko užitočných rád a tipov ako fotografovať architektúru, aby ste získali zaujímavé snímky. Vo videu bola použitá nová Leica CL

    2019-01-18 06:00:00
    2722
  • 4211
    2

    Ako vyčistiť objektív pomocou sadze

    Na čistenie šošoviek štandardne používame špeciálne perá s jemnými uhlíkovými časticami, pomocou ktorých odstraňujeme odtlačky a rôzne „šmuhy“ zo skla. Viete, kde sa ešte napríklad nachádzajú uhlíkové častice? V sadzi. Pozrite si krátke video, v ktorom Mathieu Stern ukazuje ako môžeme využiť obyčajnú sviečku na získanie sadze, ktorá má rovnaké čistiace účinky ako špeciálne pero. Stern ukazuje túto techniku na objektíve zašpinenom odtlačkami…

    2019-01-17 06:00:00
    4211
  • 3674
    2

    Video: 7 tipov pre kreatívnu street fotografiu

    Pozrite si niekoľko tipov a trikov, pomocou ktorých môžete vylepšiť svoje street fotografie.  Pri fotografovaní vo videu bola použitá nová Leica CL.

    2019-01-10 06:00:00
    3674
  • 4076
    1

    Video: 5 tipov na osvetlenie pri štúdiových portrétoch

    Pozrite si niekoľko tipov americkej fotografky Chrissie White na osvetlenie pri fotografovaní portrétu v štúdiu. V tomto videu Chrissie vysvetľuje, ako využiť 5 rôznych svetelných scenárov k vytvoreniu profesionálnych štúdiových portrétov. Od portrétov nasvietených štúdiovými svetlami až po snímky, pri ktorých bol využitý len reflektor a prirodzené svetlo. Cieľom videa je poskytnúť tipy, ktoré môžete využiť pri fotografovaní bez ohľadu na to, aké…

    2019-01-04 06:00:00
    4076
  • 27963
    10

    Abstraktné výbuchy na oblohe

    Blíži sa Silvester a my sme pre vás pripravili inšpiratívne fotografie dvoch autorov, ktorí zachytili netradičným spôsobom ohňostroj, oslavujúci príchod nového roka.

  • 3018
    0

    Niekoľko tipov pre kreatívne fotografovanie so smarfónom

    Pozrite si niekoľko zábavných a kreatívne nápadov, ktoré vznikli pri testovaní nového smartfónu Huawei Mate 20. Dnes už smartfóny disponujú množstvom zaujímavých fotografických funkcií, ktorými postupne nahrádzaju fotoaparáty. 

    2018-12-27 06:00:00
    3018
  • 7133
    4

    50 neuveriteľných fotografií z fotosúťaže The National Geographic Photo Contest Of 2018

    National Geographic je synonymom pre fotografovanie krásy našej planéty. Je preto samozrejmé, že každoročná fotosúťaž je prestížnou udalosťou pre každého fotografa. Porota zakaždým dostane tisíce úchvatných snímok, z ktorých je veľmi náročné vybrať víťaza.

    2018-12-14 06:00:00
    7133
  • 5405
    3

    Improvizujeme: 9 trikov ako získať lepšie fotografie

    Radi improvizujete? Vyskúšajte týchto 9 tipov a posuňte svoje fotografie na ďalšiu úroveň.  

    2018-12-06 06:00:00
    5405
  • 4945
    1

    Gimbal, 4 zábavné tipy na jeho využitie vo videu

    Pozrite si 4 jednoduché tipy ako môžete zábavnýcm spôsobom využiť gimbal pri natáčaní videa. V tomto videu je použítý Dji Ronin S.

    2018-11-30 06:00:00
    4945
  • 4813
    0

    5 lacných rekvizít pre epické fotografie

    Úžasné fotky možete nafotiť aj s pomocou predmetov, ktoré bezne nájdete doma. S niekoľkými kreatívnymi nápadmi môžete zachytiť profesionálne vyzerajúce snímky kedykoľvek a kdekoľvek! Vyskúšajte a podeľte sa o svoje výsledky.

    2018-11-16 06:00:00
    4813
  • 5350
    0

    9 póz za 90 sekund II.

     V nasledujúcom videu vám Daniel Inskeep a Rachel Gulotta, od Mango Street  9 rôznych póz pre vaše modelky pri portrétnej fotografii.

    2018-11-09 06:00:00
    5350
  • 5560
    2

    Improvizujeme: Ako vyrobiť ministatív GorillaPod pre smartfón

    Niekedy selfie z ruky pre zachytenie celej scény jednoducho nestačí. V tomto videu uvidíte, ako si môžete vyrobiť vreckový statív pre váš smartfón. Pomocou nástrojov, ktoré nájdete v každej domácnosti a drôtu môžete vytvoriť flexibilný a univerzálny držiak telefónu, ktorý sa udrží aj na zvislých plochách. Ak sa rozhodnete vyrobiť si takýto statív, podeľte sa o svoje zážitky.

    2018-11-08 06:00:00
    5560
  • 3891
    0

    Dagegraphy - najstarší typ fotografovania s modernými technológiami

    Medzi nami sú aj fotografi, ktorí pri svojej tvorbe radi spájajú umenie výroby fotografie s umením zachytenia obrazu. Títo umelci sú často inšpirovaní technickými možnosťami minulých storočí a snažia sa ukázať tradičné motívy umeleckej tvorby z dnešného pohľadu. Vyžaduje si to predovšetkým zvedavosť, cit a trpezlivosť v snahe o tú správnu kompozíciu. Najnovšia kolekcia Dagegraphy ' od poľského fotografa Macieja Mańkowskeho prináša divákovi…

    2018-11-02 06:00:00
    3891
  • 8056
    2

    Najlepšie snímky fotografickej súťaže 'Wildlife Photographer of the Year' (WPY) 2018"

    London's Natural History Museum vyhlásilo víťazov súťaže 'Wildlife Photographer of the Year' (WPY). Snímky odhaľujú hojnosť, krásu ale aj zraniteľnosť života na Zemi. Výber porota realizovala z viac ako 45.000 záznamov z 95 krajín. Hlavnú cenu udelila porota holandskému fotografovi Marselovi van OOstenovi za snímku s názvom "The Golden Couple." Úchvatný obraz predstavuje párik ohrozených opíc, ktoré žijú len v centrálnej Číne v horách Qin…

    2018-10-19 06:00:00
    8056
  • 6811
    2

    9 póz za 90 sekund

    V tomto videu sa môžete za 90 sekúnd inšpirovať deviatimi rôznymi nápadmi na vhodné pózy pre modely. Samozrejme tieto pózy sú vhodné nielen pre mužské modely, ale aj pre ženské modelky. 

    2018-10-05 08:00:00
    6811
  • 8138
    5

    Improvizujeme: Ako vyrobiť jednoduchú slnečnú clonu

    V tomto videu sa naučíte ako si svojpomocne môžete vyrobiť slnečnú clonu ... všetko, čo potrebujete, je plastová fľaša, čierna farba v spreji a štipka kreativity. Vyskúšajte to a podeľte sa o svoje skúsenosti.

    2018-09-27 06:00:00
    8138
  • 4467
    0

    Cesta okolo sveta s privátnym mesiacom

    Leonid Tiov Tiškov fotograf z Ruska, ktorý cestuje po svete v doprovode svojho vlastného, súkromného mesiaca. Leonidov detský zázrak je inšpirovaný ľudovými rozprávkami z jeho domova – Uralu. Fotografie sú z rôznych kútov sveta - Ruska, Francúzska, Ameriky, Nového Zélandu, Arktídy, Japonska, Kazachstanu a Ukrajiny. Séria fotografií „Private Moon“ je vizuálnou poéziou rozprávajúcou príbeh muža, ktorý sa "stretol" s mesiacom a zostal s ním navždy.…

    2018-09-21 06:00:00
    4467
  • 8314
    12

    Burning Man 2018

    Festival Burning Man, ktorý bol v minulosti považovaný za výrazne radikálne podujatie, sa mení. 

    2018-09-20 10:31:00
    8314
  • 4230
    0

    6 spôsobov kreatívneho využitia gimbalu

    Vývoj nových technológií je neustále na vzostupe a v prípade fototechniky sa to netýka len fotoaparátov, ale aj fotopríslušenstva. Tieto inovácie sú hnacou silu súčasnej fotografie, keďže neustále menia spôsob fotografovania a vytvárania videa. V ešte nedávnej minulosti stabilita filmového záznamu závisela na použití veľkých plošín, systémov Dolly a celej rady nepraktických a finančne náročných zariadení. Dnes je možné podobné výsledky dosiahnuť…

    2018-09-07 06:00:00
    4230
  • 5614
    1

    Veľa zábavy s deťmi!

    Fotografka a mamička 5 detí si okrem množstva povinností užíva aj zábavu so svojími deťmi, ktoré sú pre ňu nekonečným zdrojom nápadov.  Pozrite si hravé fotografie plné nápadov, možno budú inšpiráciou pre vaše detské fotografie. Príjemný zážitok.

    2018-09-06 00:00:00
    5614
  • 5235
    0

    Ako fotografovať krvavy mesiac (video)

    V lete 27. júla 2018 došlo k najdlhšiemu zatmeniu Mesiaca v tomto storočí, tento jav si všetci pamätáme pod názvom "Krvavý Mesiac", ktorý mohli pozorovať ľudia v celej Južnej Amerike, Európe, Afrike a Ázii. V nasledujúcom videu sa môžete pozrieť do zákulisia práce profesionálneho astrofotografa Michiho Rusta, na prípravu a samotné fotografovanie tohto prírodného divadla. Vo videu nám Michi ukazuje prípravu, jednotlivé nastavenia a ďalšie kroky k…

    2018-08-31 06:00:00
    5235
  • 7530
    2

    Fotografická súťaž B&W Child 2018

    Fotografická súťaž B & W Child je najväčšia medzinárodná fotografická súťaž, ktorá každoročne prezentuje to najlepšie z ČB fotografie detí z celého sveta. Od svojich začiatkov v roku 2014 ponúka detským fotografom neoceniteľný priestor na prezentáciu tvorby, v rámci ktorej už bolo objavených mnoho talentovaných fotografov. Súťaž je rozdelená do 4 kategórii: Portrait, Lifestyle, Fine Art, Documentary & Street. Užite si galériu víťazov z…

    2018-08-24 06:00:00
    7530