Hore

Fujifilm X100V - prvé dojmy

Pár dní pred oficiálnym odhalením som si mohol vyskúšať nový profesionálny kompakt Fujifilm X100V. Tu sú moje prvé dojmy.

Fotoaparáty X100 sú legendou a ako také prakticky nemajú konkurenciu. Vo Fujifilm vytvorili podarenú interpretáciu hľadáčikových fotoaparátov typu Minolta Hi-Matic, Olympus 35 SP, Canon G-III a pod. Podarilo sa im vyrobiť to, čo užívatelia chceli po Leice a tak niet divu, že o fotoaparátoch X100 sa hovorí ako o Leice pre chudobných. Je to trochu zavádzajúce, pretože tieto fotoaparáty nie sú lacné a ani o nič ochudobnené. Ale u Leicy by takýto fotoaparát stal aj trojnásobok.

Fujifilm X100V je piatym modelom obľúbenej série. Pokračuje vo vytýčenom smere, mierne vylepšuje to, čo ponúkajú predchodcovia. Je to APS-C kompakt s mierne širokouhlým objektívom, ekvivalent 35 mm, svetelnosť F2. Hľadáčik je hybridný, optický + elektronický. Po prvýkrát nie je displej pevný, ale výklopný smerom nahor a nadol. Je aj dotykový.

Vo fotoaparáte je najnovší 26 Mpx X-Trans, ktorý prináša nielen o málo vyššie rozlíšenie, ale aj video so 4K rozlíšením a obrazové profily Classic Negative a Eterna. Z vylepšení poteší aj Bluetooth, ktorý uľahčuje prepojenie s chytrými zariadeniami.


Fujifilm X100V vs X100F

Najprv sa pozrieme na to, či sa tieto fotoaparáty odlišujú v dizajne. Spredu sú takmer rovnaké, až na tvar prisvetľovacej diódy. Objektívy majú rovnaký dizajn. Zhora sú si veľmi podobné, X100V má volič času zapustený viac do hornej časti krytu. Chýba popisok funkčného tlačidla. Najväčšie rozdiely sú pri pohľade zozadu. X100V má iný okulár, nie je z gumy, ale z plastu. Takže ho nestratíte ani neroztrháte. Tlačidlo Q je zapustené a posunuté až na kraj. Veľkou zmenou je samozrejme výklopný displej, kvôli nemu sa musel použiť joystick a trojica tlačidiel, za obeť padol D-Pad, čiže smerové voliče s tlačidlom Menu/OK uprostred. Ak niekto bude na X100V upgradovať zo staršieho modelu, bude si musieť chvíľu zvykať.

Už roky sa čakalo na nový objektív a konečne sme sa dočkali. Má rovnako 8 členov v 6 skupinách, miesto jedného asférického má ale dva asférické členy. Rýchlejšie je sériové snímanie, ale to zaujíma málokoho. Hľadáčik mierne narástol a už nemá poduškovité skreslenie. Teraz je typu OLED s 3,69 Mpx. Narástlo aj rozlíšenie displeja, ktorý ma u novinky 1,62 Mpx.


Vľavo X100V, vpravo X100F. Drobné rozdiely tu sú, ale na prvý pohľad ich uvidí len ten, kto ich vyslovene hľadá.


Vľavo X100V, vpravo X100F. Najvýraznejší dizajnový rozdiel je v zapustení voliča časov do tela X100V.


Vľavo X100V, vpravo X100F. Najviac zmien je na zadnej časti. Predovšetkým je tu výklopný displej, ktorý vytlačil tlačidlá a joystick viac doprava, za obeť padol D-Pad.

Plusy a mínusy oproti X100F

+ Nový snímač
+ Nový objektív
+ Nový výklopný displej, naviac dotykový
+ Mierne vylepšený hľadáčik
+ Účinnejší ND filter (ND4)
+ Vylepšený volič časov
+ Rýchlejšie sériové snímanie
+ 4K video
+ Classic Negative, Eterna
+ USB-C s nabíjaním
+ Bluetooth
+ Lepšia výdrž batérie
+ HDR

- absencia D-Padu

Fotoaparát v praxi

Zaostrovanie je porovnateľné. X100V je ale suverénnejší za veľmi zlých svetelných podmienok. Optické hľadáčiky sú tiež porovnateľné, možno u X100V je nepatrne jasnejší. Na šošovke okuláru vidno odlesk antireflexnej vrstvy, možno práve tá zlepšuje obraz. X100V má o málinko väčší grip. Výraznejšie lepšie držanie nečakajte. Menu má rovnakú grafiku ako u X100F, Quick menu je mierne pozmenené.

Nový hľadáčik nie je až tak odlišný, zvýšenie rozlíšenia nie je až tak markantné. Pre mňa najväčší rozdiel spočíva v tom, že nový hľadáčik už nemá sférické skreslenie. Displej je jemnejší a má v štandarde nastavený vyšší jas, ako u X100F. Vďaka tomu, že je výklopný, som konečne mohol fotografovať aj zo žabej perspektívy, čo posledné roky často používam.

Absenciu D-Padu som pocítil pri fotení, keď som chcel rýchlo prestavovať obrazové profily. D-Pad umožňuje napr. rýchle prestavenie obrazového profilu, čo všetci milovníci Fujín oceňujú. Môžete si ho dať na funkčné tlačidlo, ale tým zase prídete o inú funkciu. D-Pad jednoducho ponúka 4 tlačidlá naviac. Oproti predchádzajúcemu modelu je toto zatiaľ jediné mínus, ktoré som zistil.

V čase písania tejto predrecenzie som nemal o prístroji žiadne informácie. Naviac som ho mal k dispozícii len dva upršané dni a jeden slnečný. Navyše som testoval predprodukčnú vzorku. Preto sa tu nevyjadrujem k objektívu a k niektorým parametrom, to si nechám na plnohodnotnú recenziu. Jedno je isté, objektív je skutočne prepracovaný. U doterajších X100-viek mi vadilo, že pri makre a plne otvorenej clone boli fotografie mäkké, ako fotené cez igelit. X100V je na tom oveľa lepšie.


Až 5. generácia má nový objektív, aj keď s rovnakými parametrami.


Fujifilm X100F a jeho predchodcovia, pri close-up zábere s otvorenou clonou, produkujú výrazne mäkké fotografie.


Fujifilm X100V, clona f/2, soft efekt je výrazne menší.

Fotografoval som s Auto ISO, aby ste mohli posúdiť mieru šumu, pri rôznych hodnotách citlivosti. Na moje veľké prekvapenia Lightroom podporoval RAW z tohto fotoaparátu, chýba ale ponuka nových profilov. Zrejme sa asi nebude jednať o plnú podporu, ale len beta verziu. Pod článkom nájdete dve galérie, v jednej sú neupravené JPG-y, tak ako vyšli z fotoaparátu (NR -2, Sharp -1). Vyskúšal som väčšinu obrazových profilov. V druhej galérii sú RAW-y vyvolané v Lightroome.

Záver

O tom, že X100-ky sú jedny z najlepších kompaktov vôbec, netreba polemizovať. Stelesňujú filozofiu Fujifilmu, poskytnúť fotografom aj u digitálu maximálne analógový zážitok. Táto séria fotoaparátov je obľúbená u street fotografov, dokumentaristov, cestovateľov a pomerne často aj u svadobných fotografov. Tí zvyknú používať dva fotoaparáty a kombinujú ich s predsádkami.

Inovácie oproti predchádzajúcemu modelu stoja za upgrade. Rozlíšenie je len o málo väčšie, ale je tu 4K video, nové obrazové profily a výklopný dotykový displej s dotykovým ovládaním (ten ma veľmi potešil). Prepracovaný je objektív i hľadáčik. Poteší aj USB-C s možnosťou nabíjania batérie a Bluetooth. Niektorým bude určite chýbať D-Pad, ktorý padol za obeť výklopnému displeju, ktorého rámček zaberá viac miesta.

X100-ky sa mi páčia od začiatku. Až model X100F bol ale tak dobrý, aby som začal uvažovať, či ho nezaradiť do svojej výbavy. X100V sa mi ešte viac zavŕtal do mozgových závitov. Nepotrebujem tento fotoaparát, ale páči sami. Teraz ešte odolám, ale ak bude mať nástupca stabilizáciu a nebodaj aj plne otočný displej, asi už vábeniu neodolám.

K X100V sa ešte vrátim v plnohodnotnej recenzii, kde podrobnejšie porovnám nový objektív s tým z predchádzajúcich modelov. Venovať sa budem aj videu.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
JohnNewton
2020-02-05 09:31:02
p. šéfredaktor, ja budem vytrvalý "teraz je typu OLED s 3,69 Mpx", nie je pravda ,ale 3,69 dot.(1,23Mpx) Predsa len máte značnú úroveň vedomostí, tak prečo sa to faux paux stále opakuje ?
 
vojkovsky
2020-02-05 10:32:20
príspevok od: JohnNewton
p. šéfredaktor, ja budem vytrvalý "teraz je typu OLED s 3,69 Mpx", nie je pravda ,ale 3,69 dot.(1,23Mpx) Predsa len máte značnú úroveň vedomostí, tak prečo sa to faux paux stále opakuje ?
Príručka Olympus E-M5 II: "Hľadáčik počet pixelov 2 360 000";

Príručka Olympus E-M1: "Hľadáčik počet pixelov 2 360 000";

Príručka Nikon Z6: "Zobrazovač OLED s približne 3 690 000 pixelmi";



 
vojkovsky
2020-02-05 10:42:42
príspevok od: JohnNewton
p. šéfredaktor, ja budem vytrvalý "teraz je typu OLED s 3,69 Mpx", nie je pravda ,ale 3,69 dot.(1,23Mpx) Predsa len máte značnú úroveň vedomostí, tak prečo sa to faux paux stále opakuje ?
Ja mám podobnú "úchylku" upozorňovať v inej oblasti, konkrétne keď vidím a počujem - a to aj v relevantných médiách - používať pojem ŠPZ, miesto oficiálneho pojmu EČV. ŠPZ sa prestali vydávať od 1.4.1997, od tohto dátumu sa autám prideľuje EČV. Oficiálne boli ŠPZ platné do 31.12.2004.

Tak posledné ŠPZ sme mohli na autách vidieť do konca roku 2004, ale Slováci stále používajú - takmer výhradne - pojem ŠPZ. 16 rokov sa nedokázali preorientovať.
 
close
2020-02-05 11:15:22
príspevok od: JohnNewton
p. šéfredaktor, ja budem vytrvalý "teraz je typu OLED s 3,69 Mpx", nie je pravda ,ale 3,69 dot.(1,23Mpx) Predsa len máte značnú úroveň vedomostí, tak prečo sa to faux paux stále opakuje ?
myslím, že účinnejšie by bolo nahlásiť to ako chybu v článku keď už ...
 
JohnNewton
2020-02-05 11:44:32
príspevok od: vojkovsky
Ja mám podobnú "úchylku" upozorňovať v inej oblasti, konkrétne keď vidím a počujem - a to aj v relevantných médiách - používať pojem ŠPZ, miesto oficiálneho pojmu EČV. ŠPZ sa prestali vydávať od 1.4.1997, od tohto dátumu sa autám prideľuje EČV. Oficiálne boli ŠPZ platné do 31.12.2004.

Tak posledné ŠPZ sme mohli na autách vidieť do konca roku 2004, ale Slováci stále používajú - takmer výhradne - pojem ŠPZ. 16 rokov sa nedokázali preorientovať.
.
 
JohnNewton
2020-02-05 11:47:16
príspevok od: vojkovsky
Príručka Olympus E-M5 II: "Hľadáčik počet pixelov 2 360 000";

Príručka Olympus E-M1: "Hľadáčik počet pixelov 2 360 000";

Príručka Nikon Z6: "Zobrazovač OLED s približne 3 690 000 pixelmi";



Je jedno koľkokrát s lož opakuje (ak budem slušný tak omyl). Oficiálna špec. z Fuji stránok
"0.5 inch approx. 3.69 millions dots OLED Color Viewfinder (4:3)
Coverage of viewing area vs. capturing area: approx. 100%"

Ešte raz pixel je najmenšia fyzická jednotka zobrazovača schopná zobraziť všetky farby. V EVF sa počitaju jednotlivé RGB body, čo potom hádže tri krát väčšie čísla, viac pásikov, viacej adidas
 
seifi
2020-02-05 16:20:55
príspevok od: vojkovsky
Ja mám podobnú "úchylku" upozorňovať v inej oblasti, konkrétne keď vidím a počujem - a to aj v relevantných médiách - používať pojem ŠPZ, miesto oficiálneho pojmu EČV. ŠPZ sa prestali vydávať od 1.4.1997, od tohto dátumu sa autám prideľuje EČV. Oficiálne boli ŠPZ platné do 31.12.2004.

Tak posledné ŠPZ sme mohli na autách vidieť do konca roku 2004, ale Slováci stále používajú - takmer výhradne - pojem ŠPZ. 16 rokov sa nedokázali preorientovať.
16 rokov ? za 30 sme si hlavy neprestavali na normálny rozchod trate , stále tu ktosi sníva o širokorozchodnej, a tak to s nami aj vyzerá
 
bobo222
2020-02-06 07:16:11
príspevok od: seifi
16 rokov ? za 30 sme si hlavy neprestavali na normálny rozchod trate , stále tu ktosi sníva o širokorozchodnej, a tak to s nami aj vyzerá
A koľkí dodnes používajú totál nezmyselný výraz analogový fotoaparát? prípadne bezzrkadlovka (ako zvyknem hovoriť - beznosorožec)?
 
michalix
2020-02-06 09:37:42
V zozname plusov som si nevšimol ešte jednu z nových vlastností X100V - zatesnenie proti vode/prachu (s nasadeným filtrom). Konečne takmer dokonalý “street”
 
PeCh
2020-02-06 12:55:27
príspevok od: JohnNewton
Je jedno koľkokrát s lož opakuje (ak budem slušný tak omyl). Oficiálna špec. z Fuji stránok
"0.5 inch approx. 3.69 millions dots OLED Color Viewfinder (4:3)
Coverage of viewing area vs. capturing area: approx. 100%"

Ešte raz pixel je najmenšia fyzická jednotka zobrazovača schopná zobraziť všetky farby. V EVF sa počitaju jednotlivé RGB body, čo potom hádže tri krát väčšie čísla, viac pásikov, viacej adidas
Prosím, prestaň s tým. Už je to otravné.

Navyše sa snažíš presadiť svoj vlastný pohľad na vec a iné pohľady pokladáš za omyl prípadne zavádzanie. Aj keď súhlasím a osobne mám radšej rozlíšenie a uvádzaný počet "dots" sa mi tiež nepáči. Len sa nesnažím za tým hľadať zavádzanie.

Problémom je, že neexistuje jedinečná definícia pre pojem pixel (picture element). Vo všeobecnosti platí, že pixel je "physical point in a raster image, or the smallest addressable element" alebo "smallest single component of a digital image", inak povedaná nejmenší adresovateľný prvok obrazu (čo platí pre to čo bežne chápeme subpixel). Subpixel je chápaný ako "single-color region that contribute to the displayed or sensed color when viewed at a distance. These single-color regions are separately addressable elements, which have come to be known as subpixels. In display industry terminology, subpixels are often referred to as pixels, as they are the basic addressable elements in a viewpoint of hardware." Inak povedané, že v oblasti displejov sa často subpixely označujú ako pixely, pretože spĺňajú definíciu pixelu. Neplatí, že "pixel je najmenšia fyzická jednotka zobrazovača schopná zobraziť všetky farby". Tak si to definuješ ty, ale pozri napríklad https://en.wikipedia.org/wiki/Pixel a tam to nie je a podľa všetkého to tak nikdy nedefinoval ani tvorca pojmu pixel.

A keby si chcel byť konzistentný, tak čo povieš na senzory? 24 Mpx senzor má koľko bodov, pixlov, fotodiód...? Je tam 12M zelených, 6M červených a 6M modrých. Teda je výsledkom 6 Mpx (ako minimum pre všetky farby)? Alebo priemer (8 MPx)? Výsledná fotka (či už jpeg, alebo z rawu) je DOPOČÍTANÁ na 24 Mpx interpoláciou. Máme teda právo takýto senzor skutočne volať 24-megapixlovým? Prečo nenapádaš aj toto? Veď je to jasné sprisahanie výrobcov fototechniky .

V zásade je to jedno. Lebo počet bodov ti môže byť ukradnutý. Je to len pre marketing aby si ľudia všímali nepodstatné veci.
 
JohnNewton
2020-02-06 14:02:38
príspevok od: PeCh
Prosím, prestaň s tým. Už je to otravné.

Navyše sa snažíš presadiť svoj vlastný pohľad na vec a iné pohľady pokladáš za omyl prípadne zavádzanie. Aj keď súhlasím a osobne mám radšej rozlíšenie a uvádzaný počet "dots" sa mi tiež nepáči. Len sa nesnažím za tým hľadať zavádzanie.

Problémom je, že neexistuje jedinečná definícia pre pojem pixel (picture element). Vo všeobecnosti platí, že pixel je "physical point in a raster image, or the smallest addressable element" alebo "smallest single component of a digital image", inak povedaná nejmenší adresovateľný prvok obrazu (čo platí pre to čo bežne chápeme subpixel). Subpixel je chápaný ako "single-color region that contribute to the displayed or sensed color when viewed at a distance. These single-color regions are separately addressable elements, which have come to be known as subpixels. In display industry terminology, subpixels are often referred to as pixels, as they are the basic addressable elements in a viewpoint of hardware." Inak povedané, že v oblasti displejov sa často subpixely označujú ako pixely, pretože spĺňajú definíciu pixelu. Neplatí, že "pixel je najmenšia fyzická jednotka zobrazovača schopná zobraziť všetky farby". Tak si to definuješ ty, ale pozri napríklad https://en.wikipedia.org/wiki/Pixel a tam to nie je a podľa všetkého to tak nikdy nedefinoval ani tvorca pojmu pixel.

A keby si chcel byť konzistentný, tak čo povieš na senzory? 24 Mpx senzor má koľko bodov, pixlov, fotodiód...? Je tam 12M zelených, 6M červených a 6M modrých. Teda je výsledkom 6 Mpx (ako minimum pre všetky farby)? Alebo priemer (8 MPx)? Výsledná fotka (či už jpeg, alebo z rawu) je DOPOČÍTANÁ na 24 Mpx interpoláciou. Máme teda právo takýto senzor skutočne volať 24-megapixlovým? Prečo nenapádaš aj toto? Veď je to jasné sprisahanie výrobcov fototechniky .

V zásade je to jedno. Lebo počet bodov ti môže byť ukradnutý. Je to len pre marketing aby si ľudia všímali nepodstatné veci.
Tak že keď to výrobca označuje správne ako body a prejde to cez ephoto a je z toho pixel tak to je OK. Ak má niečo 10 cm a po úpravách v ephoto to bude 10 palcov tak budeš spokojný. Ja Ti poviem ako to má vyzerať, ospravedlnenie a oprava v texte. To by ale ješitnosť niekoho musela pustiť. Na nejakom azete by sa každý na to vykašlal, no ale tu to má hádam vyššiu úroveň. A nemáš pravdu, podmienkou pre označenie pixel v zmysle zobrazovacej jednotky)je to aby bol schopný generovať všetky farby. (Tv, monitory...)Bod len jednu spravidla R alebo G alebo B, a ich spojením je tá podmienka naplnená a volá sa to pixel. A tú hlúposť o farebných diodách na senzore ani nejdem komentovať..existuje tam čosi ako maska, či už bayerova alebo iná.
A ako bolo vyššie spomenuté, ani označenia "analógový fotoaparát" nie práve šťastné...
A strach z to z toho že napíšem bod a nie pixel, je absolútne neopodstatnený, ako je aj tu zrejmé väčšina ani tu nevie o čo ide
Asi tak ako zdesenie z toho že vypočítaná svetelnosť, nerovná sa skutočná svetelnosť.
A nemal by toto byť portál kde sa dá aspoň na základnú technickú terminológiu spoľahnúť ? Ja to očakávam.
A ja sa rozhodnem, čo mi bude ukradnuté Možno obsah mäsa v párkoch, ešte uvidím...
 
blahoslav J B Art
2020-02-06 14:43:13
príspevok od: JohnNewton
Tak že keď to výrobca označuje správne ako body a prejde to cez ephoto a je z toho pixel tak to je OK. Ak má niečo 10 cm a po úpravách v ephoto to bude 10 palcov tak budeš spokojný. Ja Ti poviem ako to má vyzerať, ospravedlnenie a oprava v texte. To by ale ješitnosť niekoho musela pustiť. Na nejakom azete by sa každý na to vykašlal, no ale tu to má hádam vyššiu úroveň. A nemáš pravdu, podmienkou pre označenie pixel v zmysle zobrazovacej jednotky)je to aby bol schopný generovať všetky farby. (Tv, monitory...)Bod len jednu spravidla R alebo G alebo B, a ich spojením je tá podmienka naplnená a volá sa to pixel. A tú hlúposť o farebných diodách na senzore ani nejdem komentovať..existuje tam čosi ako maska, či už bayerova alebo iná.
A ako bolo vyššie spomenuté, ani označenia "analógový fotoaparát" nie práve šťastné...
A strach z to z toho že napíšem bod a nie pixel, je absolútne neopodstatnený, ako je aj tu zrejmé väčšina ani tu nevie o čo ide
Asi tak ako zdesenie z toho že vypočítaná svetelnosť, nerovná sa skutočná svetelnosť.
A nemal by toto byť portál kde sa dá aspoň na základnú technickú terminológiu spoľahnúť ? Ja to očakávam.
A ja sa rozhodnem, čo mi bude ukradnuté Možno obsah mäsa v párkoch, ešte uvidím...
Sám vidíš, že písať o Mpx vs bodoch pri hladacikoch na ephoto nemá odozvu ... Preto by si mohol skúsiť napísať výrobcom, aby nemiatli zákazníkov a používali buď všade Mpx, alebo body ...
Ako hovorí staré mohamedanske príslovie ... Ak nechce prísť Európa k mohamedanovi, musí prísť mohamedan do Európy
 
JohnNewton
2020-02-06 15:28:06
príspevok od: blahoslav J B Art
Sám vidíš, že písať o Mpx vs bodoch pri hladacikoch na ephoto nemá odozvu ... Preto by si mohol skúsiť napísať výrobcom, aby nemiatli zákazníkov a používali buď všade Mpx, alebo body ...
Ako hovorí staré mohamedanske príslovie ... Ak nechce prísť Európa k mohamedanovi, musí prísť mohamedan do Európy
Ale výrobcovia to majú OK.(sú si vedomí že pre čo to nesmú označovať ako pixel) Teda aspoň čo som videl v ich tech. špecifikáciách. A vždy sú to body, prečo sa to tu zamieňa , do konca v jednom texte sú to na jednom mieste body a na inom mieste pixely. Veď všetci sme ľudia omylní, veľa krát som musel svoje technické vedomosti opraviť a ospravedlniť sa, ale po 10 rovnakom omyle to už vyzerá ako úmysel.
 
majster333
2020-02-06 15:30:13
a čo ešte: dot per inch(DPI) vs pixel per inch(PPI). Často sa tie pojmy úplne zamieňajú takmer úplne všade
 
blahoslav J B Art
2020-02-06 16:46:34
príspevok od: JohnNewton
Ale výrobcovia to majú OK.(sú si vedomí že pre čo to nesmú označovať ako pixel) Teda aspoň čo som videl v ich tech. špecifikáciách. A vždy sú to body, prečo sa to tu zamieňa , do konca v jednom texte sú to na jednom mieste body a na inom mieste pixely. Veď všetci sme ľudia omylní, veľa krát som musel svoje technické vedomosti opraviť a ospravedlniť sa, ale po 10 rovnakom omyle to už vyzerá ako úmysel.
Väčšina tu tomu aj tak px-u rozumie ... aj sám veľký technoguru Kúzelný upír tu dookola písal, ako ho bolia oči keď pozerá do 2Mpx hľadáčika 😁
 
JohnNewton
2020-02-06 17:44:58
príspevok od: blahoslav J B Art
Väčšina tu tomu aj tak px-u rozumie ... aj sám veľký technoguru Kúzelný upír tu dookola písal, ako ho bolia oči keď pozerá do 2Mpx hľadáčika 😁
V prípade že má FF najnovší panasonic, tak je to takmer presne, to je súčasné maximum. 5,76 Mil dot.
 
om1ci
2020-02-07 09:19:09
človek si otvorí článok, diskusiu, že niečo si prečítam o novom foťáku a hov..o, same drísty zakomplexovaných hejterov.
 
JohnNewton
2020-02-07 09:47:20
príspevok od: om1ci
človek si otvorí článok, diskusiu, že niečo si prečítam o novom foťáku a hov..o, same drísty zakomplexovaných hejterov.
Práve si sa pridal do klubu, a ak si sa nič o novom foťáku z článku šéfredaktora nedozvedel , tak to je poznámka smerom k nemu.
 
brnj
2020-02-15 22:14:06
Toto je moc fajn fotácik normálne váham ak by či GR III alebo toto. Profil by sa mal dat nastavit pomocov dotikového displeja ako u FX10.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované