Hore

Nikon Z7 II. - výborná kamera

Ako Nikon Z7 fotí sme si ukázali v prvej časti recenzie. Teraz sa dostávame k testovaniu videa.

Nikon dlho vo videu zaostával, aj keď to bol on, kto predstavil prvú zrkadlovku s videom (Nikon D90, HD video). Posledné modely zrkadloviek nám vo videu už robia radosť, až na to zaostrovanie.

Počas posledných rokov sa ukazuje, že na video sú vhodnejšie bezzrkadlovky. Prirodzene pracujú so živým náhľadom a je jedno, či komponujete cez hľadáčik alebo na displeji. Lepšie u nich funguje zaostrovanie a mnohé z nich majú stabilizovaný snímač, vďaka čomu je obraz stabilizovaný, nech použijete akýkoľvek objektív. Profesionáli používajú stabilizačné príslušenstvo a manuálne zaostrovanie, ale my ostatní chceme, aby nám fotoaparát maximálne pomáhal. Nikon Z7 by mohol byť tým pravým, ktorý ponúkne špičkovú obrazovú kvalitu, ale nebude chcieť, aby ste vyštudovali FAMU.

Canon má množstvo výhovoriek, prečo nemá ich R-ko stabilizovaný snímač a 4K video je s orezom. Akokoľvek to zdôvodňuje, fotografi to neprijali, pretože vidia u iných značiek, že to ide. Oboje je vo videu dôležité a Nikon to nepokašľal. Tiež tu nájdete nejaké kompromisy spôsobený tým, že ak by niektoré parametre boli lepšie, nastali by problémy s chladením. I tak však Z7 patrí k tým najlepším kamerám. Pritom to nie je špecializovaný model, ako napr. Panasonic Lumix GH5/GH4, alebo Sony A7S II. Nikon Z7 sa chváli skôr fotoschopnosťami, pritom ako kamera je pre náročné amatérske a poloprofesionálne video absolútne perfektný. Pozrime sa najprv parametre a funkcie, ktoré určujú videopotenciál.

  • BSI CMOS bez AA filtru 45,7 milióna, 5-osová stabilizácia pohybom obrazového snímača, procesor EXPEED 6.
  • Citlivosť ISO 64 až 25 600 (32 - 102 400).
  • Hybridné automatické zaostrovanie s fázovou detekciou/s detekciou kontrastu s pomocným svetlom AF. 493 bodov, 90 % pokrytie vo vodorovnom aj zvislom smere. Citlivosť –1 až +19 EV (–4 až +19 EV s automatickým zaostrovaním pri slabom svetle).
  • 1,27-centimetrový/0,5-palcový displej OLED s približne 3 690 000 bodmi (Quad VGA), vyvážením farieb a automatickou a 11-úrovňovou manuálnou reguláciou jasu, zväčšenie 0,8x.
  • 3,2” vyklápateľný dotykový monitor TFT LCD s pozorovacím uhlom 170°, pokrytím obrazového poľa približne 100 %, vyvážením farieb a 11-úrovňovou manuálnou reguláciou jasu. Približne 2 100 000 bodov.
  • Video: 3 840 × 2 160 (4K UHD); 30p (postupné riadkovanie), 25p, 24p. 1 920 × 1 080; 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p. 1 920 × 1 080 (spomalený záznam); 30p ×4, 25p ×4, 24p ×5.
  • Time Lapse 4K a 8K.
  • Formát videa: MOV, MP4, H.264/MPEG-4, 10-bit 4:2:2 N-Log cez HDMI.
  • Zvuk: Linear PCM, AAC
  • 1 karta XQD.
  • Stereofónny  vstup minikonektor (priemer 3,5 mm, podpora napájania pomocou konektora).
  • Stereofónny výstup minikonektor (priemer 3,5 mm).


https://www.nikon.sk/sk_SK/product/digital-cameras/mirrorless/professional/z-7

Video

Ovládanie

Nikon Z7 nemá na voliči programov samostatný režim videa, k nemu sa dostanete prepnutím páčky. Tak je to najlepšie, pretože vo videu môžete pohodlne vybrať medzi expozičnými programami. V menu nájdete samostatnú časť s nastaveniami videa.

Dobre sa dajú nastaviť ovládacie prvky len pre video. Ja so si na prstenec objektívu navolil korekciu expozície, hneď sa mi s prístrojom pracovalo lepšie. Nastavil som aj spúšť, ako tlačidlo záznamu. Pritom červený Record je umiestený docela ergonomicky. Mne to však tak vyhovuje lepšie.

Creative Picture Control

Nikon má zatiaľ najprepracovanejšiu prácu s obrazovými profilmi. Tie sú teraz podrobnejšie nastaviteľné. Nechýba Flat profil pre video. Pribudlo niekoľko efektných profilov, konkrétne 20. Výborné je, že sa úroveň efektu dá nastaviť. Nové profily využijú tí, ktorí nechcú tráviť čas postprocesingom videa. Dynamický rozsah môžete ešte rozšíriť pomocou funkcie Active D-Lightning.

Rozlíšenie a frekvencia snímania

4K video môžete snímať s využitím FX formátu (celá šírka snímača), alebo FX formátu (crop 1,5x), kedy sa využíva snímanie v 5K rozlíšení (full pixel readout) zmenšené na 4K. 4K/UHD video môže mať max. 30FPS.

Full HD video môže mať až 120FPS, čo sa využíva aj pri spomalenom videu (až 5x). Rozhodnúť sa môžete, či chcete video s vysokou frekvenciou, alebo ho fotoaparát rovno spomalí.

N-Log a 10-bit 4:2:2

Pri použití externého rekordéra pripojeného k HDMI môžete využiť max. potenciál snímača. K dispozícii je N-Log a 10-bit 4:2:2 spracovanie obrazu. Oproti 8-bitovému spracovaniu s približne 16 mil. farieb poskytuje 10-bit spracovanie až miliardu farieb. Dáva to oveľa viac priestoru pre postprocesing. Video je schopné zaznamenať väčší dynamický rozsah a bohatšie poltóny, čím sa významne zmenší riziko posterizácie.

Pri nahrávaní na kartu môžete využiť formáty MOV a MP4 s kodekmi H.264/MPEG-4. Zvuk je Linear PCM, AAC.

Zaostrovanie

Automatické zaostrovanie je, oproti zrkadlovkám Nikon, na úplne nej úrovni. Vždy keď som testoval video na zrkadlovkách, využíval som len AF-S zaostrovanie a aj to bolo pomalé. Na výber máte AF-S, AF-C a AF-F. Nastaviteľná je rýchlosť preostrovania. Prvé bezzrkadlovky sa snažili o čo najrýchlejšie preostrenie a to nevyzeralo dobre. Pomalšie a plynulé preostrenie je, ako keby ste mali k dispozícii asistenta kamery. Nikon Z7 má funkciu AF Speed (pre AF-C), nastaviteľnú v 11 krokoch. Preostrovanie medzi rôzne vzdialenými objektami funguje veľmi dobre. V režime širokého zaostrovacieho poľa môžete využiť sledovanie objektu (tracking). Tiež funguje veľmi dobre.

Ako bude zaostrovanie fungovať, záleží na použitom objektíve. Natívne objektívy radu Z majú krokové motorčeky optimalizované pre video. Naviac prstenec je užívateľsky programovateľný, ovládať ním môžete manuálne zaostrovanie, korekciu expozície alebo nastavenie clony. Prstenec je navrhnutý tak, aby nevydával zvuky, ktoré by sa prenášali do nahrávky.

Pri manuálnom zaostrovaní máte k dispozícii Peaking level nastaviteľný v štyroch úrovniach a štyroch farbách.

Pomôcky a ďalšie nastavenia

Pri nastavení expozície vám pomôže Highlights display - zebra, s nastaviteľným spodným prahom. K dispozícii je aj Timecode, nastavenie citlivosti mikrofónu, nastaviteľná frekvenčná charakteristika, veterný filter, ateunátor a nastavenie hlasitosti slúchadiel.

Stabilizácia

Elektronická stabilizácia môže pomáhať 5-osej stabilizácii pohybom snímača. Použiť ju môžete v 4K aj Full HD rozlíšení, pričom dochádza k miernemu orezu. Elektronická stabilizácia nie je k dispozícii pri Full HD 120p/100p a spomalenom videu.

Stabilizácia je dobrá, ale nie výborná. Problém nie je ani tak v jej účinnosti, ale v tom, že sa občas obraz otáča okolo osi objektívu. Nie je tak plavná, ako napr. u profesionálnych bezzrkadloviek Olympus, Sony a Panasonic. Najviac to je vidno pri chôdzi. Sami sa o tom môžete presvedčiť vo videu.

Time Lapse

Time Lapse (časozberné video) môže byť v rozlíšení 1080/24, 25, 30, 50, 60p alebo 2160/24, 25, 30p. Aj tu môžete použiť dva formáty: FX a DX. Plynulú zmenu pri zmene expozície dosiahnete s použitím funkcie exposure smooting (vyrovnanie expozície). Šetriť mechanickú uzávierku môžete s funkciou bezhlučné fotografovanie.

Na Photokine 2018 prezentoval filmové funkcie kameraman Rob Whitworth. Tu si môžete pozrieť video making of a výsledný time lapse Tokyo Seamless.



Kvalita

Večernú Bratislavu som snímal s Flat profilom a Auto ISO. V neosvetlenom kostole som nastavil fotoaparát na ISO 6400, to už v tieňoch vidno rušivý šum. V uliciach si však viedol skvele. Flat profil poskytuje široký dynamický rozsah a má prirodzené farby. Vyskúšal som aj nové kreatívne obrazové profily. Tiež ich môžete vidieť vo videu. Pri nich však odporúčam individuálne znížiť doostrenie, aby zábery nepôsobili tak digitálne.

Ani Nikon Z7 sa v 4K rozlíšení nevyhol rolling shutter efektu. Pri Full HD rozlíšení je efekt minimálny.


Video je točené z ruky, v 4K rozlíšení, formát FX. V prvej časti je použitý Flat profil, v druhej niekoľko kreatívnych profilov. Prikladám ešte video od dpreview.com, kde je ukázané profesionálne využitie Z7 pri nakrúcaní hudobného klipu.


Záver

Nikon Z7 poslúži ako výborná videokamera. Ponúka 4K video z celej šírky snímača, spomalené video, Time lapse v 4K a 8K rozlíšení. Nechýba vstup pre mikrofón a výstup pre slúchadla. Najnáročnejší využijú 10-bit 4:2:2 N-Log (pri použití externého rekordéru). Veľmi dobre je navrhnutá práca s obrazovými profilmi. Video sa vyznačuje veľkým dynamickým rozsahom a pomerne nízkou úrovňou šumu aj pri vyšších citlivostiach. Menej skúseným pomáha 5-osá stabilizácia (prípadne aj elektronická) a dobré zaostrovanie. Obrazový potenciál je taký, že s prístrojom nie je problém natočiť videoklip, reportáž/dokument, či krátky film.

Nikon Z7 nie je profesionálny fotoaparát a ani profesionálna kamera, hoci má špičkový výstup. Sú tu špecializovanejšie modely s väčším množstvom funkcií a nastavení. Naviac Nikon len pomaly bude dobiehať náskok Sony a Panasonicu. Na ich prístroje sú kameramani zvyknutí a existuje k ním veľké množstvo príslušenstva, vrátane cinematických objektívov, adaptérov, držiakov atď.

V časoch, keď som začal vážnejšie fotografovať som sa venoval aj videu. Mal som Hi8 kameru a veľmi slušný VHS rekordér. S videom som ale rýchlo skončil. Vo fotografii som aj s Prakticou mohol dosiahnuť profesionálnu obrazovú kvalitu, ale Hi8 kamera sa ani len nepriblížila filmovému vzhľadu, aký som chcel. Nikon Z7 ponúka všetko, čo som vtedy chcel od kamery. Či to postačuje aj skúsenému videographerovi, to budú musieť posúdiť iní.

Kompaktnejšie rozmery a nižšia hmotnosť, oproti zrkadlovkám, umožňujú ľahšie upevnenie fotoaparátu do rôznych držiakov, o dronoch ani nehovoriac.

Pre moje potreby je kvalita videa plne dostačujúca, pričom potenciál zariadenia je ešte vyšší, ak sa využije HDMI rekordér. Ovládanie mi vyhovuje, robí obsluhu komfortnú. Dobre funguje aj AF. Stabilizácia nie je zlá, ale Nikon by mohol popracovať na jej vylepšení novým firmvérom.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
sharkyyy
2018-11-19 08:13:48
Diky.

Slubovana xt3 nebude najblizsiu dobu? Zaujima ma hlavne detekcia oka oproti pouzitiu na x-t2 v interieri pri slabsom osvetleni.
 
sharkyyy
2018-11-19 08:25:39
Nikon z7 ma horsie ostrenie ako Fujifilm x-t2 :

https://www.thephoblographer.com/2018/11/06/the-results-of-testing-the-nikon-z7-vs-the-fujifilm-x-t2-for-concert-photography/

Kde je detekcia oka nikonu z7 ?
 
blahoslav J B Art
2018-11-19 10:21:48
time lapse Tokio super
 
Falconer
2018-11-19 10:28:37
príspevok od: sharkyyy
Nikon z7 ma horsie ostrenie ako Fujifilm x-t2 :

https://www.thephoblographer.com/2018/11/06/the-results-of-testing-the-nikon-z7-vs-the-fujifilm-x-t2-for-concert-photography/

Kde je detekcia oka nikonu z7 ?
Nikon tu detekciu nema ako sony, ale aj u sony to nieje ziadna sláva
 
acton
2018-11-19 11:43:45
To video tocene Nikon Z7 4K s kreativnymi filtrami je poriadny grc.
 
JohnNewton
2018-11-19 11:59:57
príspevok od: acton
To video tocene Nikon Z7 4K s kreativnymi filtrami je poriadny grc.
Zvláštne, že si to neuvedomuješ pri úprave vlastných foto.....určite ich vieš identifikovať aj sám, nemusím Ti pomáhať , však ?
 
acton
2018-11-19 12:11:49
príspevok od: JohnNewton
Zvláštne, že si to neuvedomuješ pri úprave vlastných foto.....určite ich vieš identifikovať aj sám, nemusím Ti pomáhať , však ?
A o com je rec?
 
PavolDelej
2018-11-19 21:31:53
príspevok od: Falconer
Nikon tu detekciu nema ako sony, ale aj u sony to nieje ziadna sláva
Janči a to si kde skúšal je veľmi presne na oko
 
Jozef Macák
2018-11-19 23:03:09
príspevok od: Falconer
Nikon tu detekciu nema ako sony, ale aj u sony to nieje ziadna sláva
Ziadna slava veru... prehypovana nepouzitelna ficurina, vsakze... Vsetci co inak uz ani portrety neostrime musime byt asi na drogach, ze
https://www.youtube.com/watch?v=iZa-DVdXfns
 
Johnnny
2018-11-20 05:13:57
Jo, vyzera to dost nefunkcne

 
sharkyyy
2018-11-20 07:56:55
Zavidiom sony eye detection, aj ked nova Fuji x-t3 sa tomu udajne priblizuje. Stari "borci" zosmiesnuju tuto funkciu, ja si pri svetelnych sklach neviem predstavit nepouzivat tuto utilitu. Ostrenie na nos a nasledne preostrovanie na oko?-ved sme v 21.storoci.
 
JohnNewton
2018-11-20 08:25:27
príspevok od: sharkyyy
Zavidiom sony eye detection, aj ked nova Fuji x-t3 sa tomu udajne priblizuje. Stari "borci" zosmiesnuju tuto funkciu, ja si pri svetelnych sklach neviem predstavit nepouzivat tuto utilitu. Ostrenie na nos a nasledne preostrovanie na oko?-ved sme v 21.storoci.
No veru, a je to diskriminačné, že si človek nemôže vybrať, kam to má ostriť, na aký ďalší orgán, dúfam že sa to bude rozrastať. Má pribudnúť zvieracie oko, ale kto vie čo by potreboval tunajší autor, na fotografovanie svojej série úplne iného orgánu
 
acton
2018-11-20 08:44:30
príspevok od: sharkyyy
Zavidiom sony eye detection, aj ked nova Fuji x-t3 sa tomu udajne priblizuje. Stari "borci" zosmiesnuju tuto funkciu, ja si pri svetelnych sklach neviem predstavit nepouzivat tuto utilitu. Ostrenie na nos a nasledne preostrovanie na oko?-ved sme v 21.storoci.
Dnes tu este mame fotografa a fotoaparat, o par rokov bude uz len autonomny fotoaparat...
Ty sa povazujes za fotografa ked cakas od fotoaparatu, ze spravi vsetko za teba? Dam krk na to, ze aj ty lajkujes tie portrety co vyzeraju ako by boli fotene cez horicak.
 
sharkyyy
2018-11-20 09:32:34
príspevok od: acton
Dnes tu este mame fotografa a fotoaparat, o par rokov bude uz len autonomny fotoaparat...
Ty sa povazujes za fotografa ked cakas od fotoaparatu, ze spravi vsetko za teba? Dam krk na to, ze aj ty lajkujes tie portrety co vyzeraju ako by boli fotene cez horicak.
JJ, lajkujem vsetko co sa mi paci . Ale netrafil si klincek po hlavicke . Ak je cas, nema problem ostrit cez focus peaking. Cas vsak casto krat nie je. Viem, ze ta serka, ze canon nic nedostal-eos r je velke sklamanie aj pre teba, aspon ze to uznas.

K tomu autonomnemu fotoaparatu- dufam, ze nekazes vodu a vino chlastas- a pouzivas manual focus a fotis na film.
 
sharkyyy
2018-11-20 09:34:10
príspevok od: JohnNewton
No veru, a je to diskriminačné, že si človek nemôže vybrať, kam to má ostriť, na aký ďalší orgán, dúfam že sa to bude rozrastať. Má pribudnúť zvieracie oko, ale kto vie čo by potreboval tunajší autor, na fotografovanie svojej série úplne iného orgánu
Pozri si este raz video co pridal josee, takto nam to ostri .
 
acton
2018-11-20 10:31:51
príspevok od: sharkyyy
JJ, lajkujem vsetko co sa mi paci . Ale netrafil si klincek po hlavicke . Ak je cas, nema problem ostrit cez focus peaking. Cas vsak casto krat nie je. Viem, ze ta serka, ze canon nic nedostal-eos r je velke sklamanie aj pre teba, aspon ze to uznas.

K tomu autonomnemu fotoaparatu- dufam, ze nekazes vodu a vino chlastas- a pouzivas manual focus a fotis na film.
Fotografia sa neda robit ked nemas cas.
Je mi jedno ci canon nieco dostal alebo nie, pre mna nie je dolezity fotoaparat ale objektiv. Nepouzivam ani stabilizator ani detekciu ani podobne hovadiny... pomaly sa to vzdaluje od remesla fotograf a podla teba automaticky musim pouzivat manual a fotit na film.
Tvoje fotografie budu vyzerat vzdy rovnako ci budes mat detekciu alebo nie.
 
JohnNewton
2018-11-20 10:45:43
príspevok od: sharkyyy
Pozri si este raz video co pridal josee, takto nam to ostri .
Neviem čo chceš povedať, ja som za každú tech. fičurinu, nakoniec vždy sa to dá vypnúť. Len si robím pérdel, či pribudnú aj iné orgány Občas to tiež použijem, ale pri videu kde je viac ľudí v zábere to má tendenciu preskakovať z tváre na tvár. Ale aj to sa dá poriešiť.
 
sharkyyy
2018-11-20 11:37:34
príspevok od: acton
Fotografia sa neda robit ked nemas cas.
Je mi jedno ci canon nieco dostal alebo nie, pre mna nie je dolezity fotoaparat ale objektiv. Nepouzivam ani stabilizator ani detekciu ani podobne hovadiny... pomaly sa to vzdaluje od remesla fotograf a podla teba automaticky musim pouzivat manual a fotit na film.
Tvoje fotografie budu vyzerat vzdy rovnako ci budes mat detekciu alebo nie.
Pod ukaz sa, svoj charakter. Uz idu osobne urazky .
Ty si norma a stanovujes coho pouzitie na fotaku je a nie je remeslo .

Uz sme pri objektivoch?
Acton, korunujem ta miestnym sasom toho fora
 
sharkyyy
2018-11-20 11:40:23
príspevok od: JohnNewton
Neviem čo chceš povedať, ja som za každú tech. fičurinu, nakoniec vždy sa to dá vypnúť. Len si robím pérdel, či pribudnú aj iné orgány Občas to tiež použijem, ale pri videu kde je viac ľudí v zábere to má tendenciu preskakovať z tváre na tvár. Ale aj to sa dá poriešiť.
Johny, teba beriem. Si sarkasticky, ale paci sa mi tvoj styl humoru.
S tym preskakovanim (tvary)- ano mas pravdu.
Ale aj to sa riesi oznacenim si preferovanej tvare
Ale to uz nebudes fotograf, ked to pouzijes.
Rovnako dnes soferi nevedia soferovat, lada samara-to bolo nieco-to boli soferi.
 
acton
2018-11-20 11:43:23
príspevok od: sharkyyy
Pod ukaz sa, svoj charakter. Uz idu osobne urazky .
Ty si norma a stanovujes coho pouzitie na fotaku je a nie je remeslo .

Uz sme pri objektivoch?
Acton, korunujem ta miestnym sasom toho fora
Kde vidis osobnu urazku??? Preco sa vobec ozyvas ked nechapes?
Napisal si, ze ma serka fotoaparat ja som ti napisal, ze ma viac zaujima objektiv...
Predtym som nereagoval na tie tvoje blbosti a lutujem, ze som sa teraz ozval, pako.
 
JohnNewton
2018-11-20 12:13:16
príspevok od: sharkyyy
Johny, teba beriem. Si sarkasticky, ale paci sa mi tvoj styl humoru.
S tym preskakovanim (tvary)- ano mas pravdu.
Ale aj to sa riesi oznacenim si preferovanej tvare
Ale to uz nebudes fotograf, ked to pouzijes.
Rovnako dnes soferi nevedia soferovat, lada samara-to bolo nieco-to boli soferi.
Keď mňa hneď napadlo, že na čo to ostrenie na oko bude Spooky-mu
 
Falconer
2018-11-21 11:56:07
príspevok od: PavolDelej
Janči a to si kde skúšal je veľmi presne na oko
Skušal preto to píšem hned vidno kto tu má sony a rozdáva dislike Sony ma akurat na túto funkciu zvádnuty marketing Tato funkcia aj tak funguje v to afc mode ci ako sa im to tam nadava v sony. Kazdy nech si foti načo len chce Vela fotografov rieši techniku ale nezvádaju základne veci. Ostrenie na oko je fajn detekuje to ano aj na videu je to super a približ si to potom a uvidis ci je ostré oko alebo viečko. Zákaznik to nebude riešiť, ale mne by to nedalo
 
Falconer
2018-11-21 11:57:58
príspevok od: Jozef Macák
Ziadna slava veru... prehypovana nepouzitelna ficurina, vsakze... Vsetci co inak uz ani portrety neostrime musime byt asi na drogach, ze
https://www.youtube.com/watch?v=iZa-DVdXfns
Len sa z toho nepoondi
 
PavolDelej
2018-11-21 14:11:32
príspevok od: Falconer
Skušal preto to píšem hned vidno kto tu má sony a rozdáva dislike Sony ma akurat na túto funkciu zvádnuty marketing Tato funkcia aj tak funguje v to afc mode ci ako sa im to tam nadava v sony. Kazdy nech si foti načo len chce Vela fotografov rieši techniku ale nezvádaju základne veci. Ostrenie na oko je fajn detekuje to ano aj na videu je to super a približ si to potom a uvidis ci je ostré oko alebo viečko. Zákaznik to nebude riešiť, ale mne by to nedalo
Neviem na kom si to skusal ja som skusal aj a9 aj a7lll a oko bolo jednoznačne ostre keby že bol ostriaci bod ešte menši tak je to presne v zreničke
 
Falconer
2018-11-21 14:25:56
príspevok od: PavolDelej
Neviem na kom si to skusal ja som skusal aj a9 aj a7lll a oko bolo jednoznačne ostre keby že bol ostriaci bod ešte menši tak je to presne v zreničke
Možno bol iny firmware kto vie ja sa nehadam
 
Cako
ocenenie redakciou 2018-11-22 12:51:37
príspevok od: Jozef Macák
Ziadna slava veru... prehypovana nepouzitelna ficurina, vsakze... Vsetci co inak uz ani portrety neostrime musime byt asi na drogach, ze
https://www.youtube.com/watch?v=iZa-DVdXfns
za to že tam behá zelené neznamená že to bude pri odfotení aj ostré. Sám mám A7III a občas to ujde BF-FF. Aj detekcia tváre, aj oka. Aj keď je to zelené.
 
Jozef Macák
2018-11-22 19:08:02
príspevok od: Cako
za to že tam behá zelené neznamená že to bude pri odfotení aj ostré. Sám mám A7III a občas to ujde BF-FF. Aj detekcia tváre, aj oka. Aj keď je to zelené.
nikto netvrdi ze je to na 100 percent neomylne. Ono, ked pouzivas rucne vybraty bod a zaostris nim na oko tiez obcas trafis mihalnicu. Percentualne ten pocet "netrafenych" je ale pri tejto automatike mensi nez pri rucnom vybere bodu. A to ze sa mozem viac sustredit na kompoziciu ci svetlo a neriesit zaostrovanie je v urcitych momentoch na nezaplatenie...
 
piwi
2018-11-22 22:09:50
Pozeral som že ostrenie na oko má aj Canon R, ako funguje ostrenie AF u Sony pri videu, dáke skúsenosti?
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované