Hore

Autor: Julo Kotus

NIKKOR Z 70-200 mm f/2,8 VR S

Mnohým fotografom, ktorí prešli na Nikon Z mirrorless systém, spočiatku chýbal „Zetkový“ svetelný profi zoom v rozsahu 70-200 mm - takmer povinná výbava reportážnych či športových fotografov.

Objektív s týmito špecifikáciami slúži nielen na zachytávanie stredne vzdialenej akcie, ale zároveň dokáže napomôcť k portrétom s krásne rozostreným pozadím. Práve pre svoju univerzálnosť nájdete svetelné zoomy v tomto rozsahu aj v brašnách portrétnych fotografov, fotografov svadieb alebo komerčných fotografov. NIKKOR Z 70-200 mm f/2,8 VR S dopĺňa sadu profi svetelných zoomov s označením S (Superior), ktoré teraz zahŕňajú ohniská od 14 mm do 200 mm (NIKKOR Z 14-24 mm, 24-70 mm a 70-200 mm).

Po teste musím skonštatovať, že táto 70-200 mm je ostrejšia a má lepšie vyladené aberácie ako jej predchodca určený pre bajonet F. A to už je čo povedať! Poďme ale pekne poporiadku.

Spracovanie objektívu

Objektív má veľmi dobré spracovanie. Kvalitné plasty použité na povrchu sú dostatočne pevné a pružné. Vnútorná konštrukcia je samozrejme kovová a objektívu nechýba utesnenie voči nepriaznivým vplyvom. Prvý element má fluorinovú vrstvu pre lepšiu odolnosť voči znečisteniu a jednoduchšie čistenie po prípadnom zašpinení. Nikon sa pri najnovších objektívoch pre mirrorless systém vydal cestou perfektnej optickej kvality, čo sa odzrkadľuje na poctivej váhe a veľkosti aj pri tomto objektíve. Ak chcete v tomto rozsahu niečo skladnejšie a ľahšie aj za cenu nižšej svetelnosti, budete si musieť počkať na verziu s clonou F4.

Prispôsobiteľnosť a programovateľnosť objektívu

Objektív má tri prstence. Zoom prstenec na zmenu ohniska, stredný slúži na zaostrovanie a prstenec pri bajonete na voľbu clony alebo korekciu expozície. Na objektíve je dispozícii niekoľko tlačidiel L-Fn a až štyri tlačidlá L-Fn 2 pre jednoduchšie ovládanie v akejkoľvek pozícii. Na ne je možné naprogramovať až 21 funkcií, a tak zrýchliť prístup k nim. Tlačidlo DISP slúži na ovládanie displeja. Zobraziť na ňom môžete použitú clonu, vzdialenosť zaostrenia či ohniskovú vzdialenosť.

Na prstenec, v ktorom možno rotovať objektív na statíve bez toho, aby ste museli odopínať fotoaparát, možno primontovať statívovú pätku.



Zaostrovanie

Zaostrovanie „Zetkovej“ 70-200 mm je bleskovo rýchle, tiché, úplne presné a perfektne sleduje pohybujúci sa objekt. Starajú sa oň dva STM motory. Na problémy s back focusom či front focusom s týmto objektívom môžete úplne zabudnúť.  S použitím jednobodového AF alebo detekcie tváre či oka zaostríte pri fotení portrétov vždy presne na oko.


Neuveriteľná ostrosť, kontrast a krásny bokeh.
Foto: Julo Kotus

S objektívom nafotíte krásne portréty, blízke zábery zvierat, rastlín či iných detailov s hladko rozostreným pozadím. Pri ohniskovej vzdialenosti 70 mm zaostruje na 50 cm a na 200 mm na 1 m. Pomer zväčšenia je 1:5.


Foto: Tomáš Hulík


Manuálne môžete v AF režime preostriť aj bez prepnutia na manuálne zaostrovanie (M). V režime M ostríte iba manuálne. Pre ešte rýchlejšie zaostrovanie je možné obmedziť rozsah od 5 m po nekonečno. Má to svoje výhody, na druhej strane vás v niektorých situáciách môže prekvapiť, že objekt bude bližšie a vy stratíte čas prepínaním na plný rozsah.

