Nazdar, rozhodol som sa kúpiť si pod stromček :) svoju prvú zrkadlovku. Doteraz som fotil na kompakty, starý rusky Zenit a Flexaret :) Celé dni čítam recenzie, rôzne fóra, diskusie, googlim, ale aj tak som si povedal, že sa radšej konkrétne spýtam. Vzhľadom na moje finančné možnosti a to, že som nadšený amatér som sa rozhodol asi pre jeden z týchto modelov. Som si vedomý plusov a mínus každého jedného a zaujímalo by ma, ktorý by ste si zvoli vy a prečo. Ide o foťáky so setovým objektívom. Za odpovede ďakujem.
Takže buď by to bol:
PENTAX K-x (objektív D-AL 18-55mm)
CANON EOS 1000D (objektív EF-S 18-55 DC)
NIKON D3100 (objektív 18-55 AF-S DX)
Nad Sony a Olympusom ani neuvažujem. Mne osobne sa najviac páči práve ten Pentax, aj keď viem, že je to horšie s možnosťami upgrade-u.
no, teoreticke znalosti mas, tak sup si nieco osahat v nejakom foto obchode. ani s jednym vyslovene chybu neurobis, aj ked 1000D je o cca triedu nizsie nez ti dalsi dvaja, hlavne co sa tyka vyssieho ISO. pentax predstavil nedavno novy model K-r, ten sa sice neviem ci predava ale byt tebou si to zistim.
ja by som sa rozhodol pre nikon, lebo sa mi ako znacka paci a nikony sa mi dobre drzia. na kazdy system je upgradov habadej, akurat pentax nema zatial ziadne fullframe portfolio, co sa tyka novych objektivov a prislusenstva, tie sa daju, po bazaroch je to ale samy canon / nikon.
osobne si myslim, ze nech sa rozhodnes akokolvek chybu neurobis.
chod si to osahat do nejakej predajne :-) potom uvidis ... osobne som za Nikon, ale to preto, ze som mal predtym Nikon fotaky a bol som maximalne spokojny.
Tiez som chcel kupovat novu zrkadlovku. Ceny ma odradili. Potom som si ako prvu zrkadlovku poriadil ojazdenu zrkadlovku Nikon D50, tiez zo setakom. Po 3 mesiacoch som zistil ako som dobre urobil ze som do toho nevrazil viacej penazi. Mam sa totizto este co ucit o foteni az kym pride doba pre K-x.
kedze mam pentax, tak ti poradim: chod do pentaxu:)
zaregistruj sa na pentax.sk a ziskas zaujimavu ponuku.