Články » Inšpirácie

Najnovší článok z kategórie
5 jednoduchých fotografických trikov

5 jednoduchých fotografických trikov

Dobrodružný fotograf Benjamin Jaworskyj vám ukáže 5 jednoduchých trikov ako získať pekné fotografie s minimálnymi nákladmi.

Možnosti
Zoradiť podľa:
1
  • 2999
    15

    Formula 1 fotografovaná so 104 ročným fotoaparátom

    Ak si niektorý šport vyžaduje rýchlosť a pohotovosť pri fotografovaní, tak je to určite Formula 1. O to viac fascinuje, ak sa niekto pokúsi fotografovať tieto preteky na 104-ročný fotoaparát Graflex 4x5. Fotograf Joshua Paul má zjavne neuveriteľný cit pre detail, pretože na rozdiel od moderných fotoaparátov, ktoré môžu urobiť aj 20 snímok za sekundu, jeho Graflex ( z roku 1913) urobi len 20 záberov spolu. Z tohto dôvodu musí…

  • 2675
    1

    10 fotografických tipov a trikov "čo domácnosť dá"

    Inšpirujte sa 10 jednoduchými fotografickými tipmi a trikmi, pri ktorých využijete predmety z bežnej domácnosti. 

    2017-05-19 06:00:00
    2675
  • 2404
    0

    Fotografovanie s profesionálmi

    Profesionálny fotograf Markus Berger nedávno produkoval pre Red Bull fotografovanie, ktorého cieľom bolo vytvoriť dynamickú sériu fotografií basketbalovej hviezdy Realu Madrid - Sergia Llulla.

    2017-05-12 06:00:00
    2404
  • 3426
    7

    Keď kreativec predáva svoje staré auto

    Chystáte sa predať svoje staré auto? Nechajte sa inšpirovať inzerátom. Eugena Romanovského, ktorý sa rozhodol predať svoje 11 ročné auto prostredníctvom netradičného inzerátu. Rodák z Rigy, žijúci v Tel Avive a zakladateľ skupiny VFX Gravity– medzinárodnej skupiny kreatívneho dizajnu, animácie a efektov, vytvoril 2 minútové video „out-of-this-world“, prostredníctvom ktorého prezentoval kvality svojho starého auta Suzuki…

    2017-05-05 06:00:00
    3426
  • 3104
    7

    Majster kompozície Michelangelo Antonioni

    Známy taliansky režisér a scénarista Michelangelo Antonioni je kritikmi, fimármi a filmovými fanúšikmi považovaný za jedného z najvýznamnejších režisérov všetkých čias. Jeho snímky sa vyznačujú predovšetkým obdivuhodnou geometrickou kompozíciou, ktorá výrazne prispela k tomu, že filmy Michelangela Antonioniho zanechali nezmazateľnú stopu vo filmovej histórií.je zvažoval mnohých cinephiles, kritikov a filmárov za jeden z najväčších režisérov…

    2017-05-04 06:00:00
    3104
  • 3082
    12

    Krajiny bez horizontu

    Satirický román o dvojrozmernom svete, obývanom geometrickými obrazcami, s názvom Flatland bol inšpiráciou pre tureckého digitálneho umelca a fotografa Aydina Büyüktasa k vytvoreniu série fotografií s rovnakým názvom. Nová kolekcia tohto projektu bola fotografovaná v rôznych častiach Spojených štátov, vrátane Texasu, Arizony, Nového Mexika a Kalifornie.

    2017-04-21 06:00:00
    3082
  • 2148
    1

    7 tipov na minimalistickú fotografiu pre bloggerov

    Ste vášnivý užívateľ Instagramu alebo blogger? "YouTuber-ka" a bloggerka Jenny Mustard vám v spolupráci s fotografom Leom Rosasom Morinom ukáže niekoľko tipov ako fotografovať kompozične zaujímavé minimalistické fotografie a doplniť tak obsah

    2017-04-14 06:00:00
    2148
  • 5129
    22

    Fotografia s najväčším rozlíšenim na svete v novej reklame Bentley

    Bentley sa podarilo vytvoriť  57.7 gigapixelovú interaktívnu reklamu spojenú z 1825 jednotlivých fotografií zachytených zo strechy jednej z najvyšších veží v Dubaji. Fotografia môže byť oprávnene považovaná za „najdetailnejšiu krajinnú fotografiu na svete“

    2017-04-07 06:00:00
    5129
  • 6627
    15

    Rýchly tip: Magnólie v Medickej záhrade

    Kvety magnólie patria k tým najkrajším a sú tak vďačným objektom pre fotografov. Práve teraz ich nájdete rozkvitnuté v bratislavskej Medickej záhrade.

  • 2387
    7

    Menu portréty

    MENU je nová séria fotografií, ktorej autormi sú fotograf Robert Harrison a kuchár Robbie Postma. Spojením jedla a portrétnej fotografie vznikli podivné až strašidelné portréty. Na fotografiách je samotný Robbie Postma s rôznymi ingredienciami na tvári.

    2017-03-31 06:00:00
    2387
  • 2678
    2

    Svetelné efekty s krabicou od sušienok

    Nie je potrebné drahé vybavenie, aby ste získali zaujímavé svetelné efekty. Stačí papierová krabica, fotoaparát, blesk, bezdrôtový vysielač a prijímač a vaša predstavivosť.  Vytvorením niekoľkých otvorov do krabice budú svetelné  efekty ešte zaujímavejšie.

    2017-03-24 06:00:00
    2678
  • 2370
    2

    Ben Von Wong - nový pohľad na klimatické zmeny

    Známy fotograf Ben Von Wong nedávno realizoval fotografickú misiu s cieľom zvýšiť povedomie o klimatických zmenách a upozorniť na to, ako tieto zmeny ovplyvňujú domorodé komunity. Ben a jeho tím projekt "Lava portraits" realizovali na havajských lávových poliach uprostred noci.Výsledkom je táto séria úžasných emotívnych portrétov, len pár krokov od smrtiacej lávy. Výnos z tohto projektu bol venovaný obetiam hurikánu Matúša.

    2017-03-17 06:00:00
    2370
  • 3377
    3

    Lacné riešenia pre kreatívnu fotografiu

    Hľadáte lacné riešenia, ktoré by nahradili drahé fotografické vybavenie? Pozrite si 2,5 minútove video, v ktorom uvidíte niekoľko tipov ako využiť lacné výrobky IKEA pre kreatívne fotografovanie.

    2017-03-16 08:00:00
    3377
  • 2596
    22

    Fotografovanie koní z netradičnej perspektívy

    Kôň je nádherné a fotogenické zviera, ktorého fotografie lahodia oku diváka. Na internete nájdete množstvo snímok tohto ušľachilého zvieraťa, nie však také aké sa rozhodol zhotoviť litovský fotograf Andrius Burba. Vo svojom najnovšom projekte Under – Horse fotografoval kone z netradičnej perspektívy – zospodu.

    2017-03-10 06:00:00
    2596
  • 2165
    6

    8 x prizma pre kreatívnu fotografiu

    Pozrite si niekoľko zaujímavých tipov, ako môžete využiť lacné hranoly pri kreatívnom fotografovaní portrétov alebo krajiny. Ak ste už  hranoly pri fotografovaní vyskúšali, podeľte sa so svojími fotografiami v galérii pod článkom.

    2017-03-09 06:00:00
    2165
  • 2737
    9

    Smithsonian Photo 2016

    Pozrite si a inšpirujte sa fotografiami finalistov 14. Ročníka fotografickej súťaže „Smithsonian.com Photo Contest“. Do súťaže bolo prihlásených 48.000 fotografií zo 146 krajín. Momentálne je je súťaž otvorená pre užívateľské hlasovanie, ktoré končí 27.marca.  Po tomto termne  bude vyhlásený víťaz hlavnej ceny ako aj víťazi jednotlivých kategórií, ktorí získajú okrem ocenenia aj zaujímavé ceny.

    2017-03-03 06:00:00
    2737
  • 3510
    13

    Ako preniesť fotografiu na drevo

    Možno si hovoríte, že tlač na drevo je realizovateľná len strojmi v špecializovaných prevádzkach. Nie je to celkom tak. Fotografiu na drevo si môžete vytlačiť aj v domácich podmienkach. Stačí len trochu trpezlivosti a chuť experimentovať.

    2017-02-17 08:00:00
    3510
  • 1806
    0

    Improvizujeme pri fotení predmetov

    Pozrite si niekoľko tipov, ako môžete fotografovať malé, stredné a veľké predmety v domácich podmienkach. Nezáleží na tom, koľko miesta a aké drahé vybavenie máte. Záleží len na vašej fantázii a vynaliezavosti.

    2017-02-10 13:00:00
    1806
  • 2436
    13

    Norman Seeff - B&W portréty 1970 - 1980

    Norman Seeff - známy fotograf celebrít ako sú Tina Turner, Cher alebo členovia skupiny The Rolling Stones. Pozrite si jeho najznámejšie a už takmer ikonické ČB portréty, ktoré nasnímal na vrchole svojej kariéry v rokoch 1970 až 1980. 

    2017-02-10 06:30:00
    2436
  • 3397
    5

    Deti, ktoré ohromili svet

    National Geographic oznámila víťaza medzinárodnej fotografickej súťaže National Geographic Kids 2016. Súťaž je určená detským fotografom vo veku od  6 do 14 rokov. Ak si myslíte, že uvidí amatérske fotografie budete prekvapení.  Tieto deti sú naozaj kreatívne a ich jedinečné snímky môžu byť pokojne prezentované na obálkach prestížnych časopisov.

    2017-02-03 06:30:00
    3397
  • 2454
    6

    Fotografie z oblakov

    Fotografie zhotovené z vtáčej perspektívy ponúkajú fascinujúci pohľad na svet, v ktorom žijeme. Pozrite si výber najpopulárnejších "fotografií z oblakov", ktoré boli zdieľané na 500px.com. Máte aj vy vo svojom portfóliu takéto snímky? Fotografie môžete zdieľať v Uživateľskej galérii pod článkom.

    2017-01-27 08:00:00
    2454
  • 6538
    13

    Najlepšie svadobné fotografie z celého sveta

    WPS Excellence Awards Showcase - najlepšie svadobné fotografie z celého sveta. Zo 4000 prihlásených fotografií z celého sveta sa do užšieho výberu TOP svadobných fotografií dostalo približne len  5%. Fotografie, ktoré vám predstavujeme sú len malou ochutnávkou z celkového výberu. Užite si to.

    2017-01-20 06:00:00
    6538
  • 13141
    10

    Abstraktné výbuchy na oblohe

    Blíži sa Silvester a my sme pre vás pripravili inšpiratívne fotografie dvoch autorov, ktorí zachytili netradičným spôsobom ohňostroj, oslavujúci príchod nového roka.

  • 1885
    0

    Mesto z piesku

    SAND CITY- vyzerá ako  mimozemské mesto, alebo scéna zo sci fi filmu. Tieto fantastické veže sú však prírodou vytvorené piesčité tufy, nachádzajúce sa na brehu jazera Mono v Kalifornii. 

    2016-12-30 06:00:00
    1885
  • 4372
    2

    Portrét na snehu

    Vianoce sú vynimočné sviatky - nádherné obdobie plné pokoja a lásky, ktoré  väčšina z nás trávi s rodinou. Ak máte radi prechádzky spiacou prírodou je tu skvelá príležitosť získať pekné portrétne snímky, urobiť radosť blízkej osobe a získať nezabudnuteľné spoločné spomienky. 

    2016-12-22 07:00:00
    4372
  • 3155
    1

    8 tipov na improvizáciu v teréne

    Fotografovanie nie je len o drahej fototechnike. Vytvára dostatočný priestor aj pre improvizáciu a netradičné riešenia, ktoré často prekvapia výsledkami. 

    2016-12-22 06:00:00
    3155
  • 6190
    8

    Vianočné fotografovanie detí, očakávanie vs. realita

    Ak máte v rodine babätko, je najvyšší čas zamyslieť sa, ako by mali vyzerať vianočné fotografie roztomilého drobčeka. Nemáte plán a nič vám nenapadá? 

    2016-12-16 06:00:00
    6190
  • 2362
    0

    9 tipov na vianočné fotodarčeky z lásky

    Poznáte lepší spôsob, ako ukázať svoju lásku, než s vlastnoručne vyrobeným darčekom? Ak hľadáte inšpiráciu, pozrite si 9 skvelých tipov na vianočné darčeky z vlastnej produkcie. Veľa šťastia pri výrobe dokonalého darčeka! Ak máte vlastný tip na skvelý darček pridajte návod v Užívateľskom blogu.

    2016-12-15 06:00:00
    2362
  • 3790
    3

    Cesta do vnútra

    Prácu fotografa a digitálneho umelca Felixa Hernandéza sme vám na ePhoto už predstavili - Ako vyfotografovať skriňu na pláži. Ak vás oslovila technika maľovania svetlom a máte dostatok trpezlivosti pozrite si, ako vznikal najnovší projekt tohto umelca. 

    2016-12-09 12:00:00
    3790
  • 3164
    11

    Odrazy

    Je ľahké upraviť fotografiu vo Photoshope tak, aby oklamala váš mozog, ale zachytiť takýto záber nie je už tak jednoduché. Musíte byť v pravom čase na pravom mieste a hlavne - "vedieť sa pozerať".  Jedným z najlepších spôsobov, ako vytvoriť surrealistické fotografie je využiť odraz. 

    2016-12-09 06:00:00
    3164
  • 3313
    9

    Najlepší projekt roka: Frozen

    Red Bull Photography - cenu za najlepší projekt roka získal fotograf Denis Klero. Ďalšie projekty.

    2016-12-08 06:00:00
    3313
  • 2954
    7

    Príbeh fotografie: Obed na vrchole mrakodrapu (1932)

    Nepoznáme ich mená, ani meno fotografa, ktorý svojími fotografiami zvečnil vertikálnu expanziu Manhattanu. Fotografia obedujúcich robotníkov v obrovskej výške je však známa po celom svete

    2016-12-02 06:00:00
    2954
  • 2538
    4

    8 nápadov pre instantnu fotografiu

    Vo svojom najnovšom videu vám fotografka Lisa Kutzelnig ukáže 8 zábavných a kreatívnych tipov a trikov, ktorými sa môžete inšpirovať ak ste majiteľom instantného fotoaparátu (fotoaparát pre okamžitú fotografiu). Video vzniklo pri predstavovaní nového instantného fotoaparátu Leica Sofort.

    2016-11-25 06:30:00
    2538
  • 1881
    0

    Red Bull Photo Academy - v zákulisí

    Po 10 rokoch organizátori Red Bull Photography Academy prišli v Salzburgu s novým konceptom. Počas 12 dní sa 6 vybraných fotografov zúčastnilo workshopov a prednášok pod vedením celosvetovo úspešných fotografov - školiteľov.

    2016-11-18 06:00:00
    1881
  • 2535
    5

    Street fotografia - umenie okamihu

    Street fotografia je zvláštny druh fotografie. Zachytenie perfektnej snímky si vyžaduje byť v správnom čase na správnom mieste a hlavne pohotovu reakciu fotografa - vedieť kam namieriť fotoaparát a v zlomku sekundy fotografovať, keďže príležitosť pre skvelý záber sa už nebude opakovať. Zmizne navždy.

    2016-11-10 08:00:00
    2535
  • 3182
    2

    Improvizujeme: Plastové vrecko pri fotografovaní

    Igelitové tašky a sáčky sú bežnou súčasťou nášho života. Napadlo vám však niekedy využiť igelit ako pomôcku pri fotografovaní? Pozrite si niekoľko jednoduchých a cenovo dostupných trikov s igelitom, ktoré môžete využiť pri fotografovaní.  

    2016-11-10 06:00:00
    3182