Rád by som objektív vystavil aj ťažšej skúške, napríklad sledovaniu rýchlo sa pohybujúceho objektu pred štruktúrovaným pozadím. Zo skúseností, ktoré som mal za pár dní používania, som presvedčený, že je to plnohodnotný profesionálny nástroj, ktorý bude stíhať aj v rýchlej akcii.


Foto: Julo Kotus

Obraz a jeho kvalita

Obrazová kvalita je excelentná. Či objektív odcloníte alebo pricloníte, rozdiel v ostrosti kresby neuvidíte. Až keď hodnota F presiahne 8, môžete zbadať, ale len minimálnu difrakciu obrazu. V tom sa objektív podobá skôr vynikajúcemu pevnému sklu ako zoomu.


Presné zaostrenie a príjemný bokeh napriek rušivej húštine a lesu v pozadí.
Foto: Julo Kotus

Pozadie objektív rozostrí do príjemného hladkého bokehu. Najvýraznejšie rozostrenie pocítite samozrejme na najdlhšom ohnisku 200 mm pri otvorenej clone F2,8. Presne podľa zákonitostí, že hĺbka ostrosti klesá (bokeh je výraznejší): zväčšujúcou sa ohniskovou vzdialenosťou, čo najviac otvorenou clonou a zmenšujúcou sa vzdialenosťou zaostrenia.


Takto vyzerá perfektná kresba.
Foto: Tomáš Hulík


Presné zaostrenie, super kresba.
Foto: Tomáš Hulík

Objektív je vyladený voči optickým chybám, odolný voči závojom, chromatická aberácia a vinetácia sú potlačené vďaka použitiu špeciálnych optických členov a aj vďaka ich automatickej korekcii. Minimálna je aj pozdĺžna chromatická vada na najnižších clonových číslach a po priclonení sa stratí úplne.


Zaostrovanie na tvár pri relatívne rýchlom priamočiarom pohybe na plne odclonený objektív F2.8!
Foto: Julo Kotus


Foto: Julo Kotus


Bez problémov v protisvetle.
Foto: Julo Kotus

Záver

Bolo by príjemnejšie, kedy mala nová „Zetková“ 70-200 mm menšie rozmery aj váhu. Na druhej strane pri optickom výkone, aký ponúka, sa asi ťažko z týchto veličín uberá. Poctivé sklo musí mať svoju váhu aj svoje rozmery. Už s obdobným objektívom pre DSLR s použitím FTZ adaptéra na Z 6 som bol nadmieru spokojný, nová verzia pre bajonet Z je však vyvážená ešte lepšie. Trochu chýba, že balenie neobsahuje riadne polstrované puzdro s remeňom. Objektív tejto triedy by si ho zaslúžil.

Niekomu by mohlo prekážať, že na rozdiel od statívovej pätky sa z objektívu nedá sňať prstenec, z ktorého vytŕča úchyt a upevňovacia skrutka. Čo by som ale prijal ja, je ovládač na vypínanie VR. Túto funkciu si ale môžete naprogramovať na tlačidlo pre bleskové zapnutie či vypnutie stabilizácie, alebo zmenu spôsobu stabilizácie.

Prispôsobiteľnosť objektívu je skvelá a veľmi užitočná najmä pre profíkov, ktorým bude šetriť čas. Dobre využiteľnou je aj funkcia zväčšenia náhľadu na 100% pre jednoduché manuálne zaostrovanie.


Foto: Tomáš Hulík


Foto: Tomáš Hulík

Po optickej stránke sa svojim výstupom tento objektív podobá skôr pevným sklám. Len ťažko sa mu dá niečo vyčítať a to aj vtedy, ak hodnotíte kvalitu objektívu fotením rozlišovacích schém a pátrate po každej nedokonalosti.

Objektív je „kus kvalitného skla“ ktorého hodnota sa odzrkadľuje aj na cene. Na druhej strane určite splní očakávania profíkov a všetkých, ktorým záleží na perfektnej obrazovej kvalite výstupu.

Technické špecifikácie

Typ

Bajonet Nikon Z

Formát

FX/35 mm

Ohnisková vzdialenosť

70 – 200 mm

Svetelnosť objektívu

f/2,8

Najvyššie clonové číslo

f/22

Konštrukcia objektívu

21 prvkov v 18 skupinách (vrátane 6 ED optických členov, 2 asférických prvkov, 1 fluoritového prvku, 1 optického prvku SR, optických prvkov s antireflexnou vrstvou Nano Crystal Coat a ARNEO a predného optického prvku s fluórovou vrstvou)

Obrazový uhol

Formát FX: 34° 20′ – 12° 20′, formát DX: 22° 50′ – 8°

Stupnica ohniskových vzdialeností

Stupnica v milimetroch (70, 85, 105, 135, 200)

Zaostrovací systém

Vnútorné zaostrovanie

Najkratšia zaostriteľná vzdialenosť

na 70 mm ohnisku: 0,5 m, na 85 mm ohnisku: 0,63 m, na 105 mm ohnisku: 0,68 m, na 135 mm ohnisku: 0,8 m, na 200 mm ohnisku: 1,0 m (merané od obrazovej roviny)

Maximálny reprodukčný pomer

0,2×

Stabilizácia obrazu

Áno. Optická, pohybom VR člena pomocou motorov s kmitacou cievkou (VCMs)

Počet lamiel clony

9 (okrúhly otvor clony)

Priemer filtrového závitu

77 mm (P = 0,75 mm)

Priemer × dĺžka (od bajonetu objektívu)

Približne 89 mm (maximálny priemer) × 220 mm (vzdialenosť od príruby bajonetu objektívu na fotoaparáte)

Hmotnosť

Približne. 1 440 g (so statívovou objímkou), pribl. 1 360 g (bez statívovej objímky)

Automatické zaostrovanie

Áno

Vnútorné zaostrovanie

Áno

Zaostrovanie

Automatické, manuálne

Dodávané príslušenstvo

Kryt objektívu LC-77B (predný kryt), kryt objektívu LF-N1 (zadný kryt), slnečná clona objektívu HB-92, puzdro na objektív CL-C3


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
seifi
2021-06-02 20:47:03
tak čo to stojí ? kam sme sa to zase posunuli ?
 
robertondrejovic
2021-06-03 06:50:46
Je to bezpochyby po technickej stránke vynikajúci objektív kto by ho nechcel. Ale tá cena ? Mám Tamron 70 - 200 f2,8 G2 a je do tiež výborné sklo . To mám dať o 1100 euro viac preto že je miernejšie ostrejší ? Ak Tamronu trochu v postprocesingu pomôžem rozdiel nerozozná nikto. Marketing tvrdí že sú ostré aj rohy. Na toto chcú koho chytiť. Pri týchto ohniskách clone 2,8 a type snímok na ktoré sú určené ma rohy nezaujímajú ba ani nechcem aby boli ostré a vôbec aby bolo všetko ostré je dôležité len pri širokouhlých záberoch krajiny. Vylepšenie stabilizácie a rýchlosti ostrenia sa zídu vždy ale nestoja za ten cenový rozdiel .Ach Nikon ,zobuď sa na fotoguru je vynikajúci článok a úvaha o tom že o budúcnosti fotoaparátov a fototechniky rozhodnú nadšení amatéri, áno súhlasím jedine nadšený amatér si kúpi nové telo či objektív aj vtedy keď už podobný vlastní a je navyše aj plne funkčný toto profík nerobí ten fotí do úplného zodratia stroja či skla a keďže pravdepodobne vlastní najvyššiu triedu tak hodne dlho. Preto výrobcovia aj predajcovia fototechniky zamyslite sa lebo skupina nadšených amatérov sa zmenšuje a pri tejto cenovej politike sa rýchlosť zmenšovania bude len zväčšovať.
 
robertondrejovic
2021-06-03 07:32:12
Ešte sa doplním prišla mi na rozum aj Sigma 70-200mm f / 2,8 DG OS HSM Sports ktorú som mal požičanú a je opticky lepšia ako Tamron teda to bude znamenať že rozdiel v optickej kvalite oproti oproti originálu sa stáva úplne bezvýznamný . A dnešný rozdiel cien je 1160 euro. Jedni to vedia urobiť predať za tú cenu druhý čo? Rozprávky o vývoji neberiem , výpočty o korekcii sú známe už od čias J.M. Petzvala zakladateľa modernej optiky a výpočtov s tým spojenými,píšem o druhej polovici 19 - steho storočia. Súhlasím s tým že originál má právo už len z princípu byť najdrahší ,ale o takmer dvojnásobok???
 
fatality
2021-06-03 08:15:44
príspevok od: robertondrejovic
Ešte sa doplním prišla mi na rozum aj Sigma 70-200mm f / 2,8 DG OS HSM Sports ktorú som mal požičanú a je opticky lepšia ako Tamron teda to bude znamenať že rozdiel v optickej kvalite oproti oproti originálu sa stáva úplne bezvýznamný . A dnešný rozdiel cien je 1160 euro. Jedni to vedia urobiť predať za tú cenu druhý čo? Rozprávky o vývoji neberiem , výpočty o korekcii sú známe už od čias J.M. Petzvala zakladateľa modernej optiky a výpočtov s tým spojenými,píšem o druhej polovici 19 - steho storočia. Súhlasím s tým že originál má právo už len z princípu byť najdrahší ,ale o takmer dvojnásobok???
lenze "rozpravky" o vyvoji ale najma jeho splacanie z mensieho poctu predanych kusov treba brat do uvahy..a najma pri firmach,ktore uz pred prichodom smartphonov,korony a csc nemali zrovna najzdravsie financie..ono je to asi cesta do pekla,najma v dnesnej dobe,ale co maju robit..
pokles poctu predanych kusov cohokolvek z ich portfolia koli smartphonom a korone + nutnost zaplatit vyvoj novych csc + objektivov = drahe vyrobky..a to sa zasa rovna este vacsi pokles predaja..
a z tejto spiraly sa niektore,aj velke firmy s tradiciou,nemusia vobec dostat..
 
fatality
2021-06-03 08:28:15
príspevok od: robertondrejovic
Ešte sa doplním prišla mi na rozum aj Sigma 70-200mm f / 2,8 DG OS HSM Sports ktorú som mal požičanú a je opticky lepšia ako Tamron teda to bude znamenať že rozdiel v optickej kvalite oproti oproti originálu sa stáva úplne bezvýznamný . A dnešný rozdiel cien je 1160 euro. Jedni to vedia urobiť predať za tú cenu druhý čo? Rozprávky o vývoji neberiem , výpočty o korekcii sú známe už od čias J.M. Petzvala zakladateľa modernej optiky a výpočtov s tým spojenými,píšem o druhej polovici 19 - steho storočia. Súhlasím s tým že originál má právo už len z princípu byť najdrahší ,ale o takmer dvojnásobok???
+ 2 dobre clanky k teme..
to zvysenie cien nieje az tak drasticke,ak zoberieme do uvahy inflaciu a hodnotu penazi kedysi a dnes
https://www.dpreview.com/articles/9545017500/why-have-cameras-and-lenses-become-so-expensive
a nove objektivy su podstatne ine a lepsie,nez kedysi:
https://www.dpreview.com/opinion/9236543269/why-are-modern-50mm-lenses-so-damned-complicated
 
robertondrejovic
2021-06-03 08:36:26
príspevok od: fatality
lenze "rozpravky" o vyvoji ale najma jeho splacanie z mensieho poctu predanych kusov treba brat do uvahy..a najma pri firmach,ktore uz pred prichodom smartphonov,korony a csc nemali zrovna najzdravsie financie..ono je to asi cesta do pekla,najma v dnesnej dobe,ale co maju robit..
pokles poctu predanych kusov cohokolvek z ich portfolia koli smartphonom a korone + nutnost zaplatit vyvoj novych csc + objektivov = drahe vyrobky..a to sa zasa rovna este vacsi pokles predaja..
a z tejto spiraly sa niektore,aj velke firmy s tradiciou,nemusia vobec dostat..
Vieš, ak by bolo za tým len to čo opisuješ aj by som ich poľutoval aj zo solidárnosti možno aj zmäkol a podporil ich kúpou predsa len vyrábajú to
čo je náplňou môjho voľného času a aj akýsi balzam na spokojnosť v duši. Ale navlas tie isté podmienky majú predsa aj výrobcovia Sigma či Tamron a aj ostatní čo pokúšajú šťastie preraziť Viltrox ap. Preto mne vychádza len jedno je za tým aj to čo opisuješ ale hlavne ego firmy a nenažranosť jej manažmentu ktorí nechcú pochopiť že doba nástupom fotomobilov naberá úplne iný smer na aký boli zvyknutí.
 
fatality
2021-06-03 09:51:47
príspevok od: robertondrejovic
Vieš, ak by bolo za tým len to čo opisuješ aj by som ich poľutoval aj zo solidárnosti možno aj zmäkol a podporil ich kúpou predsa len vyrábajú to
čo je náplňou môjho voľného času a aj akýsi balzam na spokojnosť v duši. Ale navlas tie isté podmienky majú predsa aj výrobcovia Sigma či Tamron a aj ostatní čo pokúšajú šťastie preraziť Viltrox ap. Preto mne vychádza len jedno je za tým aj to čo opisuješ ale hlavne ego firmy a nenažranosť jej manažmentu ktorí nechcú pochopiť že doba nástupom fotomobilov naberá úplne iný smer na aký boli zvyknutí.
kus ega a zaslepenosti v tom moze byt..
ale Sigma alebo Tamron pred prichodom tejto viacrozmernej krizy nemali take nezdrave
financie,ako Nikon(ano je to ich chyba,nemozeme ich za to lutovat)+kvalita Nikon,Canon a vysledna
kontrola je predsalen niekde inde,nez pri Viltroxe,Samyang,7artisians a pod,aj ked amaterom moze stacit..Tamron a Sigma je niekde medzi..
+trend fotomobilov neznizuje iba pocet predanych kusov fotakov,ale tlaci vyrobcov nevyrabat entrylevel fotaky a objektivy a nuti ich zameriavat sa na poloprofi a profi kategoriu..
co je vyssia az vysoka kvalita a vyssie az vysoke ceny..
inak,celkom rad by som mal moznost nahliadnut do +10r buducnosti,ze ako to vsetko dopadne.. ..
 
jozef84
2021-06-03 14:40:33
príspevok od: fatality
kus ega a zaslepenosti v tom moze byt..
ale Sigma alebo Tamron pred prichodom tejto viacrozmernej krizy nemali take nezdrave
financie,ako Nikon(ano je to ich chyba,nemozeme ich za to lutovat)+kvalita Nikon,Canon a vysledna
kontrola je predsalen niekde inde,nez pri Viltroxe,Samyang,7artisians a pod,aj ked amaterom moze stacit..Tamron a Sigma je niekde medzi..
+trend fotomobilov neznizuje iba pocet predanych kusov fotakov,ale tlaci vyrobcov nevyrabat entrylevel fotaky a objektivy a nuti ich zameriavat sa na poloprofi a profi kategoriu..
co je vyssia az vysoka kvalita a vyssie az vysoke ceny..
inak,celkom rad by som mal moznost nahliadnut do +10r buducnosti,ze ako to vsetko dopadne.. ..
No, tak to by aj mňa zaujímalo.Ale myslím, že ten vývoj si načrtol. A Huawei do novej rady mobilov ide dať 1" palcový čip a v spojení s výpočtovým výkonom, spájaním fotiek, ich analýzou, sektor lacných foťákov bude ďalej upadať. Ale aj napriek pokroku v návrhu nových optík, tam ešte sú veľké rezervy. Technológie na výrobu komplikovanejšieho tvaru šošoviek už sú, ale zaradenie do výroby asi bude musieť počkať, kým sa nezaplatia tieto optiky. A ďalší vývoj vidím v organických optikách schopných preostrovať a zoomovať zmenou zakrivenia organických šošoviek. Mohlo by to viesť k podstatnému zmenšeniu optickej sústavy. A snímací čip ešte stále nie je zakrivený a nezohľadňuje rozdielne vzdialenosti svetla v strede a na okrajoch, stále dopočítava predpokladané farby, stále je "pozošívaný" z viacerých segmentov, ktoré tvoria celok čipu, centrálna uzávierka, atď....uvidíme, ak dožijeme.
 
fatality
2021-06-03 15:48:47
príspevok od: jozef84
No, tak to by aj mňa zaujímalo.Ale myslím, že ten vývoj si načrtol. A Huawei do novej rady mobilov ide dať 1" palcový čip a v spojení s výpočtovým výkonom, spájaním fotiek, ich analýzou, sektor lacných foťákov bude ďalej upadať. Ale aj napriek pokroku v návrhu nových optík, tam ešte sú veľké rezervy. Technológie na výrobu komplikovanejšieho tvaru šošoviek už sú, ale zaradenie do výroby asi bude musieť počkať, kým sa nezaplatia tieto optiky. A ďalší vývoj vidím v organických optikách schopných preostrovať a zoomovať zmenou zakrivenia organických šošoviek. Mohlo by to viesť k podstatnému zmenšeniu optickej sústavy. A snímací čip ešte stále nie je zakrivený a nezohľadňuje rozdielne vzdialenosti svetla v strede a na okrajoch, stále dopočítava predpokladané farby, stále je "pozošívaný" z viacerých segmentov, ktoré tvoria celok čipu, centrálna uzávierka, atď....uvidíme, ak dožijeme.
jednopalec uz bol aj v tom predpotopnom Panasonicu ale to bol len nepodareny pokus -
lenivy smartphone a velky foto modul,inak opticky a vystupom bol fajn..
a blizko jednopalcu ma aj Xiaomi Mi 11 Ultra,1/1.2 ale ten je 50Mpix..urcite to vsak bude zaujimave
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2021-06-04 22:42:18
príspevok od: robertondrejovic
Je to bezpochyby po technickej stránke vynikajúci objektív kto by ho nechcel. Ale tá cena ? Mám Tamron 70 - 200 f2,8 G2 a je do tiež výborné sklo . To mám dať o 1100 euro viac preto že je miernejšie ostrejší ? Ak Tamronu trochu v postprocesingu pomôžem rozdiel nerozozná nikto. Marketing tvrdí že sú ostré aj rohy. Na toto chcú koho chytiť. Pri týchto ohniskách clone 2,8 a type snímok na ktoré sú určené ma rohy nezaujímajú ba ani nechcem aby boli ostré a vôbec aby bolo všetko ostré je dôležité len pri širokouhlých záberoch krajiny. Vylepšenie stabilizácie a rýchlosti ostrenia sa zídu vždy ale nestoja za ten cenový rozdiel .Ach Nikon ,zobuď sa na fotoguru je vynikajúci článok a úvaha o tom že o budúcnosti fotoaparátov a fototechniky rozhodnú nadšení amatéri, áno súhlasím jedine nadšený amatér si kúpi nové telo či objektív aj vtedy keď už podobný vlastní a je navyše aj plne funkčný toto profík nerobí ten fotí do úplného zodratia stroja či skla a keďže pravdepodobne vlastní najvyššiu triedu tak hodne dlho. Preto výrobcovia aj predajcovia fototechniky zamyslite sa lebo skupina nadšených amatérov sa zmenšuje a pri tejto cenovej politike sa rýchlosť zmenšovania bude len zväčšovať.
Vzhľadom k tomu, že sa jedná o originálne sklo mi osobne nepríde cena za tento objektív nijak vysoká. Cena za každý objektív, ktorá predstavila značka Nikon či Canon bola doteraz ďaleko nad hranicou 2000 eur. Treba si pozrieť históriu cenovej politiky u jednotlivých výrobkov a výrobcov. Cena samozrejme behom pár rokov u jednotlivých produktov ešte klesne.
 
robertondrejovic
2021-06-07 13:38:27
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Vzhľadom k tomu, že sa jedná o originálne sklo mi osobne nepríde cena za tento objektív nijak vysoká. Cena za každý objektív, ktorá predstavila značka Nikon či Canon bola doteraz ďaleko nad hranicou 2000 eur. Treba si pozrieť históriu cenovej politiky u jednotlivých výrobkov a výrobcov. Cena samozrejme behom pár rokov u jednotlivých produktov ešte klesne.
Záleží na uhle pohľadu. Ak sa na to pozerám koľko stáli predchodcovia s F bajonetom v tom máte pravdu stáli v podstate toľko isto nič nezdraželo cena na Nikon politiku je prirodzená a ničím neprekvapujúca. Ale v porovnaní napr. Sigma 70-200mm f/2.8 DG OS HSM Sports je však cena nehorázna . Originál je originál nad ten nie je ani nebude hlavne pre plnú aj budúcu kompaktibilitu ,hoci po optickej stránke bývajú Sigmy či Tamrony rovnako dobré a zriedka bolo a je že aj lepšie / napr.SIGMA 105mm f/1,4 DG HSM Art,Tamron SP 35mm f/1,4 Di USD/. Ale ak Sigma dokáže do objektívu dať 10 členov z opticky lepšieho skla , urobiť na nerozoznanie ostrý objektív za polovičnú cenu natíska sa otázka čo sú v Nikone nešikovní či nenažraní alebo majú inú závadu? Originál musí byť najdrahší to je jasné, ale až takto?
 
landov
2021-06-07 13:54:19
Netereba zabudat, ze tento Nikon Z je kompatibilny TC 1,4 (2) Z s vybornou kresbou a ostrostou.
 
robertondrejovic
2021-06-07 14:15:22
príspevok od: landov
Netereba zabudat, ze tento Nikon Z je kompatibilny TC 1,4 (2) Z s vybornou kresbou a ostrostou.
Aj Sigma 70-200mm f/2.8 DG OS HSM Sports je plne kompaktibilná zo SIGMA TC-2001 aj zo Sigma TC-1401 . Aký by v tom bol rozdiel neviem ale v surovom stave možno nejaký ale po úprave isto nijaký.
 
robertondrejovic
2021-06-07 14:39:33
príspevok od: landov
Netereba zabudat, ze tento Nikon Z je kompatibilny TC 1,4 (2) Z s vybornou kresbou a ostrostou.
Osobne si myslím že teleconvertor má zmysel len na pevnom skle. Na zoome je to to isté ako by som urobil výrez v počítači aspoň tak to bolo. Ale dal si mi chrobáka do hlavy ak by Nikon Z 70–200mm f/2.8 VR S + 2x tele mal dobrú kresbu možno by som nekupoval pripravovaný 100 - 400 aj tak 70 - 200 využijem častejšie a ani na pripravovanom 100 - 400 nebude na 400 clona iná ako 5,6. Každopádne sa musím posnažiť aby som to zistil naživo, ale zatiaľ sa mi objektív do ruky nedostal a recenzie ma v tomto ťažko presvedčia lebo telekonvertor je v podstate rozptylka, šošovka ktorá roztiahne obraz a aj samozrejme z jeho dovtedy skrytými optickými aberáciami a to je len núdzové riešenie.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2021-06-07 16:26:04
príspevok od: robertondrejovic
Záleží na uhle pohľadu. Ak sa na to pozerám koľko stáli predchodcovia s F bajonetom v tom máte pravdu stáli v podstate toľko isto nič nezdraželo cena na Nikon politiku je prirodzená a ničím neprekvapujúca. Ale v porovnaní napr. Sigma 70-200mm f/2.8 DG OS HSM Sports je však cena nehorázna . Originál je originál nad ten nie je ani nebude hlavne pre plnú aj budúcu kompaktibilitu ,hoci po optickej stránke bývajú Sigmy či Tamrony rovnako dobré a zriedka bolo a je že aj lepšie / napr.SIGMA 105mm f/1,4 DG HSM Art,Tamron SP 35mm f/1,4 Di USD/. Ale ak Sigma dokáže do objektívu dať 10 členov z opticky lepšieho skla , urobiť na nerozoznanie ostrý objektív za polovičnú cenu natíska sa otázka čo sú v Nikone nešikovní či nenažraní alebo majú inú závadu? Originál musí byť najdrahší to je jasné, ale až takto?
Tiež nemám z toho radosť, ale čo človek narobí. Ja skôr čakám, kedy začne Tamron vyrábať objektívy na nový systém Z. Doteraz nechápem, prečo má napríklad Nikon FTZ adapter statívovú pätku? Je hrozne ohavná a staršie Nikkor objektívy na Z-kovom tele vyzerajú strašne. Na tomto mieste preto značku Canon veľmi chválim.
 
landov
2021-06-07 19:29:17
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Tiež nemám z toho radosť, ale čo človek narobí. Ja skôr čakám, kedy začne Tamron vyrábať objektívy na nový systém Z. Doteraz nechápem, prečo má napríklad Nikon FTZ adapter statívovú pätku? Je hrozne ohavná a staršie Nikkor objektívy na Z-kovom tele vyzerajú strašne. Na tomto mieste preto značku Canon veľmi chválim.
Ja som naopak za stativovu patku na FTZ vdacny. Skla ako napr. Sigma 100-400 sa cez popruh PD Slide paradne nosia a hmotnost je rozlozena lepsie.
 
robertondrejovic
2021-06-08 06:33:27
príspevok od: landov
Ja som naopak za stativovu patku na FTZ vdacny. Skla ako napr. Sigma 100-400 sa cez popruh PD Slide paradne nosia a hmotnost je rozlozena lepsie.
Ja tiež využívam pätku na FTZ adaptéri ,príspevku som dal plus len za prvú vetu že tiež privítam objektívy Tamrom aj Sigma s bajonetom Z ale to asi nebude lebo to Nikon odmieta čím ide podľa mňa proti sebe.
 
fatality
2021-06-08 08:35:24
príspevok od: robertondrejovic
Ja tiež využívam pätku na FTZ adaptéri ,príspevku som dal plus len za prvú vetu že tiež privítam objektívy Tamrom aj Sigma s bajonetom Z ale to asi nebude lebo to Nikon odmieta čím ide podľa mňa proti sebe.
ono je velmi tazko nastavit a urcit,co bude a co nebude viac "proti tebe"..otvoris protokol a sice predas viac tiel,lebo budu zaujimavejsie aj koli objektivom tretich stran,ale predas menej svojich
objektivov..
prikladom je Sony,ktorych foto divizia je vysoko ziskova,ale divizia objektivov az tak nie..
 
robertondrejovic
2021-06-08 12:13:14
príspevok od: fatality
ono je velmi tazko nastavit a urcit,co bude a co nebude viac "proti tebe"..otvoris protokol a sice predas viac tiel,lebo budu zaujimavejsie aj koli objektivom tretich stran,ale predas menej svojich
objektivov..
prikladom je Sony,ktorych foto divizia je vysoko ziskova,ale divizia objektivov az tak nie..
Je to tak, ale krútime sa okolo toho istého ak by natívne objektívy neboli niekedy až dva krát drahšie lebo dva krát lepšie nie sú a niekedy dokonca vôbec ba bývajú aj horšie ,nemuseli by mať vôbec obavy o predaj svojich objektívov a možnosť použiť aj objektívy neoriginálne by bol len akýsi bonus čo by určite malo pozitívny vplyv pri rozhodovaní nových zákazníkov pre značku Nikon a utešilo tých čo Nikon používajú aby nemenili značku.
 
fatality
2021-06-08 13:44:49
príspevok od: robertondrejovic
Je to tak, ale krútime sa okolo toho istého ak by natívne objektívy neboli niekedy až dva krát drahšie lebo dva krát lepšie nie sú a niekedy dokonca vôbec ba bývajú aj horšie ,nemuseli by mať vôbec obavy o predaj svojich objektívov a možnosť použiť aj objektívy neoriginálne by bol len akýsi bonus čo by určite malo pozitívny vplyv pri rozhodovaní nových zákazníkov pre značku Nikon a utešilo tých čo Nikon používajú aby nemenili značku.
neviem povedat,ci ich kvalita(originalov) je len o nieco lepsia,o dost lepsia alebo 2x lepsia..co
hovoria testy je,ze vo vacsine pripadov je lepsia,co vravia testy homogenity je,ze kusova variabilita je mensia,takze vystupna kontrola je dokladnejsia a drahsia..takisto aj pouzite materialy byvaju kvalitnejsie..
ci je koli tomu az take navysenie cien opravnene,si netrufam povedat..mozno ze mas pravdu a ziju mimo ekonomickej reality a mozno ich vyvoj,kvalita,kontrola a ostatne naklady realne odrazaju ich cenu..
 
PHiLiPZ
2022-11-11 20:15:10
Ked treti vyrobcovia ako Tamron a Sigma predaju jeden opticky navrh na viacerych platformach, predaju viac kusov ako Canon alebo Nikon, ktori vyrabaju objektivy iba pre scoje tela. Rozpocet na vyvoj aj vyrobne zariadenia sa preto musia zaplatit mensim mnozstvom objektivov, ktore su preto drahsie.
 
gytheio
2022-11-11 20:43:14
príspevok od: PHiLiPZ
Ked treti vyrobcovia ako Tamron a Sigma predaju jeden opticky navrh na viacerych platformach, predaju viac kusov ako Canon alebo Nikon, ktori vyrabaju objektivy iba pre scoje tela. Rozpocet na vyvoj aj vyrobne zariadenia sa preto musia zaplatit mensim mnozstvom objektivov, ktore su preto drahsie.
Tamron ma spickove objektivy 24-70 f2,8 a 70-200 f2,8 a Sigma je v tychto objektivoch uplny prepadak. Sigma ma zase ine spickove objektivy ale na tych dvoch zakladnych prerobila.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia